اخبار فناوریموبایل

گوشی ریلمی نارزو ۳۰ پرو با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و شبکه ۵G معرفی شد

گوشی‌های ریلمی نارزو ۳۰ پرو و نارزو ۳۰ ای معرفی شدند. Realme Narzo 30 Pro با یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، شبکه ۵G و قیمت اقتصادی همراه است.

کمپانی چینی ریلمی از نخستین گوشی‌های سری نارزو ۳۰ رونمایی کرد. این دو مدل ریلمی نارزو ۳۰ پرو و ریلمی نارزو ۳۰ ای نام دارند. مدل اولی، نخستین گوشی خانواده نارزو است که شبکه ۵G و همچنین نمایشگری با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند. مدل‌های قبلی همگی نرخ رفرش ۹۰ هرتزی را ارائه می‌کند.

مدل Pro روی گیمینگ، کیفیت دوربین و سرعت ارتباطات متمرکز است، در حالی که مدل A یک گوشی اقتصادی با یک باتری غول پیکر ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است.

ریلمی نارزو ۳۰ پرو

سازنده می‌گوید Narzo 30 Pro «قدرتمندترین گوشی گیمینگ میان‌رده ۵G» است که امکاناتی زیادی را در خود جای داده است. در قلب تپنده آن چیپست Mediatek Dimensity 800U قرار دارد که به دو هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی (و شش هسته Cortex-A55s) به همراه پردازشگر گرافیکی Mali-G57 MC3 مجهز است.

پردازشگر گرافیکی این گوشی می‌تواند از پس نمایشگر ۶.۵ اینچی این گوشی با رزولوشن +۱۰۸۰p و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی برآید. تغییر بین دو حالت ۶۰ هرتزی و ۱۲۰ هرتزی نمایشگر، بر اساس محتوای در حال پخش به صورت خودکار انجام می‌شود. بازی‌ها از آنجا که به نوسازی بیشتری نیاز دارند، هدف اصلی این نرخ رفرش هستند. نرخ نمونه‌برداری لمس در این نمایشگر نیز ۱۸۰ هرتزی است تا پاسخگویی خوبی نسبت به لمس دست کاربران داشته باشد. حداکثر روشنایی این نمایشگر LCD نیز ۶۰۰ نیت است.

مدل پرو این خانواده از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی روی قاب پشتی خود بهره می‌برد. این حسگر در پشت یک لنز f/1.8 و اندازه پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری با پشتیبانی از فناوری پیکسل باینینگ ۴ به ۱ قرار دارد. عملکرد این دوربین به لطف حالت Super Nightscape مناسب است. برای فیلمبرداری هم این دوربین قادر به فیلمبرداری ۴K 30fps و ۱۰۸۰p 60fps است. علاوه بر این یک حالت سینمایی به نام Cinema Mode و همچنین یک لرزشگیر دیجیتال تصویر نیز در دسترس کاربران است.

یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض (۱۱۹ درجه‌ای) با بهره‌گیری از حالت لرزشگیر UIS Max Video Stablization حسگر اصلی این گوشی را همراهی می‌کند. همچنین باید به یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو با توانایی عکاسی از فاصله ۴ سانتی‌متری نیز اشاره کرد. اما در جلو و درون حفره‌ای که در گوشه سمت چپ نمایشگر گوشی تعبیه شده، یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده است که برای عکاسی سلفی در شب از حالت Super NightScape برخوردار است.

ریلمی نارزو ۳۰ پرو نخستین گوشی ۵G از سری نارزو است. این گوشی از دو سیم کارت، حالت استندبای دوگانه و سرعت دانلود بالا بهره می‌برد. داخل اسلات سیم کارت این گوشی همچنین یک فضای اختصاصی برای کارت میکرو ‌اس دی نیز تعبیه شده تا در صورتی که به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشید، بتوانید از آن استفاده کنید. به صورت استاندارد ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی (UFS 2.1) روی این گوشی قرار دارد؛ گرچه شما می‌توانید نسخه‌ی گران قیمت‌تر آن با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را نیز تهیه کنید.

یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب این گوشی تعبیه شده است که در عرض ۲۵ دقیقه به لطف توان ۳۰ وات می‌تواند ۵۰ درصد شارژ شود و در عرض ۶۵ دقیقه به شارژ ۱۰۰ درصدی می‌رسد. این گوشی با باتری ۱۰۰ درصدی می‌تواند ۳۷ ساعت مکالمه و ۱۸ ساعت تماشای بدون توقف ویدیو از یوتیوب را ارائه کند.  توجه داشته باشید که فناوری USB Power Delivery در این گوشی نیز از توان ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند.

شارژر، یک کابل به همراه یک محافظت نمایشگر و یک قاب سیلیکونی در داخل جعبه گوشی ریلمی قرار دارد. یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز روی آن تعبیه شده و دارای گواهی‌های صوتی Hi-Res Audio و Dolby Atmos است.

در بخش نرم افزاری آن نیز اندروید ۱۰ گوگل با رابط کاربری Realme UI 2.0 قرار دارد و به زودی آپدیت اندروید ۱۱ را دریافت خواهد کرد. کاربران می‌توانند از حسگر اثر انگشت سریع روی قاب کناری و یا سیستم تشخیص چهره آن نیز استفاده کنند. ریلمی می‌گوید ۳۲۰ آزمون مختلف را برای اطمینان از دوام بالای هر یک از دیوایس‌های Narzo 30 Pro انجام می‌دهد. تمام درگاه‌های آن نیز دارای واشرهای سیلیکونی هستند که از نغوذ آب به داخل گوشی جلوگیری می‌کند.

ریلمی این گوشی را در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی و با قیمت پایه ۲۳۵ دلاری عرضه می‌کند.

ریلمی نارزو ۳۰ ای

اما در سمتی دیگر این کمپانی از یک گوشی اقتصادی خانواده نارزو ۳۰ به نام نارزو ۳۰ ای نیز رونمایی کرده است که مهم‌ترین ویژگی آن عمر باتری طولانی که ارائه می‌کند است. این گوشی با باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خود، عمر باتری به مراتب طولانی‌تری نسبت به مدل پرو و بسیاری از دیگر گوشی‌های موجود در بازار را ارائه می‌کند.

به عنوان مثال شما می‌توانید با یک بار شارژ کامل این گوشی، بدون توقف ۲۷ ساعت ویدیو در یوتیوب ببینید که ۹ ساعت بیشتر از زمان ارائه شده توسط مدل پرو است. همچنین ۲۸ ساعت چت بدون توقف در واتساپ و ۱۰ ساعت گیمینگ نیز توسط این گوشی با یک بار شارژ کامل انجام می‌پذیرد. این باتری غول پیکر با توان ۱۸ وات شارژ می‌شود و می‌تواند به لطف فناوری شارژ معکوس، به عنوان یک پاوربانک نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

روی قاب جلویی این گوشی یک نمایشگر ۶.۵ اینچی حضور دارد که رزولوشن +۷۲۰p و نرخ رفرش ۶۰ هرتزی را ارائه می‌کند. متوسط روشنایی نمایشگر این گوشی مشابه مدل پرو است، اما در حالت استفاده زیر نور آفتاب به نام Sunlight، می‌تواند حداکثر روشنایی ۵۷۰ نیت را ارائه کند.

گوشی اقتصادی جدید ریلمی از چیپست گیمینگ Mediatek Helio G85 قدرت می‌گیرد. این چیپست از دو هسته Cortex-A75 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی Mali-G52 برخوردار است و می‌تواند نرخ رفرش ۶۰ هرتزی را مدیریت کند. ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز به صورت پیشفرض روی این گوشی قرار دارد، در حالی که نسخه گران قیمت‌تر آن با ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی عرضه می‌شود. ضمن آنکه یک اسلات کارت میکرو اس دی نیز مطابق مدل پرو روی این دیوایس تعبیه شده است. بدیهیست که این یک گوشی ۴G است و به همین خاطر سرعت اتصال کمتری را ارائه می‌کند.

دوربین این گوشی نیز ساده‌تر است و از یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی اصلی با قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p 30fps بهره می‌برد. روی قاب پشتی این گوشی همچنین یک حسگر تشخیص عمق سیاه و سفید و یک حسگر اثر انگشت نیز تعبیه شده است. در جلوی این گوشی نیز یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده است. درست مانند مدل پرو، گوشی ریلمی نارزو ۳۰ ای نیز از اندروید ۱۰ پشتیبانی می‌کند و به زودی اندروید ۱۱ را دریافت می‌کند.

گوشی نارزو ۳۰A در رنگ‌های مشکی و آبی عرضه می‌شود. این گوشی با پیکربندی ۳/۳۲ گیگ و ۴/۶۴ گیگ عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها نیز ۱۲۵ و ۱۴۰ دلاری است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار