آموزش هاکامپیوترو ویندوز

آیا کامپیوترهای مک برای بازی کردن مناسبند؟

اپل طی چند ده سال فعالیتش به خاطر چیزهای زیادی شناخته می‌شود: طراحی خلاقانه، کیفیت ساخت عالی محصولات، بهینه‌سازی بی‌نظیر نرم‌افزارها، پشتیبانی خوب و البته قیمت‌های سر به فلک کشیده‌ای که هر کارت بانکی‌ای را خالی می‌کنند. کامپیوترهای مک اپل هم شامل این ویژگی‌ها می‌شوند، اما با تمام خوبی‌هایشان هیچوقت در صنعت گیم دیده نمی‌شوند.

اما چرا؟ این سوالیست که در این مقاله می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم. پس با ما در جی اس ام دیجیتال همراه باشید.

انواع مک

مک هم به صورت لپتاپ و هم به صورت کامپیوتر رومیزی ساخته می‌شود. در حال حاضر اپل سه نوع مک‌بوک به فروش می‌رساند: مک‌بوک ایر که بیشتر مناسب کاربران عادی است، و دو مدل ۱۳ و ۱۶ اینچی از مک‌بوک پرو.

از طرفی کامپیوترهای اصطلاحا All-in-one را داریم: آی‌مک و آی‌مک پرو. در نهایت هم کامپیوترهای رومیزی عادی را داریم: مک‌مینی ساده اما کوچک، و مک پروی غول‌پیکر. اما سراغ هر مدلی از مک بروید، قیمت آن‌ها از «گران» شروع می‌شود و تا «خیلی خیلی گران» بالا می‌رود. سخت‌افزار آن‌ها واقعا عالی است، اما چه چیزی آن‌ها را برای بازی کردن نامناسب می‌کند؟

سخت‌افزار و نرم‌افزار

همانطور که بالاتر گفتیم، کامپیوترهای اپل مدتیست که بیشتر روی فرمشان تمرکز می‌کنند، در حدی که برخی می‌گویند آن‌ها نسبت به کاربرد هم اولویت دارند. اما حقیقت این است که حتی ضعیف‌ترین مک هم به خاطر بهینه‌سازی نرم‌افزاری عالی بسیار خوب کار می‌کند. اما بازی‌ها چندان از این مزایا بهره نمی‌برند.

مک‌های ضعیف‌تر و ارزان‌تر برای GPU خود از مدل آیریس پلاس (Iris Plus) اینتل استفاده می‌کنند. از طرفی دیگر، مدل‌های قدرتمندتر که برای کاربران حرفه‌ای ساخته می‌شوند از GPUهای Radeon Pro بهره می‌برند، که خب برای گیمینگ مناسب نیستند. البته نمی‌گوییم که عملکرد مک در بازی‌ها افتضاح است، بلکه مشکلشان این است که نسبت به پولی که برایشان خرج می‌کنید راندمان مناسب را در بازی‌ها نخواهید دید.

برای مثال، کارت گرافیک Radeon Pro 5500M که در یک مک‌بوک ۱۶ اینچی ۲۸۰۰ دلاری پیدا می‌کنید در بازی‌ها راندمان بدتری نسبت به کارت گرافیک اقتصادی GTX 1650 Super با قیمت ۱۵۰ دلار ارائه می‌دهد. این مشکل درباره مک پرو و آی‌مک پروهای مجهز به Vega هم صدق می‌کند. در یک کلام، آن‌ها نسبت به راندمانی که در گیمینگ ارائه می‌دهند بسیار گران هستند.

با نصف پولی که برای یک مک پرو یا آی‌مک پرو خرج می‌کنید می‌توانید یک کامپیوتر گیمینگ رده بالا تهیه کنید. نه تنها خرج بسیار کمتری روی دستتان می‌افتد، بلکه راندمانی ده‌ها بار بیشتر در بازی‌ها دریافت خواهید کرد. مشکل بزرگ دیگر هم این است که نسبت به ویندوز، بازی‌های بسیار اندکی برای macOS منتشر می‌شوند، که در نهایت خرید مک برای بازی کردن را به تصمیمی غیرعقلانی تبدیل می‌کنند.

نتیجه

به طور خلاصه، نه. مک برای بازی کردن خوب نیست، چون اصلا برای این کار ساخته نشده است. به قول اینشتین، یک ماهی را نباید به خاطر ناتوانی‌اش در بالا رفتن از یک درخت قضاوت کرد. مک‌ها در کارهایی که برایشان طراحی شده‌اند محشر هستند، اما بازی کردن جزو این کارها نیست.

اکثر مدل‌های مک سخت‌افزار ضعیفی دارند و مدل‌های قدرتمندتر بیش از حد برای کامپیوتری که فقط برای بازی کردن لازمشان دارید گرانند. این را جمع ببندید با کمبود بازی‌هایی که برای سیستم عامل این کامپیوترها منتشر می‌شوند، و بدیهی است که کامپیوترهای اپل برای گیمینگ نامناسبند.

منبع: Gamingscan

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار