سامسونگموبایلنقدو بررسی انواع موبایل

بررسی کوتاه گلکسی اس 20؛ بهترین گوشی کوچک بازار

گلکسی اس 20 و گلکسی اس 20 فایو جی در حال حاضر از بهترین انتخاب‌ها برای خرید یک گوشی پرچمدار کوچک و جمع و جور هستند. محصولی که علاوه بر اندازه معقول و منطقی بدنه،‌ از قدرت سخت‌افزاری بسیار بالا و دوربین باکیفیتی بهره می‌برد. در ادامه قصد داریم تا بررسی کوتاهی از گلکسی اس 20 داشته باشیم. با ما همراه باشید.

پشت بدنه گلکسی اس 20

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌هایی که گلکسی اس 20 نسبت به مدل سال گذشته داشته، افزایش ظرفیت باتری است. این گوشی به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که 600 میلی آمپر بیش‌تر از طرفیت باتری گلکسی اس 10 است. با اینکه افزایش ریفرش ریت صفحه نمایش و استفاده از یک تراشه قدرتمندتر باعث شده تا مصرف انرژی گلکسی اس 20 کمی بیش‌تر باشد اما باز هم طول عمر باتری آن در مقایسه با گلکسی اس 10 بهبود داشته است.

درست است که سامسونگ دوربین 108 مگاپیکسلی نوناسل و دوربین‌های پریسکوپی قدرتمند با بزرگنمایی 4 برابری را تنها به گلکسی اس 20 اولترا محدود کرده، اما با این حال، مدل معمولی گلکسی اس 20 هم از یک دوربین سه‌گانه کاملاً جدید بهره می‌برد. لنز اصلی این دوربین که 12 مگاپیکسلی است، برخلاف گلکسی اس 10 از دیافراگم متغیر بهره نمی‌برد اما در عوض سنسور به مراتب بزرگ‌تر و در نتیجه پیکسل‌های بزرگ‌تری دارد. به علاوه، این دوربین از فوکوس خودکار دوال پیکسل برخوردار است که در مدل اولترا وجود ندارد.

دوربین گلکسی اس 20

بزرگنمایی تصاویر در دوربین گلکسی اس 20 بر عهده یک لنز 64 مگاپیکسلی گذاشته شده که باز هم از یک سنسور بزرگ بهره می‌برد. با اینکه این سنسور 64 مگاپیکسلی یک دوربین ویژه بزرگنمایی نیست اما با این حال می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های نرم‌افزاری تا 3 برابر زوم کند. همچنین همین دوربین است که امکان ضبط ویدیوهای 8K را مهیا می‌کند.

در نهایت نیز یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی تکمیل کننده دوربین سه‌گانه گلکسی اس 20 است که همانند دو لنز قبل، سنسور بزرگی دارد. متأسفانه این سنسور فاقد فوکوس خودکار است اما در مقایسه با رقبای دیگر خود از زاویه دید بالاتری برخوردار می‌باشد.

برنامه دوربین گلکسی اس 20

همان طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، گلکسی اس 20 بدنه بسیار خوش‌ساخت و سخت‌افزار داخلی قدرتمندی دارد. جنس بدنه این گوشی از فلز و شیشه بوده و حاشیه‌های بسیار باریکی در اطراف نمایشگر آن دیده می‌شود. دکمه‌های فلزی کنار بدنه هم بسیار خوش‌ساخت هستند. سامسونگ برای پردازش اطلاعات در گلکسی اس 20 از تراشه اسنپدراگون 865 یا اگزینوس 990 استفاده کرده که بسته به منطقه عرضه گوشی متفاوت می‌باشد. همچنین یک مدل فایو جی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

در نهایت باید به یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های گلکسی اس 20 اشاره کنیم که آن هم چیزی نیست جز بدنه بسیار کوچک و فشرده آن. این گوشی تقریباً‌ هم اندازه با گلکسی اس 10 و تنها کمی بلندتر از آیفون 11 است، اما وزن کمتر آن باعث شده تا کوچک‌تر به نظر برسد.

گلکسی اس 20

برای مقایسه بد نیست به گوگل پیکسل 4 اشاره کنیم که از نظر ابعاد بدنه،‌ کوچک‌تر از گلکسی اس 20 است، اما در مقایسه با این گوشی وزنی مساوی داشته،‌ صفحه نمایش آن کوچک‌تر است، خبری از دوربین فوق عریض در آن نیست و البته از لحاظ طول عمر باتری هم به هیچ وجه توان رقابت ندارد (ظرفیت باتری پیکسل 4 تنها 2800 میلی آمپر ساعت است).

از سوی دیگر، آیفون 11 هم با وجود اینکه یک گوشی کوچک محسوب می‌شود اما قیمت به مراتب بالاتری دارد و از این لحاظ نمی‌تواند با گلکسی اس 20 رقابت کند. با این اوصاف می‌توان گفت گلکسی اس 20 یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند کوچکی است که این روزها می‌توان تهیه کرد و ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار