نقدوبررسی ساعت های هوشمند

بررسی کامل و تخصصی ساعت هوشمند Fit Elegant هوآوی

ساعت هوشمند Fit Elegant هوآوی واچ در اواخر ماه مارس با قیمتی حدود 110 پوند / 130 یورو عرضه شد. ساختارهای داخلی آن مشابه واچ فیت معمولی است، درحالیکه ظاهر آن دچار تغییرات اساسی لوکسی شده و در دو رنگ روانه بازار شده است.

نسخه ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته بود نسخه Frosty White ( سفید یخی) بود که از یک بند سفید رنگ و قاب استیل ضدزنگ طلایی رنگ برخوردار بود. دیگر نسخه ظریف و زیبا مدل Midnight Black ( سیاه) با قاب نقره ای بود. البته نسخه ای که در اختیار ما قرار گرفته بود قطعا ظاهر بسیار بهتری داشت.

این گجت پوشیدنی ظاهر و احساس آشنایی دارد و این نباید تعجب آور باشد، این گجت پوشیدنی هم با نام Honor Watch ES فروخته میشود که در ماه سپتامبر به بررسی آن پرداخته بودیم. اما در حال حاضر به بررسی دقیق تغییرات نسخه جدید پرداخته و می بینیم و آیا ارزش آن را دارد که از قیمت بالایی برخوردار باشد یا خیر.

کیفیت ساخت ساعت هوشمند Fit Elegant

هوآوی با استفاده از یک بند فلوالاستومتر این واچ فیت را ارتقا بخشیده است که به لحاظ فنی این بند دارای ماهیت پلاستیکی اما بسیار محکم، براق و مقاوم در برابر آب است که برای استفاده طولانی مدت خیلی بهتر از بندهای سیلیکونی معمولی است. وزن این ساعت با وجود قاب استیل ضد زنگی که دارد 27 گرم می باشد ( بدون خود بند)، که خیلی سبک و راحت است.

هوآوی در ساعت هوشمند Fit Elegant از یک نمایشگر AMOLED با ابعاد 1.64 اینچ بهره برده است که یک دکمه در سمت راست آن قرار گرفته است. این گجت پوشیدنی کمی بزرگتر از بند هوشمند است، اما به لطف صفحه نمایش روشن، مشخصه صفحه نمایش لمسی، GPS، SpO2، شایسته آن است که در این رده مبهم بعنوان یک ساعت هوشمند مدنظر قرار گیرد.

صفحه نمایش مستطیلی ساعت هوشمند Fit Elegant با ابعاد 30 میلیمتری خیلی خودنما و جلف نیست. این ابعاد شاید برای کسانیکه مچ دست آنها کوچکتر است کمی بلند باشد، اما نمیتواند جزء ساعتهای مناسب برای زنان باشد. این ساعتی بسیار خوش استایل و شیک، و زیبا و ظریف است که جزء اکسسوری های مناسب برای هر فردی بشمار می رود.

از آنجاییکه جنس بند ساعت هوشمند Fit Elegant از سیلیکون معمولی نیست، در نتیجه در موقعیت های سخت مانند شنا کردن، دویدن ( و در نتیجه عرق کردن)، و یا حتی وقتیکه در وان حمام قرار بگیرید، مشکلی برای ساعت رخ نمی دهد. این ساعت آب را در خود نگه نمی دارد و در نتیجه در تمام اوقات احساس راحتی با آن خواهید داشت. همچنین، به لطف وزن سبک آن، حتی در زمان خواب هم اگر این واچ فیت همراه شما باشد احساس راحتی خواهید داشت.

ردیابی تناسب اندام

هوآوی به دلایل بسیار خوبی هنوز هم از سیستم عامل Lite OS استفاده می کند چون از طیف گسترده ای از سنسورها پشتیبانی می کند، عمر باتری بسیار طولانی را امکان پذیر می کند و حتی اخیراً از برنامه های شخص ثالث پشتیبانی می کند، هرچند هنوز هم کمبود آنها احساس میشود.

ساعت هوشمند Fit Elegant با 12 تمرین سریع متحرک و 44 نمایش استاندارد حرکتی همراه است – این امکان را دارد که به عنوان مربی شما برای تمرین حتی در خانه عمل کند، که ممکن است این روزها برای اکثر مردم عادی باشد.

علاوه بر این از ردیابی 11 حالت ورزشی مانند دویدن، شنا یا دوچرخه سواری پشتیبانی می کند. 85 حالت تمرینی سفارشی دیگر وجود دارد که در مجموع تعداد حالات ورزشی به 96 مورد می رسد، در همه حالت ها Watch Fit Elegant Edition ضربان قلب، کالری و مدت زمان را به همراه چند معیار دیگر در صورت لزوم ردیابی می کند.

ساعت هوشمند Fit Elegant هوآوی می تواند میزان اکسیژن خون (SpO2)، ضربان قلب و حتی استرس را محاسبه کند. فناوری Huawei TruSleep 2.0 چرخه های خواب را دنبال و با توجه به الگوی خواب شما مشاوره شخصی ارائه می دهد. این ساعت همچنین از یک GPS بهره می برد و می توانیم تأیید کنیم که بخوبی یک گوشی هوشمند کار میکند، بنابراین نیازی به استفاده از هر دو دستگاه برای کار نیست.

با این وجود هنوز نمی توان داده‌های هوآوی را به سیستم عامل های دیگر منتقل کرد ؛ هنوز از Garmin ،Strava ،Suunto یا سایر ردیاب ها و برنامه های در حال اجرا GPX شخص ثالث پشتیبانی نمی کند.

عمر باتری

از آنجا که اتفاقات زیادی روی نمایشگر ساعت هوشمند Fit Elegant رخ نداده است و ویژگی ها به خوبی بهینه شده اند، عمر باتری می تواند چندین روز ادامه داشته باشد. هوآوی چنین تبلیغ کرده است که با یک بار شارژ ساعت هوشمند Fit Elegant میتوان به مدت 10 روز از باتری آن استفاده کرد، اما شرایطی هم وجود دارد – پیگیری اولیه خواب، 30 دقیقه تمرین در هفته و تعاملات کمتر با نمایشگر.

 

در استفاده واقعی، با یک بار شارژ واچ فیت هوآوی Elegant Edition میتوان به مدت 8-7 روز از آن استفاده کرد، برای ساعت ها دویدن و شنا، ردیابی ضربان قلب ثابت و اندازه گیری های مکرر SpO2 ،TruSleep 2.0 میتواند همیشه روشن باشد و حتی یکسری اعلان ها بروی نمایشگر نشان داده شوند.

عمر بیش از یک هفته برای باتری در بین ساعت هایی با این رنج قیمتی و این نوع سنسور بسیار عالی است و ما این را بعنوان یک مزیت عالی مدنظر قرار می دهیم. شارژ 0 تا 100% حدود 65-70 دقیقه زمان می برد و یک شارژر اختصاصی با آهنربا های قوی وجود دارد که بلافاصله به پشت ساعت چفت می شود.

جمع بندی

هوآوی واچ فیت در بازار دستگاه جدیدی نیست، اما نسخه ساعت هوشمند Fit Elegant کمی به زندگی جذابیت می بخشد. این دستگاه کار فوق العاده ای را برای ردیابی تناسب اندام انجام داده و حتی برای کسانیکه خواهان ظاهری خوب هستند بسیار عالی است، باب میل کسانی است که سبک های شیک تر را ترجیح می دهند – جلب توجه واقعی در دنیای ساعت های هوشمند.
قیمت رسمی ساعت هوشمند Fit Elegant ممکن است 110 پوند/ 130 یورو باشد که از نظر ما قیمت بسیار خوبی است. با این حال فروشگاه‌های هوآوی موجود در قاره اروپا Smart Scale 3 را به عنوان هدیه اضافه کرده اند. فروشگاه های موجود در انگلستان تخفیفاتی را برای اکثر گجت های پوشیدنی هوشمند قائل شده اند و باعث می شود Huawei Watch Fit Elegant Edition بسیار جذاب بنظر برسد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار