نقدو بررسی انواع موبایلنقدوبررسی

بررسی گوشی Reno10 Pro Plus اوپو

برند OPPO در سال 2004 در چین راه اندازی شد و در ماه ژوئن ۲۰۱۶ به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده تلفن همراه کشور چین تبدیل شد. این برند در سال های اخیر نیز توانسته سهم بازار زیادی را از این کشور از آن خود کند. یکی از گوشی های رده بالا این برند رنو 10 پرو پلاس است که با پردازنده پرچمدار Snapdragon 8+ Gen 1 که یک چیپست بسیار جذاب و درجه یک پرچمدار حتی در میان گوشی های هوشمند سطح بالا و درجه یک همین سال گذشته است عرضه شده. این گوشی علاوه بر سخت افزار جذاب از یک دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی در کنار دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی با قابلیت های عالی عکاسی و تصویربرداری استفاده میکند. با بررسی گوشی Reno10 Pro Plus اوپو همراه دیجی اطلس باشید تا ببینیم این گوشی در حد پرچمداران برندهای مطرح دنیا عمل میکند یا نه؟!

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Reno10 Pro Plus اوپو

طراحی Reno10 Pro Plus اوپو تا حد زیادی از طراحی گوشی‌های برند اپل فاصله گرفته است، چون اگر سری‌های Reno7 و Reno8 این برند را به همراه گوشی‌های سری Reno9 بررسی کنید طراحی شبیه گوشی های اپل دارند. گوشی Reno10 Pro Plus با ابعاد 162.9 در 74 در 8.3 میلی‌متر و وزن 194 گرمی بسیار خوش دست می‌باشد و زمانی که این گوشی را در دست می‌گیرید، حس و حال خوبی را به شما منتقل می‌کند و در بسیاری از بخش‌های کلیدی شبیه به Huawei P60 Pro ساخته و طراحی شده است.
صفحه نمایش گوشی Reno10 Pro Plus لبه هایی خمیده دارد و با حاشیه‌ باریک کنار صفحه جفت می‌شوند تا نمای غوطه‌ وری داشته باشند. حسگر اثر انگشت بر روی صفحه نمایش قرار دارد و عملکرد مناسب و نسبتا سریعی هم دارد. محافظ اصلی صفحه نمایش این گوشی خیلی خوب نیست و پس از یک هفته استفاده امکان اینکه خراش بردارد وجود دارد، البته در حالت خاموش بودن صفحه نمایش این مورد خیلی مشخص نیست اما اگر ریز بین باشید می‌تونید این خراش‌ها را ببینید، پس حتما باید یک محافظ صفحه خوب برای آن تهیه کنید.

پنل پشتی این گوشی از پلاستیک ساخته شده که این برای یک گوشی در این رنج قیمتی شاید زیاد جالب نباشد البته جای اثر انگشت خیلی روی این بخش باقی نمی‌ماند. فریم گوشی از جنس آلومینیوم ساخته شده که کیفیت مناسب و ظاهر خوبی هم دارد. جزیره بیضی شکل دوربین در قسمت چپ گوشی قرار گرفته و بیرون زدگی نسبتا زیادی دارد و مانند گوشی های هوآوی بزرگ و تو چشم است. این جزیره دوربین شامل سنسورهای اصلی و یک فلش LED است که به صورت دو تکه طراحی و ساخته شده است. در پنل جلویی گوشی، دوربین سلفی در قسمت بالا و وسط در یک پانچ هول قرار گرفته است.
دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست گوشی دیده می‌شوند و شیار سیم کارت در سمت چپ قرار دارد. پورت تایپ سی هم در قسمت پایین گوشی قرار دارند. Reno10 Pro Plus در رنگ‌های طلایی، بنفش و مشکی عرضه شده که این رنگ‌ها اساساً گوشی را تبدیل به یک محصول لوکس و جذاب در حد یک پرچمدار می‌کنند. در کل در قسمت طراحی و کیفیت ساخت اگر از جنس پلاستیکی این گوشی بگذریم، Reno10 Pro Plus مانند یک گوشی رده بالا به نظر می رسد و طراحی جذاب و خاصی دارد و در این قسمت امتیاز خوبی را کسب می‌کند.

بررسی صفحه نمایش Reno10 Pro Plus

صفحه نمایش Reno10 Pro Plus یک نمایشگر LTPS AMOLED با ابعاد 6.74 اینچ و پشتیبانی از HDR10+ است که انتخاب‌های مختلفی را برای نرخ تازه سازی آن (45 هرتز، 60 هرتز، 90 هرتز و 120 هرتز) ارائه می‌دهد که متاسفانه شما می‌توانید تنها بین 60 هرتز و 120 هرتز سفارش سازی کنید و اگر می‌خواهید برای صرفه جویی در باتری 45 هرتز را انتخاب کیند باید به گوشی اجازه دهید تا نرخ‌های تازه‌سازی را به‌طور خودکار انتخاب کند.
صفحه نماش کاملا در بازی‌ها و محتواهای چندرسانه‌ای بدون لگ عمل می‌کند و با وجود پشتیبانی از HDR10+ به شما امکان مشاهده تصاویر با دینامیک رنج بالا و رنگ‌های زنده‌تر را می‌دهد که با توجه به نمایش 1 میلیارد رنگ، دیدن محتوای ویدیویی روی این نمایشگر دلپذیر است. نسبت صفحه نمایش به بدنه حدود 90.6 درصد است، به این معنا که صفحه نمایش به نسبت بدنه گوشی بخش زیادی را تشکیل میدهد و با داشتن حاشیه کم، شما تجربه لذت بخشی از تماشای ویدیو و بازی را روی این نمایشگر خواهید داشت.

به لطف کنترل روشنایی صفحه نمایش به صورت هوشمند این گوشی یا ProXDR و همچنین روشنایی بیشینه 1100 نیتی، این صفحه‌نمایش هم در محیط های داخلی و همچنین در فضای باز کاملا واضح و مشخص است و حتی در نور زیاد هم آیکون‌ها کاملا قابل تشخیص هستند و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. یکی از انتخاب‌های سوال برانگیز Oppo در بخش صفحه نمایش Reno10 Pro Plus نحوه سوییچ کردن آن بین وضوح تصویر Full HD و QHD است. با تست کردن ویدیوهای یوتیوب با هر دو گزینه 1080p و 1440p در این گوشی، محتوای 1080p کمی با رزولوشن پایین‌تر از آنچه واقعا هست به نظر می‌رسد، اما وضوح تصویر 1440p را کاملا واضح و شفاف نشان می‌دهد این مشکل و ایراد خیلی بزرگی نیست، چون هر دوی این رزولوشن ها خوب به نظر می‌رسند، اما اکثر محتوای آنلاین رسانه‌های اجتماعی 1080p یا پایین‌تر هستند، مگر اینکه شخصی سازی شده باشند.

 

مشخصات باتری رنو 10 پرو پلاس

باتری گوشی رنو 10 پرو پلاس دارای ظرفیت 4700 میلی آمپر ساعت است. میزان مصرف باتری گوشی رنو 10 پرو پلاس بستگی به شرایط استفاده این گوشی دارد. در استفاده معمولی، ممکن است باتری بتواند تا یک روز یا بیشتر هم دوام بیاورد. اما در هنگام اجرای بازی‌های با گرافیک سنگین باتری سریع‌تر خالی می‌شود و زمان استفاده به کمتر از یک روز و حتی تا 12 ساعت نیز کاهش می‌یابد.
باتری این گوشی از نوع لیتیوم پلیمری بوده و توسط کاربر غیر قابل تعویض است. این باتری با حداکثر توان 100 وات قابلیت شارژ سریع را دارد و از فناوری‌های Power Delivery و Quick Charge 3 پشتیبانی می‌کند، اما متأسفانه این گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

 

با استفاده از شارژر ۱۰۰ واتی، این گوشی می‌تواند در مدت زمان بسیار کمی، حدود 30 دقیقه، کاملا شارژ شود و به راحتی می‌توانید در کمتر از 15 دقیقه گوشی را در حدود ۵۰ درصد شارژ کنید. این ویژگی برای کاربرانی که نیاز به شارژ سریع گوشی دارند و نمی‌توانند چندین ساعت برای شارز کامل گوشی خود صبر کنند میتواند نکته بسیار مثبت و نجات بخشی باشد.

 

بررسی عملکرد دوربین Reno10 Pro Plus

دلیل اصلی فروش مناسب سری رنو Oppo از زمان آغاز به کار، قابلیت‌های عکاسی و فیلمبرداری مناسب در گوشی‌های این سری بدون قیمت بسیار بالا است و Reno10 Pro Plus از این قاعده مستثنی نیست. اوپو سیستم دوربین پشتی Reno10 Pro Plus را سیستم دوربین پرتره Ultra-Clear می‌نامد که بدون توجه به اینکه از کدام دوربین پشتی استفاده می‌کنید، عکس‌های پرتره عالی را ثبت می‌کند و برخی از ترفندهایی که از آن استفاده می‌کند شامل استفاده از حذف نویز با هوش مصنوعی، روتووش و پردازش با پیکسل عمیق در فرمت RAW قبل از ذخیره آن به عنوان JPG است. این برند همچنین به لطف مطالعه روی 20 نوع مختلف نور پس زمینه، مدعی بهبود ProXDR با محدوده دینامیکی هشت برابر بالاتر در مقابل کیفیت SDR است.4

در گوشی Reno10 Pro Plus شما با یک دوربین 50 مگاپیکسلی با سنسور IMX890 سونی، دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اپتیکال تصویر و All Pixel Omni روبه رو هستید. این قابلیت ها به این معناست که دوربین اصلی Reno10 Pro Plus شبیه به یک پرچم‌دار درجه یک عمل می‌کند زیرا تمام ویژگی‌های فنی برای ثبت تصاویر روشن‌تر را دارد. دوربین اصلی همچنین وظیفه عکاسی 2 برابری با “crop zoom” را بر عهده دارد، جایی که زوم 2 برابری از مجموعه پیکسل‌های میانی برای ثبت عکس‌های واضح تر با مگاپیکسل کمتر استفاده می شود.
دوربین اصلی، تله فوتو پرتره 64 مگاپیکسلی است که اوپو ادعا می‌کند «این لنز، بالاترین دوربین تله‌فوتو پریسکوپ موجود در هر گوشی هوشمندی است که تا به حال وارد بازار شده است.» این لنز، یک سنسور بزرگ 1/2 اینچی (Omnivision OV64B) با دیافراگم f/2.5 است و Oppo گفته است که از لنزهای سیلندر بزرگتر برای “بهبود ثبات تصویر” با زوایای ضد لرزش گسترده‌تر استفاده می کند. در نهایت، این گوشی با یک دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض با استفاده از لنز ساخت سونی IMX355، دیافراگم f/2.2 و میدان دید 112 درجه به یک گوشی عالی برای عکاسی تبدیل شده است.
دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی اوپو نیز فوق العاده است. این دوربین از لنز سونی IMX709 با آرایه پیکسلی RGBW سفارشی Oppo و فوکوس خودکار بهبود یافته با فاصله فوکوس 15 سانتی‌متری استفاده میکند و عکس‌های عالی را در شرایط نوری مختلف ثبت می‌کند.

 

عملکرد پردازشی و نرم افزاری رنو 10 پرو پلاس

گوشی Reno10 Pro Plus از تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 بهره می‌گیرد که در یکی دو سال قبل در گوشی های پرچمدار برندهای مطرح استفاده میشده است. تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 با استفاده از فرایند ساخت 4 نانومتری تولید شده است که در کنار قدرت مناسب، مصرف انرژی قابل قبولی هم دارد.
مشخصات هسته‌های پردازشی در Reno10 Pro Plus به این صورت است که دارای 1 هسته 3.00 گیگاهرتز Cortex-X2 برای وظایف سنگین و نیازمند به عملکرد بالا و 3 هسته 2.75 گیگاهرتز Cortex-A710 برای کارهای متوسط و 4 هسته‌ 2.00 گیگاهرتز Cortex-A510 برای کارهای سبک و مصرف بهینه انرژی می‌باشد.

 

Reno10 Pro Plus با سیستم عامل Android 13 و رابط کاربری ColorOS 13.1 عرضه شده است. این گوشی توانایی اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها با کیفیت بالا بدون هیچ لگ و باگ خاصی را دارد و مشکل افت قدرت و داغ شدن بیش از حد در استفاده طولانی مدت رو ندارد. Reno10 Pro Plus از پردازنده گرافیکی Adreno 730 استفاده می‌کند که برای اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های گرافیکی خیلی عالی عمل می‌کند.
این گوشی اوپو در دو نسخه وارد بازار شده است که در نسخه اول دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم و در نسخه دوم دارای 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم می‌باشد که در هر دو نسخه با توجه به حافظه داخلی کافی، دیگر کاربران مشکلات مربوط به فضای ذخیره سازی کافی برای ذخیره سازی ویدئو و تصاویر را نخواهند داشت. با این ترکیب مناسب از حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و رم 16 گیگابایت، در کنار پردازنده قدرتمند، گوشی Reno10 Pro Plus یک گوشی با عملکرد بسیار خوب است که تقریبا در هر برنامه و بازی تجربه‌ای بی نقص و پرقدرت را برای کاربر فراهم می‌کند.

مشخصات اسپیکر Reno10 Pro Plus

اگر کیفیت صدا و اسپیکر یک گوشی در خرید شما تاثیر گذار است، به نظر من صبر کنید، چرا که گوشی Reno10 Pro Plus در قسمت اسپیکر اصلا در حد یک پرچمدار نیست. این اسپیکر با بلندگوهای استریو Dual Track ارتقاء یافته است، اما متاسفانه کیفیت صدا به اندازه انتظارات بلند نیست.
این گوشی اوپو دارای دو بلندگو می‌باشد، یکی در گوشه سمت چپ بالا و دیگری در سمت راست پایین، که این طراحی باعث شده خبری از توزیع متعادل وزن و فشار صدا نباشد، به گونه‌ای که صدای پایین سمت راست بدون توجه به جهت محتوا بلندتر به‌نظر می‌رسد بنابراین تجربه صوتی ارائه شده به کاربران از جذابیت کافی برخوردار نمی‌باشد.

آیا Reno10 Pro Plus ارزش خرید داره؟

گوشی Reno10 Pro Plus با داشتن عملکرد سخت‌افزاری قوی، دوربین‌های متنوع و با کیفیت برای عکاسی و فیلمبرداری و همچنین طراحی جذاب و زیبا می‌تواند برای کسانی که به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار در رنج قیمتی چهل تا پنجاه میلیون تومان هستند یکی از گزینه‌های مناسب باشد. اما قطعا در این رنج قیمتی رقیب‌های بسیار بزرگ و بهتری همچون گوشی s23 ultra سامسونگ و یا گوشی iPhone 13 pro Max وجود دارند که در کنار عملکرد مناسب سخت افزاری و دوربین و داشتن طراحی مناسب از امکانات نرم افزاری و رابط کاربری خوب بهره میبرند و برندهای شناخته شده ای در بازار ایران هستند. با توجه به عرضه محدود این گوشی در بازار ایران و قیمت بالای گوشی رنو 10 پرو پلاس اوپو برای خیلی از افراد ارزش خرید بالایی ندارد.

نویسنده : digiatlas.ir

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار