دوربین هاراهنمای خرید

۸ دوربین چاپ فوری عکس از برندهای معتبر در سال ۲۰۲۲

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

بهترین دوربین‌های عکاسی چاپ فوری، امکان پرینت سریع عکس‌های گرفته شده در کنار دوستان و خانواده را به شما می‌دهند و احساس نوستالژیک دوران قبل از دوربین‌های دیجیتال و اسمارت‌فون‌ها را زنده می‌کنند. این دوربین‌ها در مهمانی‌ها نیز بسیار به کار می‌آیند و به مهمانان شما اجازه می‌دهند عکس‌های دلخواه خود را بی‌معطلی چاپ کنند. عکاسانی که به دنبال تجربه عکاسی در مدیومی جدید هستند نیز از این دوربین‌ها استقبال می‌کنند. جوانان و نوجوانان هم علاقه خاصی به دوربین‌های چاپ فوری دارند و می‌توانند از این طریق به راحتی اتاق خود یا دفاتر درسی‌شان را با عکس‌های گرفته‌شده در کنار دوستان‌شان تزئین کنند.

اگر قصد خرید یک دوربین چاپ سریع را دارید یا می‌خواهید برای اولین بار کار با این نوع دوربین‌ها را تجربه کنید، در این مطلب با بهترین دوربین‌های چاپ فوری از برندهای Polaroid، Leica و Fujifilm آشنا خواهید شد. دوربین‌های معرفی شده در این لیست از نظر راحتی کار، کیفیت چاپ، قیمت، اندازه و نمایه‌ها و کنترل‌های افزوده سنجیده شده‌اند.

اگر به تازگی پا به دنیای عکاسی فوری گذاشته‌اید یا خودتان عکاس باذوقی هستید که می‌خواهید روشی تازه را در عکاسی امتحان کنید، با مطالعه این لیست بهتر می‌توانید مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

بهترین از هر نظر: Fujifilm Instax Mini 9

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • قیمت معقول و قابلیت نوردهی (اکسپوژر) خودکار
  • موجود در رنگ‌های متنوع
  • دوربینی بزرگ که به راحتی در دست جا می‌گیرد و نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند

نقاط ضعف

  • قیمت بالای فیلم عکاسی
  • محل قرارگیری شاتر عکاسی در حالت منظره (لنداسکیپ) را دشوار می‌کند

این دوربین فوجی‌فیلم به عنوان یک دوربین چاپ فوری برخوردار از تمامی قابلیت‌های مورد انتظار است. این دوربین با ظاهر زیبایش به راحتی قابل استفاده است و در رنگ‌های شفاف و چشم‌نوازی همچون سبز لیمویی و صورتی فلامینگویی موجود است. دو باتری قلمی نیروی مورد نیاز این دوربین را تأمین می‌کنند، در نتیجه در صورت اتمام عمر باتری‌ها برای تأمین دوباره نیروی دوربین مشکلی نخواهید داشت.

کار با دوربین اینستکس مینی ۹ نیز بسیار راحت است. برای آماده به کار شدن لنز تنها کافی است یک دکمه را فشار دهید و پس از تنظیم کادر، عکس بگیرید. در صورتی که بخواهید از دوربین برای سلفی گرفتن استفاده کنید، یک آینه در جلوی دوربین کار شما را آسان‌تر می‌کند.

آداپتور لنز ماکروی همراه محصول امکان عکاسی کلوزآپ از فاصله ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متری از سوژه را به شما می‌دهد. دوربین مینی ۹ برای حفظ عملکرد صحیح دیافراگم لنز از قابلیت سنجش خودکار نوردهی و تنظیمات نور زیاد (high-key) کمک می‌گیرد تا جلوه عکس‌ها طبیعی‌تر باشد. چنین ویژگی‌هایی منجر به چاپ تصاویری دقیق، واضح و خیره‌کننده با این دوربین می‌شوند. لازم است توجه کنید که طراحی شاتر این دوربین به‌گونه‌ای است که در عکاسی پرتره بهتر از منظره عمل می‌کند.

بهترین برای عکس‌های بزرگ‌تر: Fujifilm Instax Wide 300

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • قابلیت چاپ تصاویر تا دوبرابر بزرگ‌تر از دیگر دوربین‌های چاپ فوری
  • کیفیت بالای تصاویر چاپ‌شده
  • تطبیق نوردهی برای حفظ کیفیت عکس‌ها در نور کم

نقاط ضعف

  • کنترل‌های محدود برای عکاسی خلاقانه
  • شکل ظاهری نه چندان جذاب

برای امکان چاپ فوری عکس‌ها در ابعاد بزرگ‌تر می‌توانید با استفاده از این دوربین فوجی‌فیلم تصاویر خود را در ابعاد ۸.۵ در ۱۰.۷ سانتی‌متر چاپ کنید. کار با این دوربین بسیار آسان بوده و عکس‌های چاپ شده در آن نزدیک به دوبرابر بزرگ‌تر از دیگر دوربین‌های چاپ فوری هستند.

این دوربین همچنین با بهره‌مندی از قابلیت تطبیق نوردهی و جبران روشنایی در محیط‌ کم نور، تصاویر را با کیفیتی یکسان در نور کم یا زیاد ثبت می‌کند.  وجود فلش خودکار نیز به این مسئله کمک می‌کند. کنترل‌های اندک به معنای سادگی کاربری دوربین هستند، اما از طرفی امکان خلاقیت در عکاسی را محدود می‌کنند.

یک ترایپاد به همراه یک لنز منبسط‌ شونده همراه محصول وجود دارند. این لنز به شما اجازه می‌دهد که از فواصل دورتر بدون از دست دادن کیفیت عکاسی کنید. همچنین در سطح ماکرو و برای عکاسی کلوزآپ می‌توانید از این لنز کمک بگیرید.  این دوربین با باتری قلمی کار می‌کند و نمایشگر ال‌سی‌دی آن کار گلچین بهترین عکس‌ها برای چاپ را راحت‌تر کرده است. اگر به دنبال یک دوربین چاپ فوری ساده اما کارآمد هستید، این محصول فوجی‌فیلم انتخاب بسیار مناسبی است.

بهترین مدل کامپکت: Fujifilm Instax Mini LiPlay Hybrid

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • اندازه کوچک و حمل‌پذیری بالا
  • قیمت مناسب
  • کارایی دوگانه به عنوان دوربین و چاپگر

نقاط ضعف

  • عملکرد بهتر در روشنایی
  • فاقد نمایاب و کنترل دستی نوردهی

این دوربین فوجی‌فیلم توأما یک دوربین چاپ سریع و یک چاپگر پرتابل است چراکه با این دوربین می‌توانید از طریق اتصال بلوتوث تصاویر موجود در اسمارت‌فون خود را نیز چاپ کنید. به علاوه اندازه کوچک و جمع‌وجورش آن را برای حمل در مسافرت یا مهمانی مناسب ساخته است.

کیفیت چاپ این دوربین تحسین‌برانگیز بوده و عمر بالای باتری آن امکان چاپ ۱۰۰ عکس در هر نوبت را به شما می‌دهد. نمایشگر ال‌سی‌دی آن نیز کار مشاهده و گزینش عکس‌ها را بسیار آسان کرده است. چاپ هر عکس در این دوربین حدود ۱۲ ثانیه به طول می‌انجامد.

کنترل‌های این دوربین متنوع هستند و با داشتن ۳۰ فریم و ۶ فیلتر گوناگون، امکان خلاقیت زیادی را به کاربر می‌دهند.

باید گفت که این دوربین در محیط پرنور عملکرد بسیار بهتری دارد. همینطور می‌توانید یک پیام صوتی ۱۰ ثانیه‌ای برای هر عکس ضبط کنید و سپس از طریق کد QR روی عکس چاپ‌شده به آن‌ها گوش دهید.

با استفاده از قابلیت Remote Shooting می‌توانید در هنگام سلفی گرفتن یا عکس‌های گروهی، دوربین را از طریق اسمارت‌فون خود کنترل کنید.

این دوربین کامپکت و مقرون‌به‌صرفه در سه رنگ مختلف قابل انتخاب است.

بهترین از نظر قیمت: Polaroid PIC-300

 

نقاط قوت

  • قیمت مناسب و موجود در رنگ‌های متنوع
  • کاربری آسان
  • کیفیت مورد انتظار از برند خوشنام پولاروید

نقاط ضعف

  • فاقد نمایشگر ال‌سی‌دی و عدم امکان مشاهده عکس پیش از چاپ
  • فاقد نمایه‌های افزوده از قبیل کنترل‌های دستی یا فیلترهای خلاقانه

نیازی به پرداخت هزینه‌ای گزاف برای یک دوربین چاپ فوری وجود ندارد. اگر به دنبال دوربینی با مناسب‌ترین قیمت هستید، این محصول پولاروید بهترین گزینه پیش روی شماست.  این دوربین هرچند از کنترل‌ها و قابلیت‌های افزوده همتایان خود بهره‌ای نبرده است، اما آنچه که این برند به آن مشهور است، یعنی عکاسی با بالاترین کیفیت را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

با این دوربین می‌توانید تنظیمات عکاسی را بر اساس نور محیط بر یکی از چهار حالت داخل/محیط کم‌نور، محیط پرنور، هوای ابری و هوای صاف قرار دهید. این دوربین هرچند فاقد ال‌سی‌دی است، اما شمارشگر تعبیه‌شده در آن تعداد کاغذهای چاپ باقیمانده در دوربین را نمایش می‌دهد و همچنین در ذخیره شارژ دوربین کمک می‌کند.

ابعاد عکس‌های چاپ شده در این دوربین حدود ۴.۵ در ۶ سانتی‌متر است که تقریباً به اندازه یک کارت ویزیت می‌باشد.

این دوربین از نظر طراحی ظاهری نیز بسیار جذاب به حساب می‌آید. طراحی مربعی و قطور آن یادآور دوربین‌های قدیمی پولاروید است که در اینجا در رنگ‌های مدرن آبی و قرمز نیز قابل انتخاب می‌باشد. این دوربین به دلیل قیمت مناسب و کاربری آسان، برای استفاده در مهمانی‌ها یاور بسیار خوبی است.

بهترین از نظر قابلیت‌های افزوده: Polaroid Originals OneStep+ ‍

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • امکان شارژ USB، اتصال بلوتوث، اتصال به ترایپاد و فلش داخلی
  • اپ همراه برای دسترسی به کنترل‌های دستی
  • بزرگنمایی دقیق برای بهترین کیفیت در عکاسی پرتره

نقاط ضعف

  • قیمت بالای فیلم عکاسی
  • سرعت چاپ پایین

این دوربین پولاروید فرمت کلاسیک دوربین‌های خود را با سطحی جدید از کنترل خلاقانه درهم‌آمیخته است. این دوربین که نسخه ارتقاء‌یافته مدل OneStep 2  به حساب می‌آید، شاید در نگاه اول یک اسبا‌ب‌بازی نوستالژیک به نظر برسد، اما قابلیت‌های جدیدش، از جمله اتصال بلوتوث، آن را به دوربینی پیشرفته بدل ساخته است.

با این دوربین می‌توانید با استفاده از اپ Polaroid Originals بر تنظیمات دوربین، از قبیل اندازه دیافراگم و سرعت شاتر، کنترل کامل داشته باشید. همینطور می‌توانید از شش ابزار خلاقیت از جمله لنز پرتره برای ثبت بهترین تصاویر کلوزآپ، گزینه دابل اکسپوژر برای ثبت و ادغام دو منظره در یک قاب و نقاشی با نور استفاده کنید. حالت تایمر شخصی نیز ثبت بهترین سلفی‌ها یا عکس‌های گروهی را ممکن می‌سازد.

قیمت این دوربین چندان بالا نیست، اما فیلم‌های عکاسی قابل استفاده در آن هزینه زیادی دارد. افرادی که به دوربین‌های این برند علاقمند هستند، در این مدل به تمام خواسته‌های خود خواهند رسید و علاوه بر آن می‌توانند همچون یک دوربین بی‌آینه یا DSLR تنظیمات عکس را به‌طور دستی اعمال کنند.

بهترین از نظر دیافراگم: Lomography Lomo’Instant 

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • لنز زاویه عریض، دامنه وسیع‌تر دیافراگم و نوردهی قابل تنظیم
  • فوکوس سریع
  • طراحی ساده و شیک

نقاط ضعف

  • شارژ با باتری‌های لیتیومیCR2  (عدم عرضه همراه محصول) که به آسانی قابل یافتن نیست
  • دشواری نسبی کار با تنظیمات

عکاسان باتجربه بزرگ‌ترین نقطه ضعف دوربین‌های چاپ سریع را عدم وجود کنترل‌های کافی برای تنظیم مواردی از قبیل دیافراگم یا نوردهی برمی‌شمرند. از این رو با اطمینان می‌گوییم که این دوربین لبخند رضایت و حیرت را بر لبان این عکاسان نیز می‌نشاند. این دوربین به‌گونه‌ای طراحی شده است تا عکاس همچون یک دوربین DSLR بر عکس‌های خود کنترل کامل داشته باشد.

در این دوربین می‌توانید با دسترسی به گزینه‌های گوناگون اکسپوژر، با نوردهی طولانی (لانگ اکسپوژر) عکس بگیرید. همچنین می‌توانید از حالت فلش فعال خودکار که میزان فلش مناسب را برای هر عکس می‌سنجد، استفاده کنید. برای عکاسی در غروب نیز می‌توانید از حالت فلش فعال با تنظیم دستی کمک بگیرید.

این دوربین با بیشینه دیافراگم f/8، از بزرگترین دیافراگم در بین دوربین‌های چاپ فوری برخوردار است. البته می‌توانید برای ثبت جزئیات واضح در تصاویر ۴.۵ در ۶ سانتی‌متری خود از دیافراگم f/22 استفاده کنید. این دوربین همچنین با لنزهای گوناگون برای عکاسی پرتره، ماکرو و چشم ماهی سازگار است.

این دوربین با طراحی مینیمالیستی خود، جذابیت ظاهری بالایی دارد. همچنین با بهره‌مندی از قابلیت عکاسی با نوردهی طولانی، متمایز از همتایان خود می‌ایستد. اگر با عکاسی در حالت‌های تنظیم دستی آشنایی ندارید، ممکن است به کمی زمان برای کار با این دوربین نیاز داشته باشید. اما یادگیری و تلاش در این مسیر قطعاً ارزش عکاسی با این دوربین منحصربفرد را خواهد داشت.

بهترین برای نوجوانان: Fujifilm Instax Square SQ6

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • طراحی مربعی جذاب، موجود در رنگ‌های براق و خیره‌کننده
  • عکاسی بی‌نقص در حالت‌های منظره و ماکرو
  • فیلترهای رنگی فلش که عکاسی هنری را ممکن می‌سازند

نقاط ضعف

  • استفاده از باتری قابل شارژ مجدد به منظور نیروسازی
  • قیمت بالای فیلم عکاسی

این دوربین فوجی‌فیلم نظر هر نوجوانی را در نگاه اول به خود جلب می‌کند. طراحی قدیمی (رترو) آن در رنگ‌های جذاب متالیک و براق جواهری باعث می‌شود بخواهید از خود دوربین عکس بگیرید! با این حال این دوربین نه فقط از زیبایی ظاهری، که از کیفیت داخلی بالایی برخوردار است که امکان عکاسی با تنظیمات شخصی‌سازی‌شده را به کاربر می‌دهد.

در این دوربین می‌توانید به کنترل نوردهی خودکار، حالت عکاسی ماکرو و منظره دسترسی داشته باشید و با حالت نوردهی دوگانه (دابل اکسپوژر) دو تصویر را در یک عکس ادغام کنید. همچنین می‌توانید با فیلترهای رنگی مختلف عکس‌هایی بی‌همتا ثبت کنید. آینه قرارگرفته در جلوی دوربین نیز سلفی گرفتن را برای شما راحت کرده است.

از آنجایی که این یک دوربین آنالوگ و نه دیجیتال می‌باشد، طرفداران زیادی در بین نوجوانان و جوانان پیدا کرده است و قطعاً در مهمانی‌ها وسیله‌ای محبوب و همچنین هدیه‌ای ایدئال برای فرزندتان خواهد بود.

این دوربین تنها با فیلم عکاسی اینستکس (Instax) سازگار است که ارزان‌قیمت نیست؛ در نتیجه بهتر است در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید.

نظر نهایی

پیشنهاد ویژه ما به شما در بین بهترین دوربین‌های چاپ فوری، دوربین فوجی‌فیلم مدل Instax Mini 9 است. این دوربین کامپکت جذاب در رنگ‌هایی چشم‌نواز موجود است. همچنین کار با دوربین به قدر کافی آسان بوده و قادر به ثبت و چاپ تصاویری باکیفیت می‌باشد.

اگر مایل هستید عکس‌های خود را در ابعاد بزرگ‌تری چاپ کنید، دوربین فوجی‌فیلم مدل Instax Wide 300  انتخاب بهتری است و قادر است عکس‌های شما را دوبرابر بزرگ‌تر از دیگر دوربین‌ها چاپ کند. این دوربین همچنین دارای کنترل‌های پیشرفته بوده و با قابلیت نوردهی بالای خود در نور کم نیز قادر به عکاسی با کیفیت مطلوب می‌باشد.

پرسش و پاسخ

دوربین‌های چاپ فوری از چه نظر بر اسمارت‌فون‌ها یا دوربین‌های پوینت-اند-شوت برتری دارند؟

دوربین‌های چاپ سریع نمی‌توانند جایگزینی برای دوربین اسمارت‌فون شما باشند چراکه دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها معمولاً تصاویر را با رزولوشن بالاتری ثبت می‌کنند. دوربین‌های چاپ فوری به دلیل جذابیت و سرگرم‌کنندگی‌شان محبوبیت بالایی دارند و به دلیل امکان چاپ عکس در لحظه می‌توانند اوقات خوشی را برایتان رقم بزنند. همینطور در مواقعی که قصد دارید خلاقیت بیشتری به خرج دهید، می‌توانید از دوربین چاپ سریع خود به جای دوربین اسمارت‌فون‌تان استفاده کنید.

در صورت اتمام فیلم عکاسی چه اتفاقی می‌افتد؟

برخی از دوربین‌های چاپ فوری تعداد محدودی فیلم عکاسی را در خود جای می‌دهند. اگر فیلم عکاسی دوربین شما به اتمام برسد، متأسفانه تا زمانی که فیلم جدید تهیه نکنید، قادر به استفاده از آن نخواهید بود. بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق، فیلم یدک همراه خود داشته باشید. می‌توانید برای کاهش مخارج از فیلم‌های برندهای عمومی به جای برند اختصاصی دوربین خود استفاده کنید. پیش از خریداری مطمئن شوید که برند مورد نظر با مدل دوربین شما سازگاری داشته باشد.

آیا امکان ایجاد نسخه دیجیتال از عکس‌های چاپ‌شده وجود دارد؟

اکثر دوربین‌های چاپ سریع تنها امکان چاپ عکس را به شما می‌دهند، در نتیجه اگر ترجیح می‌دهید نسخه‌ دیجیتال عکس‌های خود را داشته باشید، انتخاب چندان خوبی برایتان نخواهند بود. با این حال می‌توانید در مواقع ضروری در نهایت از عکس چاپ‌شده با اسمارت‌فون خود عکس بگیرید!

در هنگام خریداری دوربین عکاسی چاپ فوری باید به چه نکاتی توجه کرد

  • قیمت

قیمت یکی از موارد مهمی است که باید در حین خریداری دوربین چاپ سریع به آن توجه کنید.  بسیاری از افراد، دوربین چاپ سریع را به عنوان دوربین اصلی خود انتخاب نمی‌کنند و تنها در مهمانی‌ها یا شرایط خاص از آن استفاده می‌کنند. اگر شما هم جزء این دسته افراد هستید، بهتر است یک مدل مقرون به صرفه را انتخاب کنید.

در هنگام خریداری همچنین لازم است به قیمت فیلم عکاسی و باتری‌های یدک نیز توجه داشته باشید. اگر قصد دارید به‌طور مرتب از دوربین چاپ فوری خود استفاده کنید، باید قیمت فیلم عکاسی مورد نیاز خود را -که بسته به برند ممکن است قیمت بالایی داشته باشد- در نظر بگیرید.

  • اندازه

به اندازه دوربین انتخابی خود توجه کنید. این موضوع در صورتی که قصد حمل دوربین به مکان‌های مختلف را داشته باشید، اهمیت زیادی دارد. برخی مدل‌های دوربین‌های چاپ سریع حجیم و بزرگ هستند و به راحتی در کوله‌پشتی یا کیف جا نخواهند گرفت.

  • طراحی

طراحی و شکل ظاهری دوربین‌های چاپ سریع برای بسیاری از افراد یک عامل مهم در انتخاب این نوع دوربین‌ها به شمار می‌رود. شکل و رنگ ظاهری این نوع دوربین‌ها از دیگر عوامل تأثیرگذار در انتخاب بهترین دوربین به شمار می‌روند. خوشبختانه دوربین‌های چاپ فوری در رنگ‌ها و طراحی‌های جذاب مدرن یا قدیمی‌ای موجود هستند تا تمام افراد با هر سلیقه‌ای قادر به انتخاب مناسب‌ترین مدل برای خود باشند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار