اخبار فناوریسامسونگموبایل

مشخصات کلیدی گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۶ لو رفت

بازار گوشی‌های تاشو تحت سلطه‌ی سامسونگ قرار دارد و دلیل آن را می‌توان به خوبی درک کرد. اگرچه ممکن است گوشی‌های تاشوی آن‌ها از بهترین مشخصات فنی بهره نبرند، اما سامسونگ در بازاریابی و کانال‌های توزیع به موفقیت رسیده و در این فضا هویتی شناخته‌شده ساخته است. حالا که چند ماهی از عرضه‌ی گلکسی زد فولد ۵ می‌گذرد، شایعات اولیه درباره‌ی گلکسی زد فولد ۶ منتشر شده است و به نظر می‌رسد با تغییرات قابل توجهی روبرو خواهیم بود.

به لطف دو نفر از افشاگران، می‌توانیم به مشخصات کلیدی این گوشی بپردازیم. بر اساس این اطلاعات، به نظر می‌رسد گلکسی زد فولد ۶ بار دیگر بدون جایگاه داخلی برای قلم S Pen راهی بازار خواهد شد. از نظر دوربین هم قرار است این گوشی مانند نسل قبلی با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی راهی بازار شود.

شایعات همچنین حاکی از صفحه‌ی نمایش بیرونی ۶.۴ اینچی هستند که در مقایسه با صفحه‌ی نمایش ۶.۲ اینچی فولد ۵ بزرگ‌تر شده است. زد فولد ۶ ممکن است عریض‌تر باشد و صفحه‌ی نمایش بیرونی آن از نسبت تصویر ۲۰:۹ استفاده کند، در حالی که این نسبت در فولد ۵، ۲۳.۱:۹ بود. در نتیجه، تغییر در شکل دستگاه، نسبت تصویر صفحه‌ی نمایش داخلی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن را کمی مربعی‌تر می‌کند. در نتیجه به جای نسبت تصویر ۵:۶، با نسبت تصویر ۱.۰۸:۱ روبرو خواهیم شد.

 

علاوه بر تغییرات ظاهری، ضخامت زد فولد ۶ به طور قابل توجهی کم شده و در حالت تاشده ضخامت آن تنها ۱۱ میلی‌متر خواهد بود (در مقایسه با ۱۳.۴ میلی‌متر در زد فولد ۵). همچنین گفته می‌شود طراحی این گوشی شبیه به گلکسی اس ۲۴ اولترا، یعنی با لبه‌های تیزتر همراه خواهد بود. جنس بدنه نیز احتمالا تیتانیومی است که جایگزین فریم آلومینیومی زد فولد ۵ می‌شود.

به طور طبیعی انتظار استفاده از پردازنده جدیدتر یعنی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ در زد فولد ۶ می‌رود. نکته جالب اینکه ظرفیت باتری نسبت به زد فولد ۵ کمی افزایش یافته و به ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد رسید.

در مجموع، تغییرات ذکر شده برای گلکسی زد فولد ۶ می‌تواند به محصولی بسیار متفاوت از نسل قبلی خود منجر شود. این امر می‌تواند به تغییر استراتژی سامسونگ منجر شود، زیرا به روزرسانی‌های اخیر سری فولد بیشتر بر بهبودهای تدریجی و صیقل دادن تجربه‌ی کاربری با گوشی‌های تاشو تمرکز داشته است تا اینکه تغییرات گسترده‌ای را در بر داشته باشد. البته هنوز برای اطمینان از صحت این شایعات، با توجه به اینکه در مراحل اولیه‌ی چرخه‌ی تولید محصول قرار داریم، کمی زود است.

منبع: Android Authority

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار