شیائومیموبایل

از زمان رواج یافتن سیستم عامل اندروید و تولید انبوهی از برنامه‌های مختص این سیستم عامل، بسیاری از کاربران رایانه‌های ویندوزی تمایل به اجرای مستقیم این برنامه‌ها در کامپیوتر خود داشتند. با اینکه در حال حاضر این امکان به واسطه نرم افزارهای شخص ثالثی مانند Bluestacks مهیا شده اما استفاده از آن‌ها هم دردسرهای خاص خود را دارد. خوشبختانه مایکروسافت هم به این خواسته کاربران اشراف کامل دارد و از همین رو به نظر می‌رسد در تلاش است تا پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی را به ویندوز 10 اضافه کند. در ادامه با ما همراه باشید. بر اساس گزارشی که اخیراً یکی از خبرنگاران وب‌سایت معتبر Windows Central منتشر کرده، ظاهراً مایکروسافت در نظر دارد تا پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را در سال 2021 به ویندوز 10 اضافه کرده و به طور خاص امکان دسترسی به آن‌ها را از طریق ویندوز استور مهیا کند. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت دقیقاً از چه روشی برای اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز استفاده خواهد کرد، چرا که اغلب برنامه‌های سیستم عامل اندروید برای دستگاه‌های مبتنی بر آرم (Arm) طراحی می‌شوند و از همین رو اجرای مستقیم آن‌ها در پلتفرم‌های دیگر عملاً غیرممکن به نظر می‌رسد. البته گفته می‌شود که مایکروسافت برای غلبه بر این مشکل به سراغ ترفندهای شبیه‌سازی خواهد رفت که چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. همچنین بسیاری از برنامه‌های اندرویدی از قبیل Gmail برای اجرا شدن به سرویس‌های موبایلی گوگل وابسته هستند و این هم یک مشکل دیگر بر سر راه اجرای آن‌ها در ویندوز 10 خواهد بود. اما در هر صورت اضافه شدن پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی حتی به صورت محدود و گلچین شده هم می‌تواند یک گام رو به جلو برای مایکروسافت و پلتفرم ویندوز تلقی شود. به خصوص در شرایط فعلی که اپل با معرفی مک بوک‌های مبتنی بر پردازنده داخلی خود (M1) امکان اجرای آی او اس و آیپد را برای سیستم‌های رایانه‌ای خود مهیا کرده، مایکروسافت می‌تواند به عنوان رقیب این شرکت، خود را هر چه بیشتر به پلتفرم اندروید نزدیک کرده و جای خالی چنین سیستمی را با ویندوز 10 پر کند./

با اینکه گوشی‌های سری ردمی نوت 9 چند وقتی است که در بازار هند عرضه شده‌اند اما کمپانی شیائومی امروز سه‌گانه ردمی نوت 9 را امروز در کشور چین رونمایی کرد که البته تاحدود زیادی با آنچه که تاکنون عرضه شده بود، تفاوت دارند. یکی از مهمترین تغییرات هم اضافه شدن پشتیبانی از فایو جی به دو مدل از این گوشی‌ها است که باعث می‌شود دسترسی به شبکه‌های نسل جدید برای طیف گسترده‌تری از کاربران مهیا شود. در ادامه با معرفی سه‌گانه ردمی نوت 9 همراه ما باشید.

مشخصات ردمی نوت 9 پرو فایو جی
(Redmi Note 9 Pro 5G)

این گوشی هوشمند در واقع نسخه اصلاح شده‌ای از می 10 تی لایت (Mi 10T Lite) است که اوایل سال جاری در اروپا عرضه شد. البته برخی تغییرات و بهبودها نیز در این مدل اعمال شده که مهمترین آن‌ها به بخش دوربین مربوط است. طراحی ظاهری گوشی بدون تغییر باقی مانده و ردمی نوت 9 پرو فایو جی در هر دو طرف با شیشه گوریلا گلس 5 محافظت شده، سنسور اثر انگشت آن در کناره بدنه تعبیه شده و از بلندگوهای استریوی دوگانه بهره می‌برد.ردمی نوت 9 پرو فایو جی

سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی می 10 تی لایت در ردمی نوت 9 پرو فایو جی جای خود را به یک دوربین 108 مگاپیکسلی داده و در واقع این اولین گوشی سری ردمی نوت است که با دوربین 108 مگاپیکسلی عرضه می‌شود. این سنسور ساخت سامسونگ و از نوع ISOCELL HM2 است که در ماه سپتامبر سال جاری رونمایی شد. همچنین یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه، یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی نیز سنسور اصلی دوربین را در ردمی نوت 9 پرو همراهی می‌کنند.

در داخل بدنه، ردمی نوت 9 پرو فایو جی از تراشه پردازشی اسنپدراگون 750G بهره می‌برد که در تست بنچمارک AnTuTu امتیاز قابل توجه 351،232 را کسب کرده است. این تراشه میان‌رده اما قدرتمند با حداکثر 8 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا از طریق کارت‌های میکرو اس دی تا 512 گیگابایت) همراه شده است. این گوشی هوشمند از سیستم عامل MIUI 12 به صورت پیش فرض استفاده می‌کند که بر مبنای اندروید 11 طراحی شده است.

گوشی ردمی نوت 9 پرو فایو جی

ردمی نوت 9 پرو فایو جی مجهز به یک باتری 4820 میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کند که این موضوع می‌تواند یک مزیت نسبتاً بزرگ محسوب شود. جلوی بدنه این گوشی را یک صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع LCD با وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی 120 هرتز پوشانده است. این نمایشگر دارای رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل بوده، از سرعت پاسخ‌دهی لمسی 240 هرتز برخوردار است و از HDR10 پشتیبانی می‌کند. یک حفره هم در قسمت فوقانی آن دیده می‌شود که محلی برای تعبیه دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی گوشی است.

از دیگر مشخصات ردمی نوت 9 پرو فایو جی می‌توان به جک هدفون 3.5 میلی متری، پورت USB Type-C، اتصال NFC و کسب تأییدیه IP53 (مقاومت محدود در برابر گرد و غبار و اسپری کردن آب) اشاره کرد. این گوشی در سه رنگ مشکی، بنفش و گرادیان آبی و نارنجی در دسترس خواهد بود.

مشخصات ردمی نوت 9 فایو جی
(Redmi Note 9 5G)

مدل استاندارد ردمی نوت 9 تقریباً از همان طراحی نسخه پرو برخوردار است. فقط حفره دوربین سلفی از وسط نمایشگر به گوشه بالای سمت چپ بالا منتقل شده است. از لحاظ سخت افزار داخلی هم به جز تراشه فایو جی دیمنسیتی 800U که به عنوان قلب تپنده این دستگاه در نظر گرفته شده، مابقی مشخصات دقیقاً مشابه با ردمی نوت 9 عرضه شده در هند است.

ردمی نوت 9 فایو جی

ردمی نوت 9 فایو جی در قسمت جلوی بدنه از یک صفحه نمایش 6.53 اینچی LCD با وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ تازه‌سازی استاندارد 60 هرتز استفاده می‌کند و دوربین سلفی آن هم 13 مگاپیکسلی است. ماژول دوربین دایره‌ای در پشت بدنه هم مجهز به یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی است و در کنار آن از یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 118 درجه و یک لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

این گوشی در پیشرفته‌ترین نسخه خود به 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی مجهز می‌باشد و انرژی مورد نیاز خود را نیز از یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات تأمین خواهد کرد. همچنین جک 3.5 میلی متری هدفون، پورت USB Type-C، بلوتوث نسخه 5.1 و وای-فای 5 گزینه‌های اتصال آن را تشکیل می‌دهند.

مشخصات ردمی نوت 9 فور جی
(Redmi Note 9 4G)

ردمی نوت 9 فور جی طراحی متفاوتی نسبت به دو مدل قبل دارد و کاور پشتی آن از جنس پلی کربنات براق است. به جای حفره دوربین هم از یک بریدگی قطره‌ای شکل در قسمت فوقانی نمایشگر برخوردار می‌باشد. برای تأمین انرژی این مدل هم از یک باتری بزرگ 6000 میلی آمپری استفاده شده، اما با این حال وزن آن تنها 198 گرم و ضخامتش 9.6 میلی متر است.

ردمی نوت 9 فور جی

نکته جالب در مورد ردمی نوت 9 فور جی اینکه طراحی، مشخصات اصلی و ابعاد بدنه آن شباهت زیادی به پوکو ام 3 (Poco M3) دارد که دو روز پیش به صورت رسمی رونمایی شد. این گوشی هوشمند شامل یک صفحه نمایش 6.53 اینچی با وضوح تصویری فول اچ دی پلاس یعنی 2340 در 1080 پیکسل، شیشه محافظتی گوریلا گلس 3 و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است که در بریدگی قطره‌ای شکل آن قرار دارد.

دقیقاً مانند پوکو ام 3، ردمی نوت 9 فور جی هم از تراشه اسنپدراگون 662 بهره می‌برد. با این وجود، از حافظه رم و حافظه داخلی بیشتری برخوردار است و این فاکتورها در بهترین حالت خود به ترتیب برابر 8 و 256 گیگابایت هستند. سیستم دوربین  سه‌گانه پشتی هم از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل یافته است.

رنگ‌بندی ردمی نوت 9 فور جی

قیمت و تاریخ عرضه

قیمتی که شیائومی برای مدل پایه ردمی نوت 9 پرو با رم 6 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته، 1599 یوان (250 دلار) است و مدل‌های 8/128 و 8/256 گیگابایتی این گوشی هم به ترتیب با قیمت‌های 1799 یوان (275 دلار) و 1999 یوان (305 دلار) به فروش خواهند رسید.

در سمت دیگر، مدل استاندارد ردمی نوت 9 فایو جی هم در سه نسخه تولید شده که میزان حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی آن‌ها درست مانند مدل پرو به صورت 6/128، 8/128 و 8/256 تعیین شده است. قیمت این نسخه‌ها نیز به ترتیب برابر 1299 یوان (200 دلار)، 1499 یوان (230 دلار) و 1699 یوان (260 دلار) تعیین گردیده است.

و در نهایت ردمی نوت 9 فور جی به عنوان ارزان‌ترین مدل از سه‌گانه نوت 9 در مدل پایه خود دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است و قیمت 999 یوانی (150 دلار) برای آن تعیین شده است. البته سه نسخه دیگر از این گوشی هم تولید شده که قیمت آن‌ها به صورت زیر است:

  • مدل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی:‌ 1099 یوان (170 دلار)
  • مدل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی:‌ 1299 یوان (200 دلار)
  • مدل 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی:‌ 1499 یوان (230 دلار)
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار