اخبار فناوریتراشه و پردازنده هاموبایل

اسنپدراگون ۸ نسل چهار احتمالا بر پایه فرآیند ۳ نانومتری N3E TSMC توسعه داده خواهد شد

سخت‌افزار پرچمدار سال ۲۰۲۴ کوالکام از هسته‌های Phoenix شرکت Nuvia بهره خواهد برد.

نسل جدید تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل سه در ماه اکتبر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. با این وجود، در حال حاضر شایعات مختلفی پیرامون تراشه سال آینده این شرکت موسوم به اسنپدراگون ۸ نسل چهار منتشر شده است که جزئیات مختلفی از این سخت‌افزار را  فاش کرده‌اند.

حالا اما گزارشی در اختیار کاربران قرار گرفته که ادعا می‌کند تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار برپایه نسل دوم فرآیند ۳ نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد و از هسته‌های Phoenix شرکت Nuvia بهره خواهد برد.

افشاگر برجسته چینی به نام Digital Chat Station در گزارش جدید خود اعلام کرده است که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار از دو هسته Phoenix و چهار هسته Phoenix M برخوردار خواهد بود. هسته‌های Phoenix نسل جدید هسته‌های مبتنی بر ARM هستند که توسط شرکت Nuvia طراحی می‌شوند.

اسنپدراگون ۸ نسل چهار برپایه فرآیند N3E TSMC توسعه داده خواهد شد که نسل دوم فرآیند ۳ نانومتری این شرکت به شمار می‌رود. گزارش شده است که این فرآیند بازدهی بهتری در مقایسه با نسل اول آن دارد و در نتیجه باعث کاهش هزینه‌های تولید نیز می‌شود. تراشه A17 بایونیک اپل نیز از نسل اول لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد.

شایان ذکر است که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه همچنان با فرآیند ۴ نانومتری عرضه خواهد شد ولی شایعه شده است که این تراشه از بهبود پردازشی قابل توجهی بهره خواهد برد که هیچ تاثیری نیز بر مصرف انرژی آن ندارد.

در نهایت باید اشاره کرد که اسنپدراگون ۸ نسل چهار به احتمال زیاد در اواخر سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود سامسونگ، اوپو و شیائومی جزو اولین تولیدکنندگانی باشند که از این تراشه در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار