نقدوبررسی انواع لپ تاپ

نقد و بررسی لپتاپ HP Victus 15؛ یک لپتاپ مقرون‌به‌صرفه‌

لپتاپ HP Victus 15 که تنها ۸۰۰ دلار قیمت دارد، یکی از جدیدترین محصولات شرکت پر آوازه‌ی اچ‌پی (HP) است که در سال ۲۰۲۲ به عنوان یک لپتاپ میان‌رده وارد بازار شده است. اگر به دنبال یک لپتاپ بسیار بالا رده هستید که از کارت گرافیک سری RTX 30 بهره می‌برد و قابلیت‌های مختلفی مثل کیبورد RGB دارد، دورِ لپتاپ ویکتوس ۱۵ یک خط قرمز بزرگ بکشید. در غیر این صورت، این مدل لپتاپ ویژگی‌های جذابی برای کاربران عادی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. همچنین ضمن بررسی بنچمارک‌های مخلتف نظیر تست‌های عملکردی و بازی‌های ویدیویی، سعی می‌کنیم به این سوال مهم هم پاسخ دهیم که آیا لپتاپ HP Victus 15 ارزش خرید را دارد یا خیر.

لپتاپ ویکتوس ۱۵ شرکت HP قرار نیست در حد و اندازه‌ی یک لپتاپ بالا رده باشد. به همین ترتیب بسیاری از مولفه‌های موجود در یک لپتاپ نظیر صفحه‌ی نمایش، کیبورد، قدرت اجزای سخت‌افزار و … را باید در این لپتاپ در حد متوسط تصور کنید. با این وجود، لپتاپ ویکتوس ۱۵ یکی از پرفروش‌ترین لپتاپ‌های میان‌رده‌ی حال حاضر در بازار است که طرفدارهای خاص خودش را دارد.

این لپتاپ از پردازنده‌ی نسل دوازدهم مدل Core i5 بهره می‌برد. همچنین صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ Hz و سیستم خنک‌سازی قابل قبول دستگاه از دیگر گزینه‌هایی است که سازندگان تلاش کرده‌اند تا HP Victus 15 از نظر کاربران اهل گیم، یک لپتاپ قابل قبول دانسته شود. هر چند، در این دامنه‌ی قیمتی، لپتاپ Acer Nitro 5 یکی دیگر از گزینه‌های مقرون به صرفه و جالب موجود در سطح بازار است که رقیب سفت و سختی برای ویکتوس ۱۵ به حساب می‌آید. البته، لپتاپ ایسر مذکور هم نقاط قوت و ضعف خاص خودش را دارد.

پردازنده Intel Core i5-12450H
کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650
میزان رم هشت گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت
صفحه نمایش ۱۵.۶inch, 1080p, 144Hz
نوع صفحه نمایش  IPS
میزان باتری  ۴ سلولی
اندازه ۱۴.۱x10x0.9 inches
وزن  ۲.۳ کیلوگرم

بسته به مقدار بودجه‌ای مالی که کاربر برای این لپتاپ هزینه می‌کند، مشخصات دستگاه قابل قبول است. رم هشت گیگابایتی، حافظه‌ی SSD با ۵۱۲ گیگابایت فضا، کارت گرافیک مقرون به صرفه‌ی Nvidia GeFore GTX 1650 با چهار گیگابایت VRAM و صفحه نمایش فول اچ‌دی برای یک لپتاپ ۸۰۰ دلاری بسیار عالی است. با این حال، مدل‌های کاستوم شده‌ی مختلفی از ویکتوس ۱۵ هم موجود است که مشخصات سخت‌افزاری تقریبا متفاوتی با اصلِ خود دارند.

آیا مقدار رم لپتاپ برای شما کافی نیست؟ شما می‌توانید با صرفِ ۳۰۰ دلار هزینه‌ی بیشتر، یک مدل لپتاپ قوی‌تر را خریداری کنید که پردازنده‌ی Intel Core i7-12650H، رم ۱۶ گیگابایت، حافظه‌ی SSD ۵۱۲ گیگابایتی، کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3050 Ti GPU و همچنین صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با نرخ‌ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی دارد. البته لپتاپ‌های دیگری هم در سطح بازار موجود است که از لحاظ سخت‌افزاری و صد البته هزینه، بین ده الی بیست درصد تفاوت قیمت با مدل ویکتوس ۱۵ در این بررسی دارند. برای مثال می‌توان به یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین لپتاپ‌های شرکت MSI یعنی Katana GF66 اشاره کرد که از لحاظ قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری چند قدم جلوتر از لپتاپ ویکتوس ۱۵ ایستاده است. با تمامی این موارد، لپتاپ ویکوس ۱۵ را از چند جنبه بررسی خواهیم کرد؛ طراحی، کیبورد، تست‌های عملکردی و بازی‌های ویدیویی، عمر باتری و قدرت صفحه نمایش.

طراحی

لپتاپ Victus 15 از جنبه‌ی طراحی به طور کاملا پلاستیکی ساخته شده و این مسئله یعنی پلاستیکی بودن کل ساختار لپتاپ در زمانِ کار با دستگاه کاملا مشخص است اما جنس پلاستیک آنچنان خشک و از مد خارج شده نیست که دل کاربر را بزند. شکل و شمایل ظاهری لپتاپ جذابیت خاص خود را دارد.

شرکت HP رنگِ این لپتاپ را میکا نقره‌ای (Mica Silver) خطاب می‌کند؛ رنگی شبیه به زغال سنگ که سایه‌های خاکستری متمایل به سیاه هم در آن به کار رفته است. از طرفی، آرم V که نماد اسم ویکتوس است در پشت بدنه‌ی لپتاپ کاملا خودنمایی می‌کند.

ویکتوس ۱۵ دارای یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی غیر لمسی با رزولوشن صفحه‌ی ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل است. در نگاه اول به نظر می‌رسد که ویکتوس ۱۵ از یک صفحه نمایش ۳۰۰ نیتی بهره‌مند است اما در ادامه طی بررسی‌ها به یافته‌ای قابل تامل و بحث‌برانگیز می‌رسیم. عمق و کنتراست رنگ در صفحه‌ی نمایش لپتاپ HP Victus 15 قابل قبول است اما رنگ‌ها بی‌روح بوده و شفافیت چندان جذابی را ندارند. اگر نرخ‌ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی در این صفحه نمایش وجود نداشت، می‌توانستیم به صفحه نمایش این دستگاه، لقبِ «یک صفحه نمایش مقرون به صرفه‌ی فراموش شدنی و به شدت معمولی» را اطلاق کنیم.

می‌توان ادعا کرد که مدل و طراحی پلاستیکی ویکتوس ۱۵ از لپتاپ Nitro 5 شرکت Acer به مراتب بهتر بوده و از لحاظ ظاهری می‌توان این لپتاپ را یک رقیب خوب در برابر مدل Katana GF66 شرکت MSI دانست. محصول مذکورِ شرکتِ MSI هم به طور تمام و کمال از جنس پلاستیک است اما در طراحی این لپتاپ، ظرافت خاصی به کار رفته و طراحی هیجان‌انگیزتری را نسبت به ویکتوس ۱۵ دارد.

 

شرکت HP ادعا می‌کند که نسبت صفحه نمایش به بدنه ۸۲.۲ درصد برای ویکتوس ۱۵ است. این نسبت به همراه حاشیه‌های کناری باریک اما بزرگتر در بالا و پایین محسوب می‌شود. در بخش فوقانی صفحه، یک وب‌کم تعبیه شده که دارای شاتر برای حفظ حریم خصوصی نیست. اگر شما گوشه‌های صفحه نمایش را بگیرید، انعطاف‌پذیری زیادی را متوجه خواهید شد. این مسئله برای صفحه کلید در هنگام فشار دادن دکمه‌ها صدق نمی‌کند. شبیه به سایر لپتاپ‌های گیمینگ درون بازار، نه انگشت‌خوان و نه وب‌کم شناسایی صورت برای ورود هر چه سریع‌تر شما به داخل سیستم عامل ویندوز طراحی نشده است.

 

لپتاپ Victus 15 درگاه Thunderbolt 4 ندارد. البته برای یک لپتاپ با قیمت زیر هزار دلار، فقدان این المان جای تعجبی هم به دنبال ندارد. در لبه‌ی سمت چپ لپتاپ، یک درگاه USB نوع ۳.۲، جک هدفون، یک اسلات SD card و درگاه جای شارژ برق وجود دارد. در سمت دیگر، درگاه USB نوع C، جک اینترنت و پورت HDMI دیده می‌شود. لپتاپ از طریق وای‌فای ۶ و بلوتوث می‌تواند به دنیای اینترنت اتصال یابد.

 

یک کیبورد با چیدمان گیج‌کننده و بدون نورپردازی RGB

تایپ کردن با کیبورد لپتاپ Victus 15 حس کاملا خوب و راحتی را به کاربر منتقل می‌کند. بالاخره شرکت HP موفق شد تا کلیدهای جهت‌نما را که قبلا به صورت ناشیانه روی صفحه کلید تعبیه می‌شد، به صورت T برعکس به شیوه‌ای صحیح روی کیبورد ویکتوس ۱۵ نصب کند. کیبورد این لپتاپ همچنین شامل بخش نام‌پد و کلیدهای کنترل سیستم هستند که در بخش فوقانی تعبیه شده‌اند. تاچ‌پد موجود در بخش پایین لپتاپ فاقد هیچ دکمه‌ای است؛ این جزء از لپتاد اندازه و ابعاد خوبی را داراست و کار کردن با آن بسیار ساده و روان است. هر چند، کلیک کردن از طریق تاچ‌پد، حس چندان جالبی را به دلیل سفت و سخت بودن صفحه به فرد القا نمی‌کند. جدا از این موارد، صفحه کلید نور پس‌زمینه‌ی روشن و به رنگ سفید را به نمایش می‌گذارد که فاقد قابلیت نورپردازی RGB است. بنابراین از نرم‌افزارهای Omen Light Studio نمی‌توان برای کیبورد لپتاپ ویکتوس ۱۵ به منظور شخصی‌سازی رنگ پس‌زمینه‌ی کیبورد استفاده کرد.

کلید Fn با دکمه های جهت برای Home، End، Page Up و Page Down ترکیب نمی‌شود. بنابراین، شما این حرکت‌ها را حتما باید از طریق کی‌پد اجرا کنید؛ بخشی که توسط دکمه‌ی Num Lock کنترل می‌شود. متاسفانه روی دکمه‌ی مربوط به Num Lock موجود در این لپتاپ خبری از یک LED ساده برای نمایش روشن یا خاموش بودن کی‌پد نیست.

 

بسیاری از لپتاپ‌های ارزان قیمتِ حال حاضر، وبکم‌های ۷۲۰ پیکسل با رزولوشن پایین را دارا هستند اما وبکمی که در لپتاپ ویکتوس ۱۵ وجود دارد حتی از استانداردهای معمول هم پایین‌تر است؛ چراکه تصاویر بسیار نویز دارند.یک اسپیکری در بالای کیبورد وجود دارد که صدای کم اما شفافی را منتشر می‌کند. هیچ نرم‌افزار صوتی برای این لپتاپ یافت نکرده‌ایم که بتوان حالت‌های مختلفی را برای این لپتاپ برای کارهای مختلف (موسیقی، فیلم و بازی‌های ویدیویی) تنظیم کرد.

 

دو نرم افزار جالب برای این لپتاپ توسعه یافته است. مورد اول Omen Gaming Hub است که سیستم عامل ویندوز را در حین بازی‌های ویدیویی بهینه‌سازی کرده و جلوی اجرای برنامه‌ها و سرویس‌های غیر ضروری ویندوز را در حین تجربه‌ی بازی ویدیویی می‌گیرد. نرم‌افزار دوم QuickDrop بوده که برای انتقال فایل‌ها به گوشی‌های هوشمند و بالعکس طراحی شده است.

تست عملکرد

برای تست عملکرد لپتاپ Victus 15، از چند لپتاپ گیمینگ به نسبت مقرون به صرفه‌ی دیگر برای مقایسه استفاده کرده‌ایم. این لپتاپ‌ها عبارتند از: MSI Katana GF66، دو مدل لپتاپ ایسر یعنی Nitro 5 و Predator Helios 300 و Dell G3 15. لپتاپ شرکت دِل، ارزان‌قیمت‌ترین لپتاپ در این لیست محسوب می‌شود.

 

تست‌های بهره‌وری

بنچمارک اصلی در این مدل تست، PCMark 10 است که مجموعه‌ای از بارهای کاری را به صورت واقعی شبیه‌سازی می‌کند تا قدرت پردازش لپتاپ‌ها را بتوان اندازه‌گیری کرد. این شبیه‌سازی برای تست کارهای اداری مثل پردازشگرهای ورد، مرورگر وب و ویدیو کنفرانس‌ها در مرحله‌ی اول انجام شد. همچنین از PCMark 10 برای تست سرعت راه‌ اندازی و فضای ذخیره‌سازی لپتاپ استفاده کرده‌ایم.

سه بنچمارک با تمرکز روی بهره‌وری CPU انجام شد. این تست‌ها با هدف استفاده از تمامی هسته‌ها و رشته‌ها اجرا شده تا حداکثر قدرت رایانه‌های شخصی به دست آید. بنچمارک Cinebench R23 از انجین Cinema 4D برای رندر یک صحنه‌ی پیچیده استفاده می‌کند، در حالی‌که نرم‌افزار Geekbench 5.4 Pro، نرم‌افزارهای مشهور را از رندرگیرهای PDF گرفته تا یادگیری ماشینی شبیه‌سازی می‌کند. در نهایت، از نرم‌افزار کدکننده‌ی منبع باز ویدیو به اسم HandBrake 1.4 استفاده کرده‌ایم تا یک ویدیو کلیپ ۱۲ دقیقه‌ای را از رزولوشن ۴K به رزولوشن پایین‌تر ۱۰۸۰p تبدیل کنیم. در این تست، هر اندازه مدت زمان پایین‌تر باشد، قدرت لپتاپ بیشتر خواهد بود.

آخرین تست عملکردی‌مان، استفاده از PugetBench برای فتوشاپ است که از کلاد ورژن ۲۲ برای امتیاز دادن به عملکرد رایانه‌های شخصی برای کاربردهای مالتی‌مدیا و تولید محتوا استفاده می‌کند. این بنچمارک در واقع یک اکستنشن خودکار است که مجموعه‌ی متنوعی از وظایف فتوشاپ که واسطه به کارت گرافیک است را اجرا کند. این وظایف از ساده‌ترین عملیات‌ها مثل باز کردن، چرخاندن و ری‌سایز کرن تصاویر شروع شده و به اعمال ماسک و فیلترهای مختلف روی تصاویر ختم می‌شود.

ما انتظار نداریم که پردازنده‌ی نسل دوازدهم Core i5 بتواند با پردازنده‌های Core i7 موجود در لپتاپ‌های بالارده‌‌ی شرکت‌های مختلف برابری کند. بنابراین، از آنجایی که لپتاپ Victus 15 برای کارهای سنگین مثل تدوین ویدیو ساخته نشده، این لپتاپ می‌تواند در حد بودجه‌ی هشتصد دلاری خودش عملکرد قابل قبولی را از خود به جا بگذارد. ثبت امتیاز ۴۰۰۰ در بنچمارک PCMark 10 نشان می‌دهد که این لپتاپ عملکرد بسیار خوبی را در نرم‌افزارهایی مثل آفیس از خود نشان می‌دهد.

تست‌های مربوط به گرافیک و بازی‌های ویدیویی

ما گرافیک سیستم عامل ویندوز لپتاپ‌ها را با شبیه‌سازی‌های DirectX 12 از ۳DMark، Night Raid و Time Spy تست کرده‌ایم. نایت رِید برای لپتاپ‌ها با گرافیک‌های ادغام شده مناسب است، در حالی‌که تایم اسپای بیشتر به درد لپتاپ‌های کاملا گیمینگ می‌خورد که کارت گرافیک مجزای قدرتمندی روی آن نصب شده است.

ما همچنین دو تست از بنچمارک گرافیکی GFXBench 5 انجام داده‌ایم که هر دو مدل کارهای سطح پایین مثل texturing و کارهای سطح بالا مثل رندر گرفتن تصاویرِ شبیه به بازی‌های ویدیویی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند. همچنین تست‌های «خرابه‌های آزتک» در رزولوشن ۱۴۴۰p و «تعقیب ماشین» در رزولوشن ۱۰۸۰p انجام شد تا رزولوشن‌های مختلف و گزینه‌های مختلف مربوط به گرافیک با استفاده از رابط برنامه‌ریزی OpenGL سنجیده شود. طبیعتا هر چه تعداد فریم به ازای هر ثانیه (fps) بیشتر شود، یافته‌های مربوط به لپتاپ بهتر خواهد بود.

سه تست بعدی ما شامل سه بازی ویدیویی واقعی است و بنچمارک‌هایی در رزولوشن ۱۰۸۰p روی این سه بازی ویدیویی اجرا شد. این بازی‌ها شامل بازی Assassin’s Creed Valhalla، Rainbow Six Siege و F1 2021 است. ما هر بنچمارک را دو مرتبه با کیفیت تصویر مختلف اجرا کرده‌ایم. بازی F1 را هم یک مرتبه با فعال‌سازی تکنولوژی DLSS anti-aliasing و همچنین یک مرتبه با غیرفعال‌سازی این گزینه تست کرده‌ایم. البته درباره‌ی لپتاپ Victus 15 باید اشاره کرد که کارت گرافیک GTX 1650 با روشن بودن قابلیت DLSS نتوانسته بازی F1 را اجرا کند.

کارت گرافیک GeForce GTX 1650 شرکت ان‌ویدیا که درون لپتاپ Vitus 15 تعبیه شده همچنان یک کارت گرافیک گیمینگ تلقی می‌شود که پاسخ‌گوی نیاز کاربر است اما واقع‌بینانه که به این لپتاپ نگاه می‌کنیم، این کارت گرافیک در برابر سایر کارت‌های گرافیک حال حاضر مثل RTX 3050 یا ۳۰۵۰ Ti که درون لپتاپ‌های لیست مقایسه تعبیه شده حرفی برای گفتن ندارد. با این حال، ویکتوس ۱۵ توانسته فریم ریت قابل قبولی را در تنظیمات متوسط رو به پایین به نمایش در بیاورد؛ به زبان ساده‌تر، کاربر حداقل ۳۰ فریم ریت در ثانیه را می‌تواند از این دستگاه انتظار داشته باشد و رسیدن به عدد ۶۰ فریم در ثانیه برای لپتاپ ویکتوس ۱۵ در بازی‌های ویدیویی جدید که گرافیک بالایی را دارا هستند، بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود.

تست‌های مربوط به باتری و صفحه نمایش

ما عمر باتری لپتاپ‌ها را با اجرای یک فایل ویدیویی با کیفیت ۷۲۰p تست کرده‌ایم. این آزمایش در حالی اجرا شد که روشنایی صفحه ۵۰ درصد و مقدار صدا ۱۰۰ درصد تنظیم شد. قبل از اجرای تست مطمئن شدیم تا باتری لپتاپ‌ها کاملا پر شده و از طرفی دیگر، نور پس‌زمینه کیبوردها و همچنین وای-فای خاموش است.

ما همچنین از حس‌گرهای کالیبره کننده‌ی مانیتور به اسم SpyderX Elite و یک نرم‌افزار برای سنجش اشباع رنگ صفحه‌ی لپتاپ استفاده کرده‌ایم. اشباع رنگ به زبان ساده یعنی چند درصد از sRGB، Adobe RGB و گامای رنگ DCI-P3 یا پالت تصویر می‌تواند به نمایش در بیاید.

عمر باتریِ شرکت HP برای نوتبوک‌های گیم خوب بوده و عمق رنگ صفحه‌‌ی نمایش این دسته از محصولات برای یک مدل اقتصادی کفایت می‌کند. هر چند، کیفیت صفحه نمایش برای ویرایش تصاویر یا تولید محتوای تصویری و ویدیویی چندان مطلوب نیست. از طرفی دیگر، شفافیت ۲۵۰ نیت در این لپتاپ مایه‌ی تاسف است؛ چراکه برای لپتاپی که در سال ۲۰۲۲ با مشخصات خوب عرضه شده، ما حداقل ۳۰۰ الی ۴۰۰ نیت را از صفحه‌ی نمایش انتظار داشته‌ایم.

نقاط قوت
  • قیمت مناسب
  • عرضه در سه مدل رنگ
  • تعداد درگاه‌های مناسب
  • قدرت پردازنده‌ی مطلوب
نقاط ضعف
  • کارت گرافیک از رده خارج با نرخ فریم ریت پایین
  • صفحه‌ی نمایش کاملا معمولی
  • جنس تمام پلاستیکی لپتاپ
  • عدم وجود نورپردازی RGB

 

لپتاپ HP Victus 15؛ مناسب برای بودجه‌های محدود

لپتاپ HP Victus 15 مشخصات و کیفیت ساخت مناسبی دارد و اگر به دنبال خرید یک لپتاپ مقرون به صرفه و مناسب برای کارهای روتین خود می‌گردید، این لپتاپ می‌تواند شما را تا حد زیادی راضی نگه دارد. بر اساس بودجه‌ی محدودی که دارید، لپتاپ Victus 15 یکی از گزینه‌های بسیار خوب روی میز می‌تواند برای نیازهای شما باشد. هر چند، اگر به شدت اهل بازی‌های ویدیویی هستید و قصد دارید با خرید یک لپتاپ گیمینگ، با بالاترین کیفیت ممکن بازی‌های ویدیویی روز دنیا را انجام دهید، لپتاپ Victus 15 شاید در نگاه اول شما را ناامید و حتی دل‌زده کند. با این حال، اگر سطح توقع خود را در بازی‌های ویدیویی پایین‌تر بیاورید و به یک تنظیمات متوسط و رو به پایین بسنده کنید، این لپتاپ قادر است حداقل تا سه الی چهار سال از پس نیازهای شما بربیاید. اگر این قدرت را دارید تا بودجه‌ی خود را تا حدود به‌سزایی افزایش دهید، گزینه‌های به مراتب بهتری از ویکتوس ۱۵ مثل MSI Katana GF66 یا Acer Nitro 5 برای پیشنهاد موجود است. هر چند دو لپتاپ مذکور هم نقاط قوت و ضعف خاص خودشان را دارند که هر کدام از محصولات را باید در یک مطلب جداگانه مورد بررسی قرار داد.

منبع: PCmag

پرسش و پاسخ‌های متداول درباره‌ی لپتاپ HP Victus 15
لپتاپ HP Victus 15 مناسب چه افرادی است؟
این لپتاپ برای عموم افراد مناسب است؛ به خصوص دانشجویان رشته‌های مختلف که دغدغه‌ی کار با نرم‌افزارهای مختلف دانشگاهی را دارند.
آیا لپتاپ HP Victus 15 مناسب برای تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی است؟
لپتاپ HP Victus 15 قدرت اجرای بازی‌های ویدیویی روز دنیا را دارد اما گیمر باید با نرخ فریم ۳۰ به بازی بپردازد و دستگاه در اجرای ۶۰ فریم دچار چالش خواهد شد.
آیا خرید لپتاپ HP Victus 15 مقرون به صرفه است؟
با توجه به ویژگی‌های سخت‌افزاری و همچنین طراحی بدنه‌‌ی لپتاپ HP Victus 15 می‌توان این دستگاه را یک لپتاپ میان‌رده و مقرون به صرفه تلقی کرد.
آیا لپتاپ HP Victus 15 در اجرای برنامه‌های سنگین کارایی دارد؟
به جز ویرایش و تدوین فیلم‌های ویدیویی در رزولوشن بالا و نرم‌افزارهای بسیار سنگین مهندسی، لپتاپ HP Victus 15 قدرت لازم را برای اجرای نرم‌افزارهای رایج مثل فتوشاپ، اتوکد و … را دارد.
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار