اپلاخبار فناوریلپ تاپ

لوگوی درخشان اپل ممکن است به مک‌بوک‌ها برگردد

بر اساس یک پتنت ثبت شده از طرف اپل، لوگوی درخشان این شرکت ممکن است به لپ‌تاپ‌های مک‌بوک برگردد. همانطور که احتمالا به خاطر دارید، مک‌بوک‌های اپل تا سال‌ها دارای لوگوی درخشان این شرکت بودند اما در سال ۲۰۱۵ اپل تصمیم گرفت این مشخصه را کنار بگذارد.

در اسناد این پتنت توضیحات مفصلی در مورد استفاده از لوگو در پنل پشتی دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ آمده که این لوگو می‌تواند از خود نور منتشر کند. سه تا از مهندسانی که نام آن‌ها در این پتنت ذکر شده، در سال ۲۰۱۸ به استخدام اپل درآمده‌اند که سه سال بعد از کنار گذاشتن این مشخصه محسوب می‌شود. همچنین با توجه به توضیحات مطرح شده، اپل این بار می‌خواهد رویکرد متفاوتی را برای لوگوی‌ درخشان‌ خود اتخاذ کند.

اولین بار اپل در سال ۱۹۹۹ برای لپ‌تاپ PowerBook G3 به استفاده از لوگوی درخشان روی آورد. سپس به مدت ۱۶ سال، این یکی از ویژگی‌های کلیدی لپ‌تاپ‌های مک‌بوک باقی ماند که در کل بسیاری از کاربران هم علاقه‌ی زیادی به آن داشتند. در سال ۲۰۱۵، مک‌بوک ۱۲ اینچی بدون این ویژگی راهی بازار شد و در عوض یک لوگوی معمولی حک شده مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۲۰۱۶ هم نسل جدید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو هم این مشخصه را از دست دادند و از آن زمان دیگر خبری از لوگوی درخشان اپل نیست.

منبع: MacRumors

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار