نقدوبررسی انواع بازی ها

بررسی نکات اولیه و نیم نگاهی به نسخه بتای بازی Hyper Scape

نسخه بتای بازی Hyper Scape به تازگی توسط شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) منتشر شده است. در ادامه با بازی رایانه همراه باشید تا نگاهی به این عنوان بتل رویال داشته باشیم.

در چند سال گذشته بدون شک عناوین بتل رویال رفته رفته به محبوب‌ترین سبک در میان بازی‌های آنلاین چندنفره تبدیل شده‌اند. بتل رویالی که در ابتدا با بازی‌های نظیر H1Z1 و در ادامه با PUBG بر سر زبان‌ها افتاد و با Fortnite به اوج محبوبیت رسید. با رکوردهایی که این بازی جابه‌جا کرد و درآمدهای فراوانی که برای اپیک گیمز (Epic Games) به همراه داشت، طبیعی به نظر می‌رسید که شرکت‌های مختلف در صدد ساخت بازی‌های مختلف در این ژانر باشند. به همین دلیل در سالیان گذشته بازی‌های کوچک و بزرگی در این سبک ساخته شده‌اند و همچنین در فرنچایزهای بزرگی نظیر Call of Duty و Battlefield به صورت یک حالت چندنفره اضافه شده‌اند که البته Call of Duty در این زمینه موفق‌تر عمل کرده و حال با Warzone به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده است. در نهایت یوبی‌سافت نیز از این قافله عقب نمانده و به تازگی از بازی Hyper Scape رونمایی کرده است. این عنوان قرار است به صورت رایگان عرضه شود و مدتی است که بتای عمومی آن در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی قرار گرفته است. البته طبق گفته سازندگان در تابستان جاری شاهد عرضه آن برروی پلی استیشن ۴ و اکس‌باکس وان خواهیم بود. در ادامه نگاهی به نسخه بتا خواهیم انداخت و ویژگی‌های این عنوان جدید را برای شما بیان خواهیم کرد.

بازی Hyper Scape

Hyper Scape در شهر مجازی Neo Arcadia و در سال ۲۰۵۴ میلادی جریان دارد. فضای شهر بازی جایی بین عناوین Crackdown و Saints Row قرار می‌گیرد. نقشه بازی از لحاظ وسعت در سطح بسیار خوبی قرار دارد و شاهد ساختمان‌‌های مختلف و آسمان خراش‌ها هستیم که هرکدامشان قابلیت گشت و گذار دارند و از تنوع خوبی به عنوان نقشه هنگام عرضه بازی برخورددار هستند. از آن جایی که در بازی Fall Damage وجود ندارد، ساختمان‌های بلند، مناسب استفاده از اسلحه‌های دوربرد و اسنایپر هستند و زاویه دید خوبی به بازیکن می‌دهند. نقشه سایبرپانکی بازی با تنوع خوب و المان‌هایی نظیر Launch Pad ها و…، پتانسیل زیادی برای جذب بازیکن دارد و در قیاس با نقشه‌های سبز و بیابانی بازی‌های مشابه، می‌تواند حال و هوایی جدید را به ارمغان بیاورد. البته سازندگان باید در نظر داشته باشند که با رویدادها و نقشه‌های مختلف، بازی را متنوع نگه دارند؛ در غیر این صورت به سرنوشت بازی‌ Apex Legends دچار می‌شود. بازی که در ابتدا مورد توجه بسیاری قرار گرفت ولی در ادامه عدم پشتیبانی مناسب از آن باعث شد تا بازی به یک عنوان معمولی در این سبک نزول پیدا کند.

بازی Hyper Scape

نسخه بتای بازی از دو حالت Crown Rush و Dark Haze پشتیبانی می‌‌کند. حالت اول که به نوعی حالت اصلی آن محسوب می‌شود، ۹۹ نفر را در قالب تیم‌های سه نفره در مقابل هم قرار می‌‌دهد که تیمی که در آخر باقی بماند، برنده محسوب می‌‌شود. البته ویژگی جالبی که در این حالت وجود دارد، این است که در زمانی که دیگر نقشه بازی به کوچک‌ترین حالت خود می‌رسد، آیتم Crown (تاج پیروزی) ظاهر می‌شود و تیمی که آن را به مدت ۴۵ ثانیه در دست داشته باشد نیز برنده می‌شود. حالت دوم اما به صورت تک نفره اجرا می‌شود و گیم پلی آهسته‌تری را ارائه می‌دهد. تعداد سلاح‌های درون نقشه کمتر شده و مه غلیظی نقشه را در بر می‌گیرد. در مدت زمانی که بازی را تجربه کردم، شاید بتوان گفت که این حالت دقیقا مخالف چیزی است که Hyper Scape قرار است آن را دنبال کند و جذابیت Crown Rush را ندارد. به طور کلی گیم‌ پلی بازی را می‌توان نسخه سریع‌تری از Apex Legends دانست. البته اسلحه‌‌ها و مبارزات وزن و سنگینی آن بازی را ندارند. سلاح‌های بازی همانند بسیاری از عناوین مشابه شامل Pistol ،Shotgun ،SMG ،Assault rifle ،Launcher و اسنایپر هستند که در هر شاخه تنوع قابل قبولی را با توجه به نسخه بتا شاهد هستیم. کاراکتر بازی تنها قابلیت برداشت همزمان دو سلاح را دارد که با برداشتن سلاح‌های مشابه می‌تواند آن را ارتقا دهد. ویژگی منحصر به فردی که در این عنوان گنجانده شده، بدون شک قابلیت‌‌های ویژه‌ای است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این قابلیت‌ها که با نام Hacks شناخته می‌شوند، همانند سلاح‌ها در نقشه قرار دارند و با لوت کردن آن‌ها به قابلیت‌های جذابی دست پیدا می‌کنید. این قابلیت‌ها به شما توانایی‌های نظیر پرش‌ بلند، نامرئی شدن، Armor و… می‌دهند و مانند سلاح‌ها می‌توانید با لوت کردن قابلیت‌های مشابه آن‌ها را تا سطح چهار ارتقا دهید.

بازی Hyper Scape

یکی از قابلیت‎‌های جذاب بازی که شما را تبدیل به یک توپ می‌کند

یکی از موارد جذاب بازی نحوه کوچک شدن نقشه بازی است. ساختمان‌ها به مرور زمان بافت آن‌ها تغییر پیدا می‌کند و کم کم از نقشه بازی محو می‌شوند و شما نمی‌توانید همانند بازی‌های نظیر Fortnite و Warzone به ساختمان‌ها برگشته و آن‌ها را سریع لوت کنید. بازی از حیث تعداد سلاح‌ها و آیتم‌های موجود در نقشه در سطح خوبی قرار دارد و تعداد زیادی آیتم درون ساختمان‌ها قرار دارد. شاید در ابتدا این حجم از موارد مختلف بیش از حد به نظر برسد اما با توجه به سیستم ارتقای سلاح‌ها و قابلیت‌ها، تعداد زیاد آیتم‌ها منطقی باشد. سیستم Pin کردن آیتم‌ها و نقاط مختلف نقشه که برای اولین بار در Apex Legends شاهد آن بودیم، در این بازی نیز قرار دارد که برای همکاری تیمی بسیار کمک‌کننده ظاهر می‌شود. از دیگر ویژگی‌های جذاب و تاثیرگذار بازی، رویداد‌های آن هستند که تاثیر مستقیمی بر گیم پلی بازی می‌گذارند. یوبی‌سافت با همکاری سرویس استریمینگ Twitch، ابزاری را در اختیار بینندگان استریم‌های Hyper Scape قرار داده تا با رای دادن به رویدادهای مختلف شاهد اجرای آن در بازی استریمر محبوب خود باشند. این رویدادهای موقت شامل کم شدن سطح جاذبه درون بازی، مهمات نامحدود و… هستند. البته گیم پلی بازی بدون مشکل نیست و در مواردی بازیکن را اذیت می‌کند. ترکیب Hack ها و مواردی که مربوط به حرکت کاراکتر می‌شوند نظیر Launch Pad ها بعضا در یک محیط بسته می‌تواند حسابی بازیکن را گیج کند. این موارد وقتی که با سیستم بازیابی هم‌تیمی‌ها همراه می‌شود، تجربه بازی را برای کاربر دشوار می‌کند. هنگامی که کاراکتری در بازی بمیرد، تبدیل به یک روح دیجیتال می‌شود که می‌تواند آزادانه در نقشه حرکت کند و با رساندن خود به Restore Point ها توسط هم‌تیمی‌هایش به بازی برگردد. به وجود آمدن این نقاط در مناطقی که در حال درگیری با دیگر تیم‌ها هستید، می‌تواند دید شما را مختل کند. البته این مکانیزم به صورت کلی ویژگی جذابی است که به تیمی‌تر شدن بازی کمک کرده است.

بازی Hyper Scape

گرافیک بازی چه در بخش هنری و چه در بخش فنی کیفیت بسیار خوبی دارد. طراحی ساختمان‌ها به زیبایی انجام شده و انیمیشن‌های مختلف حتی در ریزترین موارد نظیر تعویض سلاح‌ها جذابیت خاص خود را دارد. همچنین در بخش فنی نیز شاهد هیچ گونه لگ و مشکلات فنی نیستیم و سیستم Match Making بازی به خوبی اجرا می‌شود. همانند بسیاری از بازی‌های آنلاین این روزها در این عنوان نیز شاهد بتل پس هستیم که موارد اختصاصی را در اختیار شما قرار می‌دهد که البته تاثیری در روند گیم پلی نمی‌گذارد و شامل موارد تزئینی است. به صورت کلی بازی پتانسیل زیادی برای موفقیت دارد. پتانسیلی که با توجه به سبک این عنوان نیازمند پشتیبانی مستمر و ارائه محتویات جدید برای آن است. یوبی‌سافت همچنین بیان کرده که قرار است در آینده داستان و محتویات مختلفی به بازی اضافه کند. با این حال باید منتظر ماند تا نسخه اصلی این عنوان منتشر شود و بررسی کامل‌تری از آن صورت کرد.

نسخه بتای بازی Hyper Scape هم‌اکنون برروی رایانه‌های شخصی در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار