دوربین ها

کدام دوربین عکاسی مناسب افراد مبتدی را تهیه نماییم؟

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

اگر در انتخاب میان مدل های فراوان و برندهای مختلف دوربین عکاسی همچون کانون، نیکون، سونی و …، مناسب برای استفاده های عادی و روزانه دچار سردرگمی شده اید، نگران نباشید، شما در جای درستی قرار گرفته اید. در این راهنمای خرید قصد داریم به بررسی و معرفی بهترین دوربین های عکاسی مناسب افراد مبتدی بپردازیم.

عکاسی نوعی هنر است که با تمرین و میزان نوردهی بهتر می شود. می توانید عکاسی را به عنوان یک سرگرمی، فعالیت در اوقات فراغت انجام دهید یا حتی یک عکاس آزاد شوید. اما ابتدا، تشخیص انواع مختلف دوربین های موجود در بازار ضروری است. به طور کلی سه مدل دوربین در بازار موجود بوده که شامل دوربین های عکاسی به اصطلاح Point and shoot، DSLR، بدون آینه و کامپکت است.

دوربین های DSLR، بهترین گزینه برای یادگیری و آزمایش، برای فراگیری همه ویژگی ها و کنترل های دوربین به صورت دستی بوده و این انعطاف پذیری در تغییر لنزها نیز وجود دارد. دوربین های بدون آینه نیز همه عملکردها و ویژگی ها مانند DSLR را دارند و همچنین سبک ترند و عمر باتری کمتری نسبت به DSLR دارند. توجه داشته باشید که دوربین‌ های کامپکت قابلیت تعویض لنز ندارند و می ‌توان ادعا کرد که این دوربین ‌ها علارغم کاربری آسانشان، مناسب عکاسی حرفه‌ ای نیستند.

در هنگام خرید یک دوربین مناسب می بایست به ویژگی هایی همچون میزان بزرگنمایی، کیفیت و انعطاف پذیری لنز، وزن، وضوح تصویر، کیفیت لنز و انعطاف پذیری آن، نوع سنسور و … توجه نمایید.

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 4000D به همراه لنز ۱۸-۵۵ میلی متر DC III

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • قیمت به نسبت مناسب
  • سازگاری با طیف گسترده ای از لنزها
  • استفاده آسان
  •  دوام مناسب باتری
  • دارای تکنولوژی تشخیص چهره

نقاط ضعف

  •  صفحه نمایش کوچک با وضوح پایین
  • autofocus ضعیف

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 4000D، محصولی ساده، ارزان قیمت و مناسب برای افراد مبتدی و تازکار است که شرکت کانن برای تبدیل نمودن این دوربین به ارزانترین محصول این شرکت، به فناوری نسبتاً قدیمی، فوکوس خودکار با مشخصات پایین و لنزهای ارزان قیمت متوسل شده است. این دوربین با ابعاد ۱۲۹x102x77 میلی متر و وزن ۴۳۶ گرم، دارای یک سنسور APS-C با محدوده دقت ۱۵٫۰ تا ۲۰٫۰ مگاپیکسل با فوکوس خودکار و دستی، حداکثر رزولوشن عکس ۳۴۵۶ × ۵۱۸۴، محدودهISO  ۱۰۰-۶۴۰۰ (قابل ارتقا تا ISO 12800)، نسبت تصاویر ۴:۳, ۱:۱, ۳:۲, ۱۶:۹ و توانایی ۳ تا ۶ برابر بزرگنمایی است. همچنین این محصول توانایی ضبط ویدیوی Full HD با حداکثر ۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت صدای مونو را دارا بوده و از فرمت MOV و IPB پشتیبانی می کند.

این دوربین از یک صفحه نمایش ۲٫۷ اینچی از نوع TFT-LCD با نسبت ۴:۳ و دقت ۲۳۰,۰۰۰ نقطه بهره می برد و همچنین دارای چشمی و تصویر زنده Live View است. این محصول با قابلیت اتصال از طریق Wi-Fi و میکروفون داخلی طراحی شده است و از نوع کارت حافظه SD, SDHC, SDXC پشتیبانی می کند. دوربین کانن از یک باتری لیتیوم یونی LP-E10 استفاده نموده، که با یک بار شارژ کامل در حدود ۵۰۰ عکس شما را همراهی خواهد کرد. همچنین این دوربین به همراه لنز ۱۸-۵۵ میلی متری DC III ارائه می شود که فاقد تثبیت کننده تصویر است.

دوربین دیجیتال نیکون مدل D5300 18-55 VR AFP

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • استفاده آسان
  • فوکوس خودکار سریع
  • دوام مناسب باتری
  • صفحه نمایش با زاویه دید متنوع و وضوح بالا
  • کیفیت تصویر و فلاش داخلی مناسب

نقاط ضعف

  •  قیمت بالا

دوربین دیجیتال نیکون مدل D5300 18-55 VR AFP، محصولی با ابعاد ۱۲۵ X 98 X 76 میلی متر و وزن ۴۸۰ گرم بوده که در سال ۲۰۱۳ عرضه گردید. این دوربین با حسگر ۲۴٫۲ مگاپیکسلی DSLR است که می تواند فیلم های Full HD را با کیفیت ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و با صدای استریو ضبط کند و به Wi-Fi و GPS داخلی مجهز است و همچنین برای عکاسی دارای حداکثر رزولوشن عکس ۴۰۰۰ × ۶۰۰۰، محدودهISO  ۱۰۰-۲۵۶۰۰، نسبت تصاویر ۳:۲، توانایی ۳ تا ۶ برابر بزرگنمایی و محدوده دیافراگم f/3.5-5.6 است.

این محصول از یک مانیتور چرخنده ۳٫۲ اینچی با زاویه دید متنوع از نوع LCD TFT با و رزولوشن ۱٫۰۳۷ میلیون نقطه بهره می برد. در مقایسه با نمایشگر ثابت نسل قبلی، از قابلیت انعطاف پذیری بیشتر به هنگام عکسبرداری، زاویه دید گسترده تر و وضوح بهتر برخوردار است و همچنین دارای چشمی اپتیکال با توانایی پوشش ۹۵ درصد میدان دید و تصویر زنده Live View است. این محصول با خروجی های متنوع HDMI، USB، PictBridge و خروجی تلویزیون، به همراه میکروفون و اسپیکر داخلی طراحی شده است و از نوع کارت حافظه SD, SDHC, SDXC پشتیبانی می کند. دوربین نیکون از یک باتری لیتیوم یونی EN-EL14a استفاده نموده، که با یک بار شارژ کامل در حدود ۶۰۰ عکس شما را همراهی خواهد کرد.

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1300D به همراه لنز ۱۸-۵۵ میلی متر IS II

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • استفاده آسان
  • فوکوس خودکار سریع
  • دوام مناسب باتری
  • صفحه نمایش با وضوح بالا
  • کیفیت تصویر و فلاش داخلی مناسب
  •  پشتیبانی از NFC

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  •  محدوده دقت پایین

دوربین دیجیتال کانن مدل EOS 1300D، با ابعاد ۱۲۹ X 101 X 78 میلی متر و وزن ۴۸۵ گرم بوده که مناسب برای افراد مبتدی و تازه کاران است. مشخصات اصلی این دوربین در مقایسه با D1200 تغییر چندانی نکرده است. مدل جدید هنوز دارای سنسور ۱۸ مگاپیکسلی APS-C CMOS است، دامنه ISO اصلی آن ۱۰۰-۶۴۰۰ است و قادر به عکسبرداری با سرعت ۳ فریم در ثانیه با رزولوشن ۵۱۸۴ × ۳۴۵۶، بزرگنمایی سه برابری، محدوده دیافراگم f/3.5-5.6 و نسبت تصویر ۱:۱, ۴:۳, ۳:۲, ۱۶:۹ است. پردازنده تصویر با  ۴+Digic  روبرو شده است. این محصول می تواند در حالت هایJPEG ، RAW و JPEG + RAW و با ضبط صدای مونو فیلم برداری کند و ضبط فیلم با حداکثر رزولوشن Full HD و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه انجام می شود.

این محصول از NFC برای اتصال آسان با دستگاه های Android استفاده می کند. ایده این است که گوشی خود را به سمت چپ دوربین بکشید و دو دستگاه فوراً جفت شوند. برنامه همراه، که از هر دو دستگاه iOS و Android پشتیبانی می کند، شامل عکسبرداری از راه دور، انتقال فایل های تصویری و برچسب گذاری GPS است.

این دوربین از یک صفحه نمایش ۳ اینچی از نوع TFT-LCD با دقت ۹۲۰,۰۰۰ نقطه بهره می برد و همچنین دارای چشمی و تصویر زنده Live View است. این دوربین با خروجی های متنوع HDMI، USB و خروجی تلویزیون، به همراه میکروفون و اسپیکر داخلی طراحی شده است و از نوع کارت حافظه SD, SDHC, SDXC پشتیبانی می کند. دوربین کانن از یک باتری لیتیوم یونی LP-E10 استفاده نموده، که با یک بار شارژ کامل در حدود ۵۰۰ عکس شما را همراهی خواهد کرد.

جمع بندی

دوربین های مخصوص افراد مبتدی و تازه کار با وجود امکانات و قیمت به نسبت پایین برای تولید کنندگان بسیار مهم هستند. زیرا آنها دوربین هایی هستند که مصرف کننده سفر خود را با یک مارک تجاری آغاز می کند و بسیاری از این مصرف کنندگان برای مدت طولانی با آن مارک می مانند. سعی کنید با برسی نیاز ها و مشخص کردن ژانرهای عکاسی مورد علاقه ‌تان یک دوربین مبتدی مناسب تهیه کنید و همچنین هنگام خرید دوربین، بهتر است لوازم جانبی مورد نیاز را همراه با آن تهیه نمایید تا مطمئن شوید که در هنگام سفر، شما از تمام ابزارهای مورد نیاز بهره مند خواهید بود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار