اخبار خودرو

فولکس واگن ID.R الکتریکی این بار در چین رکورد شکست

فولکس واگن با خودروی مسابقه‌ای الکتریکی ID.R، این بار در مسیر کوهستانی تیانمن چین موفق به ثبت رکورد شده است.

فولکس واگن الکتریکی ID.R بار دیگر رکورد سرعت جدیدی ثبت کرده است. پس از رکوردشکنی در پایکس پیک، جشنواره سرعت گودوود و پیست نوربرگ‌رینگ، اکنون خودروی الکتریکی قدرتمند فولکس واگن موفق به ثبت رکورد سرعت در مسیر دروازه‌ی بزرگ تیانمن شان در چین شده است. این خودرو در مدت زمان ۷ دقیقه و ۳۸،۵۸۵ ثانیه، مسیر کوهستانی تیانمن با ۹۹ پیچ را طی کرده است.

فولکس واگن ID.R

رومن دوما، راننده‌ی تیم فولکس واگن که پیش‌تر موفق به ثبت رکوردهای متعدد با ID.R شده بود، مسیر ۱۰.۹ کیلومتری تیانمن شان را با دستیابی به سرعتی بیش از ۲۳۰ کیلومتربرساعت طی کرده است. دوما در ۹۹ پیچ مسیر که بعضا شعاعی کمتر از ۶ سانتی‌متر داشتند، رانندگی خارق‌العاده‌ای از خود نشان داد. مسیر کوهستانی جهت ثبت رکورد، با خط شروع و پایان خط‌کشی شده بود.

فولکس واگن ID.R

رالف برنداشتاتر، مدیر ارشد عمیات در فولکس واگن می‌گوید:

رکوردی جدید در مسیری فوق‌العاده. فولکس واگن و ID.R بار دیگر نشان دادند که وسایل نقلیه‌ی الکتریکی آینده، امروزه از چه ظرفیتی برخوردار هستند. نه تنها ثابت شده که خودروهای الکتریکی همچون ID.R قادر به ثبت رکوردهای جدید هستند، بلکه ID.R نشان داده که وسایل نقلیه‌ی آینده تا چه حد می‌توانند هیجان‌انگیز باشند.

فولکس واگن ID.R از دو موتور الکتریکی با قدرت مجموع ۶۸۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. برای ثبت رکورد سرعت در جاده‌ی چین، خودروی مسابقه‌ای فولکس واگن از لاستیک‌های مخصوص بریجستون استفاده کرد.

فولکس واگن ID.R

رومن دوما پس از ثبت رکورد جدید اذعان داشت:

قطعا رکورد سرعت در کوهستان تیانمن را به‌عنوان فوق‌العاده‌ترین تجربه‌ به یاد خواهم داشت. مفتخرم که توانستم رکورد سرعت جدیدی با فولکس واگن ID.R الکتریکی در چین ثبت کنم. اطلاعات و آزمایش‌های اندک پیش از مسابقه، ثبت رکورد را بسیار چالش‌برانگیز کرده بود. مسیر مسابقه بسیار باریک و مارپیچ بود؛ اما رانندگی با قدرت الکتریکی ID.R به‌طرز بارونکردنی هیجان‌انگیز بود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار