کنسول های بازی

فروش پلی‌استیشن ۵ در هفته‌ی اول عرضه بیشتر از مجموع کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس بوده است

اطلاعات و آمارهای جدید منتشر شده نشان می‌دهد که فروش کنسول پلی‌استیشن ۵ در هفته‌ی اول عرضه از مجموع فروش کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس بیشتر بوده است. برای جزئیات بیشتر این خبر با ما همراه باشید.

طبق گزارش VG Chartz، در بین تاریخ‌های ۸ الی ۱۴ نوامبر، تقریباً حدود ۱,۴۹۳,۹۱۸ واحد از کنسول پلی‌استیشن ۵ به فروش رفته است. این در حالی است که در همین زمان مشابه، حدود ۱,۳۴۵,۳۸۶ واحد از کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس به فروش رفته‌اند.

کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس در تاریخ ۲۰ آبان (۱۰ نوامبر) در سراسر جهان عرضه شدند. کنسول پلی‌استیشن ۵ نیز ابتدا در ۲۲ آبان (۱۲ نوامبر) در مناطق آمریکای شمالی، ژاپن، سنگاپور، نیوزلند، استرالیا و کره جنوبی و در تاریخ ۲۹ آبان (۱۹ نوامبر) در سایر نقاط جهان عرضه شد. آنجا که این برآورد تنها با در نظر گرفتن اولین عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ است، نشان می‌دهد که کنسول مذکور در این کشورها بیش از کنسول‌های جدید مایکروسافت به فروش رسیده است.

بر اساس اعلام VG Chartz، در مناطق آمریکای شمالی، استرالیا و نیوزیلند تعداد کنسول‌های بیشتری از پلی‌استیشن ۵ در زمان عرضه نسبت به پلی‌استیشن ۴ در دوره‌ی مشابه به فروش رفته است. با این حال، کنسول نسل جدید سونی نسبت به پلی‌استیشن ۴ در مناطق ژاپن، سنگاپور و کره‌ی جنوبی عرضه‌ی کمتری داشت.

در همین حال، مایکروسافت نیز با عرضه‌ی کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس رکورد جدیدی را به ثبت رساند. این شرکت توانست تعداد کنسول‌های بیشتری را نسبت به زمان عرضه اکس‌باکس وان به فروش برساند.

با وجود همه‌گیری COVID-19 و کمبود موجودی کنسول‌ها، آمار ارائه شده از فروش کنسول‌ها بسیار جالب توجه هستند. این اعداد ارائه شده توسط مرکز آمار VG Chartz تخمین زده شده‌اند و بدون شک در آینده آمار دقیق‌تری از میزان فروش کنسول‌های نسل نهمی ارائه خواهد شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار