اخبار فناوریموبایلهوآوی

با ادامه تحریم‌ها کاهش درآمد هوآوی بسیار سنگین شده‌است

هوآوی با ادامه مبارزه با اثرات تحریم‌ها و ممنوعیت‌ها در سراسر جهان، شاهد بزرگترین کاهش درآمد خود بوده است. خبرهای جدید حاکی از این است که با ادامه تحریم‌ها کاهش درآمد هوآوی بسیار سنگین خواهد بود.

شرکت چینی گوشی‌های هوشمند گزارش داد که درآمدش در نیمه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته و به ۳۲۰ میلیارد روبل (۳۵.۵ میلیارد پوند) رسیده است. این آمارها نشان دهنده کاهش درآمد هوآوی است.

درآمد حاصل از بازوی لوازم الکترونیکی مصرفی، که شامل گوشی، تبلت و لپ تاپ است، ۴۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و بازوی زیرساخت آن ۱۴.۲ درصد کاهش یافته است.

کاهش درآمد هوآوی به کجا خواهد رسید؟

 

اریک شو، رئیس هواوی گفت که با توجه به مقیاس تحریم‌های اعمال شده بر شرکت، اولویت اصلی آن در مرحله اول بقای مداوم است. خو در بیانیه‌ای گفت:

ما اهداف استراتژیک خود را برای پنج سال آینده تعیین کرده‌ایم، هدف ما بقا و پایداری است، ۲۰۲۱ یک سال چالش برانگیز خواهد بود. علیرغم کاهش درآمد ناشی از مشاغل مصرفی ناشی از عوامل خارجی، ما مطمئن هستیم که مشاغل شرکت‌های مخابراتی و تجاری ما به طور پیوسته به رشد خود ادامه می‌دهند.

هوآوی در سال‌های اخیر به دنبال اتهامات وارد شده علیه این شرکت تحت تحریم‌های زیادی قرار گرفته است که همه آنها را رد می‌کند. این مشکلات موجب کاهش درآمد هوآوی شده است.

این مشکلات شامل تحریم‌های ایالات متحده است که دسترسی این شرکت به فناوری‌های آمریکایی مانند تراشه‌ها و برنامه‌های Google را محدود کرده است، این موضوع بر توسعه دستگاه و مطلوبیت گوشی‌های این شرکت برای مصرف کنندگان تأثیر می‌گذارد.

این امر باعث شده است که این شرکت از رتبه پنجم تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان کنار گذاشته شود، در حالی که رقبای داخلی مانند شیائومی از شکاف موجود در بازار استفاده می‌کنند.

 

هواوی در حال پیشبرد استراتژی دستگاهی است که بر سیستم عامل HarmonyOS خود متمرکز شده است و مجموعه ای از محصولات جدید را همراه با تغییر به سمت نرم افزار و خدمات ابری برنامه ریزی کرده است. شاید این تغییرات بتواند کاهش درآمد هوآوی را متوقف کند.

رن ژنگفی، بنیانگذار شرکت خاطرنشان کرد که این شرکت همچنان در حال تلاش برای پیشرفت نرم افزاری است، زیرا نرم افزار Harmony OS آن در حدود ۵۰ میلیون دستگاه تلفن همراه نصب شده است.

رن در بیانیه ای گفت: ما باید جرات کنیم جهان را در حوزه نرم افزاری خالص هدایت کنیم. در حوزه‌هایی که نرم افزار با سخت افزار همپوشانی دارد، ما باید بر روی بهینه سازی نرم افزار برای تکمیل سخت افزار تمرکز کنیم.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار