انیمیشن و کمیک

چرا باید انیمه My Hero Academia (مدرسه قهرمانانه من) را ببینیم؟

ابر‌قهرمانان این روز‌ها به لطف فیلم‌های سینمایی پر‌فروش و محبوب، بیش از هر دورانی در اوج شهرت قرار دارند. فروش بیش از ۲۲ میلیارد دلاری دنیای سینماتیک مارول تنها یکی از دلایل قابل‌ذکر برای اثبات این ادعا است. این ژانر اما تنها به غرب و ایالات متحده محدود نمی‌شود و در سرزمین آفتاب تابان نیز انیمه‌هایی پخش و منتشر شده‌اند که هم‌رده با ابر‌قهرمانان مارول و دی‌سی قرار می‌گیرند. انیمه My Hero Academia یا مدرسه قهرمانانه من یکی از برترین‌های این دست از آثار است که در این مطلب قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

روند انتشار مانگای ابر‌قهرمانی Boku no Hīrō Akademia که توسط کوهه هوریکوشی (Kōhei Horikoshi) طراحی و نوشته شده است، از سال ۲۰۱۴ و در قالب هفته‌نامه شونن جامپ (Shōnen Jump) آغاز شده است و هم‌چنان نیز ادامه دارد. هم‌چنین، بخش‌های مختلف این مانگا در قالب ۲۶ جلد تانکوبون به چاپ رسیده‌اند. فروش بیش از ۲۶ میلیون نسخه از مانگای My Hero Academia و دریافت جوایزی ازجمله بهترین مانگای هاروی (Harvey Award)، نشان از محبوبیت و کیفیت بالای آن دارد. انیمه‌ی اقتباس یافته از مانگای مذکور توسط استودیوی بونز (Bones) ساخته شده که پیش‌ازاین انیمه‌های Darker than Black ،Fullmetal Alchemist و Mob Psycho 100 را تولید کرده است. تا‌کنون چهارفصل از این انیمه پخش شده و فصل پنجم آن نیز معرفی شده است. علاوه بر این، دو انیمه سینمایی با نام‌های My Hero Academia: Two Heroes و My Hero Academia: Heroes Rising در سینما اکران شده‌اند و کمپانی لجندری (Legendary Entertainment) درصدد ساخت نسخه لایواکشن مانگای My Hero Academia است.

انیمه My Hero Academia (مدرسه قهرمانانه من)
انیمه My Hero Academia (مدرسه قهرمانانه من)

انیمه مدرسه قهرمانانه من در جهانی جریان دارد که در آن، انسان‌ها دارای قدرت‌های فرا انسانی به نام کوسه (Quirks) هستند. دراین‌بین، افرادی وجود دارند که فاقد این قدرت‌ها هستند و هیچ تفاوتی با انسان‌های عادی ندارند. ایزوکو میدوریا (Izuku Midoriya) که با نام دکو (Deku) نیز شناخته می‌شود، یکی از این افراد است که توسط بسیاری از هم سن و سالانش ازجمله دوست دوران کودکی‌اش، کاتسوکی باکوگو (Katsuki Bakugo)، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. با وجود تمام تفاوت‌ها، وجه اشتراک بین میدوریا و باکوگو علاقه آن‌ها به بزرگ‌ترین قهرمان دنیا، یعنی آلمایت (All Might)، است. این ابر‌قهرمان از جراحت شدیدی رنج می‌برد که به‌منظور حفظ روحیه عمومی، آن را از عموم مردم مخفی کرده. دنیای آلمایت زمانی دگر‌گون می‌شود که پس از رو‌به‌رو شدن با میدوریا و مشاهده عزم و اراده او، تصمیم می‌گیرد با فاش کردن ماهیت کوسه‌اش به نام یکی برای همه (One For All)، قدرت‌های خود را به او منتقل کند. قدم گذاشتن میدوریا در مسیر قهرمان شدن با حضور او در دبیرستان یو ای (U.A. High School) همراه می‌شود. دکو در این دبیرستان با دانش آموزانی که هر‌یک دارای قدرت خاصی هستند، هم‌کلاس می‌شود. دراین‌میان، گروهی از قوی‌ترین ضد‌قهرمانان در قالب لیگ شروران گرد هم می‌آیند و تصمیم به نابودی دنیای قهرمانان می‌گیرند.

انیمه My Hero Academia (مدرسه قهرمانانه من)
انیمه My Hero Academia (مدرسه قهرمانانه من)

تلاش شخصیتی که دنیای اطرافش چندان به او اهمیت نمی‌دهد و قرار نیست تغییری ایجاد کند، برای تبدیل شدن به فردی قابل اتکا که محبوب دیگران باشد و شناخته شود، موضوعی نیست که برای اولین بار با آن آشنا شویم. بهترین مورد این روند را می‌توان در انیمه Naruto مشاهده کرد؛ جایی‌که ساکنین دهکده از ناروتو اوزوماکی (Naruto Uzumaki) به دلیل شرایط خانوادگی و محبوس شدن روباه ۹ دم در بدنش،  متنفر هستند و او به‌شدت تلاش دارد تا جایی در دل آن‌ها به دست آورد. درنهایت، ناروتو می‌تواند به بهترین و شناخته‌شده‌ترین نینجای دوران تبدیل شود و به هدفش دست یابد. همان‌طور که در خلاصه‌ی داستان گفته شد، دکو نیز شرایط مشابهی را به‌عنوان یک بی‌قدرت دارد که تلاش می‌کند تا با اراده‌اش بر این امر غلبه کند. هم‌چنین، همانند اهمیت شخصیت‌هایی هم‌چون کاکاشی، جیرایا، هیناتا، ساکورا و ساسوکه در قوس (آرک) شخصیتی ناروتو و روند تبدیل شدن او، افرادی اعم از باکوگو، شوتو آیزاوا، آل مایت و همه برای یکی باعث می‌شوند که شخصیت دکو به‌عنوان پروتاگونیست داستان دچار تغییر و تحول شود. از همان ابتدای انیمه گرایش خاصی را به دکو حس خواهید کرد که مورد ظلم قرار گرفتن و ازخودگذشتگی او تأثیر به‌سزایی در ایجاد این حس دارند.

از بین این شخصیت‌های منفی می‌توان به تومورا شیگاراکی (Tomura Shigaraki) اشاره کرد که با توجه به کوسه‌، گذشته مبهم و شخصیت‌پردازی مرموزش به عنصری غیر‌قابل‌پیش‌بینی و تاثیرگذار تبدیل می‌شود.

شبیه‌ترین دنیا به جهان انیمه My Hero Academia را می‌توان دنیای X-Men (مردان ایکس) دانست. در هردوی این دنیا‌ها، شخصیت‌های متعددی حضور دارند که طیف گسترده‌ای از قدرت‌های عجیب‌وغریب را در برمی‌گیرد. قدرت‌های معمولی چون پرواز، آتش، یخ و نامرئی بودن تا توانایی‌های متفاوتی مانند تجزیه کردن هر چیزی که لمس شود و ایجاد موجودی سایه‌ای. بااین‌حال آیا این قدرت‌ها بدون حضور شخصیت‌های منفی که از توانایی‌های خود به بدترین شکل استفاده می‌کنند، معنایی دارند؟ مسلماً خیر. همان‌گونه که نور به تاریکی نیاز دارد و بدون آن معنا ندارد، ابرقهرمانان انیمه Boku no Hīrō Akademia هم بدون چنین شخصیت‌هایی ناقص محسوب می‌شود. خوشبختانه در کنار قهرمانان جالب‌توجه و خاص این اثر، برخی از بهترین آنتاگونیست‌های تاریخ انیمه را نیز می‌توان در آن پیدا کرد. از بین این شخصیت‌ها می‌توان به تومورا شیگاراکی (Tomura Shigaraki) اشاره کرد که با توجه به کوسه‌، گذشته مبهم و شخصیت‌پردازی مرموزش به عنصری غیر‌قابل‌پیش‌بینی و تاثیرگذار تبدیل می‌شود. لباس و نام مستعار موارد جدا‌یی‌ناپذیر زندگی یک ابر‌قهرمان هستند و کوهه هوریکوشی هم به بهترین شکل از این دو ویژگی‌ استفاده کرده است و برای تمامی شخصیت‌ها فارغ از اهمیت و کارکرد داستانی آن‌ها، در کنار قدرت‌های متفاوت، لباس‌ها و اسامی متنوعی را خلق کرده که قادر به کامل کردن شخصیت‌پردازی آن‌ها هستند.

انیمه My Hero Academia (مدرسه قهرمانانه من)
انیمه My Hero Academia (مدرسه قهرمانانه من)

تولید انیمه My Hero Academia توسط استودیوی شناخته‌شده و فوق حرفه‌ای بونز باعث شده است که بتوانیم نسبت به کیفیت ساخت این اثر اطمینان‌خاطر داشته باشیم. انیمه آکادمی قهرمانی دارای سکانس‌های اکشن نفس‌گیر و هیجان‌انگیز متعددی است که کمتر اشکالی را می‌توان در آن‌ها پیدا کرد. گاهی اوقات نبرد‌ها به حدی دیوانه‌وار می‌شوند که باید باحالت نیم‌خیز آن‌ها را مشاهده کرد، نبردهایی با حضور اعضای لیگ شروران به‌خصوص شخص «همه برای یکی» (All For One) که ترس و دلهره زیادی را به مخاطب وارد می‌کنند. کوریوگرافی مبارزات در کنار بهره‌گیری عالی از زاویه‌های پویا موجب شده است که نبرد‌ها نه‌تنها برای مخاطب عادی، بلکه برای بینندگان حرفه‌ای نیز جذاب و تماشایی باشند. بااین‌وجود که اکشن بخش مهمی از انیمه My Hero Academia است، اما این به آن معنا نیست که انیمه تنها در این بخش‌ها خلاصه می‌شود، بلکه سکانس‌های طنز‌آمیز و تراژیک بسیاری در طول انیمه مشاهده خواهید کرد که هر یک می‌توانند مخاطب را در‌گیر خود کنند.

آلبوم موسیقی انیمه My Hero Academia پر است از قطعه‌های موسیقی به‌شدت شنیدنی که هر مخاطبی از شنیدن آن‌ها لذت خواهد برد. The Day و Heroes به ترتیب به‌عنوان اوپنینگ و اندینگ به‌قدری عالی هستند که به‌راحتی در بین برترین‌های تاریخ قرار می‌گیرند. علاوه بر این، موسیقی متن آن نیز به‌نوبه خود با حفظ المان‌های حماسی و قهرمانی، تجربه‌ای را پدید می‌آورند که فراموش‌شدنی نیست. برای مثال می‌توان به قطعاتی همچون You Say Run، تم شخصیت آل مایت، Rampaging Evil و Villain Invasion اشاره کرد که در عین هیجان‌انگیز بودن حس و حال ابرقهرمانی را القا می‌کنند.

انیمه My Hero Academia (مدرسه قهرمانانه من)
انیمه My Hero Academia (مدرسه قهرمانانه من)

انیمه مدرسه قهرمانانه من تجربه‌ای به‌شدت لذت‌بخش و تماشایی برای افرادی است که از مشاهده ابر‌قهرمانان با قدرت‌ها و لباس‌های عجیب‌وغریب هیجان‌زده می‌شوند، به دنبال شخصیت‌های مثبت و منفی پرداخت‌شده و چند‌بعدی هستند و هم‌زمان خواهان سکانس‌های اکشن، طنز‌آمیز و ناراحت‌کننده. درنتیجه، اگر شما هم جزو این دسته از دنبال‌کنندگان انیمه هستید، انیمه My Hero Academia اثری است که از تماشای آن به‌هیچ‌عنوان ناراضی نخواهید بود.

آیا انیمه زیبای مدرسه قهرمانانه من را تماشا کرده‌اید؟ نظراتتان را با ما درمیان بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار