موبایلهوآوی

گوشی‌های «هواوی نوا 8» و «هواوی نوا 8 پرو» رسماً معرفی شدند

مطابق گزارش‌هایی که پیش از این منتشر شده بودند، هواوی امروز در کشور خود یعنی چین، از دو گوشی نوا 8 و نوا 8 پرو رونمایی کرد. این دو گوشی دارای نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی بالا بوده، از تراشه کایرین 985 نیرو می‌گیرند و دوربین پشتی چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی دارند. همچنین هر دو مدل از شارژ سریع 66 وات پشتیبانی کرده و قابلیت اتصال به شبکه‌های نسل پنجم یا همان 5G را دارند. در ادامه با ما همراه باشید.

هواوی نوا 8
(Huawei nova 8)

هواوی نوا 8

مدل استاندارد هواوی نوا 8 دارای صفحه نمایش اولد 6.57 اینچی با رزولوشن +FHD و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز است و یک حفره در قسمت فوقانی و مرکز آن دارد که محلی برای تعبیه دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است. اسکنر اثر انگشت این گوشی مانند بسیاری از پرچمدارهای روز دنیا در زیر پانل نمایشگر تعبیه شده و البته خروجی صدای بلندگو هم در حاشیه فوقانی قرار گرفته است.

دوربین هواوی نوا 8

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های طراحی نوا 8 دوربین پشتی است. برجستگی دوربین پشتی که به آن جزیره دوربین هم می‌گویند، به صورت بیضوی طراحی شده و سنسور اصلی آن بزرگ‌تر و بالاتر از بقیه خودنمایی می‌کند. در زیر این سنسور هم، سه لنز کمکی به همراه فلاش LED قرار گرفته است. لنزهای کمکی عبارتند از: یک لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید، یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق. همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم این گوشی قدرت پردازشی خود را از تراشه کایرین 985 هواوی می‌گیرد که اولین بار در ماه آوریل سال جاری و در گوشی آنر 30 معرفی شده بود. در کنار این پردازنده قدرتمند نیز از 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی استفاده شده است.

رنگ‌بندی هواوی نوا 8

در بخش نرم‌افزاری، هواوی نوا 8 به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید 10 با رابط کاربری EMUI 11 مجهز شده که البته مطابق انتظار خبری از سرویس‌های گوگل در آن نیست و از سیستم HMS اختصاصی هواوی استفاده می‌کند. باتری این مدل هم دارای ظرفیتی 3800 میلی آمپر ساعتی بوده و از شارژ سریع 66 وات پشتیبانی می‌کند.

مدل استاندارد نوا 8 در رنگ‌های نقره‌ای، بنفش، سبز و مشکی تولید شده و قیمت تعیین شده برای آن هم 3299 یوان (505 دلار) برای نسخه 8/128 گیگابایتی و 3699 یوان (565 دلار) برای مدل 8/256 گیگابایتی است. این گوشی از تاریخ 30 دسامبر (10 دی) فروش رسمی خود را در چین آغاز خواهد کرد، اما هنوز در مورد عرضه جهانی آن صحبتی به میان نیامده است.

هواوی نوا 8 پرو
(Huawei nova 8 Pro)

هواوی نوا 8 پرو

مدل نسبتاً پیشرفته‌تر هواوی نوا 8 پرو در جلوی بدنه خود به یک نمایشگر اولد 6.72 اینچی با رزولوشن +FHD مجهز شده و نرخ تازه‌سازی آن هم 120 هرتز است. کناره‌های صفحه نمایش این گوشی خمیده هستند و از خروجی رنگ 10 بیت پشتیبانی می‌کند که باعث ارائه رنگ‌های اشباع‌ شده‌تر و دقیق‌تر می‌شود. برخلاف مدل استاندارد، دوربین سلفی این مدل دوگانه است و داخل یک حفره کپسولی شکل در گوشه بالای سمت چپ نمایشگر تعبیه شده است. سنسور اصلی این دوربین 16 مگاپیکسلی بوده و یک لنز اولتراواید 32 مگاپیکسلی هم آن را همراهی می‌کند. اسکنر اثر انگشن هم که مانند مدل استاندارد، در زیر پانل نمایشگر قرار گرفته است.

صفحه نمایش هواوی نوا 8 پرو

با نگاهی به پشت بدنه نوا 8 پرو می‌توان همان طراحی جذاب مدل استاندارد را مشاهده کرد و مشخصات دوربین پشتی دقیقاً یکسان است. اما باتری این مدل کمی بزرگ‌تر شده و ظرفیت آن به 4000 میلی آمپر ساعت ارتقاء پیدا کرده است و البته همچنان از شارژ سریع 66 وات پشتیبانی می‌کند. در زمینه نرم افزار هم مدل پرو هیچ فرقی با مدل استاندارد نوا 8 ندارد و به صورت پیش فرض به EMUI 11 با سرویس‌های موبایلی هواوی (HMS) مجهز می‌باشد.

رنگ‌بندی هواوی نوا 8 پرو

هواوی نوا 8 پرو در همان رنگ‌های نقره‌ای، بنفش، سبز و مشکی در دسترس قرار گرفته و قیمتی هم که برای تعیین شده 3999 یوان برای مدل 8/128 گیگابایتی و 4399 یوان (672 دلار) برای مدل 8/256 گیگابایتی است. فروش این گوشی نیز مانند مدل استاندارد از روز 30 دسامبر (10 دی) در کشور چین آغاز خواهد شد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار