لوازم جانبی کالای دیجیتال

بهترین SSD های اینترنال در سال ۲۰۲۰

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

دیسک‌های حالت جامد یا SSD در سال‌های اخیر گسترش فراوانی پیدا کرده‌اند. این نوع از حافظه‌های ذخیره‌سازی در بسیاری از کامپیوتر‌های خانگی، لپ‌تاپ‌ها و حتی سرورها جایگزین هارد دیسک‌های مغناطیسی قدیمی شده‌اند. SSD همانطور که از نامش پیداست، بر خلاف هارد دیسک‌ هیچ قطعه متحرکی ندارد و به جای آن از حافظه‌های NAND بهره می‌برد. هرچه تراشه‌های حافظه NAND بیشتر باشند، ظرفیت ذخیره سازی SSD هم افزایش می‌یابد. اکنون بسیاری از حافظه‌های SSD از حیث حجم حافظه به هارد دیسک‌ها رسیده‌اند.

حافظه‌های SSD سرعت فوق‌العاده‌ای دارند و چند برابر سریع‌تر از هارد دیسک‌ها عمل می‌کنند. برتری حافظه‌های SSD فقط به سرعت بیشتر ختم نمی‌شود. این حافظه‌ها برخلاف هارد دیسک‌ها، هیچ قطعه‌ی مکانیکی و درنتیجه لرزشی نداشته و مصرف انرژی کمی هم دارد. این موضوع برای افرادی که از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند، موضوع مهمی محسوب می‌شود.

در این مطلب می‌خواهیم به معرفی ۵ مورد از بهترین حافظه‌های SSD اینترنال بازار بپرداریم. با ما همراه باشید.

اس اس دی اینترنال SATA 3.0 سیلیکون پاور مدل Ace A55 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

اس اس دی اینترنال SATA 3.0 سیلیکون پاور مدل Ace A55 ظرفیت 256 گیگابایت

نقاط قوت:

  • سرعت بالا
  • کیفیت ساخت بسیار بالا
  • پشتیبانی از RAID

نقاط ضعف:

  • ندارد!

سیلیکون پاور یکی از بزرگترین و مشهورترین برند‌های فعال در حوزه حافظه‌های ذخیره‌سازی و فلش است که محصولات متتوعی را راهی بازار کرده است. حافظه SSD «سیلیکون پاور» مدل «Ace A55» از جمله محصولات جدید این شرکت است که از آخرین فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برد. این SSD از رابط SATA 3.0 برای اتصال به سیستم شما استفاده می‌کند. ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی این محصول یک مزیت مطلوب  برای مصرف مداوم به شمار می‌رود؛ چرا که این مقدار ظرفیت، مناسب برای کاربرانی‌ است که اطلاعات زیادی برای ذخیره‌سازی ندارند یا نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی را برای داشتن یک حافظه‌ی SSD متقبل شوند.

طبق اعلام شرکت سازنده، سرعت خواندن و نوشتن در این مدل به ترتیب حداکثر به ۵۵۰ مگابایت و ۴۵۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد. Ace A55 مجهز به فلاش ۳D NAND است که نه تنها می‌تواند پایداری و دوام سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کامپیوتر را تضمین کند، بلکه سرعت بسیار زیادی هم در انتقال داده‌ها و اطلاعات دارد. این SSD، مجهز به سیستم کنترلر و نظارت S.M.A.R.T  است و از فناوری ECC که یک کد تصحیح خطاست بهره می‌برد. همچنین این محصول شرکت سیلیکون پاور در برابر ضربه، لرزش و شوک مقاوم است که این موضوع باعث پایدارماندن اطلاعات می‌شود.

اس اس دی اینترنال وسترن دیجیتال مدل Green PC WDS120G2G0A ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

اس اس دی اینترنال وسترن دیجیتال مدل Green PC WDS120G2G0A ظرفیت 120 گیگابایت

نقاط قوت:

  • سرعت خواندن و نوشتن مناسب
  • قیمت مقرون به صرفه
  • وزن کم

نقاط ضعف:

  • سرعت کمتر نسبت به رقبای مطرح

120G2G0A» محصولی از شرکت خوش‌نام «وسترن دیجیتال» است که از رابط پر سرعت SATA 3.0 برای اتصال به کامپیوتر بهره می‌برد و می‌تواند اطلاعات را با سرعت زیادی انتقال دهد. این حافظه‌های SSD سری Green وسترن دیجیتال در فرم ساختاری آشنای ۲٫۵ اینچی با ضخامت ۷ میلی‌متر تولید شده که باعث می‌شود هر کسی با هر سطحی از دانش کامپیوتر بتواند با خیال راحت این محصول را روی کامپیوتر یا لپ‌تاپش نصب کند. Green PC WDS120G2G0A دارای ظرفیت ۱۲۰ گیگابایتی بوده که برای کاربرانی‌که اطلاعات زیادی برای ذخیره‌سازی ندارند و صرفا سرعت انتقال اطلاعات برای آن‌ها مهم است، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

این محصول قادر است تا با حداکثر سرعت ۵۴۵ مگابایت در ثانیه به خواندن اطلاعات بپردازد. یکی از مزیت‌های این مدل مصرف برق فوق‌العاده کم آن است و تقریبا کم‌مصرف‌ترین حافظه‌ی درون بازار به شمار می‌رود. زمانی که برق کمتری توسط اجزای لپ‌تاپ مصرف شود، لپ‌تاپ شما مدت زمان بیشتری با یک بار شارژ کار خواهد کرد. همچنین این SSD می‌تواند در برابر بسیاری از صدمات مقاومت خوبی از خود نشان دهد و نسبت به شوک و لرزش هم مقاوم است.

حافظه SSD ای دیتا مدل SU800 ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

حافظه SSD ای دیتا مدل SU800 ظرفیت 512 گیگابایت

 

نقاط قوت:

  • سرعت بالای انتقال اطلاعات
  • پشتیبانی از Data Shaping و RAID Engine
  • مصرف انرژی پایین
  • ضد ضربه، ضد لرزش، ضد شوک

نقاط ضعف:

  • ندارد!

حافظه‌ی SSD «SU800» نسل جدید حافظه‌های حالت جامد (SSD) شرکت «ای‌دیتا» (ADATA) محسوب می‌شود که به تازگی راهی بازار شده است. این حافظه‌ها از فلش‌های ۳D NAND به جای فلش‌های سنتی ۲D NAND استفاده می‌کنند؛ چنین مفهومی به این معناست که SU800 در مقایسه با حافظه‌های SSD قدیمی، کارایی بهتر و فضای ذخیره‌سازی و اطمینان بیشتری ارائه می‌دهد. به‌علاوه، سیستم کش (Cache) هوشمند SLC و بافر کش DRAM در این حافظه‌ها سبب می‌شود که بتوانند سرعت خواندن و نوشتن بیشتری در مقایسه با حافظه‌های سنتی داشته باشند.

این SSD از ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت بهره می‌برد و از طریق رابط SATA 3.0 به رایانه‌ی شما متصل می‌شود. طبق اعلام رسمی شرکت ای‌دیتا این مدل قادر است تا به حداکثر سرعت ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه در حالت خواندن و ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه در حالت نوشتن اطلاعات دست یابد. حافظه‌ی SSD ای دیتا مدل SU800 از قالبیت RAID پشتیبانی می‌کند. این ویژگی برای کاربرانی که به آرشیو اطلاعات می‌پردازند، بسیار مهم و کاربردی است. مقاومت در برابر ضربه، شوک و لرزش از دیگر مزیت‌های این مدل محسوب می‌شود.

اس اس دی سامسونگ مدل ۸۶۰ Evo ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت

اس اس دی سامسونگ مدل 860 Evo ظرفیت 250 گیگابایت

 

نقاط قوت:

  • سرعت بسیار بالا
  • کیفیت ساخت بسیار مطلوب
  • مقاوم در برابر شوک، لرزش

نقاط ضعف:

  • قیمت نسبتا بالا

«سامسونگ» یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید حافظه‌های SSD به شمار می‌آید که محصولات آن در فهرست بهترین گزینه‌های خرید جای می‌گیرند و کاربران حرفه‌ای بازار را مدنظر قرار داده است. یکی از جدیدترین محصولات این شرکت، حافظه SSD «EVO 860» است. این محصول با فناوری V-NAND ساخته شده که موجب سرعت و پایداری فوق‌العاده آن می‌شود. MLC بودن این ماژول‌ها، پایداری و طول عمر بالای این حافظه‌ها را برای سال‌های طولانی تضمین می‌کند.

این محصول از رابط SATA 3.0 برای اتصال به سیستم شما بهره می‌برد. حداکثر سرعت خواندن به ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن به ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد که سرعت فوق‌العاده خوبی برای یک حافظه SSD محسوب می‌شود. EVO 860 با ۱۰۰ گرم وزن و مقاومت در برابر شوک، لرزش و ضربه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مصارف حرفه‌ای است.

اس اس دی اینترنال ایکس پی جی مدل SPECTRIX S40G M.2 2280 ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

اس اس دی اینترنال ایکس پی جی مدل SPECTRIX S40G M.2 2280 ظرفیت 256 گیگابایت

نقاط قوت:

  • سرعت بالا
  • نورپردازی RGB
  • کیفیت ساخت مناسب

نقاط ضعف:

  • ندارد!

برند XPG از زیرمجموعه‌های شرکت «ای دیتا» (ADATA) است. حافظه اس اس دی ای دیتا XPG SPECTRIX S40G به تازگی با نورپردازی RGB و سرعت بسیار بالا راهی بازار شده است و برای افرادی که از سیستم گیمینگ استفاده می‌کنند گزینه‌ای بسیار مناسب محسوب می‌شود. این حافظه SSD پرچمدار و پرسرعت ای دیتا یکی از شناخته شده‌ترین و خوش‌نام‌ترین برندها در زمینه تولید انواع ماژول‌های حافظه است و حالا با عرضه یک اس اس دی گیمینگ بالارده، می‌خواهد سهم زیادی از این بازار را در اختیار بگیرد.

حافظه اس اس دی ای دیتا XPG SPECTRIX S40G از استاندارد NMVE پشتیبانی می‌کند که جدیدترین نسل از حافظه‌های SSD به شمار می‌رود. این مدل در فرم ساختاری M.2 تولید شده و از رابط PCI-Express 3 برای اتصال به سیستم شما بهره می‌برد. این سری از حافظه‌های SSD به دلیل برخورداری از کنترل سیلیکون موشن (Silicon Motion) و تراشه‌های چند لایه TLC NAND، به سرعت نوشتن فوق‌العاده ۳ گیگ بر ثانیه و سرعت خواندن ۳٫۵ گیگ بر ثانیه دست پیدا می‌کند.

کلمه XPG با رنگ قرمز در مرکز حافظه قرار گرفته و در دو طرف آن دو ردیف لایه LED رنگارنگ و زیبا به چشم می‌خورد. در زیر این هشت LED آر جی بی دو لایه آلومینیوم صیقل خورده قرار گرفته که نقش سیلندرهای پخش‌کننده دما را بازی می‌کنند. الگوهای رنگی، شدت و سرعت آنها نیز با استفاده از نرم افزار RGB Control قابل شخصی‌‌سازی است.

علاقه‌مند به خرید حافظه SSD اینترنال هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار