نقدوبررسی انواع بازی ها

بررسی بازی Red Dead Redemption 2: یک شگفتی تمام عیار

بازی Red Dead Redemption 2 با انتشار خود سر و صدای بسیاری در دنیای بازی‌های کامپیوتری به پا کرد. به گونه‌ای که اغلب منتقدان معروف این بازی را به عنوان بهترین بازی تاریخ می‌شناسند! Red Dead Redemption 2 روایتگر داستانی در قلب غرب وحشی بوده و در جهانی باز و آزاد صورت می‌پذیرد. این بازی تاکنون به صورت انحصاری برای کنسول PS4 ارائه شده است. اما شرکت راک استار به صورت رسمی از نسخه مخصوص PC این عنوان نیز رونمایی کرده و قول انتشار آن در ماه‌های آتی را داده است. در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption 2 پرداخته و نگاهی دقیق‌تر به این عنوان فوق‌العاده داشته باشیم.

نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption 2: به غرب وحشی خوش‌ آمدید!

هرچند که هر مقایسه‌ای نسبی بوده و با قطعیت نمی‌توان در مورد «ترین‌ها» نظر داد، اما اگر کمی منصف باشید بازی Red Dead Redemption 2 را می‌توان بهترین بازی تاریخ دانست! پیش از این شاهد انتشار بازی‌های انحصاری با کیفیتی ازجمله Uncharted 4 برای کنسول پلی استیشن بودیم. حتی شرکت Rockstar نیز با ارائه بازی‌هایی چون سری محبوب و بی‌رقیب GTA سابقه خوشی در صنعت تولید بازی‌های رایانه‌ای داشت. اما این عنوان به معنای واقعی کلمه یک شگفتی دور از انتظار بود! عنوان RDR2 سرشار از ایده‌های بزرگ و خلاقیت‌های وصف‌ناپذیر است. ماهیت شیطانی و پنهان کاپیتالیسم، رژیم‌های فاسد، از بین رفتن عقاید دیرینه و بسیاری از شخصیت‌های مختلف خوب و بد این بازی یک دنیای به معنای واقعی جهان باز را خلق کرده‌اند.

بررسی بازی Red Dead Redemption 2
به غرب وحشی سلام کنید!

داستان بازی Red Dead Redemption 2 را به هیچ وجه نمی‌توان یکنواخت دانست. با آغاز این بازی، بیش از 70 ساعت خود را در حال و هوای قرن نوزدهم ایالات متحده آمریکا خواهید گذراند. هر لحظه از این داستان اتفاقاتی عجیب و پرهیجانی را در خود جای داده است. گاهی لازم است تا همچون یک جنگجوی بی‌رحم با تمام وجود خود به نبرد بپردازید و گاهی شخصیتی کاملاً آرام و صلح‌آمیز خواهید داشت. با وجود این شما صدها نفر را با اسلحه خود به کام مرگ خواهید فرستاد. اما نگران نباشید، همه آن‌ها لیاقت چنین اتفاقی را دارند!

این بازی در کیفیت 4K می‌تواند شما را خیره در محیط خود کند. جزئیات گرافیکی، نور پردازی بی ‌نظیر، تغییرات آب و هوایی، تغییر مناسب محیط در گذر زمان و هزاران هزار نکته مثبت دیگر باعث شده‌اند تا بازی RDR2 بیش از این شایسته‌تر و دل‌پذیرتر باشد. برای این که به صورت کامل بتوانید از زیبایی‌ها و جزئیات خیره‌کننده این بازی با خبر شوید، به یک تلویزیون با کیفیت 4K نیاز خواهید داشت. نکته جالب ماجرا اینجاست که برای اجرای این بازی بر روی PC لزوماً نیازمند یک سیستم سطح بالا و گران قیمت نخواهید بود و سیستم‌های رایج امروزی نیز از پس اجرای آن بر می‌آیند.

زندگی به سبک یک گاوچران

بی دلیل نیست که از بازی Red Dead Redemption 2 به عنوان بهترین بازی سال و حتی تاریخ یاد می‌شود. یکی از بارزترین ویژگی‌های این بازی، محیط پویا و غنی آن است. در محیط بازی Red Dead Redemption 2 با تغییرات کوچک و بزرگ خود می‌تواند شما را غافلگیر کند. برای مثال اگر خرسی را شکار کرده باشید، به مرور زمان با گذشتن از همان محل شکار شاهد پوسیده شدن و تجزیه جسد آن خواهید بود. تنوع آب و هوایی محیط به اندازه‌ای غنی و طبیعی است که وحشت ناشی از صدا و تصویر رعد و برق در آن دست کمی از دنیای واقعی ندارد! ممکن است شما با گشت و گذار در این محیط شاهد درگیری حیوانات و شکار یکدیگر نیز باشید. برخلاف عناوینی مانند Far Cry که نبرد حیوانات در آن‌ها کاملا از پیش تعیین شده و با حرکاتی کاملاً مشابه یکدیگر است، در این بازی چنین صحنه‌هایی به اندازه‌ای جذابند که ممکن است باعث توقف شما و صرف لحظاتی برای تماشای این رقابت و پیکار هیجان‌انگیز شوند.

داستان بازی Red Dead Redemption 2
داستان و شخصیت‌های بازی به هیچ وجه شما را ناامید نخواهند کرد

با توجه به فضای وسترنی این بازی، قطعا دوئل‌های نفر به نفر نیز جایگاه ویژه‌ای در آن دارند. با این که سبک بازیRed Dead Redemption 2 سوم شخص است، در برخی از مبارزات به طرز هوشمندانه‌ای از نگاه خود شخصیت اصلی و به صورت اول شخص درگیر ماجرا خواهید بود. داستان تعاملی، محیط زیبا و درگیری‌ها و انتخابات سرنوشت‌ساز بازی قادرند تا به اندازه ده‌ها بازی بزرگ و پرمحتوا برای شما خاطره‌ساز شوند.

بهترین غرب وحشی ممکن

وقت آن رسیده تا Blaine County بازی GTA 5 و دنیای فانتزی و عظیم ویچر را فراموش کنید! چرا که نقشه بازی Red Dead Redemption 2 تبدیل به چشم‌گیرترین گزینه‌ برای کاوش و گشت و گذار شما تبدیل خواهد شد. ابعاد نقشه این بازی بزرگ‌تر از نقشه کالیفرنیا در سری بازی GTA است. نکته ماجرا در این است که بازی RDR2 هیچگونه هلیکوپتر یا خودرو پرسرعتی برای جا به جایی‌های شما وجود ندارد و تمام مسیر را باید بر روی زمین و با اسب یا پای پیاده سپری کنید. همین موضوع باعث خواهد شد تا جذابیت‌های نقشه را بیشتر درک کرده و در درگیری‌ها و شگفتی‌های بیشتری نقش داشته باشید.

اگر تنها بخش اصلی و داستانی این بازی را دنبال کنید، به بیش از 60 ساعت زمان نیاز خواهید داشت. در این 60 ساعت در نقش آرتور مأموریت‌هایی جذاب و پر از تحرک و هیجانی به شما محول خواهد شد. از سرقت از بانک گرفته تا دستگیری یک فرد خاص و مبارزه با گروه عظیمی از دشمنان، همگی شما را در خود غرق خواهند کرد. تعداد مأموریت‌های اصلی بازی RDR2 به 104 عدد می‌رسد. این در حالی است که در بازی GTA V با وجود سه شخصیت اصلی مختلف، تنها 79 مأموریت اصلی گنجانده شده بود.

مشکلات بازی Red Dead Redemption 2
نورپردازی عالی تحت هر شرایطی!

همان طور که گفته شد، عنوان RDR2 تمرکز ویژه‌ای بر روی جزئیات دارد. به مرور زمان حتی موها و ریش شخصیت شما نیز رشد می‌کند. پس اگر نمی‌خواهید همانند یک انسان بدوی و وحشی به نظر برسید، باید هر از گاهی سری به آرایشگاه‌های بازی بزنید. حتی همانند شخصیت CJ در بازی GTA: San Andreas پرخوری می‌تواند موجب چاقی و اضافه وزن شما شود. اما نگران نباشید، ظاهر اضافه وزن شما به اندازه بازی GTA: San Andreas مبالغه آمیز نخواهد بود! جزئیات بازی در لباس‌ها و تجهیزات نیز خود را نشان داده و می‌توانید کوچک‌ترین قسمت‌های شخصیت خود را نیز سفارشی‌سازی کنید.

یکی از المان‌های مهم و اساسی بازی Red Dead Redemption 2، اسب‌های آن هستند. در طول اجرای این بازی ارتباط عمیقی بین شما و اسب‌هایتان ایجاد می‌شود. هرچه میزان ارتباط احساسی بین اسب و شخصیت شما افزایش یابد، در هنگام سوارکاری قابلیت‌های بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

نقشه بازی Red Dead Redemption 2
اسب‌ها از مهم‌ترین المان‌های بازی به شمار می‌روند

همه چیز در جلوه‌های بصری خلاصه نمی‌شود

زیبایی‌های بازی Red Dead Redemption 2 تنها در داستان و جلوه‌های بصری آن محدود نمی‌شود. موسیقی متن و در حالت کلی آهنگ سازی بازی RDR2 نیز در نوع خود شاهکاری ماندگار به شمار رفته و مستقیماً احساسات و هیجان شما تأثیر می‌گذارد. وودی جکسون که پیش از این تجربه خلق موسیقی‌هایی ماندگار برای بازی‌های شرکت Rockstar را داشته، این بار نیز به نحو احسن وظیفه خود را به سرانجام رسانده است. موسیقی متن این بازی بسته به شرایط مختلف تغییر بسیار مناسب و قابل قبولی دارد. برای مثال ممکن است شما درگیر یک نبرد حساس و سخت بوده و یک موسیقی تحریک کننده و هیجان‌آور در پس‌زمینه در حال پخش باشد. با این حال اگر پس از چند دقیقه خود را به منطقه‌ای امن رساندید، یک موسیقی آرام و دلپذیر کابویی خستگی مبارزه را از تن شما به در می‌کند!

هیچ شاهکاری کاملاً عاری از مشکل نیست

با وجود تمامی این اتفاقات هیجان‌انگیز و مثبت، بازی RDR2 ایرادات خود را نیز دارد. یکی از مهم‌ترین مشکلات بازیRed Dead Redemption 2 به عدم وجود قابلیت مسافرت سریع (یا به اصطلاح fast-travel) مربوط می‌شود. همان طور که گفته شد، این بازی به دلیل عدم وجود وسایل نقلیه سریع نسبت به بازی‌هایی چون GTA V بسیار آرام‌تر دنبال می‌شود. حال تصور کنید که چنین نقشه عظیمی که اسب‌ها سریع‌ترین وسیله نقلیه آن به حساب می‌آیند، از امکان جابه‌جایی لحظه‌ای بی‌بهره باشد. طی کردن مسافت‌های طولانی بر روی نقشه بازی Red Dead Redemption 2 گاهی بسیار وقت‌گیر خواهد بود.

علاوه بر این مواردی مانند گزینه‌های ابتدایی ایجاد کمپ و یا برخی مأموریت‌های کسل‌کننده بازی نیز جزو نکات منفی آن به شمار می‌روند. نیم ساعت انتهایی بازی نیز از لحاظ صحنه‌های اکشن چندان مورد انتظار کاربران نیست! با این حال باید بسیار خوشحال بود که این مسئله لطمه‌ای بر یک پایان باشکوه بازی وارد نکرده است.

نکات مخفی بازی Red Dead Redemption 2
قطار ارواح: یکی از چندین ایستر اگ جذاب بازی Red Dead Redemption 2

در یک کلام: بی‌نظیر!

بازی Red Dead Redemption 2 جزو بهترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدیویی به شمار رفته و با افتخار می‌توان نام آن را در کنار عناوین بزرگی چون GTA V، Metal Gear Solid 5 و همچنین The Witcher 3 قرار داد. این بازی با ترکیبی از نویسندگی درخشان، جلوه‌های صوتی و تصویری مجذوب‌کننده و نوآوری‌ها و خلاقیت‌های جسورانه خود توانسته نمره کامل 5/5 و 10/10 بسیاری از منتقدان معتبر را کسب کند. در حین انجام این بازی کاملاً در نقش شخصیت اصلی آن غرق شده و ساعاتی را به دور از زندگی مدرن و در حال و هوای غرب وحشی سپری خواهید نمود. در نهایت یک توصیه مهم: اگر قصد دارید تا فقط یک بازی برای امسال خود خریداری کنید، توصیه می‌کنیم که به غیر از Red Dead Redemption 2 به هیچ گزینه دیگری فکر نکنید!

با اقتباس از وب‌سایت gamesradar

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار