مقایسه

گلکسی A53 رو در روی گلکسی A33: مقایسه دو برادر اقتصادی

شاید سامسونگ دو مراسم معرفی بزرگ در سال برای تلفن‌های تاشو و خانواده گلکسی اس داشته باشد اما محصولات اقتصادی را هرگز نادیده نمی‌گیریم. گلکسی A53 5G و گلکسی A33 5G به تازگی معرفی شده‌اند تا تیم اقتصادی سامسونگ به روز باشد.

از طرفی انتخاب بین دو عضو خانواده گلکسی A ساده نیست. روکیدا دو دستگاه را رو در روی هم قرار می‌دهد تا بهترین را انتخاب کنید. برای یک مقایسه جانانه ما را همراهی می‌کنید؟

1. قیمت

گلکسی A53 5G از 449 یورو و گلکسی A33 5G از 369 یورو آغاز می‌شود. کمی عجیب به نظر می‌رسد اما گلکسی A33 5G به شکل رسمی در خاک آمریکا به فروش نمی‌رسد و به همین دلیل قیمت آن به دلار نوشته نشده.

نسخه پایه هر دو دستگاه از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی استفاده می‌کند. اگر یک کاربر با کارهای زیاد باشید، می‌توانید یک نسخه قوی‌تر با 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی را به خانه ببرید.

یک نکته جذاب در مورد دو دوست اقتصادی سامسونگ، پشتیبانی از حافظه جانبی است. با یک حافظه میکرو SD می‌توانید فضای ذخیره سازی را تا مقدار دلخواه افزایش دهید.

2. ابعاد، کیفیت و طراحی

ابتدا مشخصات فیزیکی دو دستگاه را مقایسه می‌کنیم

  • گلکسی A53: 159.6 در 74.8 در 8.1 میلی متر با وزن 189 گرم و استاندارد IP67
  • گلکسی A33: 159.7 در 74 در 8.1 میلی متر با وزن 186 گرم و استاندارد IP67

از نظر ابعاد دو برادر دو قلو حساب می‌شوند. گلکسی A53 کمی بزرگ‌تر و کمی سنگین‌تر است. فاصله و تفاوت‌ها آنقدر کم است که به سختی متوجه آن خواهید شد. استاندارد IP67 مقاومت تلفن همراه در برابر آب و گرد و غبار معنی می‌شود.

نکته جالب در مورد روند تولید دو دستگاه تفاوت‌های بسیار کوچک است. تولید انبوه یک قطعه هزینه آن را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد. ما نمی‌دانیم که سامسونگ چرا با جزئیات کوچک هزینه‌های تولید دو دستگاه را افزایش داده‌. شما چطور فکر می‌کنید؟

3. دوربین

مشخصات دوربین دو دستگاه به شرح زیر است

  • گلکسی A53: 64 مگاپیکسل دوربین اصلی به همراه لرزش‌گیر اپتیکال و فیلم برداری با کیفیت 4K، 12 مگاپیکسل دوربین فوق عریض با زاویه دید 123 درجه، 5 مگاپیکسل دوربین ماکرو، 5 مگاپیکسل حسگر عمق سنج، 32 مگاپیکسل دوربین سلفی به همراه فیلم برداری با کیفیت 4K
  • گلکسی A33: 48 مگاپیکسل دوربین اصلی به همراه لرزش‌گیر اپتیکال و فیلم برداری با کیفیت 4K، 8 مگاپیکسل دوربین فوق عریض با زاویه دید 123 درجه، 5 مگاپیکسل دوربین ماکرو، 2 مگاپیکسل حسگر عمق سنج، 13 مگاپیکسل دوربین سلفی به همراه فیلم برداری با کیفیت 1080p

تجربه کار با دوربین هر دو دستگاه تقریبا برابر است. مشخصات دوربین کمی متفاوت به حساب می‌آید اما هیچ تفاوتی در رنگ‌ها و پردازش تصویر مشاهده نمی‌کنیم.

آیا به امید داشتن دوربین بهتر گلکسی A53 را خریداری می‌کنید؟ پیشنهاد می‌کنیم A33 را در کنار برادر بزرگ‌تر خود بررسی کنید. جالب به نظر می‌رسد اما تفاوت قابل توجهی میان آن دو دیده نمی‌شود. اگر دوربین معیار خرید شما باشد، تلفن ارزان‌تر را پیشنهاد می‌کنیم.

4. نمایشگر

مشخصات نمایشگر دو دستگاه به شرح زیر است

  • گلکسی A53: نمایشگر 6.5 اینچ با نرخ نوسازی 120 هرتز، کیفیت تصویر FHD پلاس با 2400 در1080 پیکسل، فناوری سوپر آمولد، حداکثر روشنایی 800 نیت، محافظ نمایشگر گوریلا گلس 5
  • گلکسی A33: نمایشگر 6.4 اینچ با نرخ نوسازی 90 هرتز، کیفیت تصویر FHD پلاس با 2400 در1080 پیکسل، فناوری سوپر آمولد، حداکثر روشنایی 800 نیت، محافظ نمایشگر گوریلا گلس 5

اگر تنها مشخصات برای شما اهمیت داشته باشد، هر دو دستگاه شباهت زیادی به یکدیگر دارند. هر دو از یک نمایشگر سوپر آمولد با کیفیت و حداکثر روشنایی برابر قدرت می‌گیرد.

از طرفی تجربه کار با دستگاه کمی تفاوت دارد. گلکسی A33 از طراحی قدیمی سامسونگ استفاده می‌کند و حفره ناچ در بالای صفحه جذاب به نظر نمی‌رسد. گلکسی A53 زبان طراحی مدرن‌ سامسونگ را دنبال می‌کند.

5. کدام یک را خریداری کنیم؟

هر دو دستگاه با پردازنده اگزینوس 1280 و باتری 5000 میلی آمپر لبخند رضایت را روی لب شما می‌نشانند. پشتیبانی از شارژر 25 وات و استاندارد IP67 را فراموش نکنید. متاسفانه هر دو دستگاه از جک هدفون پشتیبانی نمی‌کنند و شارژر درون جعبه آن‌ها قرار ندارد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار