اپلاخبار فناوریموبایل

سنسور ۴۸ مگاپیکسلی باز هم مخصوص مدل پرو از آیفون‌های جدید خواهد بود

اگرچه انتظار می‌رفت سنسور اصلی آیفون ۱۴ پرو را در آیفون ۱۵ معمولی ببینیم اما گویا در نهایت این چنین نخواهد بود و آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس به دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی مجهز می‌شوند!

اپل سال گذشته با قرار ندادن دوربین ۴۸ مگاپیکسلی روی آیفون ۱۴ و نسخه پلاس آن، بسیاری از کاربران آیفون‌ها را ناامید کرد و ظاهرا این اتفاق در سال جاری نیز مجددا روی خواهد داد. تا پیش از این، پیش‌بینی‌های زیادی در مورد مجهز شدن هر چهار مدل از آیفون‌های جدید به سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در رسانه‌های خبری شنیده می‌شد، اما ظاهرا این اتفاق صحت نداشته و مانند سال گذشته، این قطعه سخت‌افزاری تنها مخصوص آیفون ۱۵ پرو و نسخه مکس آن خواهد بود.

سنسور ۴۸ مگایپسکلی آیفون ۱۵ پرو باز هم توسط سونی تولید خواهد شد، اما زبان طراحی آن به سیستم هیبریدی تغییر پیدا کرده و دریچه دیافراگم نیز بزرگ‌تر خواهد شد که می‌تواند دوربین این گوشی هوشمند را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در سال ۲۰۲۳ تبدیل کند.

بر اساس اعلام اکانت Digital Chat Station در شبکه اجتماعی چینی Weibo، آیفون ۱۵ و نسخه پلاس آن هم از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار خواهند بود، اما ابعاد سنسور کوچک‌تر از نسخه‌های پرو (۱.۵/۱ اینچ) خواهد بود. با وجود این که گزینه یاد شده در مقایسه با سنسور ۱۲ مگاپیسکلی با ابعاد ۱.۷/۱ اینچی آیفون ۱۴ یک بهبود قابل ملاحظه به حساب می‌آید، اما مدل‌های پرو همچنان فاصله خود از نسخه‌های استاندارد و پلاس را حفظ خواهند کرد.

سنسورهای بزرگ‌تر قادر هستند تا نور بیشتری را جذب کرده و به این ترتیب تصاویری شارپ‌تر با جزئیات بیشتر را شاهد خواهیم بود؛ مخصوصا اگر شرایط نوری آنچنان که باید و شاید مطلوب نباشد. همچنین سنسورهای بزرگ‌تر باعث می‌شود تا فضای بکگراند به خوبی تشخیص داده شده و هنگام ثبت تصاویر پرتره، سوژه از پس زمینه به آسانی جدا خواهد شد.

در کنار گزینه‌های یاد شده، مدل‌های پرو از فریم تیتانیومی برخودار بوده و آيفون ۱۵ پرو مکس به طور شاخص، به لنز تله فوتو پریسکوپ مجهز خواهد بود که قادر است امکان زوم اپتیکال تا ۶ برابر را برای شما فراهم کند.

اگر قصد خرید آیفون‌های ۲۰۲۳ را دارید، بد نیست بدانید که مدل استاندارد و پلاس با همان قیمت سال گذشته در دسترس قرار خواهد گرفت، اما مدل‌های پرو با افزایش قیمت احتمالی ۲۰۰ دلاری همراه خواهد بود که می‌تواند یک اتفاق خطرناک در حوزه فروش این محصولات برای اپل به حساب آید.

مانند همیشه، هیچ چیز به طور قطع مشخص نشده و هیچ یک از افشاگران یاد شده در این مطلب، سابقه آنچنان درخشانی در این حوزه نداشته‌اند. لذا می‌توانید تمامی موارد آورده شده را تا ماه سپتامبر و رونمایی از آیفون‌های جدید، با کمی اغماض در نظر داشته باشید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار