اخبار خارجی

افزایش کلاهبرداری اطلاعات کاربران با رشد بیکاری ناشی از کرونا

آمریکایی‌های زیادی شغل خود را در طی همه‌گیری ویروس کرونا از دست داده‌اند و اکنون به دنبال آرامش خاطر هستند؛ در این بین، سرویس محرمانه ایالات متحده گمان می‌کند که یک حلقه کلاهبرداری در خارج از کشور از داده‌های هک شده برای سرقت هویت افراد استفاده می‌کند و میلیون‌ها دلار که برای مزایای بیکاری افراد اختصاص داده شده بود، را نیز به سرقت می‌برد.

براساس گزارشی در نیویورک تایمز، این سازمان معتقد است که جنایتکاران نیجریه ممکن است از اطلاعات شخصی سرقت شده در حملات سایبری گذشته استفاده کنند و از این که این سرقت‌ها به صدها میلیون دلار برسد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گفته این روزنامه، هدف اصلی این حلقه کلاهبرداری، دفتر بیکاری ایالت واشنگتن بوده است، اما سایر حملات سایبری نیز در ایالات فلوریدا، ماساچوست، کارولینای شمالی، اوکلاهما، رود آیلند و وایومینگ انجام شده است. سرویس محرمانه ایالات متحده اخیرا تایید کرده است که هدف این عاملان جنایتکار، بودجه برنامه بیمه بیکاری دولت بوده است. اما در مورد جزئیات تحقیقات تاکنون اظهار نظری نکرده است.

آژانس گفته است این سرقت‌ها به طور معمول شامل کلاهبرداری است که از سرقت هویت افراد استفاده می‌کنند و ادعاهای بیکاری جعلی را مطرح می‌کنند، سپس از روش‌های مختلف مهندسی اجتماعی برای پول‌شویی استفاده می‌کنند تا مجرمان به دام پلیس نیفتند.

آژانس در بیانیه‌ای اظهار داشته است:

اولویت‌های تحقیقاتی اولیه سرویس محرمانه ایالت متحده، کاهش هرگونه تلاش جنایتکارانی است که شهروندان را به دلیل سرقت هویت و جرائم مجاز در فضای مجازی که به ویروس کرونا، بیماری همه‌گیری تنفسی، مربوط می‌شود، را هدف قرار می‌دهد.

در ماه آوریل، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده از بیش از ۱۰۰ گزارش سرقت هویت مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا و ادعاهای جعلی برای مزایای بیکاری صحبت کرد، اما گزارش جدید حاکی از تلاشی بسیار بزرگتر و سازمان‌یافته‌تر برای کلاهبرداری است. در همین هفته، بیش از ۳۶٫۵ میلیون نفر، تقاضای دریافت مزایای بیکاری را به دلیل ضرر شغلی ناشی از مبارزه با ویروس کرونا ارائه داده‌اند. دفاتر مزایای بیکاری دولت با ده‌ها میلیون نفر از ساکنان ایالات متحده که شغل خود را در طول همه‌گیری این ویروس از دست داده‌اند، احاطه شده است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار