دوربین

سونی FX3، ترکیبی از دوربین‌ های آلفا و سینمایی، احتمالا در دست ساخت است

گفته می‌شود سونی روی محصولی با نام عنوان FX3 کار می‌کند که ترکیبی از دوربین‌ سینمایی و دوربین‌های سری آلفا است و بدنه‌ای فلزی دارد.

‌دو تصویر جدید به‌تازگی فاش شده‌اند که ظاهرا دوربین بعدی سونی را نشان می‌دهند. این محصول بدنه‌ای شبیه دوربین‌های سری آلفا دارد اما از دکمه‌هایی استفاده می‌کند که به‌طور معمول آن‌ها را در دوربین‌های سینمایی می‌بینیم.

این دوربین سونی که با نام اف ایکس 3 (Sony FX3) شناخته می‌شود از لحاظ زبان طراحی شباهت‌هایی محسوس با یکی از دوربین‌های بلک مجیک به نام Blackmagic Pocket Cinema Camera دارد. یکی از دو تصویر فاش‌شده نشان می‌دهد دوربین FX3 از مرحله‌ی ایده‌ خارج شده و به محصولی نهایی تبدیل شده است.

براساس گزارش پتاپیکسل، به ‌احتمال زیاد دوربین FX3 اکنون در مرحله‌ی آزمایش میدانی قرار دارد. تصویر منتسب ‌به دوربین جدید سونی در منبع اصلی حذف شده است؛ اما کاربرانی آن را در شبکه‌ی اجتماعی توییتر بازنشر کرده‌اند.

عبارت Cinema Line FX3 در بخش بالایی دوربین قابل ‌رؤیت است و در کنار آن مانت کفشک فلاش دوربین (Hot Shoe)، جوی‌استیک چندجهتی و دکمه‌ی بزرگ ضبط به ‌چشم می‌خورد. جوی‌استیک به‌طور معمول باید در بخش پشتی دوربین قرار داشته باشد و انتقال آن به بخش بالایی احتمالا با این هدف انجام شده است که بتوان در دوربین از صفحه‌نمایش LCD بزرگ‌تری استفاده کرد.

طراحی صفحه‌نمایش LCD چرخان دوربین FX3 شبیه‌ Panasonic Lumix S1H ولی اندکی ضخیم‌تر به‌ نظر می‌رسد. متخصصان می‌گویند LCD لومیکس S1H یکی از بهترین نمایشگرهای LCD چرخان در دوربین‌های شبه ‌SLR محسوب می‌شود.  بخش پشتی دوربین FX3 شبیه‌ دیگر دوربین‌های سری آلفا به ‌نظر می‌رسد.

بخش اصلی مستطیلی بدنه‌ی دوربین ظاهرا از فلز ساخته شده است و جای پیچ به‌وضوح روی آن دیده می‌شود تا بتوان FX3 را به ریگ‌های بزرگ‌تر متصل کرد. بخش هندگریپ بیرون‌زده‌ی محصول دارای دکمه‌ی شاتر مرسوم است و دکمه‌ای چرخان دارد. در یکی از تصاویر فاش‌شده به ‌نظر می‌رسد هندگریپ محصول جنسی متفاوتی با بدنه‌ی اصلی دارد و احتمالا از پلاستیک ساخته شده است.

 

استفاده از دکمه‌ی جلویی احتمالا بدین معنی است که FX3 می‌تواند با وجود یدک کشیدن لقب Cinema Line و در عین ضبط ویدئو، تصاویر ساکن ثبت کند. بدنه‌ی دوربین بسیار کامپکت به‌ نظر می‌آید و ابعادش شبیه a7C و a7 III است. همین موضوع باعث شده بسیاری از کاربران فرض کنند FX3 دوربین سینمایی کامپکت فول فریم است که قصد دارد به‌طور مستقیم به رقابت با S1H و Blackmagic Pocket Cinema Camera برود.

براساس شایعه‌های تأییدنشده، دوربین سونی FX3 می‌تواند ویدئوی 4K  با نرخ حداکثر ۱۲۰ فریم ‌بر ثانیه ضبط کند و توانایی ضبط محتوای 8K ندارد. FX3 همچون دوربین‌های a7S III و آلفا وان،‌ از کارت حافظه‌ی CFexpress Type-A پشتیبانی خواهد کرد و با قیمت حدودا ۴۶۰۰ دلار به بازار خواهد آمد.

تصویر اصلی مقاله ارتباطی به دوربین FX3 ندارد. 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار