راهنمای خرید

راهنمای خرید چمدان مسافرتی + قیمت در بازار ایران

در این مطلب قصد داریم راجع به خرید چمدان مسافرتی و فاکتورهای مهم آن توضیحاتی مختصر به شما داده و سپس چند مدل از بهترین چمدان های موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

برای خرید چمدان مسافرتی مناسب باید ابتدا با انواع چمدان‌های تولیدشده آشنا شوید. سپس راجع به سخت یا نرم بودن و دو چرخ یا چهار چرخ بودن آن‌ها اطلاعات کسب کنید. در مرحله بعدی لازم است اندازه مناسب چمدان موردنظرتان را تعیین کرده و با قیمت انواع چمدان و مدل‌های مناسبی که در بازار ایران وجود دارد آشنا شوید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • همه آنچه قبل از خرید چمدان مسافرتی باید بدانید
    • انواع چمدان
    • جنس چمدان ؛ سخت یا نرم؟
    • دو چرخ یا چهار چرخ؟
    • اندازه چمدان
    • قیمت چمدان ارزان
  • خرید چمدان در بازار ایران

همه آنچه قبل از خرید چمدان مسافرتی باید بدانید


راهنمای خرید چمدان

برای خرید چمدان مسافرتی نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید از آن‌ها آگاه باشید. در ادامه به نکات خرید چمدان مسافرتی می‌پردازیم.

انواع چمدان

برای خرید چمدان یکی از اولین مواردی که باید بدانید، آشنایی با انواع چمدان است. چمدان‌ها شکل‌ها و سایزهای مختلفی دارند؛ از کوله پشتی‌های مختلف گرفته تا چمدان‌های چرخ‌دار. می‌خواهیم راجع به سه تا از اصلی‌ترین و رایج‌ترین انواع چمدان برایتان بنویسیم.

چمدان چرخ دار

همان طور که می‌دانید برای حمل آسان، چمدان‌های سنتی دارای چرخ بودند. این نوع چمدان‌ها دو مدل هستند: سخت و نرم. چمدان‌های سخت از مواد مختلفی مانند پلی پروپیلن و پلی کربنات ساخته شده‌اند. چمدان‌های نرم از جنس موادی مانند میکروفایبر، چرم، نایلون، پی وی سی یا پلی استر هستند. مزیت برخی از چمدان‌های نرم این است که در صورت نیاز، می‌توانند تا 25% افزایش حجم داشته باشند.

کوله پشتی ها

کوله پشتی‌ها نیز سایزهای مختلفی دارند و به دو صورت دارای چارچوب و بدون چارچوب در بازار یافت می‌شوند. اگر قصد رفتن به کمپ‌های مختلف، کوه‌نوردی یا فعالیت‌هایی اینچنینی را دارید، خرید کوله پشتی مناسب گزینه خوبی محسوب می‌شود. بعضی کوله پشتی‌ها چرخ داشته و بعضی دیگر بدون چرخ هستند. البته خوب است بدانید که حتی چمدان‌های بزرگ‌تر هم اگر دارای بند مناسب باشند، می‌توانند به نوعی کوله پشتی تبدیل شوند.

راهنمای خرید چمدان کوله پشتی

 

ساک ورزشی

امروزه ساک‌های ورزشی فقط برای رفتن به باشگاه و حمل وسایل و لباس‌های مربوط به آن استفاده نمی‌شوند. ساک‌های ورزشی جدید از تجهیزاتی مانند چرخ و دسته جمع‌شو برخوردارند. البته این مدل ساک‌ها به عنوان «ساک مسافرتی» هم به فروش می‌رسند. حسن ساک‌های ورزشی کوچک یا متوسط این است که کوچک بوده و به راحتی در محفظه بالای سرتان جای می‌گیرند، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر قرار باشد مسافت‌های طولانی را با چنین ساکی طی کنید، ممکن است بازو یا شانه‌تان اذیت شود.

راهنمای خرید چمدان مسافرتی

 

جنس چمدان ؛ سخت یا نرم؟

نکته دیگری که باید راجع به خرید چمدان بدانید، جنس آن است. چمدان‌ها یا سخت هستند یا نرم که در ادامه مطلب راجع به هر کدام توضیح مختصری خواهید خواند.

چمدان‌هایی که به اصطلاح «نرم» هستند، انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. این گونه چمدان‌ها بسیار رایج‌تر از چمدان‌های سخت هستند. یکی از مزیت‌های این گونه چمدان‌ها این است که قابلیت تحمل ضربه بالاتری دارند.

چمدان‌های نرم سبک‌تر از چمدان‌های سخت هستند. در نتیجه راحت‌تر می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد یا در محفظه‌های بالای هواپیما، قطار و… قرار داد. جنس پارچه نیز مهم است. به دنبال جنس پارچه‌ای بگردید که از جنس نایلونی بادوام باشد (مانند بالستیک). چنین جنسی محافظ پوشاک شماست. ضد آب و ضد لک بودن پارچه نیز می‌تواند فاکتور مهمی محسوب شود.

این روزها چمدان‌های «سخت» پیشرفت بسیاری کرده‌اند. شرکت‌های تولیدکننده این نوع چمدان‌ها از مواد فوق سبکی استفاده می‌کنند که نه تنها باعث سبک شدن وزن این چمدان‌ها می‌شود، بلکه به آن‌ها استحکام و دوام نیز می‌بخشد. تمیز کردن چمدان‌های سخت آسان‌تر از تمیز کردن چمدان‌های نرم است؛ اگرچه چمدان‌های سخت آسیب‌پذیرترند.

یکی از مزیت‌های چمدان‌های سخت این است که بهتر می‌توانند از اشیای شکستنی محافظت کنند. البته از آن جایی که این چمدان‌ها انعطاف‌پذیری کافی ندارند، احتمالا نمی‌توانید آن‌ها را به راحتی درون محفظه‌های کوچک قرار دهید یا آخرین تکه از لباستان را در آن بچپانید!

خرید چمدان ارزان

 

دو چرخ یا چهار چرخ؟

یکی دیگر از موارد راهنمای خرید چمدان مسافرتی، دو چرخ یا چهار چرخ بودن آن است. برخی چمدان‌های چهار چرخ را می‌توان به آسانی و بدون دردسر حمل کرد، اما حفظ تعادل برخی دیگر بسیار مشکل است. این موضوع راجع به چمدان‌های دو چرخ هم صدق می‌کند.

چمدان دو چرخ روی چرخ‌هایی که درون فرورفتگی زیر چمدان تعبیه شده‌اند به جلو و عقب می‌رود. این موضوع باعث می‌شود که چمدان فضای بیشتری داشته باشد و چرخ‌ها نیز آسیب نبینند.

طراحی چمدان‌های دو چرخ به درد حرکت روی سطوح ناهموار نمی‌خورد. اصلی‌ترین نقطه ضعف این گونه چمدان‌ها این است که باید آن را از پشت بکشید. این حالت کششی می‌تواند باعث ایجاد گرفتگی در قسمت شانه‌ها و مچ دستتان شود. اگر اصولا در این نواحی بدن خود احساس درد دارید، بهتر است از چمدان‌های چهار چرخ استفاده کنید.

خرید چمدان مسافرتی

چمدان‌های چهار چرخ دارای چرخ‌هایی هستند که 360 درجه می‌چرخند و به همین دلیل حق انتخاب‌های زیادی برای حمل به شما می‌دهند؛ اما نقطه ضعف این گونه چمدان‌ها این است که چرخ‌های برآمده آن فضای زیادی اشغال می‌کنند. در ضمن احتمال آسیب دیدن چرخ‌های این مدل چمدان‌ها زیاد است؛ پس بهتر است قبل از خرید چمدان‌های چهار چرخ ضمانتنامه آن را چک کنید.

اندازه چمدان

یکی دیگر از مواردی که باید راجع به خرید چمدان مسافرتی مد نظر داشته باشید، اندازه آن است. باید به این نکته توجه کنید که چرخ‌ها و دسته باز و بسته شوی چمدان به خودی خود مقداری از سایز چمدان را اشغال می‌کنند؛ پس اول از همه اندازه چمدان را با توجه به نیازتان انتخاب کنید. سپس باید الزامات مربوط به شرکت هواپیمایی که با آن قصد سفر دارید را بررسی کنید تا ابعاد چمدان متناسب با قوانین آن شرکت خاص نیز باشد.

خرید چمدان کودک ارزان

قیمت چمدان ارزان

در سایت‌های مختلف فروش چمدان، قیمت ارزان‌ترین چمدان از حدود 190 هزار تومان شروع شده و بسته به فاکتورهای مختلف قیمت مذکور افزایش می‌یابد.

 


خرید چمدان در بازار ایران


در این قسمت چند نمونه چمدان مسافرتی را در بازار ایران معرفی می‌کنیم. همچنین قیمت این محصولات را نیز برای شما قرار داده‌ایم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

 

مجموعه سه عددی چمدان اکولاک مدل اطلس

راهنمای خرید چمدان

  • قیمت: حدود 8,900,000 تومان

یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید چمدان مسافرتی، مجموعه سه عددی چمدان اکولاک است. جنس بدنه این چمدان‌ها از پلی کربنات است و قابلیت افزایش فضا دارد. مجموعه چمدان‌های اکولاک چهار چرخ بوده و در برابر ضربه مقاوم هستند. یکی از نکات مثبت مجموعه چمدان‌های اکولاک این است که دارای زیپ ضد سرقت هستند. سطوح ضد خش آن‌ها باعث می‌شود که خیالتان از بابت آسیب‌پذیری سطح راحت شود. هم‌چنین این مجموعه چمدان‌ها رنگ بندی متنوعی دارند که می‌تواند باعث جلب رضایت برای انواع سلیقه‌ها شود.

 

مجموعه سه عددی چمدان الکسا مدل ALX888

خرید چمدان ارزان

  • قیمت: حدود 5,000,000 تومان

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب خرید چمدان مسافرتی، مجموعه سه عددی چمدان الکسا است. جنس بدنه این چمدان‌ها از پلی پروپیلن است و در زیرمجموعه چمدان‌های سخت قرار می‌گیرد. حسن این جنس، مقاوم بودن آن در برابر ضربه است. این چمدان‌ها نیز قابلیت افزایش فضا داشته و چهار چرخ هستند. یکی دیگر از مزیت‌های مجموعه چمدان الکسا داشتن کاور ضد باران است. به این ترتیب شما می‌توانید در هوای بارانی یا برفی با پوشاندن این کاورها به چمدان‌هایتان از آن‌ها محافظت کنید.

چمدان لوجل مدل Octa 2 سایز بزرگ

خرید چمدان مسافرتی

  • قیمت: حدود 3,500,000 تومان

از گزینه‌های مناسب دیگری که برای خرید چمدان مسافرتی پیشنهاد می‌شود، چمدان سایز بزرگ لوجل است. بدنه این چمدان نیز از جنس پلی پروپیلن است. البته این چمدان قابلیت افزایش فضا ندارد و توسط بست بسته می‌شود، نه زیپ! این چمدان نیز چهار چرخ دارد که باعث می‌شود بتوانید آن را به راحتی و در همه جهات به دنبال خودتان کشیده و جابه‌جا کنید. همچنین مزیت دیگر چمدان لوجل این است که دارای قسمت داخلی پارتیشن بندی‌شده‌ای است که می‌توان از آن به منظور تفکیک بهتر وسایل استفاده کرد.

چمدان کودک کد HO 700368 – 11

خرید چمدان کودک ارزان

  • قیمت: حدود 380,000 تومان

برای خرید چمدان کودک ارزان می‌توانید این چمدان را انتخاب کنید. علاوه بر این که طراحی خاص و زیبایی دارد، سایز مناسب آن می‌تواند برای جمع‌آوری وسایل فرزندتان در سفر کارآمد باشد. جنس بدنه این چمدان از پلاستیک است و دو دسته دارد که یکی از این دسته‌ها تلسکوپی و قابل تنظیم است. هم‌چنین این چمدان دارای چهار چرخ و دو عدد جیب داخلی است و کمربند داخلی ثابت کننده بار هم دارد.

چمدان خلبانی مدل CATHAD

خرید چمدان خلبانی

  • قیمت: حدود 400,000 تومان

یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید چمدان خلبانی، مدل CATHAD است. بدنه این چمدان از جنس پلی استر بوده و مقاوم در برابر ضربه است. قابلیت افزایش فضا داشته و دارای چهار چرخ است. این چمدان خلبانی، محلی برای نگهداری لپ تاپ به خود اختصاص داده است و برای لپ تاپ‌های 15 تا 17 اینچی مناسب است. از امتیازات دیگر این چمدان خلبانی می‌توان به چرخ‌های جدا شو، قابلیت الصاق کارت مشخصات و وجود زیپ بیرونی با قابلیت افزایش حجم اشاره کرد.

خرید چمدان ارزان

در این مطلب به فاکتورهای مختلف مربوط به خرید چمدان‌ها پرداختیم و چند عدد از بهترین چمدان‌های موجود در بازار ایران را به شما معرفی کردیم. آیا شما نیز فاکتور موثر دیگری می‌شناسید که بخواهید به این فهرست اضافه کنید؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را در قسمت پایین با ما و دیگر خوانندگان مجله به اشتراک بگذارید.

علاقه‌مند به خرید ساک و چمدان‌ هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار