اپلموبایل

آیفون 13 به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز خواهد بود؟!

شیوع جهانی ویروس کرونا مهم‌ترین اتفاق سال 2020 بود و همه ما را مجبور کرد تا در بیرون از خانه از ماسک استفاده کنیم. در حالی که استفاده از ماسک یک روش مناسب برای کنترل شیوع بیماری است اما یک مشکل عمده برای استفاده از گوشی‌های اپل ایجاد می‌کند. در واقع، فناوری فیس آی دی (Face ID) که در گوشی‌های آیفون جدید جایگزین روش سنتی اسکن اثر انگشت شده، نمی‌تواند افراد را از پشت ماسک بشناسد و در نتیجه قفل گوشی باز نمی‌شود!

با اینکه اپل به صورت موقت یک راه حل ارائه و کاری کرد که در صورت عدم کارکرد صحیح فیس آی دی، کاربران مستقیماً به سمت صفحه وارد کردن پین کد هدایت شوند، اما مسلماً این چیزی نیست که در سال 2021 نیز کاربران آیفون به دنبال آن باشند. اکنون، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که غول کوپرتینو در حال کار بر روی یک راه حل دائمی‌تر است و می‌توان انتظار داشت که این راه‌کار جدید احراز هویت در آیفون 13 عملیاتی شود.

بنا به گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد اسکنر اثر انگشت تاچ آی دی (Touch ID) را دوباره به گوشی‌های آیفون خود بازگرداند. این خبر خوبی برای علاقه‌مندان به اپل است. اما بهتر از آن اینکه آیفون 13 احتمالاً به سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز خواهد بود.

در این گزارش آمده است: شرکت اپل در حال آزمایش فناوری اثر انگشت در نمایشگر است. این بدان معنی است که حسگر اثر انگشت فیزیکی، که در آخرین نسل آیپد ایر (iPad Air) به دکمه روشن / خاموش منتقل شده است، همچنان به همین تبلت محدود خواهد بود و آیفون نسل بعدی راه نخواهد یافت. در عوض، می‌توانید انتظار داشته باشید که سنسور اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام که اخیراً نسل دوم آن به بازار عرضه شده، به آیفون 13 راه پیدا کند. این سنسور بزرگ‌تر و سریع‌تر از نسل قبلی خود است و نسبت به سنسورهای نوری رایج نیز از امنیت بیشتری برخوردار است.

البته با وجود تست سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش، اپل قصد ندارد این سنسور را جایگزین فیس آی دی کند. در واقع، تاچ آی دی زیر نمایشگر به عنوان سیستم احراز هویت ثانویه در کنار فیس آی دی قرار خواهد گرفت و اپل می‌خواهد وقتی کاربران نمی‌توانند از فیس آی دی استفاده کنند، گزینه دیگری نیز برای ارائه کردن داشته باشد.

اپل در ابتدا سنسورهای اثر انگشت را با آیفون 5 اس رواج داد. اما، این اسکنر اثر انگشت در سال 2017 و با عرضه آیفون 10، جای خود را به سنسور فیس آی دی داد که به نظر اپل ایمن‌تر است. اکنون نیز در حالی که گفته می‌شود آیفون‌های بعدی تغییرات عمده‌ای در زمینه طراحی نخواهند و حتی ممکن است با عنوان آیفون 12 اس (iPhone 12S) عرضه شوند، بازگشت تاچ آی دی در قالب یک سنسور زیر نمایشگر می‌تواند کاربران اپل را بار دیگر هیجان‌زده کند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار