نقدوبررسی انواع بازی ها

نقد و بررسی Mortal Kombat 11: Aftermath

بدون شک بخش داستانی در بازی Mortal Kombat 11 یکی از نقاط قوت این عنوان محسوب می‌شود و بسته الحاقی Aftermath منتشر شده تا آن را کامل کند. با ما همراه باشید تا در مقاله پیش رو به نقد و بررسی Mortal Kombat 11: Aftermath بپردازیم.

عرضه بازی Mortal Kombat 11 در سال ۲۰۱۹، یک سوپرایز بسیار بزرگ برای طرفداران این سری بود؛ پس از اتفاقاتی که در عنوان قبلی آن، Mortal Kombat X افتاد، با وجود اینکه در صحنه پایانی این بازی به نوعی خبر از ادامه سری اعلام شده بود اما بسیاری از افراد، کار این فرنچایز را پایان یافته می‌دانستند. با این حال سفر در زمان چاره کار شد؛ چیزی که این روزها بسیار از آن در سایر بازی‌ها و فیلم‌ها استفاده می‌شود تا سازندگان را از بن بست داستانی نجات دهد. با این وجود، یکی از دلایل موفقیت بخش داستانی در بازی Mortal Kombat 11 همین سفر زمانی بود که با استفاده مناسب از آن، سازندگان توانستند راه مناسبی برای مرتبط کردن کل داستان این سری را بدست آوردند.

نقد و بررسی Mortal Kombat 11: Aftermath

نقد و بررسی Mortal Kombat 11: Aftermath

داستان بازی Mortal Kombat 11 بالاخره نشان داد که تمامی این پیچیدگی‌های زمانی در کل سری Mortal Kombat، زیر سر یک تایتان به نام کرونیکا (Kronika) بوده است؛ کسی که خاک زمان را شکل می‌دهد و خود را نگه‌دارنده آن می‌نامد. پس از چندین بار تکرار اشتباه‌های خدای رعد، رِیدن (Raiden)، اینبار کرونیکا عصبانی شده و قصد دارد تا با شکل دادن دوره‌ای جدید و بازسازی زمان، وی را به کل از تاریخ پاک کند. این کار باعث بهم خوردن دوره‌های زمانی مختلف می‌شود که طی آن، کاراکترهای میان سال حاضر، با شخصیت جوان خود مواجه می‌شوند و رِیدن نیز پس از این اتفاق، متوجه این امر شده و برای جلوگیری از نابودی خود و یارانش، دست به کار می‌شود و با دادن قدرت خود به لو کنگ (Liu Kang)، او را ارباب زمان می‌کند.

در بسته الحاقی Aftermath، پس از شکست کرونیکا، این پایان خوش چندان هم ماندگار نخواهد بود؛ در غفلت لو کنگ و رِیدن، تاج کرونیکا در مبارزه شکسته می‌شود و بدون آن، نمی‌توانند که زمان را بازگردانی کنند. از طرفی شنگ سونگ (Shang Tsung) و فوجین (Fujin) همراه با نایت وُلف (Night Wolf)، از طلسم زمانی کرونیکا آزاد می‌شوند و به لو کنگ هشدار می‌دهند تا دست نگه داشته و آن‌ها را برای پس گرفتن این تاج، به گذشته بفرستد. داستان Aftermath از همین نقطه شروع می‌شود و با بازگشت به رویدادهای اخیر بازی، اینبار تغییراتی در آن انجام می‌شود؛ این سفرهای زمانی مجدد و چندین باره، بدون شک یکی از کارهای تکراری در خط داستانی این سری و به خصوص در بازی Mortal Kombat 11 است اما با این وجود، اتفاقاتی که در حین Aftermath رخ می‌دهد، آنقدر جذاب هستند که رضایت طرفداران را به دنبال داشته باشد.

نقد و بررسی Mortal Kombat 11: Aftermath

از طرفی می‌توان اضافه کرد که این بسته الحاقی، به نوعی برای خودنمایی کاراکترهای اضافه شده به بازی مانند نایت وُلف و سیندل (Sindel) بوده اما بدون شک می‌توان آن را متعلق به شنگ سونگ دانست. مدت‌ها پیش بود که شخصیت شنگ سونگ به بازی اضافه شد و در کنار آن، اخبار جدیدی منتشر شدند که گویای بازگشت بازیگر نقش این کاراکتر، در فیلم قدیمی Mortal Kombat 1995 بودند؛ کری هیرویوکی تاگاوا (Cary Hiroyuki Tagawa) برای صداگذاری کاراکتر خود اینبار در دنیای بازی، بازگشته بود و حال در Aftermath شاهد حضور او در بخش داستانی نیز هستیم که این نقش را به خوبی اجرا کرده است.

نقد و بررسی Mortal Kombat 11: Aftermath

از میان کاراکترهای اضافه شده، می‌توان گفت که فوجین بهترین آن‌ها به حساب می‌آید؛ حملات ترکیبی و استفاده از قدرت باد، این کاراکتر به راحتی می‌تواند جزء آن دسته از شخصیت‌های خاص این بازی قرار دهد. شیوا (Sheeva)، دیگر کاراکتر اضافه شده به بازی، از جمله شخصیت‌هایی است که بازی با آن بسیار راحت‌ بوده و گزینه‌ای بسیار مناسب برای افرادی که به تازگی قصد شروع Mortal Kombat را دارند، به حساب می‌آید. درحالی که شیوا برای مبارزه نزدیک یک مبارز فوق‌العاده است، روبوکاپ (RoboCop) کاراکتری است که با استفاده از سلاح‌ و تجهیزات خود، از بهترین گزینه‌ها برای مبارزه از راه دور حساب می‌شود.

به هر حال، با وجود اضافه شدن سه کاراکتر جدید، همچنان جای خالی کاراکترهای بیشتر برای یک بسته الحاقی کامل مانند Aftermath حس می‌شود؛ گرچه بخش داستانی این بسته تا حدودی رضایت‌بخش به نظر می‌رسد اما در نهایتا ۲ یا ۳ ساعت تمام می‌شود و این آن چیزی که انتظار می‌رفت نیست. کم بودن محتوای لازم در بسته الحاقی Aftermath درحالی است که قیمت عجیب آن، کمی دارندگان این بازی را آزرده خاطر کرده است. قیمت این بسته الحاقی به صورت جداگانه ۴۰ دلار است؛ در حالی که قیمت یک پکیج کامل از تمامی بسته‌های الحاقی قبلی، در کنار Aftermath و بازی اصلی، چیزی حدود تنها ۶۰ دلار است که منطقی به نظر نمی‌رسد؛ قیمت کلی این مجموعه به صورت جداگانه، ۱۴۰ دلار است که باعث شده تا افرادی که این مجموعه را به همین شکل تهیه کرده‌اند، کمی از این قیمت گذاری عجیب، ناراضی شوند اما به هر حال، این قیمت برای افرادی که به تازگی قصد خرید این بازی را دارند، یک معامله فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

نقد و بررسی Mortal Kombat 11: Aftermath

بسته الحاقی Aftermath، شخصیت‌های منفی را بیشتر وارد جریان اصلی داستان بازی می‌کند و پایان خوش Mortal Kombat 11 را تغییر می‌دهد؛ این بسته الحاقی و سه کاراکتر جدید آن، داستان بسیار جالبی را به بازی اضافه می‌کنند اما با وجود محتوای کم، قیمت ۴۰ دلار برای آن کمی نامعقول است‌.
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار