نقدوبررسی انواع لوازم خانگی

مشخصات و بررسی اسپرسوساز دلونگی مدل Delonghi EC685 Dedica

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

طرز کار دستگاه‌های اسپرسوساز در طی ۱۰۰ سال اخیر چندان تغییر نکرده است، اما ظاهر و سهولت در استفاده از آن‌ها چرا. نیاز آدم‌ها به یک منبع تأمین کافئین که همیشه در دسترس باشد نیز به مراتب بیشتر شده است، در نتیجه داشتن یک دستگاه قهوه‌ساز که علاوه بر سادگی قادر به تهیه قهوه‌ای خوب باشد موضوع مهمی است.

اسپرسوساز دلونگی مدل EC685 Dedica Deluxe با قدرت بخار ۱۵ بار، دستگاهی شیک و جذاب با اندازه‌ای مناسب است که در عرض چند دقیقه یک فنجان اسپرسوی بسیار خوش‌طعم می‌سازد. شاید اسپرسوی تهیه شده در این دستگاه برای قهوه‌خورهای حرفه‌ای بسیار غلیظ نباشد، اما از طرفی کار با این دستگاه پس از یاد گرفتن دستورالعمل استفاده از آن بسیار آسان بوده و با برخورداری از قابلیت تهیه اسپرسو با پد ESE و همینطور دانه قهوه تمام نیازهای “قهوه‌ای” شما را در منزل برآورده می‌کند.

نقاط قوت

  • شیک و جمع‌وجور
  • برخوردار از قابلیت پد ESE و دانه قهوه
  • روشی راحت برای تهیه انواع اسپرسو در منزل
  • کیفیت در حد دستگاه‌های حرفه‌‎ای

نقاط ضعف

  • دستورالعمل استفاده خیلی قابل‌فهم نیست
  • طعم اسپرسو نسبتاً رقیق است

مشاهده این محصول در دیجی کالا

جمع‌وجور و شیک

اولین چیزی که در مورد این دستگاه به چشم می‌آید ظاهر جذاب و شیک آن است. مدل نقره‌ای دستگاه به زیبایی با دیگر لوازم استیل آشپزخانه جفت و جور می‌شود. این اسپرسوساز در رنگ‌های سفید، قرمز و مشکی موجود است که می‌توانید برای رنگی کردن آشپزخانه خود از بین آن‌ها انتخاب کنید. اسپرسوساز EC685 با ابعاد ۵٫۸ در ۱۲ در ۱۳ اینچ بر روی هر کابینت یا داخل آن به راحتی جا می‎شود. پدهای پلاستیکی زیر دستگاه موجب ثابت قرار گرفتن آن بر روی سطوح می‌شوند تا در هنگام اتصال پورتافیلتر تکان نخورد.

در پشت دستگاه یک مخزن آب قرار دارد که قابل جدا شدن بوده و گنجایش آن برای تهیه چند نوشیدنی کافی است (از آنجایی که این ماشین قابلیت تهیه انواع مختلف نوشیدنی را دارد، تعیین تعداد دقیق آن ممکن نیست). نازل بخار در سمت راست بدنه قرار گرفته که یک کلید روشن/خاموش در بالای آن وجود دارد. بر روی نازل یک پیچ پلاستیکی قرار گرفته که برای تنظیم میزان فوم شیر در زمان بخاردهی کاربرد دارد. این دستگاه از این نظر با مدل EC680 متفاوت است چراکه تنظیم میزان فوم شیر در آن دستگاه با استفاده از کلیدهای دیجیتال امکان‌پذیر بوده که فوت و فن خاص خودش را دارد.

در جلوی بدنه یک پورتافیلتر فلزی قرار گرفته است که ظاهر و کیفیت یک فیلتر حرفه‌ای را دارد. این فیلتر با سنگینی خود حس یک باریستای واقعی را به شما می‌‎دهد. حتی اگر از پد استفاده کنید، اتصال فیلتر با یک چرخش محکم احساس رضایت‌بخشی به شما می‌دهد. به همراه این اسپرسوساز سه سبد فیلتر، یک سینی چکه‌گیر قابل انفصال و یک پیمانه/تمپر پلاستیکی وجود دارد. در صورت تمایل می‌توانید اکسسوری‌های بیشتر همچون فنجان‌های کوچک اسپرسو و فوم‌گیر را از برند دلونگی یا برندهای دیگر به طور جداگانه تهیه کنید.

تهیه اولین فنجان

برای یادگیری استفاده از اسپرسوساز EC685 باید کمی پشتکار به خرج دهید. راهنمای “شروع به کار” که شامل دستورالعمل به‌راه‌اندازی دستگاه و فوت‌و‌فن تهیه یک فنجان اسپرسوی خوب است تقریباً تمامی مراحل را به شکل تصویری توضیح داده است. گرچه توضیحاتی هم به صورت کتبی ذیل تصاویر آمده است اما در مواردی کوتاه و نامفهوم هستند.

 

یک دفترچه راهنمای جامع‌تر در جعبه محصول قرار دارد که شامل اطلاعات فنی دقیق‌تری است، البته اگر سررشته‌ای از طرز تهیه قهوه نداشته باشید احتمالاً موجب سردرگمی شما خواهد شد. حتی افرادی که تجربه کار با چنین دستگاه‌هایی را دارند برای بهره‌مندی از تمام قابلیت‌های این اسپرسوساز نیاز به صرف زمان بیشتری برای یادگیری نکات مختلف کار با آن دارند.

با این وجود حتی اگر در تهیه اسپرسو تجربه ندارید نباید از خرید این دستگاه منصرف شوید. پروسه انجام این کار پس از یادگیری بسیار راحت است، به علاوه اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای محصول جامع و کامل بوده و می‌توانید با کمی پشتکار فوت‌وفن کار با دستگاه را از بر شوید.

گاهی اوقات سادگی منجر به سردرگمی می‌شود

پس از چند دقیقه تقلا بالاخره توانستیم فیلتر متصل به پورتافلیتر را جدا کرده و فیلتر مورد نظر خودمان را به جای آن قرار دهیم. اتصال بسیاری از قطعات در ابتدا به سختی انجام می‌شود، اما پس از استفاده مکرر با راحتی بیشتری وصل می‌شوند. در نتیجه می‌توانید مطمئن باشید که این دستگاه تا سال‌های زیادی برایتان کار می‌کند.

 

پس از آنکه دستگاه را به راه انداختیم و قهوه را در فیلتر ریختیم و یک چسب زخم روی انگشتی که در پروسه راه‌اندازی دستگاه زخم شده بود گذاشتیم، تهیه یک فنجان قهوه به راحتی اتصال فیلتر و فشردن یک کلید بود. کلیدهای خاصی برای تهیه یک فنجان اسپرسو یا دو فنجان همزمان بر روی دستگاه قابل استفاده هستند. پس از آن دستگاه با صدای غژغژی بلند شروع به کار می‌کند که طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

قهوه از دو نازل پایین فیلتر خارج شده و به درون فنجان‌ها می‌ریزد.  اگر با وجود صدای غژغژ هیچ قهوه‌ای بیرون نمی‌آید یا اگر بصورت قطره‌چکانی به داخل فنجان می‌ریزد ممکن است دانه‌های قهوه را به صورت بسیار فشرده داخل دستگاه قرار داده باشید. برای حل این مشکل به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

یکی از ویژگی‌های نه چندان رضایت‌بخش این دستگاه ارتفاع هد آن است که شما را ملزم می‌کند از فنجانی کوچک‌تر برای ریختن اسپرسو استفاده کنید.

یک اسپرسوی عالی بدون رفتن به کافی‌شاپ

پس از آنکه نحوه کار با اسپرسوساز EC685 را یاد گرفتید و تمام فوت‌وفن لازم را برای تهیه اسپرسو به همان شکلی که دوست دارید متوجه شدید (که به خودی ‌خود کاری زمان‎بر است)، کیفیت و سهولت استفاده از این دستگاه بی‌نظیر خواهد بود. گرم شدن دستگاه چند دقیقه‌ای به طول می‌انجامد. توصیه می‌کنیم قبل از اضافه کردن قهوه برای رسیدن به بالاترین دما اجازه دهید آب از پورتافیلتر به مدت چند دقیقه عبور کرده و به داخل فنجان بریزد. با این دستگاه به راحتی هر زمان که اراده کنید در منزل یا محل کار خود اسپرسوی تازه خواهید داشت.

سهولت در دسترسی و استفاده از دستگاه باعث خواهد شد بیشتر از حالت عادی قهوه بنوشید. همینطور اگر برای استفاده از تنظیمات مختلف دستگاه کنجکاو باشید حتماً مدت زیادی را مشغول امتحان کردن طعم‌های مختلفی خواهید بود که قهوه با این دستگاه پیدا می‌کند. تمام انواع اسپرسویی که اسپرسوساز دلونگی مدل EC685 می‌سازد از طعمی دلنشین برخوردار هستند، حتی اگر کمی رقیق باشند.

اسپرسویی که این دستگاه تهیه می‌کند به هیچ وجه مثل چیزی که در کافی‌شاپ سفارش می‌دهید غلیظ و سرشار از طعم‌های درهم‌آمیخته نیست. ما در مقایسه‌ای که بین یک فنجان قهوه رست سنگین و یک قهوه از کافی‌شاپ انجام دادیم متوجه تفاوت قابل‌ملاحظه‌ای شدیم که همان رقیق بودن اسپرسوی دلونگی از نظر طعم بود. اگر شما قهوه‌خور حرفه‌ای هستید لازم است این نکته را مدّ نظر داشته باشید.

استفاده از قهوه تازه آسیاب‌شده به جای پدهای ارزان‌تر نیز تأثیر قابل‌توجه‌ای در طعم اسپرسو خواهد داشت. در استفاده از حالت تک فنجان یا دو فنجان تفاوتی از نظر طعم وجود ندارد. در مجموع می‌‍توانید مطمئن باشید که با بالا بردن حرارت دستگاه و اعمال تنظیمات مورد نظر خود می‌توانید به راحتی و به سرعت یک فنجان اسپرسوی دلچسب آماده کنید.

نگهداری و تمیز کردن دستگاه

به همراه دفترچه راهنما یک نوار سنجش سختی آب منزل وجود دارد. اگر متوجه شدید که آب لوله‌کشی شما سختی بالایی دارد، بهتر است یک فیلتر آب به دستگاه متصل کرده یا فقط از آب تصفیه شده استفاده کنید تا نیازی به رسوب‌زدایی مکرر دستگاه نباشد. شیوه رسوب‌زدایی و تمیز کردن کامل دستگاه و مخزن آب به تفصیل در دفترچه راهنما آمده است.

 

لازم است که دستگاه اسپرسوساز خود را به طور منظم تمیز کرده و به خصوص به پاکیزگی سینی چکه‌گیر و نازل بخار توجه داشته باشید. اگر به طور مرتب شیر بخار می‌دهید لازم است پس از هر بار استفاده نازل را تمیز کرده و همچنین قطعات را جدا کرده و آن‌ها را نیز تمیز کنید تا شیر در داخل قطعات رسوب نکند. مخزن آب و سینی چکه‌گیر را می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید، اما پورتافیلتر، تمپر، نازل بخار و سبدهای فیلتر را می‌بایست با دست شست‌وشو دهید. در صورتی که مصرف قهوه شما بالا باشد ممکن است این کار شما را به زحمت بیندازد.

نتیجه‌گیری

آیا انتخاب بهتری وجود دارد؟

اگر به دنبال راهی آسان و قابل اطمینان برای تهیه اسپرسو در منزل هستید، این دستگاه همان چیزی است که لازم دارید. اگر طعم و غلظت برایتان از سهولت دسترسی به کافئین اهمیت بیشتری دارد، پیشنهاد می‌کنیم دستگاه‌های گران‎قیمت‌تر را بررسی کنید. اگر هرازگاهی هوس قهوه می‌کنید ارزان‌ترین گزینه این است که سری به کافی شاپ نزدیک محل سکونت خود بزنید.

عمر دستگاه چقدر است؟

دستگاه‌های اسپرسوساز با گذشت زمان نیازی به بروزرسانی پیدا نمی‌کنند. لازم است از دستگاه خود به خوبی مراقبت کنید. پس از هر دویست فنجان قهوه بویلر را شست‌وشو دهید، تقریباً به طور منظم فیلترها و نازل بخار را به طور عمقی تمیز کنید و در صورت نیاز رسوب‌زدایی کنید. این دستگاه از استحکام خوبی برخوردار بوده و قطعاً برای مدتی طولانی دوام خواهد داشت.

آیا این دستگاه مناسب شماست؟

اگر به اسپرسوی قوی نیاز دارید، خیر. اما اگر ترجیح می‌دهید با پرداخت مبلغی مناسب به راحتی در منزل یک فنجان اسپرسوی خوش‌طعم گرچه کمی رقیق میل کنید، بله. این اسپرسوساز ساخت کمپانی دلونگی دستگاه ارزان‌قیمتی نیست، اما اختلاف قیمت زیادی با گران‌ترین اسپرسوسازها دارد. همچنین یکی از معدود دستگاه‌های اسپرسوساز در این محدوده قیمت است که از هردو قابلیت ESE و دانه قهوه برخوردار می‌باشد. دلونگی مدل EC685 Dedica Deluxe دستگاهی ایدئال برای بیشتر افرادی است که به طور منظم قهوه می‌نوشند.

رتبه‌ی محصول

ارزش خرید – ۹٫۵

۹٫۵

نمره نهایی

شاید اسپرسوی تهیه شده در این دستگاه برای قهوه‌خورهای حرفه‌ای بسیار غلیظ نباشد، اما از طرفی کار با این دستگاه پس از یاد گرفتن دستورالعمل استفاده از آن بسیار آسان بوده و با برخورداری از قابلیت تهیه اسپرسو با پد ESE و همینطور دانه قهوه تمام نیازهای “قهوه‌ای” شما را در منزل برآورده می‌کند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار