آنراخبار فناوریموبایل

آنر جایگاه شیائومی را در بازار موبایل چین تصاحب کرد

حدود یک سال قبل آنر به طور کامل از هواوی جدا شد و حالا یک شرکت کاملا مستقل محسوب می‌شود. اگرچه طی چند سال گذشته آمار فروش گوشی‌های هواوی با افت قابل توجهی روبرو شده، اما در این میان روند صعودی آنر-به خصوص در بازار موبایل چین-همچنان ادامه دارد.

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت کانالیس، آنر حالا سومین شرکت بزرگ در بازار موبایل چین محسوب می‌شود و شرکت‌هایی مانند شیائومی، اپل و هواوی در رتبه‌های پایین‌تر از آن قرار دارند. آنر در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ حدود ۱۴٫۲ میلیون گوشی راهی بازار چین کرده که ۲۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته و ۱۰۵ درصد بیشتر از سه‌ماهه‌ی قبلی به حساب می‌آید.

در گزارش کانالیس آمده که بخشی از این رشد شگفت‌انگیز به خریدن گوشی‌های آنر توسط کاربران سابق گوشی‌های هواوی برمی‌گردد. علاوه بر این گوشی‌های آنر پلی ۲۰، X20 و سری ۵۰ در بازار چین با استقبال زیادی روبرو شده‌اند. گوشی‌های سری آنر ۵۰ مدتی قبل به دست کاربران اروپایی رسیدند و باید ببینیم آیا در این کشورها هم مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرند یا نه.

 

بر اساس این آمار، دو شرکت زیرمجموعه‌ی هلدینگ BBK مقام اول و دوم بازار موبایل چین را در اختیار دارند. در رتبه‌ی نخست شرکت ویوو با سهم بازار ۲۳ درصدی دیده می‌شود و اوپو که حالا آمار فروش گوشی‌های وان‌پلاس را هم در بر گرفته، با سهم بازار ۲۱ درصدی در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است.

شیائومی که در فصل قبلی در رتبه‌ی سوم قرار داشت، در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ توانسته فقط ۱۰٫۹ میلیون گوشی راهی بازار چین کند و رشد سالانه‌ی آن هم به فقط ۴ درصد می‌رسد. این یعنی بین ۵ شرکت بزرگ این بازار، شیائومی بدترین عملکرد را داشته است.

در رتبه‌ی پنجم هم شاهد قرارگیری اپل هستیم که با رشد سالانه‌ی ۶۲ درصدی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ حدود ۸٫۳ میلیون آیفون به دست کاربران چینی رسانده است. هواوی هم که روزی روزگاری در رتبه‌ی اول این فهرست قرار داشت، حالا دیگر نام آن در بین ۵ شرکت بزرگ دیده نمی‌شود و طی این مدت حدود ۵ میلیون گوشی فروخته است.

منبع: Android Authority

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار