اخبار فناوریتراشه و پردازنده هاموبایل

گوشی‌های میان‌رده ۲۰۲۴ به لطف این چیپست اسنپدراگون بسیار قدرتمند خواهند بود

سال گذشته چند مدل گوشی‌ میان‌رده با چیپست اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ راهی بازار شدند که توان پردازشی بسیار بالایی را برای این گوشی‌ها ارائه کرد. حالا به نظر می‌رسد نسل بعدی این تراشه به طور قابل توجهی توان پردازشی گوشی‌های میان‌رده را بهبود می‌بخشد.

بر اساس اعلام یکی از افشاگران مشهور چینی که با نام کاربری  Digital Chat Station در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد، اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ از معماری مشابه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند. این تراشه نیازی به معرفی ندارد و قوی‌ترین تراشه در بین گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود که تقریبا تمام گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی در سال ۲۰۲۴ با این تراشه راهی بازار خواهند شد.

این پردازنده از یک هسته‌‌ی بزرگ Cortex-X4 و پنج هسته‌ی متوسط Cortex-A720 و دو هسته‌ی کوچک Cortex-A520 بهره می‌برد. بنابراین احتمالا برای اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ هم این ترکیب هسته‌ها استفاده می‌شود که طبیعتا مانند نسل قبلی، هسته‌های موردنظر سرعت کلاک پایین‌تری خواهند داشت.

در هر صورت امیدواریم تعداد بیشتری از گوشی‌های میان‌رده به این تراشه مجهز شوند زیرا برای یادآوری باید بگوییم که اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ توسط تعداد محدودی از میان‌رده‌ها مورد استفاده قرار گرفتند که ظاهرا بخشی از این موضوع به قیمت بالای این تراشه برمی‌گردد.

منبع: Android Authority

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
برچسب ها
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار