موبایل

گوشی اوریون با چیپ اگزینوس ۱۰۸۰ در بنچمارک آنتوتو رکورد زد

به تازگی یک موبایل با نام رمزی اوریون – Orion توانسته به کمک چیپ اگزینوس ۱۰۸۰ خود از سقف امتیازهای کنونی گوشی‌های اندرویدی در بنچمارک انتوتو عبور کند.

بنچمارک انتوتو – Antutu یکی از معتبرترین برنامه‌ها برای سنجش عملکرد چیپست موبایل‌هاست که از سال‌ها پیش مورد استفاده اهالی تکنولوژی قرار گرفته است. به تازگی یک گوشی با نام رمزی اوریون توانسته در این برنامه امتیاز جدیدی ثبت کند و رکورد پرچمداران اندرویدی را بشکند. اوریون از چیپ ۵ نانومتری اگزینوس ۱۰۸۰ توان می‌گیرد که طراحی و ساخت آن توسط سامسونگ انجام می‌شود.

چیپ اگزینوس ۱۰۸۰ از چهار هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 تشکیل شده و هسته‌های بزرگتر تا فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز می‌توانند فعالیت کنند. با کسب امتیاز بالاتر از ۱۸۱ هزار برای پردازنده، این گوشی عملکرد بهتری حتی نسبت به گلکسی نوت ۲۰ اولترا ۵ جی – Galaxy Note 20 Ultra 5G از خود به نمایش گذاشته که از چیپست اسنپدراگون +۸۶۵ استفاده می‌کند. البته برخی دیوایس‌ها با بهره‌گیری از اسنپدراگون +۸۶۵ امتیازی بالاتر از پرچمدار نوت کسب کرده‌اند و برای نمونه ایسوس راگ فون ۳ – Asus ROG Phone 3 با امتیاز ۱۸۵۶۵۱ شانه به شانه با اگزینوس ۱۰۸۰ ایستاده است.

چیپ اگزینوس 1080

پردازنده گرافیکی چیپ اگزینوس ۱۰۸۰ Mali-G78 بوده و هنوز درباره هسته‌های آن اطلاعی در دست نیست، اما با توجه به کسب امتیازی نزدیک به ۳۰۰ هزار توسط این GPU قطعا هسته‌های قدرتمندی در خود دارد. این امتیاز حتی از راگ فون که یک گوشی گیمینگ محسوب می‌شود بالاتر بوده و هیچ دیوایس اندرویدی تا به امروز نتوانسته به این امتیاز حتی نزدیک شود.

بهترین امتیاز GPU در دنیای اندروید متعلق به شیائومی می ۱۰ اولترا – Xiaomi Mi 10 Ultra بوده که با چیپست اسنپدراگون +۸۶۵ خود تست انتوتو را با امتیاز ۲۵۸۱۷۱ پشت سر گذاشته است. بدین ترتیب چیپ اگزینوس ۱۰۸۰ حدود ۱۵ درصد عملکرد بهتری نسبت به چیپست پرچمدار کوالکام از خود به جا گذاشته و در مقایسه باید بگوییم اسنپدراگون ۸۶۵ حدود ۲۰ درصد سریع‌تر از نسل پیشین یعنی ۸۵۵ ظاهر شده است.

هنوز تصوری از عملکرد اسنپدراگون ۸۷۵ نداریم ولی اگر به روند بهبود ۱۵ تا ۲۰ درصدی سالیانه خود ادامه دهد احتمالا عملکردی همسان با چیپ سامسونگ خواهد داشت. چیپ جدید اگزینوس به احتمال زیاد قلب تپنده بسیاری از پرچمداران سال ۲۰۲۱ خواهد بود و در زمینه پردازش گرافیکی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما سامسونگ از این چیپ برای گوشی‌های پرچمدار خود استفاده نخواهد کرد و طبق شایعات چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ در سری اس و نوت به کار گرفته خواهد شد.

چیپ اگزینوس 1080

عدم استفاده سامسونگ از این چیپ در پرچمدارانش چیزی از ارزش‌های اگزینوس ۱۰۸۰ کم نخواهد کرد و همچنان آن را در گوشی‌های پریمیوم سایر شرکت‌ها خواهیم دید. احتمالا ویوو ایکس ۶۰ – Vivo X60 اولین موبایلی خواهد بود که از این چیپ استفاده می‌کند.

گوشی اوریون که در انتوتو ظاهر شده از اندروید ۱۱ استفاده می‌کند و نمایشگرش مجهز به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی شده است. چیپ اگزینوس ۱۰۸۰ این گوشی در کنار ۸ گیگابایت رم LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 قرار گرفته تا عملکردی فوق العاده داشته باشد. اوریون در مجموع با امتیاز بالای ۶۹۳ هزار چندین پله بالاتر از راگ فون ایسوس که در حال حاضر با امتیاز ۶۴۲۶۷۱ صدرنشین انتوتو بوده قرار می‌گیرد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار