راهنمای خریدگوشی موبایل

گوشی گیمینگ بخریم یا نخریم؟

تجربه بازی چه روی گوشی یا چه رو کنسول باعث می‌شود تا سلول‌ها خاکستری مغز افزایش پیدا کند و این موضوع بر بهبود ارتباط مغز و همچنین افزایش هوش تاثیر گذار است. با توجه به این موضوع شما به خرید یک گوشی هوشمند پرچمدار یا یک گجت گیمینگ نیاز دارید، حالا کدام رو انتخاب می‌کنید؟

 در این مقاله به بررسی دلایل خرید گوشی گیمینگ و همچنین دلایل عدم خرید می‌پردازیم که باعث می‌شود تا شما به راحتی بتوانید به سراغ خرید یک دستگاه مناسب اجرای بازی بروید.

عمر باتری بهتر

این دسته از گوشی‌های هوشمند دارای باتری با ظرفیت بالایی هستند که به کاربران این اجازه را می‌دهند تا به مدت زمان طولانی از این گجت‌ها برای اجرای بازی‌های مختلف استفاده کنند. پشتیبانی از یک باتری بزرگ می‌تواند برای کاربران بسیار خوشایند باشد و برای مثال می‌توان به گوشی‌های گیمینگ ASUS ROG Phone 5 و Nubia Red Magic 7 اشاره کرد که نسبت به iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max از باتری بهتری بهره می‌برند.

عملکرد بهتر

این احتمال وجود دارد که تعدادی از این گوشی‌های هوشمند گیمینگ نسبت به آخرین پرچمدارهای سامسونگ و اپل از قدرت سخت افزاری پایین‌تری بهره ببرند، اما چونکه این گوشی‌ها برای گیم طراحی شده‌اند، هماهنگی بین سخت افزار و نرم افزار به خوبی صورت می‌گیرد و خبری از لگ و افت فریم نیست.

در کنار این موضوع گوشی‌های گیمینگی وجود دارند که داری دکمه‌های جانبی همانند Dual Sense پلی استیشن هستند که به اجرای راحت‌تر بازی‌ها و همچنین جذاب‌تر شدن گیم‌پلی بسیار کمک می‌کنند. در کنار این موضوع در جعبه‌ی گوشی‌های هوشمند اکثرا یک فن (خنک کننده) وجود دارد که اگر این فن در حالت توربو قرار بگیرد می‌تون دمای دستگاه را حتی پس از دو ساعت اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها به 20 – 25 سانتی درجه کاهش دهد.

نرخ تازه سازی بالا

نرخ تازه سازی تصویر در گوشی‌های هوشمند باعث به وجود آمدن یک انقلاب و تفاوت میان گوشی‌های پایین رده و بالارده شد. به همین دلیل گوشی‌های هوشمند بالا‌رده و پرچمدار از نرخ تازه سازی بالایی استفاده می‌کنند، اما نرخ تازه سازی در گوشی‌های گیمینگ بسیار جذاب‌تر است.

اکنون حداکثر نرخ تازه سازی تصویر در گوشی‌های مختلف بازار 90 یا 120 هرتز است و این در حالی است که گوشی‌های گیمینگ از نرخ تازه سازی 144 هرتزی بهره می‌برند.این میزان نرخ تازه سازی باعث می‌شود که افراد بتوانند بازی مورد نظر خود را در حالت روان‌تری تجربه کنند.

اجرای بازی‌های کنسول در گوشی‌های گیمینگ

در حال حاضر بازی‌های محبوبی مثل Fortnite و PUBG در گوشی‌های گیمینگ مختلف قابل اجرا هستند و تجربه‌ی این بازی‌ها با گرافیک و نرخ تازه سازی حداکثری می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود به سراغ خرید گوشی گیمینگ بروید و بازی‌های کنسولی جذاب را روی گوشی‌های گیمینگ خود تجربه کنید.

دومین کنسول‌های قابل حمل دنیا

در حال حاضر بهترین کنسول دستی که توانست توجه علاقه‌مندان به گیم را به خود جلب کند، کنسول‌های نینتندو سوییچ است که در رتبه‌ی اول قرار دارد. بعد از این کنسول در رتبه‌ی دوم گوشی‌های گیمینگ مجهز شده به قدرت سخت افزاری بالا، خنک کننده‌ی توربو، نرخ تازه سازی بالا و… هستند.

این دسته از گجت‌ها دارای نکات بسیار مثبت خوبی هستند که می‌توانند کاربران را به خرید تشویق کنند، اما این دستگاه‌ها مثل تمام گوشی‌های هوشمند دارای مواردی هستند که چندان علاقه‌مندان به کنسول‌های دستی به این موارد علاقه ندارد. در ادامه به بررسی دلایل عدم خرید می‌پردازیم.

گوشی‌های گیمینگ چندان در دسترس نیستند

در بازار گوشی‌های هوشمند بخش کوچکی برای گوشی‌های گیمینگ در نظر گرفته شده که کاربران با خرید این دسته از گجت‌ها موجب افزایش قیمت آن‌ها می‌شوند. در بازار ایران این دسته از گوشی‌ها بسیار کم پیدا می‌شوند و دارای قیمت بسیار بالایی هستند که دلیل این قیمت بالا کمبود این دسته از گجت‌هاست.

علاوه بر این موضوع سرویس دهی و پشتیبانی خاصی از این دسته از گجت‌ها نمی‌شود و افراد باید برای تعمیر گوشی‌های گیمینگ هزینه زیادی بپردازند. در بازار جهانی این موضوع وجود دارد، اما در ایران به صورت تشدید شده‌ای این مشکل دیده می‌شود.

طراحی مناسب تمام افراد نیست

گوشی گیمینگ دسته‌ی خاصی از کاربران را مورد هدف قرار می‌دهند و به همین دلیل ممکن است که طراحی برای همه‌ی افراد جذاب نباشد. لبه‌های این گوشی‌ها به جای اینکه گرد باشند به صورت منحنی‌های زاویه دار طراحی شده‌اند و همچنین وجود LED نیز چندان باعث افزایش جذابیت این گوشی‌ها نشده است.

جالب است که بدانید LED قرار گرفته در کنار و پنل پشتی این دسته از گوشی‌ها تنها هنگام قرار گرفتن در یک فضای تاریک یا کم نور قابل مشاهده است. شما قادر به دیدن این LED در پنل پشتی در روز نیستید و تنها در شب این بخش نمایان می‌شود.

قدرت بیش از اندازه

اکثر بازی‌های موجود در فروشگاه‌های مختلف نیاز به حداکثر قدرت دستگاه ندارند و این موضوع بدان معنی است که اگر شما قصد داشته باشید تا یک بازی مثل Clash Royale را اجرا کنید، دیگر نیازی به یک گوشی گیمینگ ندارید.

علاوه بر این موضوع تنها بازی‌های انگشت شماری هستند که برای اجرا نیاز به قدرت بسیار بالایی دارند، بر این اساس آیا شما برای اجرای تنها 5 بازی با حداکثر گرافیک به سراغ خرید این دسته از گوشی‌ها می‌روید؟

علاوه بر این موضوع اکثر کاربران به خرید گوشی‌های پرچمدار علاقه‌ی بیشتری دارند تا خرید یک گوشی گیمینگ؛ زیرا گوشی‌های پرچمدار علاوه بر باتری، قدرت سخت افزاری دارای دوربین‌های با کیفیتی هستند و تفاوت اصلی این دو مدل از گوشی‌های پشتیبانی کردن از فن (خنک کننده) است.

گوشی‌های پرچمدار از نرخ تازه سازی 120 هرتزی بهره می‌برند و همچنین دارای کیفیت صفحه نمایش بسیار بالایی هستند و این موضوع نمی‌تواند کاربران را از خرید گوشی‌های پرچمدار منصرف کند. جالب است که بدانید تعداد گوشی‌های پرچمدار بیشتر از گوشی‌های گیمینگ است و هر ساله گوشی‌های پرچمدار هر کمپانی آپدیت (نسخه‌ی جدیدی عرضه می‌شود) می‌شوند.

با این وجود آیا شما با 30 میلیون تومان به سراغ خرید یک گوشی گیمینگ می‌روید؟ یا ترجیح می‌دهید که کدام یک از پرچمدارهای موجود در بازار را خریداری کنید؟ آیا به سراغ نسل قبلی اپل (آیفون 12) می‌روید یا نسل فعلی سامسونگ (GALAXY S22) را انتخاب می‌کنید؟

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار