لوازم جانبی کالای دیجیتال

بهترین برندهای هارد اکسترنال ارزان قیمت در بازار

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

امروزه حجم اطلاعات تولید شده بسیار زیاد است و اطلاعات فراوانی رد و بدل می‌شود. یکی از گزینه‌های موجود برای ذخیره سازی این اطلاعات هاردهای اکسترنال هستند. این محصولات چه از جهت قابل حمل بودن و چه از جهت آن‌که می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات را ذخیره‌ کنند، گزینه‌ی خوبی برای ذخیره‌سازی اطلاعات هستند.

در صورتی که بودجه‌ی محدودی برای خرید یک هارد اکسترنال دارید در ادامه مطلب ۶ نمونه از بهترین هاردهای اکسترنال ارزان قیمت بازار را معرفی کرده‌ایم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بهترین عملکرد: هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion Portable ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال سیگیت مدل Expansion Portable ظرفیت ۱ ترابایت

نقاط قوت:

  • ظاهر موزاییکی زیبا
  • استفاده از پورت USB 3.0
  • جنس خوب بدنه

نقاط ضعف:

  • عدم مقاومت در برابر شوک و ضربه

هارد‌دیسک Expansion Portable شرکت سیگیت محصولی باکیفیت، زیبا و سریع است که با قیمت مناسب خود، محصولی کامل و مناسب هر نوع کاربری به شمار می‌رود. جنس بدنه‌ی این هارد از پلاستیک با کیفیت ساخته شده است. این هارد اکسترنال با استفاده از رابط USB 3.0 به کامپیوتر وصل می‌شود.

قسمت جلویی دستگاه، از موزاییک‌هایی مربعی تشکیل شده‌ است که کنار هم قرار گرفته‌اند. این ظاهر، اکسپنشن پرتابل را کاملا از دیگر هارد‌های اکسترنال متمایز می‌کند. نشانگر LED دستگاه هم در همین قسمت به چشم‌ می‌خورد. وزن این مدل ۱۷۰ گرم است که مقدار مناسبی به شمار می‌رود. البته مقاوم نبودن در برابر شوک و ضربه یکی از نقاط ضعف این هارد محسوب می‌شود.

بهترین عملکرد (انتخاب دوم): هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport نسل سوم ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport نسل سوم ظرفیت 1 ترابایت

 

نقاط قوت:

  • رنگ‌های متنوع
  • راحتی تهیه‌ی نسخه پشتیبان
  • درگاه USB3.0

نقاط ضعف:

  • به جا ماندن اثر انگشت بر روی قسمت براق بدنه

شرکت وسترن دیجیتال نسل سوم هارد دیسک My Passport را با طراحی زیبا، ابعاد کوچک و کیفیت بالا به بازار عرضه کرده است. این مدل از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و سلیقه‌های مختلف را پوشش می‌دهد. طراحی دو تکه این هارد دیسک که یک بخش براق و یک بخش مات دارد نیز به زیبایی آن افزوده است. در قسمت انتهایی هارد، درگاه ارتباطی با رایانه مشاهده می‌شود. هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport از طریق رابط USB 3.0 به رایانه متصل می‌شود.

بهره‌بردن از رابط USB 3.0 باعث شده است که به کمک آن بتوان اطلاعات را با سرعت زیاد انتقال داد. در کنار این درگاه یک نشانگر LED تعبیه شده است که می‌تواند اطلاعات خوبی از وضعیت کارکرد صحیح هارددیسک به کاربر بدهد. در نهایت شرکت وسترن دیجیتال یک برنامه برای تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌ها و یک نرم افزار امنیتی برای رمزگذاری بر روی اطلاعات را در نظر گرفته که هر دو رایگان هستند.

بهترین با ظرفیت بالا: هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت ۲ ترابایت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت 2 ترابایت

 

نقاط قوت:

  • ابعاد کوچک و وزن سبک
  • بکاپ گیری خودکار
  • طراحی شیک و ساده

نقاط ضعف:

  • عدم مقاومت در برابر شوک و ضربه

اگر به دنبال هارد دیسکی با ظرفیت بیشتر از یک ترابایت هستید، هارد دیسک وستر دیجیتال مدل Elements با ظرفیت ۲ ترابایتی‌اش گزینه‌ای مناسب برای شماست. این هارد دیسک از طراحی ساده و زیبایی برخوردار است و وزن کم آن موجب می‌شود تا جابه‌جایی آن راحت باشد. البته در نظر داشته باشید که این هارد با ظرفیت ۲ ترابایت ۲۳۰ گرم وزن دارد و مقایسه آن با هارد دیسک‌های ۱ ترابایتی نابه‌جا است.

این هارددیسک از رابط پرسرعت USB 3.0 برای انتقال اطلاعات بهره می‌برد.حداکثر پهنای باند رابط USB 3.0 در حدود ۵ گیگابیت بر ثانیه است. قابلیت پشتیبان‌گیری دستی و خودکار و سازگاری با نرم‌افزار امنیتی و انحصاری SmartWare وسترن دیجیتال از دیگر قابلیت‌های این هارددیسک هستند. این هارد دیسک هم از کامپیوتر‌های ویندوزی و هم از سیستم‌عامل مک پشتیبانی می‌کند تا مشکلی از بابت اتصال آن به رایانه خود نداشته باشید.

بهترین طراحی: هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance ظرفیت 1 ترابایت

نقاط قوت:

  • طراحی ساده و زیبا
  • پشتیبان گیری و رمزگذاری ساده
  • رنگ‌های متنوع

نقاط ضعف:

  • خش پذیری بدنه

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance با طراحی ساده و مینیمال خود یک انتخاب مناسب برای افراد سخت پسند است. شرکت توشیبا هارد اکسترنال Canvio Advance را در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و قرمز روانه بازار کرده که با توجه به این موضوع می‌توان با هر سلیقه‌ای دست به انتخاب زد. رنگ‌های ارائه شده برای این هارد اکسترنال براق بوده که باعث دو چندان شدن زیبایی هارد شده است. شرکت توشیبا هارد اکسترنال Canvio Advance را به درگاه USB3.0 تجهیز کرده تا کاربران بتوانند با سرعت زیاد به انتقال اطلاعات بپردازند و می‌توان انتظار داشت که به راحتی بتوان حجم زیادی از اطلاعات را در مدت زمان کمی انتقال داد.

شرکت توشیبا همراه با ارائه‌ی این محصول نرم افزاری را برای داشتن تجربه‌ی حرفه‌ای‌تر از ذخیره‌سازی اطلاعات روی هارد اکسترنال Canvio Advance ارائه کرده است. همچنین برای آن‌که در صورت گم‌شدن هارد تهدیدی برای دزدیده شدن اطلاعات وجود نداشته باشد، قابلیتی برای رمزگذاری روی آن تعبیه شده که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

بهترین برای جابه‌جایی: هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport نسل چهارم ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport نسل چهارم ظرفیت ۱ ترابایت

نقاط قوت:

  • وزن کم
  • جمع و جور بودن و ضخامت کم
  • ارائه در رنگ‌های مختلف

نقاط ضعف:

  • خش پذیری و مقاومت کم بدنه

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید یک هارد اکسترنال باید به آن توجه کنید، وزن آن است. اگر اکثر اوقات هارد اکسترنال خود را جابه‌جا می‌کنید و می‌خواهید در مکان‌های مختلف به فایل‌هایتان دسترسی داشته باشید هارد اکسترنال My Passport ساخته‌ی شرکت وسترن دیجیتال گزینه‌ای مناسب برای شماست. وزن این مدل ۱۲۰ گرم و ضخامت آن نیز ۱۱ میلی متر است.

این هارددیسک اکسترنال با استفاده از رابط USB 3.0 به کامپیوتر وصل می‌شود. یک از نقاط ضعف این مدل عدم مقاومت در برابر شوک است. خبری از نشانگر LED نبوده و به غیر از پورت USB هیچ چیز اضافه‌ای بر روی هارد قابل مشاهده نیست. این مدل در سه رنگ آبی، قرمز و مشکی به بازار عرضه شده است.

مقاوم ترین: هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت ۱ ترابایت

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 1 ترابایت

 

نقاط قوت:

  • ضدضربه، ضدآب و ضد گرد و غبار
  • شیار برای قرار دادن کابل USB
  • سنسور تشخصی شوک برای محافظت از اطلاعات

نقاط ضعف:

  • وزن بالا

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro در دسته‌ی هاردهای ضد ضربه و مقاوم دسته‌بندی می‌شود. بدنه‌ی هارد از جنس پلاستیک سیلیکونی ساخته شده که قادر است ضربه‌های وارده به محصول را به میزان مناسبی دفع کند. همچنین این مدل می تواند ۶۰ دقیقه در عمق ۲ متری آب مقاومت کند. سنسور G Shock که درون HD710 Pro به کار رفته، هنگام واردشدن شوک و ضربه به هارد مانع از آسیب‌رسیدن به اطلاعات هارد می‌شود.

این هارداکسترنال در چهار رنگ آبی، قرمز، مشکی و زرد تولید شده و سلیقه‌های متوع را پوشش می‌دهد. برخلاف درپوش هاردهای اکسترنال دیگر که به زحمت بسته می شوند درپوش HD770G به راحتی بسته می شود و از دستگاه در برابر نفود آب محافظت می کند. در زیر این در پوش یک پورت USB 3.0 قرار گرفته است. همچنین یک شیار در کناره‌ی دستگاه در نظر گرفته شده تا کابل USB در درون آن قرار گیرد.

علاقه‌مند به خرید هارد اکسترنال هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار