نقدوبررسی فیلم وسریال

نقد انیمه Attack on Titan فصل چهارم قسمت هشتم – یک نفرت تازه

انیمه Attack on Titan در فصل چهارم و هشتم خودش به بالاترین میزان هیجان و غیرقابل انتظار بودن رسیده که در آن دیگر نمی‌شود هیچ اطلاعی از اتفاقی که قرار است در قسمت آینده رخ دهد داشت و نه می‌توان از زنده ماندن هیچ‌ کاراکتری اطمینان حاصل کرد

خون‌بهای جنگ

در قسمت هشتم انیمه بالاخره به طور کامل مشخص شد که ارن و دوستانش توانسته‌اند دشمنان خود را شکست داده و ماموریتی که داشتند را به طور کامل به انجام برسانند. شخصا فکر می‌کردم داستان این قسمت به این جهت حرکت کند که مارلیایی‌ها اجازه نمی‌دهند ارن به آن هدفی که داشته برسد و جنگ همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

به‌جای این قضیه Attack on Titan به یک سمت غیرقابل پیش‌بینی حرکت کرد. حالا که جنگ به پایان رسیده، با عواقب آن روبرو هستیم. دقیقا همان مشت‌هایی که ارن به مارلیایی‌ها و مردم منطقه زد، قرار است دانه به‌ دانه پاسخ داده شوند و این حمله کل جهان را به سمت حمله به جزیره متعهد خواهد کرد.

اما ظاهرا جنگی که اکشنش را زودتر دیدیم، زوایای بیشتری برای بررسی دارد. این نکته در مورد قصه Attack on Titan دوست‌داشتنی است که هیچ اتفاق بزرگی را بدون عواقب و جزییات نمی‌گذارد و حالا این قضیه خودش را در داستان انیمه هم نشان داده است.

مثلا (هشدار اسپویل داستان تا انتهای مطلب) زمانی که ارن یگر به کشتی هوایی برای بازگشت به جزیره برمی‌گردد، متوجه می‌شویم که ارن بدون اجازه لیوای کار خطرناکی را انجام داده و خلاف دستورات او عمل کرده است.

خود این موضوع نشان می‌دهد که حالا که افراد جزیره به مهاجم تبدیل شده‌اند، باید با موضوع مهمی مثل احتمال افتادن جدایی بین اعضای گروه نیز روبرو شوند. Attack on Titan می‌خواهد نشان دهد که هیچ‌ جایگاه و ارتباطی که این انیمه می‌بینیم قابل پیش‌بینی و اطمینان نیست و آن‌ها حتی حاضر هستند با آوردن کاراکتر برادر ارن یگر (تایتان هیولا) به تیم لیوای و دوستانش، مخاطبان را سورپرایز کنند.

حتی حس می‌کنم حذف ساشا به عنوان یکی از مهم‌ترین کاراکترهای مکمل سریال هم در همین راستا صورت گرفت. ساشا در خط مقدم حذف کاراکترهای مهمی قرار گرفت که احتمالا تعداد زیادی از آن‌ها را در قسمت‌های آینده از دست خواهیم بود.

جدا از این موضوع ما همزمان نگران این هستیم که شکافی که بین رابطه ارن و آرمین، ارن و لیوای، شکل گرفته و کاراکتر گابی که حالا به عنوان یک قاتل دستگیر شده است، به چه سمت و سویی هدایت خواهد شد.

به هر حال Attack on Titan به هر جهتی حرکت کند، اتفاقاتی را رقم خواهد زد که قسمت‌های آینده را پر از شگفتی و اتفاق هیجان انگیز بدانیم. البته روند کند دو قسمت اخیر هم نشان داد که به طور حتم داستان انیمه در ۱۳ قسمت به پایان نخواهد رسید و احتمالا باید منتظر یک نیمه دوم یا حتی یک فیلم سینمایی هم باشیم.

تولد یک موجود منفور

گابی با کشتن ساشا و حالا دیدن این که تایتان هیولا هم با ارن یگر متحد شده است، در وضعیت عجیبی قرار دارد. با مرور شبکه‌های اجتماعی می‌توجه خواهید شد که نفرت زیادی توسط بینندگان این سریال نسبت به این کاراکتر ایجاد شده است.

این قضیه هم به‌خوبی نشان می‌دهد که نویسندگان موفق به خلق یک کاراکتر دقیقا در نقطه مقابل ارن یگر شوند که از آن دقیقا می‌توان همان حس نفرتی را گرفت که احتمالا مردم بقیه جهان نسبت به ارن دارند.

حالا مهم است که ببینیم گابی به کدام سمت حرکت می‌کند، تنها امیدوارم پرداخت شخصیت او به جایی کشیده نشود که ارن و دوستانش را به عنوان شخصیت‌های تیره و بد داستان ببینیم و حالا با قهرمان تازه‌ای به نام گابی روبرو شویم.

گابی با خشمی که درونش دارد، می‌تواند به یک کاراکتر مهم با انگیزه بالا در قسمت‌های آینده تبدیل شود که نقش مهمی را در پایان رساندن جنگ و تمام شدن داستان خواهد شد. تجربه ثابت کرده که Attack on Titan همیشه جواب انتظارات را پس داده و به نظر این بار هم همین اتفاق خواهد افتاد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار