لوازم الکتریکیلوازم جانبی کالای دیجیتاللوازم دیجیتال

بهترین حافظه‌های SSD اکسترنال در سال ۲۰۱۹

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

با افزایش نیاز به سرعت در میان دستگاه‌های الکترونیکی، تولید محصولاتی با سرعت بالاتر در اولویت اکثر کمپانی‌های بزرگ فعال در این عرصه قرار گرفت. همین رویکرد باعث به حاشیه رانده‌شدن تدریجی هارهای اکسترنال و جایگزینی آن‌ها با درایوهای حالت جامد (SSD) شده‌است که هرچند در ابتدا قیمت بسیار بالایی داشتند، اما با فراگیر شدنشان، قیمت این محصولات نیز به مرور کاهش یافت. این درایوها سرعت بسیار بالاتری را در مقایسه با HDD ها در اختیار کاربر قرار داده و چون در ساختشان از هیگ قطعه‌ی مکانیکی استفاده نشده‌است، آسیب‌پذیری کمتری هم در برابر ضربه دارند. در ادامه می‌توانید تعدادی از برترین SSD های اکسترنال بازار در سال ۲۰۱۹ را مشاهده فرمایید.

حافظه‌ی SSD اکسترنال ترنسند مدل ESD400 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

حافظه‌ی SSD اکسترنال ترنسند مدل ESD400 ظرفیت 256 گیگابایت

نقاط قوت:

  • اندازه‌ی کوچک
  • عملکرد فوق‌العاده

نقاط ضعف:

  • عملکرد ناامیدکننده‌ی ۴K
  • قیمت بالا

ESD400 نام جدیدترین محصول کمپانی خوشنام ترنسند است که یک حافظه‌ی SSD با رابط USB3.0 به شمار می‌رود و در مقایسه با فلش‌ مموری‌های یا HDD ها عملکرد بسیار سریع‌تری دارد. اتصال از طریق رابط USB3.0 این محصول، امکان انتقال اطلاعات با سرعت زیاد را برای کاربر فراهم می‌کند. ESD400 همچنین قادر به ذخیره‌سازی اطلاعات تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت باشد. هرچند این ظرفیت برای بسیاری از کاربران کافی نیست، اما با در نظر گرفتن سرعت بسیار بیشتر انتقال اطلاعات، مقاومت در برابر شوک و لرزش و بسیاری فاکتورهای دیگر، خرید این SSD های کسترنال بسیار منطقی و قابل توجیه به نظر خواهد رسید. حافظه‌ی ESD400  همچنین از نوع اکسترنال و قابل‌ حمل است و می‌توان به‌راحتی آن ‌را در جیب کت یا کیف قرار داد و همیشه با خود همراه داشت.

علاوه بر این، ابعاد این SSD تقریباَ برابر با ابعاد یک کارت اعتباری بوده و وزن آن تنها ۵۶ گرم است. همانگونه که مطلع هستید، حافظه‌های SSD  به دلیل آنکه از هیچ قسمت مکانیکی برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده نمی‌کنند، تا حد زیادی در برابر انواع صدمات مقاوم هستند و از طرفی می‌توانند با سرعت بسیار بیشتری به انتقال اطلاعات بپردازند. سرعتی‌ که شرکت ترنسند برای انتقال اطلاعات توسط ESD400 ارائه کرده، حداکثر ۴۱۰ مگابایت در حالت خواندن و حداکثر ۳۸۰ مگابایت در حالت نوشتن است. اگر قصد تهیه‌ی یک حافظه‌ی قابل ‌حمل برای ذخیره‌سازی اطلاعات با سرعت زیاد را دارید، ESD400  انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

حافظه اس اس دی اکسترنال سونی مدل SL-BG1 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

حافظه اس اس دی اکسترنال سونی مدل SL-BG1 ظرفیت 128 گیگابایت

نقاط قوت:

  • ابعاد کوچک
  • قابلیت‌های نرم‌افزاری متعدد

نقاط ضعف:

  • عدم اتصال توسط درگاه USB-C
  • قیمت نسبتاً بالا

SSD خارجی SL-BG1 سونی، محصولی بسیار خوش‌قیافه با طراحی فلزی فوق‌العاده است که به‌خوبی قادر است نیازهای کاربران به یک حافظه‌ی خارجی پرسرعت را رفع کند. این محصول با ضخامت ۹و۴ میلیمتری و وزن ۳۵ گرمی خود، بسیار باریک و ظریف بوده و در همه حال توسط کاربر قابل حمل خواهد بود. همچنین ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی آن، با وجود اینکه در مقایسه با هاردهای اکسترنال چند ترابایتی بازار عدد چندان بالایی نیست، اما برای انتقال اطلاعات با سرعت حداکثری کاملاً کافی خواهد بود.

این SSD ها از طریق پورت‌های USB 3 به دیگر دستگاه‌ها متصل شده و قادر به ارائه‌ی سرعت خواندن حداکثری ۴۵۰ مگابایت بر ثانیه هستند. SSD خارجی SL-BG1 سونی، محصولی بسیار خوب با سرعت و عملکردی بسیار مناسب است که طراحی فوق‌العاده چشم‌نواز و جمع‌وجور را به عنوان برگ برنده‌ی خود در بازار می‌بیند.

حافظه SSD ای دیتا مدل SD700 ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

حافظه SSD ای دیتا مدل SD700 ظرفیت 512 گیگابایت

نقاط قوت:

  • عملکرد فوق‌العاده
  • استاندارد IP68 و مقاومت در برابر گرد و غبار و رطوبت
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف:

  • عدم استفاده از پورت‌های USB-C

برای رفع مشکل کمبود حافظه‌ی بسیاری کاربران، کمپانی ADATA نیز به عرضه‌ی SSD های اکسترنال خود با نام SD700 پرداخته‌است که قابلیت‌های بسیار خوبی را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. SD700 از طریق رابط  USB3.1 به کامپیوتر متصل شده و قادر است اطلاعات را با سرعت ۴۴۰ مگابایت بر ثانیه خوانده و با سرعت ۴۴۰ مگابایت بر ثانیه بنویسد. این SSD همچنین در سه ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایتی عرضه شده است، که بنا بر نیاز خود قادر به انتخاب ظرفیت مناسب خواهید بود. SD700 دارای استاندارد IP68 است که به معنای مقاومت بالای آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است.

همچنین کسب استاندارد نظامی ۸۱۰ نیز مقاومت این محصول را در برابر شوک و ضربه تضمین خواهند نمود. SD700 با اغلب سیستم‌عامل‌های رایج سازگاری کامل داشته و بدون نیاز به نرم‌افزار یا درایور خاصی قابل استفاده است. اگر به‌دنبال یک حافظه‌ی SSD اکسترنال قابل حمل و سبک هستید، SD700  شرکت ای دیتا می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما باشد. این حافظه SSD تنها ۱۰۰ گرم وزن دارد و همین قابلیت حمل بالا، SD700  را به یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی کاربران بدل می‌سازد.

اس اس دی اکسترنال سامسونگ مدل x5 ظرفیت ۱ ترابایت

اس اس دی اکسترنال سامسونگ مدل x5 ظرفیت 1 ترابایت

نقاط قوت:

  • عملکرد بی‌نظیر
  • پشتیبانی سخت‌افزاری بسیار خوب از سوی سامسونگ

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا
  • نبود مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت

جای تعجب دارد اگر لیستی از بهترین SSD های بازار مشاهده شود و اثری از سامسونگ در آن مشاهده نشود! SSD های اکسترنال سامسونگ X5 با عملکرد بسیار مناسبی که دارند، کاملاً درخور نام این کمپانی بوده و محصولاتی فوق‌العاده به شمار می‌روند. X5 با در اختیار داشتن رابط تاندربولت ۳ وNVMe  به‌خوبی قادر است نیاز کاربران به فضای ذخیره‌سازی و سرعت بالا را به طور همزمان رفع کند. تاندربولت ۳ پهنای باندی تا ۴۰ گیگابایت بر ثانیه ارائه می دهد که منجز به ارائه‌ی سرعت و کارایی بسیار بالا در عمل خواهد شد. این محصول پریمیوم همچنین با ۳ سال گارانتی توسط سامسونگ ارائه شده و کیفیتی بسیار مناسب دارد. اگر از بابت قیمت نسبتاً بالای این محصول مشکلی ندارید، خرید SSD های اکسترنال X5 سامسونگ به شدت برای علاقمندان توصیه می‌شود!

حافظه SSD اکسترنال دی جی ام مدل MMS ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

حافظه SSD اکسترنال دی جی ام مدل MMS ظرفیت 512 گیگابایت

نقاط قوت:

  • طراحی در ظرفیت‌های گوناگون
  • استفاده از درگاه USB-C

نقاط ضعف:

  • عدم مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و گرد و خاک

شرکت DGM یکی از کمپانی‌های کم تر شناحته‌شده‌ی فعال درحوزه تکنولوژی است که به طراحی و ساخت اقلامی از جمله گوشی موبایل، تبلت، تلویزیون و قطعات کامپیوتری مشغول است و محصولات آن، در میان کاربران به داشتن کیفیت ساخت بالا مشهور هستند. SSD های اکسترنال DGM MMS نیز یکی دیگر از اقلام طراحی و ساخته‌شده توسط این کمپانی به شمار می‌رود که کاملاً با استانداردهای آن همخوانی دارد. فلش به‌کار رفته در این SSD از نوع MLC  است که از سرعت و بازده خوبی برخوردار است و در اکثر مدل‌های بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین این هارد در سه ظرفیت ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه شده است که بنا بر نیاز خود می‌توانید ظرفیت مناسب را تهیه کنید. این محصول همچنین از کابل‌های USB-C برای اتصال به دستگاه استفاده می‌کند و عملکرد مناسبی در زمینه‌ی سرعت و کیفیت ارائه می‌دهد. سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی در این محصول شرکت DGM مقداری معادل ۴۵۲ مگابایت برثانیه است که مقدار مناسبی برای حافظه‌های SSD به شمار می‌رود. البته گفتنی است که مقدار سرعت واقعی مقداری کمتر از آن چیزی است که شرکت سازنده ادعا می‌کند.

حافظه SSD اکسترنال سامسونگ مدل T5 ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

حافظه SSD اکسترنال سامسونگ مدل T5 ظرفیت 500 گیگابایت

 

نقاط قوت:

  • سرعت بسیار بالا
  • طراحی فشرده و جمع و جور

نقاط ضعف:

  • قیمت بالا

سامسونگ T5 دیگر SSD اکسترنال کره‌ای هاست که بار دیگر با ابعاد جمع و جور و سرعت فوق‌العاده‌اش به محصولی کم‌نقص تبدیل شده‌است. طراحی کلی این SSD کاملاً شبیه به نسل‌های پیشین خود، T3 و T1 است، اما با جایگزینی پورت‌های آن با درگاه USB-C توانسته از لحاظ تئوری به سرعتی دو برابر آن محصولات دست یابد. این SSD اکسترنال دارای ابعادی ۷۴ در ۵۷ در ۱۰٫۵ میلیمتری بوده و تنها ۵۱ گرم وزن دارد. همین امر باعث حمل‌پذیری فوق‌العاده‌ی این SSD می‌شود و آن را به گزینه‌ای مناسب برای بسیار کاربران تبدیل می‌سازد. این محصول همچنین با ارائه‌ی حداکثر سرعت خواندن/نوشتن معادل ۴۳۳/۳۲۳ مگابایت بر ثانیه، سرعتی مثال‌زدنی دارد و از حیث عملکرد جزو بهترین‌های بازار است. اگر به دنبال خرید یکی از سریع‌ترین SSD های بازار هستید که ابعادی جمع و جور هم داشته‌باشد، بهتر است سامسونگ T5 را حتماً در نظر بگیرید.

علاقه‌مند به خرید حافظه‌ SSD اکسترنال هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار