گوشی موبایل

۵ گوشی با کیفیت بازار مناسب برای همه

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

عواملی همچون وضعیت اقتصادی حاکم بر اکثر کشورهای دنیا و کم‌رنگ‌شدن مرز بین محصولات پرچمدار و میان‌رده، افراد را از پرداخت مبالغ هنگفت برای خرید گوشی هوشمند منصرف می‌کند و برهمین اساس تولیدکنندگان برای عرضه‌ محصولاتی متنوع و توانمند در دسته‌ میان‌رده و اقتصادی به تکاپو افتاده‌اند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A50 SM-A505F/DS دو سیم کارت

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A50 SM-A505F/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت

نقاط قوت:

طراحی زییا

پردازنده قدرتمند و کم مصرف

نمایشگر امولد

دوربین اصلی باکیفیت

باطری۴۰۰۰ میلی‌آمپری و شارژ سریع ۱۵ وات

نقاط ضعف:

حسگر اثر انگشت ضعیف

جنس پلاستیک بدنه

گوشی‌های موبایل سری A سامسونگ، ویژگی‌های خاص و تجملاتی گوشی‌های سری S را ندارند. این سری از گوشی‌های سامسونگ را می‌توان رقبای اصلی برای محصولات مقرون‌به‌صرفه شرکت‌هایی مانند هواوی و شیائومی دانست. شرکت سامسونگ با ساخت گوشی موبایل مدل A50 بار دیگر سعی کرده است تا سهم بازار خود را در گوشی‎های میان‌رده حفظ کند.

گلکسی A50 با نمایشگر ۶٫۴ اینچی، بریدگی‎های منحنی شکل و حاشیه بسیار کم از لبه‎ها، چیزی از طراحی پرچمداران سامسونگ کم ندارد. صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی سوپر امولد در گلکسی A50 بسیار زیبا و بلند به نظر می‎رسد. فاصله صفحه نمایش تا لبه‎های گوشی بسیار کم است به طوری که نسبت صفحه نمایش به بدنه برای گلکسی A50 چیزی در حدود ۹۱٫۶ درصد است. علاوه‎بر این سامسونگ از فناوری‌های جدید هم در نمایشگر A50 استفاده کرده است تا این نمایشگر بزرگ و جذاب در اولین نگاه خریداران را جذب کند.

در قاب پشتی این گوشی سه حسگر دوربین قرار گرفته است. دوربین Galaxy A50 در نور کافی عملکرد بسیار مطلوبی دارند و رنگ های طبیعی با جزئیات فراوان را برای کاربر به همراه دارند اما در نور کم عملکرد آن پایین‎تر از حد انتظار است. استفاده از سنسور عمق برای عکاسی‎های پرتره کاربرد دارد که باعث می‎شود تصویر پشت سوژه محو (Bukeh) به نظر برسد؛ چیزی که سامسونگ آن را Live Focus می‎نامد. تراشه‌ی این محصول، Exynos 9610  از تراشه‌های ۱۰ نانومتری سامسونگ است که به همراه  ۴ گیگابایت رم عرضه می‌شود. این تراشه یکی از قوی‌ترین تراشه‌های موجود در حال حاضر است و برای انجام بازی‌های سنگین و بازکردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملا مناسب است. باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر قاب اصلی هم از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 8 Pro m1906g71 دو سیم‌ کارت

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 8 Pro m1906g71 دو سیم‌ کارت ظرفیت 64 گیگابایت

 

نقاط قوت:

باتری قدرتمند ۴۵۰۰ میلی آمپری

شارژ سریع ۱۸ واتی

حسگر اثر انگشت سریع

پردازنده قدرتمند

نقاط ضعف:

نمایشگر  IPS LCD نسبت به رقبای با پنل امولد

بیرون‌زدگی بیش از حد دوربین

شیائومی همیشه گوشی‌‌هایی راهی بازار می‌کند که نسبت به پولی که برای آن می‌پردازید، ویژگی‌های بسیار جذابی را پیش روی شما قرار می‌دهند. یکی از گوشی‌‌های خوش ساخت این شرکت « Redmi Note 8 Pro» است. شیائومی برای گوشی ردمی نوت ۸ از یک صفحه نمایش ۶٫۵۳ اینچی IPS استفاده کرده است. در گوشی ردمی‌ نوت ۸ پرو شیائومی نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار بدنه‌ای از جنس شیشه قرار گرفته است که ظاهر چندرنگی و جلوه‌ای لوکس به ردمی نوت ۸ پرو بخشیده است.

گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو به تراشه مدیاتک Helio G90T مجهز شده است. تراشه‌ای که روی آن پردازنده دو هسته‌ای Cortex-A76 و پردازنده شش هسته‌ای Cortex-A55 دیده می‌شود. پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 هم روی این تراشه استفاده شده است. ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هم از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این گوشی هوشمند به حساب می‌آیند. ۴ دوربین که در آن‌ها حسگر ۶۴ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی قرار دارد در قسمت پشتی این گوشی جای گرفته‌اند. دوربین‌ سلفی این محصول هم به حسگری ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است. حسگر اصلی این گوشی در زیر نور خورشید، عکس‌های بسیار خوب و پرجزییاتی را ثبت می‌کند. عکس‌هایی که از کنتراست خوبی هم بهره می‌برند. بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۰، نسخه‌ی ۹٫۰ از اندروید و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این گوشی جدید هستند.

گوشی موبایل هوآوی مدل Y9s STK-L21 دو سیم کارت

گوشی موبایل هوآوی مدل Y9s STK-L21 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت

 

نقاط قوت:

نمایشگر ۶٫۵۹ اینچی‌ تمام صفحه و بدون بریدگی

دوربین سلفی پاپ‌آپ

باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

کیفیت مناسب دوربین

پردازنده قدرتمند

نقاط ضعف:

نمایشگر IPS LCD نسبت به نمونه‌های اولد

گوشی هواوی  Y9s یکی از جدیدترین محصولات هواوی به حساب می‌آید که قیمت مناسبی دارد و کلی امکانات هیجان‌انگیز را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. هواوی برای این محصول خود یک صفحه نمایش LCD با دقت تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۳۹۱ پیکسل بر هر اینچ درنظر گرفته که از نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ برخوردار است. دقت رنگ‌ها در این نمایشگر بسیار خوب است و روشنایی مناسبی هم دارد. صفحه نمایش زاویه دید بسیار خوبی هم دارد و از آنجایی که بسیار بزرگ است و همه سطح گوشی را در بر گرفته، فضای خیلی خوبی برای بازی کردن و تماشای فیلم و وب‌گردی در اختیار شما قرار می‌دهد.

شرکت هواوی سخت افزار نسبتا خوبی هم برای گوشی Y9s در نظر گرفته است. این گوشی به تراشه Kirin 710F مجهز شده است. این تراشه یک پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A73 و یک پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A53 را در خود جای داده است. در کنار این پردازنده‌ها، پردازنده گرافیکی Mali-G51 را هم روی این گوشی مشاهده می‌کنید. تراشه گرافیکی قرار گرفته روی این گوشی هوشمند جزو تراشه‌های میان‌رده خوب بازار است. به همین دلیل می‌تواند بازی‌های سنگین را با کیفیت قابل قبولی اجرا کند.

در قاب پشتی سه دوربین که در یکی حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و در دوتای دیگر حسگرهای ۸ و ۲ مگاپیکسل قرار دارد در قسمت پشتی این گوشی جای گرفته‌اند. دوربین‌ پاپ‌آپ سلفی Y9s هم به حسگری ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است. دوربین‌های پشت عملکرد بسیار خوبی دارند. اگر شرایط نوری خوبی داشته باشید، با این گوشی عکس‌های پرجزئیاتی را ثبت خواهید کرد. هواوی برای گوشی Y9s از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. این باتری از ویژگی شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل می‌توانید در مدت زمان کمی، درصد قابل قبولی از باتری را شارژ کنید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 8 M1908C3JG دو سیم‌ کارت

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 8 M1908C3JG دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت

 

نقاط قوت:

طراحی زیبا و خوش‌دست

عملکرد مناسب دوربین

سخت افزار قدرتمند

پشتیبانی از فست شارژ با توان ۱۸ واتی

نقاط ضعف:

بیرون‌زدگی ماژول دوربین اصلی

پنل IPS LCD نمایشگر

یکی از گوشی های میان‌رده که توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند، Redmi Note 8 است که در حقیقت نسخه ارزان‌قیمت‌تر Redmi Note 8 Pro به حساب می‌آید. این گوشی از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است که این ترکیب بسیار باکیفیت ساخته شده و در کنار یکدیگر قرار گرفته است. پنل ۶٫۳ اینچی IPS استفاده شده در نمایشگر این گوشی از رزولوشن ۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل برخوردار است و در دسته صفحه نمایش‌های FHD+ قرار می‌گیرد. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۱٫۷ درصد و تراکم پیکسلی در آن ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ است که می‌‌‌توان گفت در این رده قیمتی یکی از بهترین نمایشگرها را در بین رقبا دارد.

در این گوشی از تراشه اسنپدراگون که یک پردازنده ۶۴ بیتی است استفاده شده که عملکرد قابل قبولی دارد. این پردازنده ۸ هسته‌ای با فرکانس‌های ۲ و ۱٫۸ گیگاهرتز فعالیت می‌کند و در کنار آن از یک پردازنده گرافیکی Adreno 610 استفاده شده و ۴ گیگابایت رم هم آن را همراهی می‌کند. حافظه داخلی در این گوشی ۱۲۸ گیگابایت است که در صورت نیاز می توانید تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه به آن اضافه نمایید.

در قاب پشتی این گوشی یک ماژول دوربین چهارگانه قرار گرفته که یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی واید، حسگر ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و و دو حسگر ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج و ماکرو را در خوی جای داده است. دوربین‌ سلفی این محصول هم به حسگری ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است. بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۰، نسخه‌ی ۹٫۰ اندروید و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

 

گوشی موبایل نوکیا مدل ۷٫۲ TA-1196 DS دو سیم کارت

گوشی موبایل نوکیا مدل 7.2 TA-1196 DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت

 

نقاط قوت:

بدنه زیبا و مستحکم

پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰

دوربین سه‌گانه

نقاط ضعف:

ظرفیت کم باتری

پنل LCD نمایشگر

گوشی موبایل «۷٫۲» از محصولات میان‌رده و خوش‌ساخت شرکت نام‌آشنای «نوکیا» (Nokia) است که مشخصات خوبی را در کنار قیمت مناسب به کاربران ارائه می‌دهد. گوشی ۷٫۲ با فریم پلاستیکی و قاب شیشه ای تولید شده است. قاب پشت و جلوی آن با محافظ Gorilla Glass 3 پوشانده شده‌اند تا مقاومت خوبی در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز ارائه کنند. به این ترتیب گوشی نوکیا ۷٫۲ کیفیت بالای ساخت و زیبایی را به رخ می‌کشد. صفحه‌نمایش این گوشی موبایل در اندازه ۶٫۳ اینچ است و از فناوری IPS بهره می‌برد.

یکی از مزیت‌های این محصول این است که به طور پیش فرض از اندروید ۹ پای (Android 9 Pie) مبتنی بر اندروید وان (Android One) بهره می‌برد. استفاده از نسخه‌های جدید اندروید باعث می‌شود تا حافظه‌ی داخلی بیشتری در اختیار کاربر باشد؛ همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا از نسخه‌های جدید نرم‌افزارها و بازی‌ها استفاده کنید. این مورد در کنار ۴ گیگابایت رم و پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ اعث شده‌اند تا نوکیا ۷٫۲ در انجام امور روزمره و نیمه‌سنگین عملکرد روانی داشته باشد و با مکث‌های زیاد حوصله‌ی شما را سر نبرد. پردارنده مرکزی هشت هسته‌ای و چیپست گرافیکی  Adreno 512 می‌توانند از پس بازی‌های معمولی و کمی سطح بالا بر آیند.

دوربین سه گانه نوکیا ۷٫۲ از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، یک سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور عمق با رزولوشن ۵ مگاپیکسل تشکیل شده است. لنز اصلی دوربین با حسگر Quad Bayer است که نوکیا آن را Quad Pixel می‌نامد. این حسگر در نور کافی عملکرد بسیار مطلوبی دارد و رنگ‌های طبیعی با جزئیات فراوان را برای کاربر به همراه دارند. یک باتری۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز برای این گوشی درنظر گرفته شده است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار