دستگاه های چاپ

بهترین پرینترهای جوهر افشان

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

اگر عکاس هستید و یا به چاپ عکس علاقه‌مند هستید خرید یک پرینتر جوهر افشان از اهمیت بالایی برخوردار است. این پرینترها در مقایسه با پرینتر‌های لیزری در چاپ عکس عملکرد بسیار بهتری دارند و عکس‌ها را با کیفیت بسیار مناسبی چاپ می‌کنند. البته سرعت پایین‌تر این پرینترها در مقایسه با نمونه‌های لیزری یک از نقاط ضعف آن‌ها به شمار می‌رود. هم اکنون در بازار ایران دو شرکت اپسون و کانن، از شرکت‌های سرشناس تولید پرینتر‌های جوهر افشان به شمار می‌روند.در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا ویژگی‌های مهمی که در هنگام خرید یک پرینتر جوهر افشان باید به آن‌ها توجه کنید را به شما معرفی کنیم.

بهره‌مندی از مخزن جوهر: اگرچه قیمت پرینترهای دارای مخزن بیشتر است ولی با خرید این پرینتر‌ها در هزینه‌های بعدی خود صرفه جویی خواهید کرد. در خیلی از پرینترهای بدون مخزن قیمت کارتریج برابر با خود قیمت پرینتر است که از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

تعداد کارتریج: هرچه تعداد کارتریج‌های یک پرینتر بیشتر باشد، کیفیت چاپ هم بالاتر است. پرینترها ارزا‌ن‌قیمت معمولا از ۴ کارتریج و پرینترهای حرفه‌ای از ۶ کارتریج بهره می‌برند.

اتصالات: تقریبا تمامی پرینترهای موجود در بازار دارای درگاه USB برای اتصال به کامپیوتر هستند. پرینترهای مختلف درگاه‌های دیگری مانند درگاه شبکه Ethernet را ارائه می‌دهند. اتصال بی‌سیم WiFi نیز در مدل‌های جدید دیده می‌شود. این کار امکان استفاده از چاپگر بدون رایانه را برای شما فراهم می‌کند. بدین ترتیب به راحتی می‌توانید با استفاده از موبایل یا تبلت، اسناد مورد نیاز خود را چاپ کنید. اگر چاپگر شما از قابلیت Wifi Direct پشتیبانی کند بدون نیاز به مودم و به صورت مستفیم می‌توانید از چاپگر استفاده کنید. همچنین قابلیت چاپ مستقیم از دوربین یا کارت حافظه نیز یک مزیت محسوب می‌شود.

قابلیت چاپ بدون حاشیه: با این قابلیت، تمامی عکس‌های چاپ شده بسیار زیبا به نظر می‌رسند. پرینترهای زیادی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.

پرینتر جوهر افشان اپسون مدل L1800

پرینتر جوهر افشان اپسون مدل L1800

نقاط قوت:

  • کیفیت بالای چاپ
  • مجهز به مخزن جوهر
  • چاپ بدون حاشیه
  • پشتیبانی از سایز A3

نقاط ضعف:

  • عدم اتصال بی‌سیم
  • قیمت بالا

پرینتر L1800 ساخته‌ی شرکت اپسون دارای سیستم تانکر ۶ رنگ است و می‌تواند برگه‌هایی با سایز A3 چاپ کند. ای پرینتر از درگاه پرسرعت USB 2.0 برای انتقال داده از رایانه استفاده می‌کند. سرعت چاپ برگه با کیفیت بالا در حدود ۲ برگه در دقیقه و برای کیفیت پایین‌تر نزدیک به ۱۵ برگه در دقیقه است. اگر می‌خواهید صفحاتی دو رو چاپ کنید متاسفانه قابلیت چاپ دورو خودکار در این مدل تعبیه نشده و باید آن را به صورت دستی انجام دهید. جوهر مشکی این پرینتر ظرفیت چاپ ۲۶۰۰ برگ و جوهر‌های رنگی ظرفیت چاپ ۴۷۰۰ برگه را دارند. سینی جلویی تا ۱۰۰ برگ کاغذ معمولی و ۳۰ برگ کاغذ گلاسه‌ی عکس را در خود جای می‌دهد. ظرفیت سینی خروجی ۵۰ برگ کاغذ معمولی و حدود ۲۰ برگ کاغذ گلاسه است.

پرینتر جوهرافشان رنگی اپسون مدل L810

پرینتر جوهرافشان رنگی اپسون مدل L810

نقاط قوت:

  • قابلیت اتصال به دوربین عکاسی
  • صفحه نمایش رنگی
  • مجهز به مخزن جوهر

نقاط ضعف:

  • عدم اتصال بی‌سیم

مدل L810 پرینتری جوهر افشان بوده که دارای مخزن (تانکر) تعبیه شده در قسمت کناری آن است. این پرینتر جوهرافشان دارای رزولوشن بسیار بالایی بوده که برای چاپ عکس بسیار مفید است. ظرفیت مخزن کاغذ این دستگاه برابر ۱۰۰ برگ بوده که در نوع خودش مناسب بوده که در کنار این مسئله می‌توان به تانکر این دستگاه هم اشاره داشت. بر روی این پرینتر صفحه نمایشی وجود دارد که به صورت رنگی و بزرگ بوده که کاربر به راحتی می‌تواند یا آن کار کند. میزان کارکرد جوهر در این پرینتر به اندازه چاپ ۱۸۰۰ عکس رنگی و سیاه‌سفید بوده که همین نشان دهنده میزان بالا و مناسب جوهر در این کالا است. از مزیت‌های این محصول می‌توان به قابلیت اتصال آن به دوربین عکاسی اشاره داشت.

پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L805

پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L805

 

نقاط قوت:

  • اتصال بی‌سیم
  • مجهز به مخزن جوهر
  • چاپ بدون حاشیه

نقاط ضعف:

  • عدم چاپ برگه A3

پرینتر جوهرافشان L805 که به تانکر جوهر مجهز شده است، شعار خود را پرینت ارزان گذاشته است. این پرینتر رنگی که به‌صورت اختصاصی برای چاپ عکس طراحی شده، برای صرفه‌جویی در هزینه‌‌های چاپ، تانکر جوهر را در سیستم خود جای داده و به اتصال بی‌سیم مجهز شده است. این پرینتر قادر است به‌راحتی عکس‌هایی باکیفیت را روی کاغذ عکس چاپ کند. این دستگاه برای استفاده‌ی عکاسان ایدئال است. پرینتر L805 دستگاه بزرگی است و باید برای آن فضای بزرگی در نظر بگیرید.

این پرینتر، قابلیت اتصال بی‌سیم به تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ را داراست؛ البته توجه داشته باشید که نمی‌توانید پرینتر را مستقیما به دستگاه‌های فوق متصل کنید و برای استفاده از این قابلیت، به یک مودم یا روتر بی‌سیم نیاز دارید. پرینتر L805 از مخزن جوهر ۶رنگی بهره می‌برد. سیستم رنگ ۶ تایی، رنگ‌های سیستم‌های ۴ رنگی را داشته و علاوه‌‍‌‌بر آن رنگ‌های قرمز روشن و آبی روشن را هم دارد.

پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L310

پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L310

نقاط قوت:

  • ظرفیت بالای چاپ جوهر
  • مجهز به مخزن جوهر

نقاط ضعف:

  •  عدم اتصال بی‌سیم
  • عدم چاپ بدون حاشیه

دستگاه L310 ساخت شرکت اپسون پرینتری جوهرافشان است که دارای مخزن جوهر است. این پرینتر جوهرافشان برای چاپ اشکال گرافیکی و عکس‌های رنگی طراحی شده است اما چاپ بدون حاشیه در آن تعبیه نشده است. بااین‌حال می‌توانید عکس‌هایی باکیفیت در این پرینتر به چاپ برسانید. سیستم مخزن جوهر یا همان تانکر در مدیریت هزینه‌های جوهر تأثیر بسزایی داشته و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. علاوه بر راحتی پر کردن جوهر در مخزن، جوهر ظرفیت چاپ بسیار بالایی داشته و برای کاربرانی مناسب است که حجم چاپ بالایی دارند. می‌توانید از L130 در منزل یا محیط‌های اداری استفاده کنید. این محصول با استفاده از هدهای چاپ Micro Piezo سرعتی برابر با ۹ صفحه در دقیقه برای چاپ سیاه‌و‌سفید ارائه می‌دهد.

پرینتر کانن مدل PIXMA iP7250

پرینتر کانن مدل PIXMA iP7250

 

نقاط قوت:

  • اتصال بی‌‌سیم
  • چاپ دوروی خودکار
  • روشن و خاموش شدن اتوماتیک

نقاط ضعف:

  • عدم بهره مندی از مخزن جوهر

دستگاه PIXMA iP7250 ساخت شرکت کانن، پرینتر مخصوص چاپ عکس است که از ۵ جوهر مجزا استفاده می‌کند و از اتصال WiFi برای چاپ از طریق تلفن‌های همراه هوشمند سود‌ می‌برد. به‌گفته‌ی شرکت سازنده، کیفیت چاپ عکس در این دستگاه بسیار خوب بوده و با عکس‌های چاپخانه‌ای رقابت می‌کند و سرعت بالایی دارد. سینی‌های کاغذ دستگاه به‌صورت کامل درون پرینتر جمع شده و برای کسانی که در فضای کاری خود محدودیت دارند، بسیار مناسب است. اتصال WiFi و نرم‌افزار Canon PRINT انجام چاپ را از طریق تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت بسیار آسان می‌کند. پرینت هد به‌کاررفته در این محصول با وضوح ۹۶۰۰ dpi جزئیاتی دقیق و سرعت بالایی را به ارمغان آورده است و تا ۱۰ صفحه در دقیقه به‌صورت رنگی توانایی چاپ دارد. این پرینتر به سیستم چاپ دوروی اتوماتیک «Duplex» مجهز است. قابلیت هوشمند خاموش و روشن شدن اتوماتیک «Auto on/off» در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند.

پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L1110

پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L1110

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا
  • چاپ بدون حاشیه
  • مجهز به مخزن جوهر
  • سرعت بالای چاپ

نقاط ضعف:

  • عدم اتصال بی‌سیم

 

پرینتر جوهرافشان L1110 یکی از آخرین پرینترهای اپسون است که از سیستم مخزن یکپارچه جوهر اصلی استفاده می کند. این چاپگر یک طراحی ساده دارد ولی بسیار زیبا می باشد و می تواند اتاق شما را منحصر به فرد کند . این دستگاه قابل اعتماد با استفاده از مخزن پرظرفیتی که در آن تعبیه شده است و با یک جوهر اصلی مشکی اضافه که در درون جعبه است می تواند تا ۸۱۰۰ صفحه پرینت سیاه و سفید و ۶۵۰۰ صفحه رنگی را با سرعت چشمگیری در یک تا سه سال به گفته ی شرکت اپسون به چاپ برسانید و همچنین شرکت اپسون با طراحی جدید بطری های جوهر پرینترهای جوهرافشان اپسون خطر ریزش آنها را کاهش داده است. کارتریج دستگاه نیز از EcoTank استفاده می کند که مخزن جوهر آن در مقابل دستگاه نصب شده است . این طراحی جدید جمع و جور می باشد و دسترسی آسان برای پرکردن مجدد را فراهم می کند لذا سطوح آن به راحتی قابل بررسی است و مخزن جوهر را می توان به راحتی پر کرد.

پرینتر جوهرافشان کانن مدل G1411

پرینتر جوهرافشان کانن مدل G1411

 

نقاط قوت:

  • طراحی زیبا
  • قابلیت چاپ بدون حاشیه
  • مجهز به مخزن جوهر
  • قابلیت چاپ عکس و متن با کیفیت مناسب

نقاط ضعف:

  • عدم اتصال بی‌سیم

پرینتر کانن مدل PIXMA G1411 باقابلیت چاپ رنگی برای مصارف خانگی و اداری گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌رود. اگر محل کار کوچکی دارید، این پرینتر با ابعاد جمع‌وجور، فضای کوچکی از میز کارتان را اشغال خواهد کرد و با وزن ۴.۸ کیلوگرمی به‌راحتی قابل جابه‌جایی است. با مجهز شدن به سیستم مخزن جوهر، پرینتر PIXMA G1411 هزینه‌ها را کاهش داده است؛ در این سیستم کافی است، کاربر جوهر را در مخزن موردنظر و همرنگ بریزد و به امور چاپی بپردازد. پرینترهای پیکسما برای چاپ تصاویر گزینه‌ی بسیار ایدئالی هستند.

این پرینتر به رزولوشن چاپ ۱۲۰۰ × ۴۸۰۰ dpi مجهز شده است و تصاویر رنگی و متون سیاه‌وسفید را با کیفیت بالایی به چاپ می‌رساند. از دلایلی که باعث شده تا پرینتر PIXMA G1411 برای چاپ تصاویر مناسب باشد، قابلیت چاپ بدون حاشیه است؛ با این ویژگی کاربر می‌تواند تصاویر موردنظر خود را به طور تمام صفحه و بدون هیچ حاشیه‌ی سفید اضافی چاپ کند. این پرینتر تک‌کاره کانن می‌تواند در هر دقیقه ۵ عکس رنگی و ۹ عکس سیاه‌وسفید را چاپ کند. پرینتر PIXMA G1411 به اتصال USB 2.0 مجهز شده است و از طریق آن به کامپیوتر و لپ‌تاپ وصل می‌شود.

علاقه‌مند به خرید پرینتر جوهر افشان هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار