آموزش ها

چگونه می‌توانیم به‌روزرسانی خودکار در گوشی خود را متوقف کنیم؟

معمولا گوشی‌ها به شکل سیستمی و خودکار برنامه‌هایش را به روزرسانی می‌کند و این موضوع باعث مصرف بیشتر اینترنت می‌شود. برای متوقف کردن به روزرسانی خودکار در گوشی‌ لازم است که تنظیمات دستگاه تغییراتی انجام شود.

اصولا گوشی‌های اندرویدی به شکل خودکار به روزرسانی‌های نرم‌افزاری صورت می‌گیرد و از یک سوی باعث مصرف بیشتر اینترنت می‌شوند و از سوی دیگر اپلیکیشن‌ها عملکرد قبلی‌ را روی دستگاه از دست می‌دهد.

برای این منظور راهکارهایی وجود دارد تا از به روزرسانی‌های خودکار برنامه‌های مختلف در گوشی‌های اندروید جلوگیری شود.

متوقف کردن به روزرسانی خودکار در برنامه‌های گوگل پلی

برای جلوگیری از به روزرسانی خودکار برنامه‌ها در گوگل پلی ابتدا لازم است

  • گوگل پلی را باز کنید
  • روی منو در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید
  • گزینه تنظیمات را انتخاب کنید
  • در این صفحه گزینه‌ی  Auto-Update apps را انتخاب کنید
  • صفحه‌ای باز می‌شود که سه گزینه‌ی
  •  over any network
  • over Wi-Fi only
  • Don’t auto-update apps
  • باز می‌شود با زدن تیک گزینه‌ی Don’t auto-update apps و سپس کلید Done مدیریت به روزرسانی برنامه‌ها دیگر به شکل خودکار صورت نمی‌گیرد.

البته باید مراقب باشید که مدام به روزرسانی‌ها را به شکل دستی انجام دهید چرا که بعضی برنامه‌ها برای عملکرد بهتر و رفع مشکلات نیاز به به روزرسانی دارند.

 

به روزرسانی خودکار در گوشی

البته برای لغو به روزرسانی‌های خودکار برنامه‌های خاص لازم است باز هم مراحل زیر را طی کنید؛

برای این کار نیز لازم است:

  • ابتدا به فروشگاه گوگل‌پلی مراجعه کنید
  • روی آیکون جستجو ضربه بزنید و برنامه‌ی مورد نظرتان را در این بخش تایپ کرده و جستجو و اپلیکیشن مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ی اپلیکیشن مد‌نظر در بالای صفحه روی نماد سه‌نقطه کلیک کنید
  • در بخش باز شده گزینه‌ی Enable auto update را غیرفعال کنید.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که اصولا چنین عملیاتی را لازم است برای برنامه‌هایی انجام دهید که خیلی به آنها نیاز ندارید و درصورتی که مرتب به روزرسانی نشوند مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

جلوگیری از به روزرسانی خودکار سیستم‌عامل اندروید

برای جلوگیری از به روزرسانی خودکار سیستم عامل اندروید، ابتدا به بخش تنظیمات گوشی مراجعه و این صفحه را تا پایین اسکرول کنید و روی گزینه‌ی About Phone ضربه بزنید.

حالا گزینه‌ی Software Updates را انتخاب کرده و سپس تمام گزینه‌های موجود را غیر فعال کنید.

به این ترتیب امکان آپدیت و به روزرسانی خودکار اندروید وجود ندارد و برای انجام به روزرسانی، لازم است به شکل دستی عملیات را انجام دهید.

Setting > About Phone > Software Updates

متوقف کردن به روزرسانی خودکار در سیستم عامل iOS

برای جلوگیری از به روزرسانی خودکار در سیستم عامل iOS ابتدا به بخش تنظیمات گوشی وارد شوید و گزینه iTunes & App Store را انتخاب کنید. سپس در قسمت Automatic Downloads  گزینه‌ Updates ‌را غیر فعال کنید.

Stop auto-updating on iOS

برای جلوگیری از مصرف اینترنت و داده‌ی بیشتر، لازم است که همه‌ی چهار گزینه‌ی موجود در این بخش را غیرفعال کنید.

برای گوشی‌های آیفون یا آیپدها گاهی پیام‌هایی ارسال می‌شود که از وجود یک به روزرسانی در کارت حافظه حکایت دارد و از شما درخواست می‌شود، این آپدیت را نصب کنید.

برای جلوگیری از دریافت چنین پیام‌هایی لازم است آپدیت‌هایی را که قبلا دریافت کرده اما نصب نکرده‌اید را نصب کنید یا از طریق مسیر

Setting > General > Sotrage & iCloud Usage

اقدام به پاک کردن آن‌ها کنید.

هنگامی که از مسیر مذکور وارد شدید، ابتدا به بخش Storage مراجعه کرده و سپس گزینه Manage Storage را انتخاب کنید. اینجا فهرستی نمایش داده می‌شود که در آن می‌‌توانید آپدیت‌های دریافت شده اما نصب نشده روی سیستم عامل را مشاهده و در صورت تمایل، آنها را حذف کنید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار