اخبار فناوریسامسونگموبایل

امسال فروش سری گلکسی زد سامسونگ از فروش سری گلکسی نوت پیشی خواهد گرفت

اگرچه بسیاری همچنان عقیده دارند که نباید سری گلکسی نوت کشته می‌شد اما آمارها نشان می‌دهد که جایگزینی آن با سری گلکسی زد چندان هم کار اشتباهی نبوده و اقبال از این گوشی‌های تا اینجای کار عالی بوده است.

دو سال بعد از اینکه سامسونگ اولین گوشی‌های خودش با نمایشگر تاشو را عرضه کرد، همزمان تولید سری گلکسی نوت را هم متوقف کرد. این سری هواداران بسیار زیادی داشت که همان زمان هم حسابی ناراحتی خود از کشته شدن سری گلکسی نوت را ابراز کرده بودند اما حالا آمارها نشان می‌دهند که سامسونگ چندان هم تصمیم اشتباهی نگرفته است. گوشی‌های تاشو سامسونگ این روزها به خوبی گوشی‌های سری گلکسی نوت فروخته می‌شوند که خبر عالی برای سامسونگ است.

در پایان مراسم آنپکد سامسونگ که هفته پیش برگزار شده بود، TM Roh، مدیر عامل Samsung MX در یک مصاحبه با خبرنگار وب‌سایت CNET گفته بود که سری گلکسی زد همین حالا فروشی مشابه سری گلکسی نوت دارد. وی در ادامه ابراز امیدواری کرده که گوشی‌های گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ در مجموع بتوانند فروش بیشتری از آخرین نوت‌ها، یعنی سری گلکسی نوت ۲۰ داشته باشند که آن‌ها رکورد فروش ۱۲ میلیونی را ثبت کرده بودند. رد شدن از آمار سری گلکسی نوت نه تنها برای سامسونگ خوشحال کننده است، بلکه به صنعت موبایل این خبر را می‌رساند که گوشی‌های تاشو نه‌تنها نباید نادیده گرفته شوند، بلکه روز به روز محبوب‌تر هم می‌شوند.

موسسه IDC که در حوزه تحقیقات بازار فعالیت می‌کند نیز انتظار دارد فروش گوشی‌های تاشو در سطح جهان در سال ۲۰۲۳، رکورد ۲۱٫۳ میلیون را هم پشت سر بگذارد. البته که این تعداد حتی نزدیک به عدد فروش گوشی‌های عادی نیست اما این را هم باید در نظر بگیریم که گوشی‌های تاشو هنوز هم گران هستند. این گران بودن باعث شده حداقل برای سامسونگ، سودآوری بیشتری داشته باشند. در گزارش مالی سامسونگ برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، این شرکت ذکر کرده بود که هدف‌اش از سری گلکسی زد این است که فروش بیشتری از سری گلکسی نوت به دست بیاورد و گویا بالاخره این اتفاق در حال رخ دادن است.

یک نکته مهم دیگر که باید در نظر گرفت این است که سامسونگ تنها برندی است که در ۴ سال اخیر، گوشی‌های تاشو خود را در بازارهای مختلف سراسر جهان به فروش رسانده است. در همین حال برندهای دیگر که عموما چینی هستند و حتی بعضا سخت‌افزار بهتری هم از سری گلکسی زد سامسونگ دارند، عمده فروش تاشو‌های خود را در چین تجربه می‌کنند و اصلا بازارهای خارج از چین، رنگ گوشی‌های تاشو آن‌ها را هم نمی‌بینند.

TM Roh همچنین گفته است که از رقابت بیشتر در این حوزه استقبال می‌کند چرا که عقیده دارد باعث رشد این دست از گوشی‌ها خواهد داشت. همین رقابت زیاد در این حوزه هم اتفاقا باعث شده تا امسال سامسونگ بالاخره در ساختار لولا گوشی‌های تاشو خودش صرف نظر کند تا بتواند فاصله بین دو بخش گوشی هنگام بسته بودن را به صفر برساند.

سامسونگ می‌خواهد تاشوهای ارزان‌تری بسازد

سامسونگ همچنین می‌خواهد گوشی‌های تاشو بیشتر و البته ارزان‌تری هم بسازد اما فعلا چالش‌های زیادی بر سر آن وجود دارد. TM Roh در مصاحبه با CNET گفته بود که «با توجه به قیمت فعلی متریال مورد نیاز برای گوشی‌های تاشو، کار بسیار سختی است که بتوانیم در آینده نزدیک، گوشی تاشو با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار به بازار عرضه کنیم. اما با این وجود سامسونگ دست از تلاش برنخواهد داشت.»

سامسونگ در جریان معرفی تاشوهای جدیدش، چند کانسپت را هم نشان داد که طراحی‌های مختلف برای سری زد فولد را نشان می‌داد که بعضی از آن‌ها واقعا جذاب و بهتر بودند. حتی یکی از کانسپت‌ها، جایی برای قلم اس پن در داخل بدنه تعبیه کرده بود اما خب در نهایت گوشی ضخیم‌تر از سری زد فولد ۵ می‌شد.

این شرکت همزمان روی چندین طرح مختلف برای گوشی‌های تاشو کار می‌کند که TM Roh در مصاحبه خود بهتر توضیح داده است که «۲ نیاز بزرگ برای گوشی‌های تاشو از مشتری‌هایمان دریافت کرده‌ایم. اول اینکه آن‌ها خواستار محصول کامل‌تری هستند؛ تاشویی نازک‌تر، سبک‌تر، با رزولوشن بیشتر و پرفورمنس بهتر. دوم هم اینکه آن‌ها انتظار دارند گوشی‌های تاشو ارزان‌تر و در دسترس‌تر باشند.»

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار