سامسونگموبایل

گلکسی ای 21 و گلکسی ای 02 اس معرفی شدند؛ اولین میان‌رده‌های 2021 سامسونگ

مدت‌ها بود که شایعات در مورد میان‌رده‌های جدید سامسونگ با نام‌های گلکسی ای 21 (Galaxy A12) و گلکسی ای 02 اس (Galaxy A02s) افزایش یافته بودند تا اینکه امروز کمپانی کره‌ای بالاخره از این محصولات جدید خود رونمایی کرد. این دو گوشی در واقع اولین اعضای  سری گلکسی ای (2021) محسوب می‌شوند و از این حیث در کانون توجه قرار گرفته‌اند. با معرفی این گوشی‌ها با ما همراه باشید.

سامسونگ گلکسی ای 12
(Samsung Galaxy A12)

گلکسی ای 12 در حقیقت جانشین گلکسی ای 11 است که در ماه مارس عرضه شده بود و قرار است بهبودهایی را در زمینه دوربین و باتری به همراه داشته باشد.

گلکسی ای 11 از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کرد، در حالی که گلکسی ای 12 به یک منبع تغذیه 5000 میلی آمپری مجهز شده است. البته سرعت شارژ هیچ فرقی نکرده و همچنان در بهترین حالت خود دارای توان 15 وات خواهد بود.

سامسونگ گلکسی ای 12

در بخش دوربین هم گلکسی ای 12 به جای دوربین سه‌گانه نسل پیش از یک ماژول چهارگانه بهره می‌برد که سنسور اصلی آن 48 مگاپیکسلی است و یک لنز اولتراواید 5 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکروی 2 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی نیز آن را همراه می‌کنند. شکل قرارگیری این لنزها هم به صورت مربعی و در گوشه بالای سمت چپ می‌باشد.

با نگاهی به جلوی بدنه نیز می‌توان نمایشگر 6.5 اینچی از نوع اینفینتی وی با وضوح +HD را مشاهده کرد که در مقایسه با صفحه نمایش گلکسی ای 11 (با انداره 6.4 انیچی) تاحدودی بزرگ‌تر شده است. اما دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی که در بریدگی قطره‌ای شکل بالای نمایشگر تعبیه شده، هیچ تفاوتی نکرده و مشابه با چیزی است که در گلکسی ای 11 دیده‌ایم.

در داخل بدنه، گلکسی ای 12 از یک پردازنده هشت هسته‌ای به عنوان قلب تپنده خود استفاده می‌کند که فرکانس هسته‌های آن 2.3 و 1.8 گیگاهرتز می‌باشد. با اینکه سامسونگ به مدل دقیق پردازنده این گوشی اشاره نکرده اما ویژگی‌هایی که از آن سراغ داریم به نظر می‌رسد با تراشه هلیو پی 35 مواجه هستیم.

رنگ‌بندی گلکسی ای 12

در مورد نسخه سیستم عامل اندروید گلکسی ای 12 هم هیچ اشاره دقیقی صورت نگرفته، هر چند که به احتمال زیاد اندروید 10 به صورت پیش فرض بر روی آن نصب شده خواهد بود. این گوشی در نسخه‌های مختلفی با حافظه‌های رم 3، 4 و 6 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی 32، 64 و 128 گیگابایت در دسترس خواهد بود و خریداران انتخاب‌های متعددی پیش روی خود خواهند داشت. این نکته را هم باید یادآوری کنیم که گلکسی ای 12 از کارت‌های حافظه میکرو اس دی تا ظرفیت حداکثر یک ترابایت پشتیبانی خواهد کرد.

اسکنر اثر انگشت گلکسی ای 12 مانند بسیاری از گوشی‌های روز دنیا در کناره بدنه تعبیه شده و رنگ‌بندی آن هم شامل چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و قرمز می‌باشد. فروش این گوشی از ماه اول سال 2021 یعنی ژانویه شروع خواهد شد و قیمتی هم که برای مدل 64 گیگابایتی آن در نظر گرفته شده 179 یورو است.

سامسونگ گلکسی ای 02 اس
(Samsung Galaxy A02s)

گلکسی ای 02 اس هم همان‌طور که از نامش می‌توان حدس زد، جانشینی برای گلکسی ای 01 خواهد بود. این گوشی با صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع اینفینتی وی با وضوح +HD، از یک پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می‌برد که این مشخصات می‌تواند به اسنپدراگون 450 اشاره داشته باشد (مدل دقیق پردازنده اعلام نشده است).

سامسونگ گلکسی ای 02 اس

گلکسی ای 02 اس به 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی مجهز شده و البته از کارت‌های میکرو اس دی با ظرفیت حداکثر یک ترابایت هم پشتیبانی می‌کند.

در زمینه دوربین، یک دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی در پشت بدنه این گوشی در نظر گرفته شده که لنزهای دیگر آن هم از نوع ماکرو و تشخیص عمق بوده و هر دو 2 مگاپیکسلی هستند. در جلوی بدنه نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی وظیفه ثبت عکس‌های سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی را بر عهده دارد.

در حالی که گلکسی ای 01 از یک باتری کوچک 3000 میلی آمپری استفاده می‌کند، جانشین آن به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 15 وات مجهز شده که یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شود.

گلکسی ای 02 اس در دو رنگ مشکی و سفید تولید شده و فروش آن از دومین ماه سال 2021 یعنی فوریه با قیمت 150 یورو آغاز خواهد شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار