نقدوبررسی انواع لپ تاپ

بررسی کامل لپ تاپ Razer Blade Pro

لپ‌تاپ‌های Razer در زیبایی و استایل با ویل اسمیت در Men in Black قابل مقایسه هستند. کمپانی Razer سابقه‌ی درخشانی در تعبیه‌ی قوی‌ترین سخت افزارهای جهان در یک بدنه‌ی ظریف، باریک و خوش ساخت، دارد. لپ تاپ Razer Blade Pro عنوان آخرین مدل از سری لپتاپ‌های گیمینگ این شرکت است. Razer Blade Pro با بهره‌گیری از پردازنده‌ی اورکلاک Intel Core i7 و کارت گرافیک Nvidia GTX 1080 ، در کنار یک نمایشگر خیره کننده‌ی ۴K Nvidia G-Sync و همچنین کیبورد مکانیکی Ultra-Low-Profile و بسیار خوش ساخت خود، یکی از بهترین و زیباترین لپتاپ‌های گیمینگ جهان در سال ۲۰۱۹ است. اگر این مشخصات هنوز برای شما جالب توجه نبوده، باید بگوییم که این لپتاپ، اولین دستگاه قابل حمل جهان است که به فناوری صوتی THX مجهز شده است. به عبارت دیگر، اسپیکرهای این لپ‌تاپ جزء بهترین نمونه‌های بازار به شمار می‌رود. از سوی دیگر، اگر ۳,۹۹۹$ برای شما خیلی سنگین به حساب می‌آید، Razer یک مدل ۲,۲۹۹ دلاری به عنوان مدل پایه‌ی این لپتاپ در نظر گرفته است که شامل همین CPU و کارت گرافیک GTX 1060 و همچنین یک نمایشگر زیبای ۱۰۸۰p با نرخ رفرش ۱۲۰Hertz می‌باشد. به عبارت دیگر، یکی از بهترین نمایشگرهای حال حاضر جهان. در ادامه، نظر شما را به چکیده‌ای از بررسی جامع Razer Blade Pro جلب می‌کنم. با بررسی جزء به جزء این دستگاه بی نظیر و جذاب با جی اس ام دیجیتال همراه باشید.

خلاصه‌ی نقاط قوت دستگاه:
  • شاسی جذاب، باریک و سبک
  • امکان انتخاب بین نمایشگر ۴K Nvidia G-Sync و پنل ۱۰۸۰p با نرخ رفرش ۱۲۰Hz
  • عملکرد کلی و گرافیکی فوق العاده
  • اسپیکرهای عالی
  • کیبورد بسیار راحت با قابلیت شخصی سازی در ورژن ۱۰۸۰p
خلاصه‌ی نقاط ضعف این دستگاه:
  • قیمت بالا
  • سرعت نه چندان بالای حافظه‌ی SSD
  • داغ شدن دستگاه در هنگام استفاده‌ی گیمینگ

رأی اولیه

Razer Blade Pro با وجود پردازنده‌ی اورکلاک Core i7 و گرافیک Nvidia 1080 خود یکی از باریکترین و درعین حال قدرتمند ترین لپ تاپ‌های گیمینگ جهان است.

طراحی لپ تاپ Razer Blade Pro

طراحی خاص، جزء جدایی ناپذیری از محصولات Razer است که موجب می‌شود با نگاه اول، محصولات این برند را تشخیص دهید. Razer Black Pro با بدنه‌ی آلومینیومی CNC خود از زبان طراحی معمول لپتاپ‌های Razer Blade پیروی می‌کند. فقط در مقیاسی بزرگتر.

قیمت میانی پشت درب لپتاپ، یک پس رفتگی کم عمق دارد که به طرزی زیرکانه موجب نمای بیشتر لوگوی مار سه سر Razer بر روی درب دستگاه شده است. قسمت داخلی لپتاپ نیز از جنس آلومینیوم و بیشتر به رنگ مشکی مات به چشم می‌خورد. کف دستگاه میزبان یک کیبور فول سایز مکانیکی در کنار یک تاچ پد بزرگ است که اختلاف ارتفاع نامحسوس و ظریفی با سایر قسمت‌های این بخش دارد. کلید پاور در قسمت بالا و میانه‌ی کیبورد قرار گرفته است.

Razer Blade Pro برخلاف دیگر لپتاپ‌های گیمینگ شبه دسکتاپ که معمولاً ابعاد و وزن بالاتری دارند، از پورت‌های ارتباطی متعدد برخوردار نیست اما پورت‌های ضروری برای اتصال نمایشگرهای جداگانه و یا هدست‌های واقعیت مجازی در آن تعبیه شده است. در سمت راست دستگاه، یک پورت USB 3.0 با قابلیت Thunderbolt 3 را داریم که در کنار آن پورت اتصال SD کارت را مشاهده می‌کنیم. پورت‌ HDMI 2.0 و درگاه Kensigton Security Lock از دیگر اجزای قرار گرفته در این سمت دستگاه است. در سمت چپ اما مجدداً دو پورت USB 3.0 را داریم که در کنار پورت اترنت Gigabit ، جک سه و نیم میلیمتری هدفون و جک پاور دستگاه قرار گرفته اند.

این لپتاپ با وجود وزن ۳٫۵ کیلویی و ابعاد ۱۶٫۷ * ۱۱ * ۰٫۸۹ اینچی خود همچنان سبک‌ترین و باریک‌ترین لپتاپ گیمینگ جهان به حساب می‌آید. لپتاپ Asus ROG G701VI با وزن ۳٫۸ کیلوگرمی و ابعاد ۱۶٫۹ * ۱۲٫۲ * ۱٫۳ با اختلاف کمی در رده‌ی دوم قرار می‌گیرد. بعد از آن، ما Alienware 17 را داریم که با وزن ۴٫۳۵ کیلویی و ابعاد ۱۶٫۷ * ۱۳٫۱ * ۱٫۲ اینچ قبل از Acer Predator 17 X و Origin PC Eon 17-X قرار گرفته که هردو با وزن ۴٫۴۴ کیلوگرمی که دارند، لپتاپ‌های سنگین شبه دسکتاپ به شمار می‌روند.

ورژن ۱۰۸۰p این لپتاپ، به طور قابل توجهی سبک‌تر است. این مدل کلاً ۲٫۷ کیلوگرم وزن دارد که اگر به دنبال یک لپتاپ گیمینگ سبک و قابل حمل می‌گردید، گزینه‌ی ایده‌آلی به نظر می‌رسد.

نمایشگر لپتاپ Razer Blade Pro

نگاه به پنل خیره کننده‌ی ۴k این لپتاپ همچون هیجان یک رویای رنگارنگ است. تکنولوژی Nvidia G-Sync موجب می‌شود تا تک تک موهای بلند و خاکستری Geralt هنگامی که در حال دویدن به سوی یک غول گوشتخوار در بازی Witcher 3: Wild Hunt است قابل تفکیک و تشخیص باشد. وقتی که درحال مشاهده‌ی تریلر Wrinkle in Time در این لپتاپ بودم، جزئیات  به قدری واضح بود که من شوره‌های ریز سر Mindy Kaling را به وضوح می‌دیدم. رژ لب قرمز بازیگر زن فیلم و یا گردنبد یاقوت آبی رنگی که به گردن داشت، رنگ‌های بسیار شفاف و باطراوتی را جلوه می‌دادند.

برای گیمرهایی که اهمیت زیادی برای اجرای بسیار روان بازی‌ها در رزولوشن بالا دارند، مدل فول اچ دی این لپتاب را پیشنهاد می‌کنیم. چراکه پنل ۱۰۸۰p این لپتاپ، به جای رزولوشن بالا، نرخ رفرش ۱۲۰Hz را برای شما فراهم می‌کند. این مدل از تکنولوژی G-Sync برخوردار نیست اما گرافیک اجرای بازی‌ها در آن بسیار عالی است.

پنل ۴K این لپتاپ از ۱۷۸ درصد طیف رنگ‌های RGB پشتیبانی می‌کند که فاصله‌ی جالب توجهی با استاندارد لپ تاپ‌های جایگزین دسکتاپ در مقدار ۱۲۳ درصد دارد. این مقدار برای لپتاپ قدرتمند Alienware 17 یا G701VI تنها ۱۱۳ درصد است اما لپ تاپ‌های Predator 17 X و Eon 17-X رنگ‌های شفاف‌تری به نمایش می‌گذارند. این مقادیر برای این دو لپتاپ ۱۸۲ و ۱۹۲ درصد است. پنل ۱۰۸۰p لپتاپ Razer Blade Pro نیز با میزان ۱۲۶ درصد شما را نا امید نخواهد کرد.

طراحی لپتاپ‌های Razer جاذبه‌ی خاصی دارند به طوری که با نگاه به آن، ضربان قلب کمی تندتر می‌زند

نمایشگر Razer Blade Pro در تست Delta-E نمره‌ی عالی ۰٫۳ را کسب کرده است. ( صفر، میزان ایده آل است) این مقدار مطمئناً بهتر از متوسط ۱٫۳ و مقادیر ۰٫۵ و ۱٫۶ ای است که لپتاپ‌های Alienware 17  و G701VI کسب کرده اند. لپتاپ‌های Eon 17-X و Predator 17 با نمرات ۰٫۱۴ و ۰٫۱۸ بالاتر از Razer Blade Pro قرار دارند.

در بحث روشنایی صفحه، با توجه به مقادیر ۳۳۴ و ۳۲۰ NITs نمایشگرهای ۴K و ۱۰۸۰p این لپتاپ، شما هیچگاه به مشکل خاصی برنخواهید خورد. این مقادر به راحتی عدد استاندارد ۲۹۱-nit را پشت سر می‌گذارند. لپ تاپ‌های Predator 17 X با ۳۱۸ ، Eon 17 – X با ۲۸۹ و G701VI با ۲۷۷ نیت پایین تر از این لپتاپ قرار می‌گیرند. Alienware 17 با مقدار ۳۴۰ نیت، بالاترین رقم را دربین تمامی لپتاپ‌های جهان در اختیار دارد.

اسپیکر لپ تاپ Razer Blade Pro  – حالا با گواهینامه‌ی THX

سیستم صوتی Razer Blade Pro با برخورداری از گواهینامه‌ی THX یکی از بهترین ها در نوع خودش است. این استاندارد به معنای پشتیبانی جک ۳٫۵ mm این دستگاه از بهترین هدفون‌های High-Performance جهان است. لذا با Razer Blade Pro می‌توانید از حداکثر کیفیت هدفون‌های ۷٫۱ Dolby-Powered استفاده کنید.

اسپیکرهای داخلی خود لپتاپ نیز شامل دو بخش بالایی و کناری دستگاه است که کیفیت و حجم صدای فوق العاده ای دارند. ما در تجربه‌ای که از اجرای یک آهنگ بیس دار مانند Hummble از کندریک لامار در این اسپیکرها داشتیم کاملاً از حجم صدا و همچنین توان Bass باندها رضایت داشتیم. با تنظیم نرم افزار Dolby Digital Plus در این سیستم می‌توانید بهترین عملکرد را در اجرای انواع ژانرهای موسیقی دریافت کنید.

من در تجربه‌ی بازی Witcher 3 خروجی صوتی بسیار بلند، با کیفیت، انرژی زا و بالانس شده‌ای را از موسیقی متن بازی دریافت کردم. موسیقی حماسی ویولن سل بازی با همراهی صدای برخورد شمشیرها و سپرها با کیفیتی که اسپیکرهای Razer Blade Pro ارائه می‌کنند، حس و حال حضور در وسط میدان نبرد را برای شما تداعی می‌کند.

متأسفانه گواهینامه‌ی THX تنها به ورژن ۴K این لپتاپ منحصر شده است. البته خیلی جای نگرانی نیست چرا که اسپیکرهای ورژن ۱۰۸۰p نیز با بهره‌گیری از نرم افزارهای پیش نصب شده‌ی Dolby Digital Plus عملکرد بسیار خوبی دارند.

کیبورد لپتاپ Razer Blade Pro

همیشه وقتی به بخش کیبورد لپتاپ‌های Razer می‌رسیم، من کمی در انتخاب آن دودل می‌شوم. کلیدهای کیبورد همواره عمق کمی دارند که احتمالاً در ابتدای کار کمی آزاردهنده به نظر می‌رسند اما با مرور زمان به آن عادت می‌کنید. کلیدهای کیبورد Razer Blade Pro نیز از مدل Ultra-Low-Profile هستند که تنها یک میلیمتر عمق دارند.( استاندارد ارتفاع کلیدهای کیبورد در حالت ایده آل ۱٫۵ تا ۲ میلیمتر است)

حد حساسیت وزنی عملکرد این کلیدها ۷۱ گرم است.(مینیمم مقدار این فشار، ۶۰ گرم است.) البته سوییچ‌های Ultra-Low این کیبورد تجربه‌ی راحت و لذت بخشی را در کاربرد تایپینگ منتقل می‌کنند. آمار ۶۸ کلمه در دقیقه‌ی تایپ سریع ۱۰ انگشتی این کیبورد، از ۶۵ کلمه بر دقیقه‌ی معمول کاربری من، کمی بالاتر است.

با این حال من کیبورد پوسته‌ای مدل ۱۰۸۰p این لپتاپ را بیشتر می‌پسندم. این کیبورد با ارتفاع کلید ۱٫۷ mm و حساسیت وزن ۷۰ گرمی تجربه‌ی تایپینگ بهتری را منتقل می‌کند. در واقع، عملکرد من در این مدل، تا ۷۵ کلمه بر دقیقه افزایش پیدا می‌کرد.

به لطف نرم افزار اختصاصی Synapse در این لپتاپ، نور Chroma-Lit پس زمینه‌ی کلیدهای این کیبورد، همچنان یکی از زیباترین نمونه‌های موجود در بازار است. تکنولوژ‌ی RGB این کیبورد، طیف ۱۶٫۸ میلیون رنگی این نورپردازی را با افکت‌هایی بسیار زیبا برای شما شخصی سازی می‌کند. افکت مورد علاقه‌ی من Wave یا موج نام دارد که رنگ‌های طیف RGB را به شکل رنگین کمانی از سمت راست تا چپ کلیدهای کیبورد منتشر می‌کند.

تاچ پد و غلتک اسکرول

Razer Blade Pro نیز مانند مدل ۲۰۱۶ این سری، از یک تاچ پد بزرگ ۴ * ۳٫۳ اینچی برخودار است که در سمت راست کلیدهای کیبورد قرار گرفته است. قطعاً با گذشت زمان به محل نا مرسوم جایگیری این تاچ پد عادت می‌کنید. من در تست فراخوانی Cortana، زوم کردن بر روی عکس‌ها ،عملکرد اسکرول دو انگشتی و یا چرخش محتوای نمایشی هیچ گون مشکل خاصی مشاهده نکردم. غلتک اسکرول قابل برنامه ریزی این تاچ پد نیز همچنان یکی از قابلیت‌های مورد علاقه‌ی من در Razer Blade Pro به شمار می‌رود. با استفاده از این ابزار می‌توانید به سرعت نسبت به تغییر حجم صدا و یا ورق زدن صفحات مختلف اقدام کنید.

Synapse

این نرم افزار علاوه بر فراهم کردن امکان ویرایش و شخصی سازی رنگ نورپردازی پس زمینه‌ی کیبورد، می‌تواند با برنامه ریزی دستورات هر کلید به صورت مجزا، انواع کلیدهای میانبر یا Macro را طراحی کند. همچنین با استفاده از قابلیت ضبط دستورات، می‌توانید سابقه‌ی استفاده از هر کلید را در حافظه ذخیره کنید. علاوه بر این، از آنجایی که Razer Blade Pro یک لپتاپ اورکلاک شده به شمار می‌رود، می‌توانید با استفاده از سوییچ مخصوص این نرم افزار، بین حالت‌های Balanced، برای عمر بهینه‌ی باتری و Performance Optimized برای افزایش سرعت کلاک CPU جا به جا شوید. علاوه بر اینها، امکان کنترل سرعت فن‌های لپتاپ در نرم افزار Synapse فراهم شده است.

از آنجایی که Synapse یک نرم افزار مبتنی بر حافظه‌ی Cloud است، می‌توانید با داشتن نام کاربری و پسورد سیستم، از طریق هر یک از دستگاه‌های Razer، به آن دسترسی داشته باشید.

گیمینگ، گرافیک و واقعیت مجازی (VR)

ظرافت و باریک بودن شاسی Razer Blade Pro را به حساب ضعف سخت افزاری آن نگذارید. یکی از بهترین کارت گرافیک‌های گیمینگ جهان یعنی Nvidia GeForce 1080 در این لپتاپ گنجانده شده است. این GPU در کنار ۸GB حافظه‌ی VRAM از مشخصات گیمینگ مدل ۴K این لپتاپ به شمار می‌رود. مدل ۱۰۸۰p نیز با استفاده از کارت گرافیک Nvidia GeForce 1060 و ۶GB حافظه‌ی VRAM عملکرد قابل قبولی در کاربردهای گیمینگ دارد. در تجربه‌ی شخصی من با بازی Witcher 3 ، ورژن ۴K این لپتاپ، در کیفیت Ultra به صورت ثابت تا ۳۷ فریم بر ثانیه را پشتیبانی می‌کرد. در مدل دیگر با کارت گرافیک ۱۰۶۰ این میزان تا ۳۰ فریم بر ثانیه کاهش می‌یابد.

نتایج بنچمارک اجرای بازی Rise of the Tomb Raider در روی مدل ۴K لپ تاپ Razer Blade Pro نرخ فریم ۷۳fps را در رزولوشن ۱۰۸۰p و با تنظیمات Very-High نشان می‌دهد. مقدار استاندارد این شاخص برای لپتاپ‌های هم رده‌ی Razer Blade Pro تقریباً ۵۳ فریم بر ثانیه است. همچنین Blade Pro در این تست، مدل‌های همرده‌ی Alienware 17 (62Fps)، Predator 17 X (66fps) و Eon 17 – X (66fps) را پشت سر می‌گذارد. همه‌ی این مدل‌ها، از GPU های GTX 1080 استفاده می‌کنند. مدل G701VI ایسوز نیز با کارت گرافیک GTX 1080 خود موفق به ثبت نرخ ۷۱fps در اجرای این بازی شده است. مدل ۱۰۸۰ لپتاپ Blade Pro در این بخش نرخ ۳۵fps را به ثبت رسانده است.

در هنگام تست بازی Hitman، مدل ۴K این لپتاپ با تنظیمات Ultra نرخ فریم ۱۱۶fps را به ثبت می‌رساند. مقدار میانگین این شاخص، برای لپتاپ‌های جایگزین دسکتاپ، ۸۸fps است. هیچ یک از لپتاپ‌های Alienware 17 و Predator 17 X که رقبای اصلی Blade Pro محسوب می‌شوند، نتوانسته اند از ارقام ۸۷ و ۶۰ فریم بر ثانیه عبور کنند. اما Eon 17 – X  با نرخ ۱۲۹fps مشخصاً برنده‌ی این بخش خواهد بود.

در هنگام تست Hitman، مدل ۴K این لپتاپ با تنظیمات Ultra نرخ فریم ۱۱۶fps را به ثبت می‌رساند. مقدار میانگین این شاخص، برای لپتاپ‌های جایگزین دسکتاپ، ۸۸fps است.

درباره‌ی بازی GTA V نیز باید بگوییم که Blade Pro 4K  در نمرات بنچمارک خود، به طور متوسط ۶۹fps را به ثبت رسانده است. البته، این میزان از نمرات Alienware 17 (82fps) ، Predator 17 X (83fps) ، Eon 17 – X (84fps) و یا G701VI (90fps) پایین‌تر است. اما Blade  تنها یک لپتاپ مناسب برای بازی‌های سنتی محسوب نمی‌شود. پاسخ سخت افزار این دستگاه در اجرای عناوین متنوع VR نیز کاملاً رضایت بخش است. شما می‌توانید با استفاده از یکی از بهترین هدست‌های واقعیت مجازی مانند Oculus Rift و یا HTC Vive از تجربه‌ی عالی VR در کاربردهای گیمینگ این لپتاپ بهره‌مند شوید. بیشینه‌ی میزان تست عملکرد SteamVR برای این لپتاپ fps11 بوده است. این میزان با رقبای هم رده‌ی این لپتاپ برابری می‌کند. مدل ضعیف‌تر Blade Pro نیز رقم مناسب ۶٫۸fps را به ثبت رسانده است.

عملکرد کلی لپ تاپ Razer Blade Pro

Blade Pro با بروزرسانی پردازنده‌ی خود از Intel Core i7 6700HQ به مدل نسل آخری Intel Core i7 – ۷۸۲۰HK 2.9GHz با ۳۲GB حافظه‌ی RAM رسماً به میدان بازی با بزرگان وارد شده است. مدل ۱۰۸۰ این لپتاپ نیز با استفاده از پردازنده‌ی قدرتمند Intel Core i7 – ۷۷۰۰HQ در کنار ۱۶GB حافظه‌ی RAM قطعاً دست شما را خالی نخواهد گذاشت. سیستم شما می‌تواند در حالی که مشغول اسکن کامل آنتی ویروس سیستم است، همزمان ۲۰ تب در مرورگر Google Chrome را به روان‌ترین شکل ممکن اجرا کرده و در Twitch یا Youtube به استریم محتوا بپردازد.

هردوی این لپتاپ‌ها، در تست‌های عملکرد ترکیبی مانند Geekbench 4 نمرات بالای ۱۵,۴۰۴ و ۱۴,۷۶۰ را به ثبت برسانند. این مقادیر در مقایسه با میزان میانگین لپتاپ‌های شبه دسکتاپ در عدد ۱۲,۹۲۶ اختلاف چشم گیری دارند. مدل‌های Alinware 17 ، Predator 17 و G701VI با پردازنده‌ی Core i7 – ۷۸۲۰HK نمرات ۱۴,۱۵۴ ، ۱۴,۷۹۵ و ۱۷,۴۰۴ را کسب کرده اند. مدل Eon 17 – X با پردازنده‌ی Intel i7 – ۷۷۰۰K حد نساب ۱۴,۴۹۱ را به ثبت رسانده است.

در آزمون OpenOffice Spreadsheet Macro نیز Razer Blade Pro 4K توانسته است ۲۰,۰۰۰ نام و آدرس را در ۳ دقیقه و ۱۶ ثانیه تطبیق دهد. این میزان در مقابل میانگین ۳:۳۵ یک موفقیت به حساب می‌آید. در این زمینه نیز لپتاپ‌های Predator 17 – X با ۳:۴۱ و Eon 17 – X با ۳:۴۷ پایین تر از Blade Pro قرار می‌گیرند. G701VI و Alienware 17 با ثبت زمان‌های ۲:۵۹ و ۱:۴۷ بالاتر از این لپتاپ جای گرفته‌اند. مدل ۱۰۸۰ لپتاپ Blade Pro این تست را با ۳:۱۸ به پایان رسانده است.

حافظه‌ی SSD لپتاپ Blade Pro از نوع ۲۵۶GB PCIe است و در تست‌های ما موفق شده ۴٫۹۷GB را در ۱۵ ثانیه کپی کند. این فرایند با سرعت انتقال ۳۳۹ مگابایت بر ثانیه انجام می‌گیرد. این میزان در مقایسه با ۵۴۰٫۳ MBps میانگین لپ‌های شبه دسکتاپ عدد بزرگی نیست. اما همچنان بهتر از Alienware 17 (512GB SSD) با ۲۲۸MBps است. لپتاپ‌های Eon 17 – X با ۱۰۱۸ MBps ، Predator 17 – X و G701VI با ۱۲۷۲ MBps همگی عملکرد بهتری در این زمینه داشته‌اند.

عمر باتری لپ تاپ Razer Blade Pro

در دستگاه‌های رده بالایی مانند این، مطمئناً عمر باتری اهمیت زیادی برای کاربران دارد. Blade Pro تنها یک ساعت و ۵۴ دقیقه را در تست وبگردی مداوم ما تحمل می‌کند که این میزان، در مقایسه با ۴:۱۴ لپتاپ‌های شبه دسکتاپ رقم بسیار کمی است.

با این وجود، این میزان برای شکست رکورد Eon 17 – X در ۱:۳۹ کافی بوده است. اما درمورد Predator 17 – X با ۱:۵۸ ، Alenware 17 با ۲:۳۶ و یا G701VI با ۳:۲۷ بازنده‌ی میدان خواهد بود. مدل ۱۰۸۰ این لپتاپ نیز با طول عمر باتری فوق العاده‌ی ۶:۱۱ تمامی نمونه‌های مشابه خود را شرمنده می‌کند.

حرارت

سیستم خنک کننده‌ی جدید و منحصر به فرد Razer با استفاده از یک فن داخلی مخفی، مخزن بخار و مبدل حرارتی متحرک، سرتاسر بدنه‌ی آلومینیومی لپتاپ را خنک می‌کند. همچنین این شرکت، با استفاده از فن‌های خنک کننده‌ی مسی و چند فاکتور دیگر به فرایند خنک کنندگی سخت افزار در حالت اورکلاک سرعت بخشیده است.

اما صرف نظر از چگونگی عملکرد سیستم انتقال حرارت Razer باید گفت که خنک نگه داشتن یک بدنه‌ی تمام فلزی کار دشواری است. بعد از ۱۵ دقیقه اجرای بازی Witcher 3 دمای تاچ پد به ۱۰۱ درجه‌ی فارنهایت می‌رسد. این میزان کمی از حالت استاندارد ۹۵ درجه‌ی فارنهایت بالاتر است. دمای مرکز دستگاه در بالاترین میزان به ۱۱۹ درجه‌ی فارنهایت می‌رسد در حالی که دمای قسمت تحتانی لپتاپ، در سنگین‌ترین بازی‌ها تا ۱۲۱ درجه‌ی فارنهایت بالا می‌رود.

استریم یک ویدیوی HD پانزده دقیقه ای در Youtube دمای دستگاه در مرکز کیبورد را تا ۹۸ درجه‌ی فارنهایت بالا می‌برد. اما زیر دستگاه تقریباً در دمای ۱۰۳ درجه ثابت می‌ماند.

دوربین Webcam

دوربین دو مگاپیکسلی لپتاپ Razer Blade Pro با رزولوشن ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰   یکی از دوربین‌های داخلی باکیفیت در میان لپتاپ‌ها به شمار می‌رود. البه تصاویر کمی نویز دارند اما تشخیص رنگ‌ها در آن به خوبی انجام می‌شود.

نرم افزار و گارانتی

نرم افزارهای پیش فرض Razer چند اپلیکیشن محدود را برای بهینه کردن عملکرد گیمینگ سیستم در اختیار شما قرار می‌دهند. این برنامه‌ها شامل اپلیکیشن Killer Network Manager است که در پیکربندی کارت Wi-Fi به شما کمک می‌کند. از سوی دیگر ما Nvidia GeForce Experience را داریم که یک نرم افزار بهینه سازی عملکرد گیمینگ به شمار می‌رود. نرم افزار Shadowplay برای ضبط ویدیو از صفحه‌ی نمایش و نرم افزار Game Optimization برای تنظیم اتوماتیک بهترین عملکردسخت افزاری و همچنین نرخ فریم در بازی‌های گرافیکی است.

چند نرم افزار کاربردی پیشفرض دیگر مانند Facebook ، Fallout Shelter، Twitter و Drawboard PDF نیز در ابتدا روی سیستم نصب شده اند. خریداران این دستگاه می‌توانند به صورت رایگان FL Studio 12 Producer Edition، نرم افزار تخصصی تولید موسیقی را دانلود کنند.

Razer Blade Pro با یک سال گارانتی محدود عرضه می‌شود که شامل قطعات و نرم افزار می‌شود.

پیکربندی (کانفیگ‌ها) لپتاپ Razer Blade Pro

بررسی‌های ما بر روی مدل ۳,۹۹۹ دلاری Razer Blade Pro انجام گرفته است. ورژنی که از پردازنده‌ی ۲٫۹GHz Intel Core i7 7820HK و ۳۲GB حافظه‌ی RAM درکنار ۲۵۶GB PCIe SSD و کارت گرافیک GeForce GTX 1080 با ۸GB حافظه‌ی VRAM استفاده می‌کند. اگر دنبال ارقامی بالاتر از این هستید، باید هزینه‌ی بالای آن را درنظر بگیرید. مدل مبتنی بر ۵۱۲GB PCIe SSD in RAID تا ۴,۳۹۹ دلار هزینه خواهد برد. به همین شکل قیمت مدل RAID 0 1TB تا ۴,۸۹۹ دلار افزایش می‌یابد. اما اگر به دنبال گزینه‌های ارزان قیمت تر هستید، مدل ۲,۲۹۹ دلاری را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با یک پردازنده‌ی ۲٫۸GHz Intel Core i7 7700HQ ، ۱۶GB RAM و ۲۵۶GB PCLe M.2 SSD درکنار ۲TB 7,200-RPM Hard Drive و کارت گرافیک GeForce GTX 1060 با ۶GB VRAM وهمینطور نمایشگر ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰p عرضه می‌شود.

سخن پایانی

لپ تاپ ۳,۹۹۹ دلاری Razer Blade Pro یک لپتاپ فوق العاده عالی برای گیمینگ، VR و تولید محتوا به شمار می‌رود. این لپتاپ شبه دسکتاپ با یک نمایشگر زیبای ۴K Nvidia G-Sync ، گرافیک عالی و عملکرد سخت افزاری قدرتمند و از همه مهم‌تر باریک‌ترین و سبک‌ترین شاسی موجود در دنیای لپتاپ‌های گیمینگ عرضه می‌شود. Razer در این مدل بخش‌های زیادی را بروزرسانی کرده است. آپدیت پردازنده‌ی مرکزی به یک CPU اورکلاک Core i7 از نسل “Kaby Lake” و کسب گواهینامه THX برای نمایشگر و اسپیکرها، از جمله مهم‌ترین این تغییرات می‌باشند.

البته در این رنج قیمت انتظار داشتیم سرعت عملکرد حافظه‌ی SSD و عمر باتری بیش از این مقادیر باشد. دو فاکتوری که لپتاپ Asus ROG G701VI با قیمت ۲,۹۹۹ دلاری خود عملکرد بسیار بهتری در آن داشته است. البته شما با خرید لپتاپ ایسوز، نمایشگر ۴K و کیبورد مکانیکی ویرایش پذیر Razer Blade Pro را از دست می‌دهید. در این میان، Alienware 17 را نیز داریم که از نظر سخت افزاری شباهت‌های زیادی به این لپتاپ دارد. همچنین با قیمت ۳,۶۴۹ دلاری Alenware 17، آپشن نمایشگر ۴K را نیز از دست نمی‌دهید اما وزن ۴٫۵ کیلویی این مدل قابلیت حمل این لپتاپ را کاملاً زیر سوال می‌برد.

در اینجا، ورژن ۲,۲۹۹ دلاری ۱۰۸۰p این لپتاپ جلوه پیدا می‌کند. این مدل، عملکرد سخت افزاری کاملاً رضایتبخش وهمچنین امکان اجرای بازی‌ها در نرخ رفرش ۱۲۰Hz را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. کیبورد مکانیکی کم عمق و عمر بالای باتری از دیگر برتری‌های این مدل به حساب می‌آید. با تمام این تفاسیر، اگر به دنبال ترکیبی از قدرت و قابلیت حمل در یک لپتاپ هستید، Razer Blade Pro از گزینه‌های روی میز خواهد بود.

علاقه مند به خرید لپ تاپ های ریزر هستید بر روی متن کلیک کنید

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار