اخبار فناوریکنسول های بازیگجت های بازیگیمینگ

مهندسان گوگل کنسول پلی‌استیشن پورتال را هک کرده و آن را به یک PSP تبدیل کردند

کنسول دستی پلی‌استیشن پرتال (Playstation Portal) چندی پیش عرضه شد. این دستگاه بیشتر از اینکه یک کنسول دستی باشد، یک دسته برای کنسول پلی‌استیشن ۵ بوده که دارای یک صفحه نمایش بزرگ است. از زمان عرضه این کنترلر بسیاری از افراد به دنبال یافتن یک دلیل منطقی برای خرید آن بودند و همین موضوع باعث شد که این دستگاه با استقبال چندانی روبرو نشود.

نکته اینجاست که شرکت سونی چندین سال است که یک کنسول دستی عرضه نکرده است. آخرین کنسول دستی رسمی این شرکت دستگاه پلی‌استیشن ویتا (Playstation Vita) بود که توانست عملکرد مناسبی داشته باشد ولی با اوج موبایل‌های هوشمند این دستگاه نیز با شکست مواجه شد. در نتیجه با توجه به استقبالی که این چند ساله از کنسول‌های دستی شده، انتظار می‌رفت سونی نیز وارد رقابت در این بازار بشود.

دستگاه پلی‌استیشن پرتال به شکلی طراحی شده که بازی‌ها را از روی کنسول پلی‌استیشن ۵ شما استریم کند. مشکل اینجاست که مهندسان گوگل به این فکر افتاند که این دستگاه را هک کرده و آن را به یک شبیه‌ساز کنسول پی‌اس‌پی (PSP) تبدیل کنند. برخی از کارمندان گوگل کار خود را روی توییتر به اشتراک گذاشتند و نشان دادند که کنسول پلی‌استیشن پرتال به راحتی توانایی اجرای بازی‌های قدیمی پی‌اس‌پی را دارد.

نکته جالبی که این مهندسان به آن اشاره کردند، نرم افزاری بودن این هک است. به این شکل که این افراد بدون نیاز به تغییر در سخت افزار این دستگاه، آن را به طور کامل هک کرده و حتی پلی‌استیشن پرتال را باز هم نکردند. منطقی است که مهندسان گوگل در زمینه نرم افزار تخصص زیادی داشته باشند و از این روش برای هک کردن پلی‌استیشن پرتال استفاده کنند.

مهندسان گوگل این تصویر را از دستگاه پورتال عرضه کردند و اینطور که به نظر می‌رسد کنسول پورتال بدون هیچ مشکلی توانایی اجرای بازی‌های قدیمی را داشته است.

مهندسان گوگل اعلام کردند که قصد عرضه کردن این هک را ندارند. در نتیجه طرفداران نباید برای آن انتظار بکشند چونکه عرضه این هک با مشکلات قانونی زیادی هم روبرو خواهد شد.

سونی در دهه ۲۰۰۰ میلادی در زمینه کنسول‌های دستی عملکرد بسیار خوبی داشت. به حدی که کنسول‌های پی‌اس‌پی فروش بسیار خوبی در دنیای گیمینگ داشته موفقیت بسیاری کسب کردند. سونی نسخه‌های مختلفی از کنسول دستی پی‌اس‌پی را عرضه کرد و توانست این کنسول را تا مدت زیادی زنده نگه دارد. پس از آن با عرضه ویتا این موفقیت کمتر شد و ویتا نتوانست به اندازه کنسول قبلی موفقیت کسب کند.

وضعیت پلی‌استیشن پرتال به طور کامل متفاوت است. به این شکل که این کنسول بیشتر روی استریم بازی از روی دستگاه اصلی تمرکز داشته و در نتیجه روند متفاوتی با رقبا دارد. همین موضوع در کنار عجیب کردن این دستگاه، باعث شده که به طور کامل متفاوت باشد و کاربران مخصوص خود را داشته باشد.

با عرضه پلی‌استیشن پرتال توجه افراد زیادی به سمت این موضوع جلب شد که سونی به دنبال بازگشت به دنیای کنسول‌های دستی است. اینطور که به نظر می‌رسد این شرکت استراتژی متفاوتی را در پیش گرفته اما امکان دارد که دوباره به این بازار باز گردد. مخصوصاً اینکه عناوین انحصاری سونی پتانسیل بسیار زیادی دارند و همواره استقبال بسیار خوبی از آن‌ها می‌شود. به نوعی می‌توان گفت که در بازار کنسول‌های دستی جای خالی سونی به شدت احساس می‌شود.

منبع: GameSpot

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار