آموزش هاعکاسی و ادیت

هنر عکاسی از طبیعت

عکاسی در طبیعت بسیار جذاب است. آشنایی با اصول عکاسی طبیعت، این کار را برای عکاسان لذت بخش میکند. شگفتی های طبیعت، می‌تواند سوژ ه‌های بسیار فوق العاده ای برای عکاسی طبیعت باشد؛ به شرط آنکه اصول عکاسی طبیعت را بدانیم.

شکار حرکت پدیده‌های طبیعی

اگر شما با حرکت آب در عکاسی سروکار دارید می‌توانید با یادگیری زمان نور دهی طولانی تر، عکس خیره کننده ای از حرکت آب تولید کنید. این کار در حالت اولویت شاتر قرار دهید و زمان نوردهی را بیشتر از ۲ ثانیه تنظیم کنید شما همچنین از حالت اولویت دیافراگم در دوربین استفاده با اندازه کوچکتر مثل f/32 کنید. با استفاده این اندازه برای دیافراگم عموماً مقدار بیشتری نوردهی لازم است.

اگر در نور شدید روز کار می کنید لازم است از فیلتر چگالی طبیعت استفاده کنید تا از تاثیرات منفی نور شدید در امان بمانید. استفاده از این ترفند از سرعت شاتر کمتر استفاده کنید.  برای اینکه در عکاسی با این سبک عکس شما دارای وضوح بیشتری باشد حتما از سه پایه استفاده کنید.

از آب به عنوان آینه استفاده کنید

از اصول عکاسی طبیعت، توجه به اجزا و عناصری مانند آب است که امکان ایجاد جلوه هایی خاص و منحصر به فرد می شود. سطح آب در زمان گرگ و میش ( بعد از طلوع آفتاب و قبل از غروب آفتاب) جلوه های بسیار زیبایی خلق می کند. بهترین زمان برای این دسته از عکس ها در ۲ ساعت طلایی است. یک ساعت مربوط به بعد از طلوع آفتاب و یک ساعت قبل از غروب آفتاب است.

به عمق تصویر در عکاسی طبیعت توجه کنید

وقتی شما در طبیعت عکاسی می‌کنید، باید سعی کنید با حفظ عناصر مختلف تصویر و تمرکز روی همه آنها به تصویر عمق دهید. برای این کار لازم است تا از دیافراگم کوچک استفاده کنید. محدوده مناسب برای دیافراگم برای رسیدن به این هدف بین f/16 تا f/22  است. استفاده از این دیافراگم، کلیه اشیا موجود در کادر را به صورت شفاف نشان خواهد داد و عمق را به عکس شما اضافه می‌کند. دوربین خود را روی سه پایه نصب کنید تا از تکان خوردن دور بماند چون در این حالت لنز، نور کمتری جذب می کند.

 در عکاسی طبیعت از لنزهایی با زاویه دید بازتر استفاده کنید

در اصول عکاسی طبیعت استفاده از لنز هایی با زاویه دید باز نسبت به سایرین ارجحیت دارد. این لنزها نمایی وسیع تر در تصویر ایجاد میکنند که این امر حسی از فضای باز در بیننده ایجاد میکند. همچنین این لنز ها عمق بیشتری از زمین به تصویر می کشند و امکان استفاده از شاتر با سرعت بیشتر را فراهم می‌کنند. این ویژگی دلیل جذب نور بیشتر توسط این لنزها است. توجه داشته باشید عکاسی با دیافراگم f/16 در این حالت به داشتن پس زمینه های واضح و کامل کمک می کند.

استفاده از فیلتر ها در عکاسی طبیعت

 برای گرفتن عکس خوب، بهتر است از دو نوع فیلتر که در تنظیمات دوربین وجود دارد استفاده کنید. فیلتر های قطبی باعث تیره تر دیده شدن آسمان می‌شود و این رنگ باعث بهتر نمایان شدن ابرها به دلیل تضاد رنگ (Contrast) می‌گردد. همچنین فیلترهای چگالی طبیعی مانع ورود نور بیش از اندازه لنز دوربین می‌شود. این ویژگی برای روزهایی که نور خورشید شدید است و امکان استفاده از سرعت شاتر پایین نیست ( مثلا زمانی که شما میخواهید از حرکت آب یا آسمان عکس بگیرید) کاربرد دارد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار