مقایسه

کدام گوشی را بخریم؟ مقایسه سامسونگ Galaxy S21 و شیائومی Mi 11

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

حالا که سال ۲۰۲۱ هم از نیمه گذشته می‌توان به طور قطعی درباره گوشی‌های پرچم‌دار این سال صحبت کرد و نظر داد. خوشبختانه امسال گوشی‌های هوشمند از همیشه قوی‌تر بودند و برندها‌ی مختلف، بهترین‌های خودشان را روانه بازار کردند. اما دو مورد از بهترین گوشی‌های هوشمندی که تا به حال دیده‌ایم سامسونگ گلکسی S21 و شیائومی Mi 11 هستند.

این دو گوشی هوشمند هر دو از اولین محصولاتی هستند که از چیپ ست کارآمد Qualcomm 888 در ساختمان داخلی خود استفاده کردند و در واقع پیشرو مسیر تلفن‌های هوشمند اندرویدی در آینده‌ای نه چندان دور شدند.


قیمت و دسترسی

اگر نمی‌خواهید پول زیادی را صرف خرید یک گوشی تلفن هوشمند کنید و یا بودجه محدودتری دارید به این مقایسه کوتاه دقت کنید. قیمت Samsung Galaxy S21 از گوشی هم خانواده خود یعنی Galaxy S20 با اختلاف پایین‌تر است. اما در مقابل، Mi 11 قیمتی حتی به صرفه‌تر از این دو داشته و برای کسانی که می‌خواهند کمی در خرج و مخارج خود صرفه‌جویی کنند گزینه بهتری است.

طراحی و صفحه نمایش

یکی از ادعاهایی که چندی است در بازار لوازم دیجیتالی و به خصوص موبایل به گوش می‌رسد این است که Galaxy S21 از نظر طراحی برترین گوشی اندرویدی است. اما آیا این ادعا صحت دارد؟

  • گوشی هوشمند Samsung Galaxy S20 دارای یک صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی ۱۰۸۰p با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است.
  • اگر از یک گوشی توقع بیشتری دارید، Xiaomi Mi 11 یک پنل ۶٫۸۱ اینچی ۱۴۴۰p و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی دارد.

از نظر ظاهری سامسونگ واقعاً طراحی قدیمی خود را برای Galaxy S21 تغییر داد. سامسونگ در این دستگاه ماژول دوربین را هم سطح با پنل پشتی قرار داده و منحنی‌هایی که چندین سال در تمامی دستگاه‌های خود از آن‌ها استفاده می‌کرد را کنار گذاشته است.

 

Galaxy S21 معمولی ۶٫۲ اینچی که ما آن را بررسی کرده‌ایم، در مقایسه با سایر گوشی‌های مدرن سایز کوچکتری دارد و به راحتی درون جیب جای می‌گیرد و همچنین افرادی که دست‌های ظریفی دارند می‌توانند به آسانی و فقط با یک دست با این گوشی کار کنند. البته نسخه‌های بزرگتری از این تلفن هوشمند نیز موجود است که در صورت نیاز می‌توانید آن را تهیه کنید. اما این مساله درباره Xiaomi Mi 11 با صفحه نمایش ۶٫۸۱ صادق نیست.

Samsung Galaxy S20 ابعادی معادل ۷۱٫۲ در ۱۵۱٫۷ در ۷٫۹ میلی متر داشته و وزن آن ۱۷۲ گرم است. ابعاد Xiaomi Mi 11 حدود ۷۴٫۶ در ۱۶۴٫۳ در ۸ میلی متر بوده و وزنی معادل  ۱۹۶ گرم دارد.

گذشته از تفاوت سایز قابل توجهی که این دو دارند،  شیائومی از نظر مواد اولیه به کار رفته نسبت به Galaxy S21 کمی جلوتر است. برند سامسونگ برای اینکه قیمت این گوشی را نسبت به گوشی قبلی خود یعنی Galaxy S20 پایین بیاورد، پنل پشتی را به جای شیشه از پلاستیک تهیه کرد. در حالی که در ساختار Mi 11 هر دو طرف از شیشه ساخته شده‌اند.

البته که برای قضاوت قطعی باید Mi 11 را به درستی بررسی کنیم، اما به نظر می‌رسد که پرچمدار شیائومی در مورد کیفیت صفحه نمایش نیز برنده میدان باشد. در حالی که هر دوی این گوشی‌ها پنل OLED از HDR10+ پشتیبانی می‌کنند، دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و بیش از ۱۰۰۰ نیت روشنایی پایدار هستند، Mi 11 وضوح تصویر را از میزان ۱۰۸۰p گوشی هوشمند S21 به ۱۴۴۰p افزایش می‌دهد. همچنین Mi 11 انحنای بیشتری نیز دارد . زیرا Galaxy S21 بیشتربه دنبال ظاهری تخت است.

هر دو گوشی مورد بررسی برای اتصالات از USB-C بهره می‌برند و از گوریلا گلس ویکتوس استفاده می‌کنند. همچنین هر دو دوربین جلو را در یک برش کوچک قرار داده‌اند. اما اختلاف آن‌ها در رتبه IP گوشی هوشمند Galaxy S21 است. زیرا Xiaomi Mi 11 فقط در برابر ضربه‌های خفیف مقاومت دارد.

مشخصات فنی و عملکرد

  • هر دو گوشی مجهز به چیپ ست کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ ۲۰۲۱ هستند.
  • در قیمت پشت هر دو گوشی سه دوربین با پشتیبانی از فیلمبرداری ۸K مشاهده می‌شود.
  • در هیچ کدام از این گوشی‌ها فضای ذخیره سازی را نمی‌توان ارتقا داد.

از نظر داخلی شباهت‌های زیادبی بین این دو گوشی وجود دارد. هر دو از Snapdragon 888 (نسخه بریتانیایی S21 دارای Exynos 2100 است) استفاده می‌کنند، به هیچ وجه نمی‌توان حافظه داخلی آن‌ها را ارتقا داد و دارای ۸ گیگابایت رم و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه هستند. همچنین در هر دو گوشی می‌توانید از Wi-Fi 6، پشتیبانی از ۵G و شارژ بی‌سیم و سیمی استفاده کنید.

 

اگر بخواهیم عمر باتری واقعی این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم باید گفت Xiaomi Mi 11 یک باتری بزرگتر ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. اما باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گوشی S21 نیز قدرت بسیار بالایی دارد.

در بین این دو گوشی فقط Mi 11 است که شارژر را همراه خود دارد و لازم نیست شارژر جداگانه خریداری کنید و همچنین این شارژر سرعت بالاتری نیز در پر کردن باتری دارد.

با نگاهی به قسمت پشتی گوشی‌ها می‌توان دوربین‌ها را مشاهده کرد. هر دو دستگاه سه سنسور دارند اما هر برند رویکرد متفاوتی را در  دوربین‌های خود در پیش گرفته است. سامسونگ گلکسی S21 دارای سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با لنز فوق عریض و سنسور نهایی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز تله (TELE) برای افزایش زوم است. اگر چه این سه سنسور شباهت زیادی به دوربین‌های Galaxy S20 دارند اما نمی‌توان انکار کرد که این ماژول دوربین ، ترکیب خوبی محسوب می‌شود.

در طرف دیگر Xiaomi Mi 11 قرار دارد. این گوشی دارای یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی HMX سامسونگ بوده که با یک دوربین ماکرو فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی ترکیب شده است. هر دو گوشی می‌توانند با کیفیت ۸K فیلمبرداری کنند و همچنین از HDR 10+ در ۴K نیز پشتیبانی می‌کنند.

کدام یک برترین گوشی اندرویدی سال ۲۰۲۱ است؟

Samsung Galaxy S21 در مقابل Xiaomi Mi 11

قبلا هم گفته‌ایم که Galaxy S21 یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار کنونی است، البته که نسبت به گوشی قبلی همین برند یعنی S20 پیشرفت چندانی نداشته اما همچنان در میان گوشی‌های اندرویدی یکی از انتخاب‌های برتر محسوب می‌شود.

اما با در نظر گرفتن این نکته که گوشی هوشمند Mi 11 قیمت کمتری داشته، صفحه نمایش آن بزرگ‌تر بوده، تراکم پیکسلی بالاتری دارد و  و طراحی آن تمام شیشه‌ای است، اگر از طرفداران پر و پا قرص سامسونگ نیستید پیشنهاد می‌کنیم به سادگی از این پیشنهاد وسوسه‌انگیز گذر نکنید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار