نقدوبررسی انواع لوازم خانگینقدوبررسی انواع نمایشگر ها

نقد و بررسی تلویزیون 43N5980 سامسونگ | میان رده غیرهوشمند با قیمت مناسب

یکی از تلویزیون های محبوب و میان رده کمپانی سامسونگ، تلویزیون ال ای دی ۴۳ اینچی 43N5980 است که از نوع محصولات غیرهوشمند سامسونگ می باشد ولی طراحی ساده و شیک اش، آن را برای هر خانه ای مناسب کرده است. تلویزیون ال ای دی 43 اینچی 43N5980 از طراحی فوق العاده زیبایی برخودار است و با خرید تلویزیون ال ای دی ۴۳ اینچی 43N5980 ظاهری مدرن به فضای خود می بخشید. این تلویزیون برای نگهداری در سالن های کوچک طراحی شده است و زاویه دید نسبتا خوبی را در اختیار بیننده قرار می دهد. پنل طراحی شده روی Samsung 43N5980 LED TV 43 Inch فوق العاده با کیفیت است و تصاویر را با شفافیت بالا به تصویر می کشد. با نقد و بررسی تلویزیون ال ای دی سامسونگ 43 اینچ 43N5980 همراه ما باشید.

معرفی محصول

کیفیت تلویزیون های سامسونگ برای هر کاربر و مخاطبی آشکار است. این غول تکنولوژی کره ای همواره سعی کرده بهترین و با کیفیت ترین محصولات را روانه بازار کند و همین بهره مندی از آخرین تکنولوژی های جهان است که باعث شده تا محبوبیت و شهرت این دستگاه ها بسیار بالا باشد.

43N5980 تلویزیون غیر هوشمند در سال ۲۰۱۸ معرفی شده و این یعنی المان های ظاهری بسیار مدرن طراحی شده اند. حاشیه های اطراف به حداقل رسیده است و پایه های آن به شکل حرف V است. ظاهر ساده و مشکی رنگ این محصول به گونه ای است در هر نوع دکوراسیونی جلوه ای زیبا دارد. تلویزیون 43N5980 مجهز به صفحه نمایش 43 اینچی با کیفیت Full HD است. نسبت تصویری این صفحه نمایش 16:9 بوده و رزولوشن نهایی آن نیز 1080 در 1920 پیکسل می باشد. این مقدار رزولوشن دو برابر بالاتر از رزولوشن کیفیت استاندارد HD بوده و با توجه به قیمت تلویزیون 43N5980 سامسونگ تصاویر خروجی پنل از جزئیات و شفافیت بالایی برخوردار است.

تلویزیون 43N5980 سامسونگ از فناوری های پیشرفته در زمینه ی بهینه سازی و ارتقاء کیفیت تصاویر استفاده می کند. هر یک از این تکنولوژی ها با عملکردی متفاوت بخش های گوناگون تصویر را ارتقاء داده و با همراهی پنل قدرتمند دستگاه تصاویری پر جزئیات، شفاف و پویا را ارائه می دهند. لازم به ذکر است که مقدار روشنایی تلویزیون پیشرو نیز در حد مطلوبی قرار داشته و کاهش نور محیط بر روی جزئیات تصویری آن تاثیری ایجاد نخواهد کرد. تلویزیون غیر هوشمند 43N5980 مجهز به دو بلندگو با قدرت نهایی 20 وات (قدرت هر بلندگو 10 وات) می باشد. این دو بلندگو به صورت جداگانه به دو کانال مجزا که در قاب پایینی دستگاه تعبیه شده اند متصل شده و با همراهی فناوری های پیشرفته ای نظیر Dolby Digital Plus و DTS صدایی شفاف، قدرتمند و فراگیر را ارائه می دهند. سیستم صوتی این تلویزیون از تمامی فرمت های رایج صوتی پشتیبانی کرده و می توان از آن در مهمانی های خانوادگی و یا جشن های تولد استفاده نمود. البته اگر از افراد علاقه مند به موسیقی هستید می توانید با خرید یک اسپیکر اکسترنال یا سینمای خانگی میزان صدای خروجی را نیز تقویت نمایید. از جمله اقلام موجود در کارتن دستگاه میتوان به دفترچه راهنما، کابل برق و ریموت کنترل ساده TM1240A اشاره کرد. این ریموت با سرعتی بالا فرمان های شما را به تلویزیون منتقل کرده و آنها را اجرا می کند. هم چنین کنترلر پیشرو از سنسوری پیشرفته و به روز استفاده می کند در نتیجه وجود موانع کوچک و یا ایجاد زوایای تند خللی در کارکرد مطلوب آن ایجاد نخواهد کرد. تلویزیون N5980 سامسونگهمانند دیگر محصولات خانگی از منبع تغذیه ی برق شهری با ولتاژ 220 الی 240 ولت و فرکانس 50 تا 60 هرتز استفاده می کند. بازده انرژی این محصول در رده ی A قرار گرفته و مصرف انرژی آن با توجه به این نماد در حد بسیار مطلوبی قرار دارد. به علاوه مصرف انرژی سالیانه ی کالای پیشرو نیز کامل مطابق با استانداردهای اتحادیه ی اروپا است.

البته میزان مصرف واقعی هر نوع محصول خانگی کاملا وابسته به نوع استفاده از آن است. و تلویزیون 43N5980 نیز این قاعده مستثنی نخواهد بود به طوری که می توان با انتخاب تنظیمات مناسب و استفاده ی درست از آن میزان مصرف انرژی دستگاه را نیز تا حد زیادی کاهش داده و کنترل نمود.

پنل خروجی

در بخش پشتی تلویزیون Samsung 43N5980 LEDدرگاه های ارتباطی زیادی وجود ندارد. دلیل این کمبود پورت ها غیر هوشمند بودن محصول و اقتصادی بودن آن است. تلویزیون ۴۳ان۵۹۸۰ تنها یک درگاه USB 2.0 دارد و تعداد پورت های HDMI آن هم تنها دو عدد است. این پورت یک انتقال دهنده ی صدا و تصویر می باشد و بر خلاف انتقال دهنده های قدیمی، کیفیت صدا و تصویر انتقال یافته توسط این کابل به هیچ وجه تغییر و یا افت نخواهد کرد. با استفاده از این پورت می توانید وسایلی مانند لپ تاپ را به تلویزیون متصل کرده و صدا و تصویر آن را از طریق صفحه نمایش بزرگ دستگاه و سیستم صوتی قدرتمند آن دنبال نمایید. به طور کلی این پورت برای تماشا فیلم های سینمایی، تجربه ی بازی های ویدئویی و استفاده از دیگر محتواهای صوتی و تصویر گزینه ای ایده آل و ارزان قیمت خواهد بود و تنها لازمه ی استفاده از آن نیز داشتن یک کابل ساده ی HDMI می باشد.

از دیگر پورت های این محصول میتوان به یک رابط کامپوننت، ورودی آنتن و خروجی صدای دیجیتال برای سیستم های صوتی خانگی اشاره کرد. لازم به ذکر است که خروجی صدای این دستگاه از نوع اپتیکال است. غیرهوشمند بودن این تلویزیون باعث شده تا دستگاه از Wi-Fi پشتیبانی نکند.

ویژگی های تلویزیون 43N5980

اقتصادی بودن تلویزیون 43N5980 تاثیراتی روی فناوری و تکنولوژی محصول داشته است. خبر خوب اینجاست که ۴۳ان۵۹۸۰ گیرنده دیجیتال درونی دارد، این یعنی تنها با اتصال کابل آنتن به دستگاه می توانید از کیفیت شبکه های دیجیتالی لذت ببرید.

موتور HyperReal

راز کیفیت خیره کننده تصویر و رنگ های واقع گرایانه تلویزیون های سامسونگ، استفاده از موتور های پردازش تصویر پیشرفته در آن هاست. موتور تصویر Hyper Real در پردازش تصویر و ایجاد رنگ های زنده و غنی به کمک تلویزیون 43N5980 می آید و باعث ایجاد تصویری شفاف با رنگ هایی واقعی می شود.

قابلیت تصویر در تصویر

با این قابلیت کارآمد می توانید به صورت همزمان شبکه های مختلف را در تلویزیون 43N5980 تماشا کنید. هر زمان که بخواهید می توانید تصاویر را با یکدیگر جا به جا کنید و به طور همزمان از برنامه ها لذت ببرید.

قابلیت Wide Color Enhancer

با قابلیت Wide Color Enhancer، پنل نمایشگر می تواند طیف گسترده تری از رنگ ها را به نمایش در آورد و هر نوع رنگی را آنطور که هست و به واقعی ترین شکل به کاربر نمایش می دهد. این تکنولوژی همچنین در بهبود کیفیت تصاویر نیز تاثیر دارد. به این صورت که اگر محتوای پخش شده کیفیت خوبی نداشته باشد، تلویزیون غیر هوشمند 43N5980 تا حد امکان سعی در بهبود کیفیت و بالا بردن رزولوشن تصویر می کند.

جمع بندی

تلویزیون ال ای دی سامسونگ 43N5980 با صفحه نمایش تخت به اندازه 43 اینچ دارای ظاهری ساده و مدرن با فریم مشکی می باشد که قابل پسند بسیاری از افراد می باشد و با دکوراسیون منزل مدرن و یا سنتی هماهنگی لازم را دارد. خرید تلویزیون سامسونگ 43N5980 با داشتن امکانات ساده و قیمت نسبتا مناسب تمام نیازهای مخاطبان خود را برآورده می‌کند این تلویزیون که دارای کیفیت Full HD می باشد می تواند تصاویری باکیفیت بالا را برای شما به نمایش بگذارد.

هوشمند نبودن این محصول میتواند برای کسانی که قصد صرف هزینه زیاد برای خرید تلویزیون ندارند، نکته مثبتی باشد. هوشمند نبودن باعث کاهش قیمت تلویزیون شده ولی کیفیت نهایی تصویر را تحت تاثیر زیادی قرار نداده است. البته با وجود تلویزیون هایی با کیفیت UHD و 4K تلویزیون های Full HD چندان مورد استقبال واقع نمیشوند ولی لازم به ذکر است که برای خرید چنین محصول هایی بیشتر هزینه کنید.

نقاط قوت

  • کیفیت تصویر خوب نسبت به همرده های بازار
  • صدای اپتیکال و واضح
  • بهره مندی از تکنولوژی های مختلف برای ارتقای کیفیت تصویر

نقاط ضعف

  • نداشتن رابط هوشمند
  • تعداد کم پورت های USB
  • عدم پشتیبانی از بلوتوث و Wi-Fi

علاقه‌مند به خرید تلویزیون ال ای دی سامسونگ مدل 43N5980 سایز 43 اینچهستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار