موبایلوان پلاس

اسمارت‌فون وان‌پلاس نورد N1 5G در سال 2021 معرفی خواهد شد

کمپانی وا‌ن‌پلاس در زمان آغاز فعالیت خود نقش‌آفرینی در حوزه محصولات پرچم‌دار را در دستور کار قرار داد. اما سال گذشته تولیدکننده چینی از این راهبرد فاصله گرفت؛ چرا که شرایط حاکم بر بازار مستلزم اجرای اقداماتی بود که امکان مقیاس‌بندی کسب‌وکار کمپانی را فراهم می‌کرد. بدین‌ترتیب سری مقرون‌به‌صرفه وان‌پلاس نورد در طیف محصولات کمپانی چینی نمایان شد.

سری وان‌پلاس نورد به پیشرفت خود ادامه خواهد داد و در حال حاضر کمپانی روی توسعه چهارمین عضو این خانواده کار می‌کند. بر اساس اطلاعات منابع داخلی وان‌پلاس نورد N1 5G در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد. این اسمارت‌فون به‌عنوان جانشین وان‌پلاس نورد N10 5G در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. با این‌حال مشخصات این محصول کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بر اساس پیش‌بینی‌ها وان‌پلاس نورد N1 5G در 6 ماهه دوم سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد.

اکنون کمپانی در تدارک عرضه سری وان‌پلاس 9 است. این خانواده احتمالا شامل 3 مدل مختلف خواهد بود. بدین‌ترتیب تولیدکننده چینی علاوه بر ورژن‌های معمولی و پرو هندست دیگری با نام وان‌پلاس 9 لایت یا وان‌پلاس 9E را نیز به بازار عرضه خواهد کرد. 2 مدل نخست مجهز به نمایشگرهای اولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی، پردازنده اسنپ‌دراگون 888، حداکثر 12 گیگابایت رم و قابلیت شارژ سریع 65 واتی خواهند بود. از سوی دیگر هندست ورژن لایت احتمالا مجهز به یک نمایشگر 90 هرتزی بوده و توان پردازشی آن نیز از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 865 تامین خواهد شد. اگرچه به احتمال فراوان این اسمارت‌فون از پلتفرم جدیدتری موسوم به اسنپ‌دراگون 870 بهره‌برداری خواهد کرد.

به گفته پیت لاو؛ مدیرعامل وان‌پلاس کمپانی برای سال 2021 برنامه‌های بزرگی را در ذهن دارد

کمپانی وان‌پلاس با عرضه گوشی وان‌پلاس وان در سال 2014 ماجراجویی خود در صنعت اسمارت‌فون را آغاز کرد. این هندست به‌عنوان یکی از نخستین رقبای سرسخت گوشی‌های پرچم‌دار موجب ایجاد تحولی انقلابی در بازار شد. عرضه تعداد زیادی اسمارت‌فون ممتاز موجب شد تا این برند از یک استارتاپ نوپا به یکی از تولیدکنندگان بزرگ اسمارت‌فون در جهان تبدیل شود. سال گذشته یکی از مهم‌ترین دوران در عصر فعالیت‌های اخیر وان‌پلاس به‌شمار می‌رفت؛ چرا که این برند علاوه بر معرفی 3 اسمارت‌فون پرچم‌دار از یک هندست میان‌رده ممتاز، یک گوشی میان‌رده استاندارد و یک هندست سطح پایین دیگر نیز رونمایی کرد. اکنون وان‌پلاس در تمامی حوزه‌های بازار حاضر بوده و قصد دارد تا در سال 2021 نیز به روند رشد خود ادامه دهد. اوایل هفته جاری لیو ژوهو (یا همان پیت لاو)؛ مدیرعامل شرکت OnePlus Technology و موسس OnePlus Mobile اعلام کرد که وان‌پلاس برای امسال برنامه بزرگی را تدوین نموده است. این اظهارات در همان فصلی مطرح می‌شوند که کاربران بی‌صبرانه منتظر معرفی سری جدید وان‌پلاس 9 هستند.

پیت لاو گفت: “با پایان یافتن ماه ژانویه ما 1 ماه کامل از سال 2021 را پشت سر گذاشته‌ایم.” وی در انتهای صحبت‌های خود خاطرنشان کرد که کمپانی برای سال 2021 برنامه‌های بزرگی را در سر دارد. وان‌پلاس در خارج از مرزهای چین از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است؛ بنابراین توئیت آقای لاو با پاسخ‌های فراوانی مواجه شد. در این میان برخی کاربران ابراز کنجکاوی نموده و برخی دیگر شروع به تبلیغ برند وان‌پلاس کردند. برخی کاربران به مسائل نه‌چندان محتمل نظیر خریداری اپل توسط وان‌پلاس اشاره کردند؛ در حالی‌که به عقیده برخی دیگر برنامه‌های کمپانی با عرضه سری وان‌پلاس 9 عملیاتی خواهند شد.

پیت لاو احتمالا به سری آینده پرچم‌داران کمپانی اشاره می‌کند

اسمارت‌فون‌‌های سری وان‌پلاس 9 یقینا پرچم‌داران آینده کمپانی به‌شمار می‌روند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این هندست‌ها در پایان 3 ماهه نخست سال 2021 معرفی خواهند شد. امسال برند چینی از 3 اسمارت‌فون جدید با اسامی وان‌پلاس 9، وان‌پلاس 9 پرو و وان‌پلاس 9 لایت رونمایی خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها مدل‌‌های استاندارد وان‌پلاس 9 و وان‌پلاس 9 پرو مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 888 خواهند بود؛ در حالی‌که وان‌پلاس 9 لایت احتمالا با تراشه اسنپ‌دراگون 870 عرضه خواهد شد. این تراشه نام هندست مذکور را به‌عنوان یک دستگاه پرچم‌دار مطرح می‌کند؛ اگرچه این محصول با قیمت‌گذاری ارزان‌تر در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

از این گذشته دستگاه‌های جدید با دوربین‌های بسیار قدرتمند روانه بازار خواهند شد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که بر اساس اظهارات پیشین پیت لاو امسال کمپانی منابع عظیمی را در زمینه دوربین سرمایه‌گذاری خواهد کرد. هدف وان‌پلاس از انجام این‌کار تبدیل شدن به یکی از برترین برندهای جهان در حوزه عکاسی موبایلی است. چنین هدفی یقینا بلندپروازانه به‌نظر می‌رسد؛ اما کمپانی چینی از توانایی دستیابی به آن برخوردار است. به هرحال هر ساله شاهد ایجاد رقابتی نفسگیر هستیم و در حال حاضر انتخاب یک برند به‌عنوان بهترین گزینه در حوزه دوربین کاری بسیار دشوار است.

بر اساس گزارشات وان‌پلاس 9 مجهز به 2 دوربین اصلی با اندازه بزرگتر بوده و فاقد لنز پریسکوپی است. حتی برخی کارشناسان ادعا می‌کنند که امسال وان‌پلاس با یکی از شرکت‌های لایکا یا Hasselblad همکاری خواهد کرد. طی هفته جاری پیت لاو نیز به نام کمپانی‌های لایکا و Hasselblad اشاره کرد و به صحت این شایعات اعتبار خاصی بخشید.

مشخصات احتمالی وان‌پلاس 9

بر اساس شایعات سری وان‌پلاس 9 از نمایشگرهای سفارشی و پیشرفته ساخت سامسونگ دیسپلی بهره‌برداری خواهند کرد. همچنین نسخه معمولی وان‌پلاس 9 مجهز به سنسور IMX689 ساخت شرکت سونی، یک دوربین فوق‌عریض و یک لنز ماکرو خواهد بود. از سوی دیگر وان‌پلاس 9 پرو مجهز به یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی بوده و از قابلیت شارژ سیمی 65 واتی و شارژ بی‌سیم 45 واتی پشتیبانی خواهد کرد. همچنین هندست‌های فوق مجهز به اسپیکرهای استریوی دوگانه بوده و از گواهی حفاظتی IP68 در برابر آبخوردگی و گردوغبار برخوردار هستند. وان‌پلاس 9 دارای یک نمایشگر انعطاف‌پذیر 6.55 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. وان‌پلاس 9 پرو به‌همراه یک نمایشگر انعطاف‌پذیر خمیده با اندازه 6.78 اینچ، رزولوشن +QHD و نرخ نوسازی 120 هرتزی روانه بازار می‌شود. این دستگاه‌ها کمتر از 200 گرم وزن خواهند داشت. بر اساس پیش‌بینی‌ها هر 2 هندست در ماه مارس سال 2021 معرفی خواهند شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار