انیمیشن و کمیک

۱۰ انیمه‌ شبیه به انیمه ناروتو که باید آن‌ها را تماشا کرد

انیمه ناروتو (Naruto) اثر جذابی‌ است که در سال ۲۰۰۲ شروع و در سال ۲۰۰۷ به پایان رسید و بخش‌هایی از مانگای ناروتو را اقتباس کرد. پس از انیمه ناروتو که در سال ۲۰۰۷ به پایان رسید، انیمه‌ی ناروتو: شیپودن ادامه‌ی مانگا را در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ اقتباس کرد. مانگای ناروتو به طراحی و نویسندگی «ماساشی کیشیموتو» (Masashi Kishimoto) در سال ۱۹۹۹ شروع و در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید. در طول این سال‌ها، ناروتو محبوبیت بسیار زیادی کسب و برای افراد زیادی نقش اثری را بازی کرد که آن‌ها را به مدیوم انیمه کشاند. در این مطلب به معرفی ده انیمه شبیه به انیمه ناروتو می‌پردازیم که اگر طرفدار این مانگا یا انیمه باشید، از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد.

در دهه‌های هشتاد و نود، مانگا و انیمه‌ی Dragon Ball بودند که جایگاه خودشان را به عنوان محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین آثار اکشن، ماجراجویی یا به صورت جامع‌تری، شونن، ثابت کردند. نسل بعدی نیز چنین چیزی را تجربه کرد اما این دفعه، ناروتو اثری بود که آن موج محبوبیت را با خودش آورد و بر ژانر شونن و هر دو مدیوم مانگا و انیمه تاثیر زیادی گذاشت.

داستان ناروتو در مورد یک نینجای جوان طردشده و روح قدرتمند یک روباه شیطانی‌ است که شخصیت اصلی‌مان را همراهی می‌کند. این موضوع جذابیت‌های خودش را دارد اما شاید دنیایی که ناروتو در آن زندگی می‌کند و شخصیت‌های فرعی دیگر آن باعث شده‌اند که انیمه و فرنچایز ناروتو به چنین محبوبیت و موفقیتی برسد.

10. انیمه Boruto: Noruto Next Generations

شاید مشخص‌ترین و راحت‌ترین انتخاب برای انیمه‌ شبیه به ناروتو، سری دنباله‌ی آن یعنی بوروتو باشد. انیمه بوروتو توسط استودیوی پیرو تولید می‌شود، استودیویی که بر آثار شناخته‌شده‌ی زیادی کار کرده است، از خود انیمه‌ی Naruto گرفته تا آثاری چون Tokyo Ghoul ،Bleach و Black Clover. تا به امروز بیش از ۲۰۰ قسمت از انیمه بوروتو پخش شده است.

مانگای بوروتو زیرنظر خالق مانگای ناروتو، ماساشی کیشیموتو منتشر می‌شود، هرچند نویسندگی آن برعهده‌ی یوکیو کوداچی (Ukyō Kodachi) و طراحی آن بر عهده‌ی میکیو ایکموتو (Mikio Ikemoto) است. مانگای بوروتو در «مجله‌ی هفتگی شونن جامپ» شروع و پس از مدتی به «وی جامپ» انتقال پیدا کرد و حالا روند انتشار خود را به صورت ماهیانه طی می‌کند.

انیمه Boruto: Naruto Next Generations با به نمایش گذاشتن آینده‌ای آغاز می‌شود که فردی به نام «کاواکی» دهکده پنهان برگ‌ها را نابود کرده و درحال مبارزه با بوروتو است. پس از مشاهده این مبارزه به گذشته باز‌می‌گردیم؛ به دورانی که ناروتو هفتمین هوکاگه و فرزند او، بوروتو مرکز توجه داستان هستند و از طرفی هم به دلایلی، ناروتو و بوروتو رابطه‌ی چندان مطلوبی با یکدیگر ندارند. با تشکیل شدن تیمی متشکل از بوروتو، سارادا اوچیها (فرزند ساکورا و ساسوکه) و میتسوکی (فرزند اوروچیمارو) ماجراجویی‌هایی آغاز می‌شود که می‌توانند برای طرفداران ناروتو جذابیت‌های زیادی داشته باشند.

نظرات ضدونقیض زیادی در مورد انیمه‌ی بوروتو وجود دارد که می‌تواند تا حدی دل‌سردکننده باشد. اما با این‌حال، بوروتو اثری است که می‌تواند طرفداران انیمه ناروتو را با القای حس نوستالژی خاصش تا حدی خوبی راضی نگه دارد و حتی لحظات به یادماندنی‌ای را برایشان رقم بزند.

9. انیمه Dragon ‌Ball

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، دراگون بال یکی از تاثیرگذارترین انیمه‌های تاریخ و یکی از انیمه های شبیه به انیمه ناروتو است. با محبوبیت و شهرت بسیار زیادی که هم در غرب و هم در شرق دارد، مانگای درگون بال با فروش ۲۶۰ میلیون جلدی‌اش، سومین مانگای پرفروش تاریخ است. در سال ۱۹۸۴، آکیرا توریاما (Akira Toriyama) مانگای دراگون بال را خلق کرد که در طول یازده سال در مجله‌ی هفتگی شونن جامپ، چاپ و به انتشار می‌رسید. استودیوی توئی انیمیشن (Toei Animation) اولین اقتباس انیمه‌ای مجموعه درگون بال را تولید کرد و از طریق شبکه‌ی فوجی تی‌وی (Fuji TV) به انتشار رساند. این انیمه در بیش از ۸۰ کشور دنیا پخش شد، محبوبیت بسیار زیادی کسب کرد و حتی روی فرهنگ عامه نیز تاثیرگذار بود.

داستان انیمه Dragon Ball از جایی آغاز می‌شود که پسر جوانی به نام گوکو (Goku) به همراه دوستش، بولما (Bulma)، قدم در راه پیدا کردن هفت گوی اژدها می‌گذارند. اگر فردی بتواند این گوی‌های اژدها را پیدا کند، می‌تواند اژدهایی به نام شنرون (Shenron) را احضار کند و به آرزویش برسد. در این مسیر، گوکو و بولما با شخصیت‌های متعددی رو‌به‌رو می‌شوند و اتفاقات مختلفی را تجربه می‌کنند که سرشار از لحظات لذت‌بخش و سرگرم‌کننده‌ هستند و با صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیزی تکمیل شده‌اند

اگر به شخصیت‌های متعدد و منحصربه‌فرد علاقه دارید که هرکدام توانایی‌‌های خاص خودشان را دارند، اگر از سکانس‌های اکشن نفس‌گیر و هیجان‌انگیز خوشتان می‌آید، انیمه درگون بال می‌تواند شما را تا حد بسیار زیادی راضی کند. اگر از انیمه Dragon ‌Ball لذت بردید، می‌توانید به سرغ انیمه Dragon Ball Z بروید که به دوران بزرگسالی گوکو می‌پرازد و لحظات به شدت جذابی را در خود جای داده است.

۱۰ انیمه‌ شبیه به انیمه ناروتو که باید آن‌ها را تماشا کرد

8.انیمه Soul Eater

انیمه Soul Eater، اثری از استودیو بونز است که در میان طرفداران انیمه‌های شونن، محبوبیت نسبتا بالایی دارد. مانگای ۲۵ جلدی این اثر توسط Atsushi Ōkubo (خالق مانگای Fire Force)  نوشته و طراحی شده است. انیمه ۵۱ قسمتی Soul Eater تفاوت‌هایی با منبع اقتباسی دارد که نشانه‌ی خوبی نیست. انیمه مخصوصا در نیمه‌ی دوم انیمه و پایان‌بندی، آن‌طور که باید و شاید از لحاظ داستانی کیفیت مطلوبی ندارد. با این‌حال، انیمه سول ایتر، همچنان اثر جذابی است که می‌توان از آن لذت برد. انیمیشن این اثر، مانند بیشتر شونن‌ها کیفیت استانداردی دارد و آن‌طور که فکر می‌کنید پر زرق و برق نیست، اما جایی که از لحاظ هنری واقعا می‌درخشد، طراحی خاص شخصیت‌ها و دنیای آن است.

هرکدام از شخصیت‌ها به لطف طراحی منحصربه‌فردشان و صداپیشگان درجه یک به راحتی قابل تشخیص هستند. به خاطر شخصیت‌هایی که هر کدام با ویژگی و رفتارهای خاص خودشان را دارند، به تماشا نشستن تعامل‌هایشان با یکدیگر و مسیری که در طول این پنجاه و یک قسمت طی می‌کنند، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. آن دسته از طرفداران انیمه ناروتو که از شخصیت‌های جذاب و متنوع و بحث‌هایشان با همدیگر و تعاملات‌شان با دنیای اطراف لذت می‌برند، احتمالا از انیمه سول ایتر هم لذت خواهند برد.

داستان انیمه Soul Eater در مورد مدرسه‌ی شیبوسن (Shibusen) و دانش‌آموزان آن است؛ مدرسه‌ای در شهر مرگ (Death City) که زیر نظر شینیگامی، هدف تعلیم و تربیت افرادی با قدرت‌های فراطبیعی را دنبال می‌کنند. این افراد می‌توانند خودشان را به سلاح‌هایی قدرتمند تبدیل کنند و هدف مدرسه، استفاده از این افراد برای از بین بردن شیاطینی است که دنیایشان را تهدید می‌کنند. در همین راستا، شخصیت‌ها به دنبال شکار ۹۹ روح شیطانی و پس از آن روح یک جادوگر هستند تا در نهایت بتوانند تکامل پیدا کنند و قدرتمند‌تر شوند.

انیمه Souls Eater مسیر تکامل یافتن افراد را به نمایش می‌گذارد، چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ ذهنی. با این‌که مانگا تا حدی در به نمایش گذاشتن این تکامل و تغییر موفق‌تر عمل کرده و توانسته است داستان را به شکل بهتری به پایان برساند، تماشای انیمه‌ی سول ایتر خالی از لطف نیست و حتی جذابیت‌های خودش را دارد که بدون شک می‌توان از آن لذت برد.

انیمه Eureka Seven

7. انیمه Eureka Seven

  • ژانر: ماجراجویی، مکا، علمی-تخیلی
  • استودیوی سازنده: Bones
  • منبع اقتباس: اریجینال
  • امتیاز مای‌انیمه‌لیست: ۸.1

انیمه Eureka Seven برخلاف دیگر آثار این لیست، یک انیمه‌ی ارویجینال و اثر استودیو بونز است. از موسیقی متن درجه یک که ژانرهای مختلفی چون موسیقی الکترونیک تا موسیقی راک را دربر می‌گیرد، تا طراحی شخصیت‌ها و مکاهایشان (Mecha) و پرداخت آرامی که به شخصیت‌ها و دنیایی که در آن زندگی می‌کنند، می‌شود، E7 در تمامی المان‌هایی که فکرش را می‌کنید، کیفیت خوب و مطلوبی دارد. انیمه E7 از آن دسته انیمه‌هایی است که شاید در هیچ کدام از ابعاد و المان‌های ذکر شده «بهترین» نباشد، اما بدون شک در همه‌ی ابعاد استاندارد خوبی دارد و برای همین می‌تواند تجربه‌ای جذاب برای طرفداران مدیوم انیمه باشد.

رنتون ترستون شخصیت اصلی انیمه Eureka Seven است که پدرش را به دلیل نجات دنیا از دست داده. رنتون چهارده‌ساله، زندگی خسته‌کننده‌اش را با پدربزرگش سپری می‌کند و تنها چیزی که او را تا حدی سرگرم می‌کند، ورزش خاصی است که در آن می‌توان با استفاده از تخته روی ابرها موج‌سواری و عملا پرواز کرد. رویای او ملحق شدن به گروهی موسوم به گکوستیت (Gekkostate) به رهبری الگوی زندگی‌اش یعنی هالند نواک (Holland Novak) است. با این حال، سقوط ربات بزرگی روی خانه‌ی رنتون باعث می‌شود که زندگی تکراری و خسته‌کننده‌اش برای همیشه تغییر کند.

در انیمه ناروتو ما با شخصیتی همراه می‌شویم که قدرت روباه نه دم را به دست می‌آورد. تقریبا سناریوی مشابهی را در E7 داریم؛ در طول قسمت‌های انیمه Eureka Seven با شخصیت اصلی‌ای آشنا می‌شویم که قدرت کنترل ربات‌های غول‌پیکر را به دست می‌آورد. سرآغاز زندگی رنتون در انیمه نیز تا حدی شبیه به ناروتو است: خانواده هر دوی آن‌ها به دلیل نجات دنیا جان خود را از دست داده‌اند که این امر باعث شده است که فرزندشان زندگی غیرمعمولی داشته باشند. همان‌طور که قرار گرفتن ناروتو در کنار ساکورا و ساسکه زندگی او را متحول کرد، رو‌به‌رو شدن رنتون با اورکا نیز نتیجه‌ی مشابهی دارد. همانند ناروتو، رنتون نیز با جلو رفتن داستان، بیشتر از قبل به خود‌باوری می‌رسد و رفته‌رفته توانایی‌های خود را کشف می‌کند.

۱۰ انیمه‌ شبیه به انیمه ناروتو که باید آن‌ها را تماشا کرد

6. انیمه Dr. Stone

ریچیرو ایناگامی (Riichiro Inagaki) و بویچی (Boichi)، که به ترتیب نویسنده و طراح مانگای Dr. Stone هستند، در سال ۲۰۱۷ اثری را خلق کردند که توانست جایزه بهترین مانگای شونن را از جوایز مانگای شوگاکوکان به دست بیاورد. مانگای Dr. Stone چندین و چند بار در بین بهترین مانگا‌های جدید قرار گرفته و مخاطبین بسیار زیادی را به خود علاقه‌مند کرده است. محبوبیت این مانگا باعث شد jh استودیوی TMS Entertainment (استودیویی که آثاری چون Megalo Box ،Orange و Fruits Basket را در کارنامه‌اش دارد) اقتباس انیمه‌ای آن را تولید کند. فصل اول انیمه Dr. Stone در ۲۴ قسمت و فصل دوم آن با ۱۱ قسمت از شبکه Tokyo MX پخش شده است، فصل سوم آن نیز پس از پایان فصل دوم معرفی شد و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۲ بتوانیم به تماشای آن بنشینیم.

انیمه Dr. Stone در سال ۵۷۳۸ جریان دارد. دقیقا ۳۷۰۰ سال پیش از این سال، اتفاقی افتاد که باعث شد تمامی انسان‌های روی زمین به سنگ تبدیل شوند. سنکو ایشیگامی نابغه‌ای ۱۶ ساله است که به صورت غیر‌منتظره‌ای از آن حالت خارج شده و خودش را در دنیایی پیدا می‌کند که در آن تمدن انسان‌ها از بین رفته است. سنکو یک کمپ بر‌پا کرده و تحقیقاتش را روی منشا اتفاقات آغاز می‌کند. با کشف راه نجات انسان‌ها به دست سنکو و نجات افراد مختلفی از جمله تایجو و سوکاسا، ماجرا‌های مختلف و هیجان‌انگیزی رخ می‌دهند که بسیار تماشایی هستند.

همان‌طور که برای ناروتو، دهکده‌اش نسبت به هرچیزی مهم‌تر و اولویت او محسوب می‌شود، سنکو نیز تلاش خود را به کار می‌بندد که انسان‌ها را از آن زندان سنگی‌شان نجات و بیرون بیاورد. بدون شک این امر به تنهایی قابل انجام نیست و تایجو و سنکو به کمک دیگران می‌توانند در این راه قدم بردارند؛ دقیقا مانند ناروتو که در راه نجات دنیا از دست دشمنانی همچون گروه آکاتسوکی به توانایی‌های دیگر نینجا‌ها نیاز دارد. این تعامل بین شخصیت‌ها جذابیت زیادی دارد که اگر به آن‌ها علاقه داشته باشید، از انیمه Dr. Stone لذت خواهید برد.

انیمه My Hero Academia

5. انیمه My Hero Academia

یکی از معروف‌ترین انیمه های شبیه به انیمه ناروتو، بدون شک مای هیرو آکادمیا است. کوهی هوریکوشی (Kōhei Horikoshi)، مانگاکا و خالق مای هیرو آکادمیا، از طریق مجله‌ی هفتگی شونن جامپ اولین چپتر این مانگای محبوب را در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد. اولین فصل انیمه نیز توسط استودیوی بونز در سال ۲۰۱۶ منتشر شد که محبوبیت مانگا را به مراتب افزایش داد. انیمه مای هیرو آکادمیا اقتباس بسیار موفقی‌ است که به لطف شخصیت‌های متنوع و خاص، دنیای جذاب و سکانس‌های اکشن خارق‌العاده‌اش، سروصدای زیادی به راه انداخت. فصل پنجم انیمه بیست و پنج قسمت دارد و هنوز در حال پخش است. با در نظر گرفتن مسیری که کوهی هوریکوشی در مانگا پیش گرفته است، فصل‌های آینده‌ی انیمه بسیار جذاب خواهند بود و منتظر ماندن برای تماشای آن‌ها در قالب انیمه تا حد زیادی دشوار است؛ مخصوصا اگر استودیوی بونز به درستی محتوای جدیدترین آرک مانگا را اقتباس کند، مسلما شاهد لحظات هیجان‌انگیز و نفس‌گیری خواهیم بود.

در دنیایی که افراد مختلف با قدرت‌های فرا‌طبیعی متولد می‌شود، کودکی به دنیا می‌آید که قدرت خاصی ندارد. نام او ایزوکو میدوریا (Izuku Midoriya) است. میدوریا برای تبدیل شدن به یک ابرقهرمان تمام توانش را به کار می‌برد، اما هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرد تا این‌که که بزرگترین قهرمان کشور یعنی آل مایت (All Might) قدرتش را با او تقسیم می‌کند. از این‌جا به بعد است که به واسطه قدرت‌های جدید و پذیرفته شدن در آکادمی قهرمانان، زندگی میدوریا به شدت دگرگون می‌شود.

بسیاری از دنبال‌کنندگان و طرفداران انیمه، My Hero Academia را ناروتوی دهه‌ی ۲۰۱۰ می‌نامند؛ اثری که دقیقا نقش انیمه ناروتو را برای نسل جدید بازی می‌کند و برای بسیاری از افراد اولین انیمه‌ای است که آن‌ها را جذب مدیوم انیمه کرده. همانند ناروتو که برای تبدیل شدن به یک قهرمان دست به هرکاری می‌زند، میدوریا قدرت ذاتی‌ای ندارد و با سرسختی و پشتکارش آل مایت را برای به ارث بردن قدرتش راضی می‌کند. انیمه ناروتو در کنار شخصیت‌های اصلی‌اش دارای کاراکتر‌های فرعی متعددی است که در برخی موارد محبوبیت بسیار بالایی دارند. انیمه مای هیرو آکادمیا نیز دارای چنین شخصیت‌هایی‌ است و در طول فصل‌های مختلف با شخصیت‌های بسیار زیادی آشنا می‌شوید که هر‌یک از آن‌ها ویژگی و اخلاقیات خاص خود را دارند. پیشرفت شخصیت‌ها، در برخی موارد قوص شخصیتی‌شان، آنتاگونیست‌هایی که به خوبی به آن‌ها پرداخت شده است، صحنه‌های اکشن نفس‌گیر و موسیقی به شدت شنیدنی انیمه، از دیگر مواردی هستند که لذت تماشای این اثر را چند برابر می‌کنند.

۱۰ انیمه‌ شبیه به انیمه ناروتو که باید آن‌ها را تماشا کرد

4. انیمه Yu Yu Hakusho

یو یو هاکوشو، اولین مانگای یوشیهیرو توگاشی (Yoshihiro Togashi) بود که توجه افراد زیادی را به خودش جلب کرد. در سال ۱۹۹۰ مانگای یو یو هاکوشو در مجله‌ی هفتگی شونن جامب انتشار یافت و در نهایت با ۱۷۵ چپتر (که در ۱۹ جلد جمع‌آوری شده‌اند) در سال ۱۹۹۴ پایان یافت. یو یو هاکوشو همان‌طور که به آن اشاره کردیم، یکی از محبوب‌ترین آثار شونن محسوب می‌شود و تا به امروز، فقط در ژاپن ۵۰ میلیون جلد فروش داشته است. در سال ۱۹۹۳ نیز مانگای آن جایزه‌ی بخش شونن شوگاکوکان را به دست آورد.

اقتباس انیمه‌ای Yu Yu Hakusho توسط استودیو پیرو و به کارگردانی Noriyuki Abe در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ صورت گرفت که مورد تحسین بسیاری از افراد واقع شد. این انیمه با ۱۱۲ قسمت در شبکه‌ی فوجی تی‌وی پخش شد. پس از آن، در سال ۲۰۰۱ توسط فانیمیشن (Funimation) به آمریکای شمالی رفت و محبوبیت انیمه را حتی بیشتر از قبل کرد؛ به صورتی که در طول سال‌ها دو انیمه‌ی سینمایی دیگر، یک OVA و حتی چندین بازی ویدیویی از این اثر محبوب منتشر شده است.

داستان یو یو هاکوشو، حول یوسوکه اورامشی (Yusuke Urameshi) چهارده‌ساله می‌چرخد که کاری جز خراب‌کاری و دردسر درست کردن ندارد. با این‌حال، یک روز شخصیت اصلی‌مان در یک تصمیم ناگهانی، خودش را جلوی ماشینی می‌اندازد و زندگی خود را برای نجات دادن کودکی فدا می‌کند. این کار یوسوکه آن‌قدر برای مسئولین دنیای ارواح شگفت‌آور و عجیب بود که تصمیم می‌گیرند به یوسوکه شانس دوباره‌ای بدهند تا بتواند به زندگی بازگردد. پس از این، یوسوکه با راهنمایی خدای مرگ، بوتان (‌Botan)، قدم در مسیری می‌گذارد تا موجودات شیطانی حاضر روی زمین را از بین ببرد. در راستای همین ماموریت، یوسوکه با شخصیت‌های مختلفی آشنا و همراه می‌شود و با آن‌ها مبارزه می‌کند که به لطف ساختار مبارزات و شیمی بین شخصیت‌ها، تماشا کردن این مسیر بسیار جذاب است.

انیمیشن یو یو هاکوشو، حتی با در نظر گرفتن دوره‌ای که در آن منتشر شده است، چشم‌نواز نیست. اگر دنبال انیمه‌ای هستید که سکانس‌های اکشن پر زرق و برق داشته باشد، انتخاب‌های بهتری برای شما وجود دارد. از طرفی هم باید اشاره کرد که سکانس‌های اکشن انیمه بیشتر به استراتژی مقابله با حریف‌ها و احساسات شخصیت‌ها اهمیت می‌دهد و از این طریق به شخصیت‌هایش به خوبی می‌پردازد؛ المانی که در اثر محبوب‌تر یوشیهیرو توگاشی، یعنی هانتر هانتر به پختگی کامل می‌رسد. اگر به دنیاسازی و ساختار مبارزات پرجزئیات، نویسندگی و روایت جذاب و شخصیت‌های مختلف و خاص علاقه دارید، یو یو هاکوشو انیمه ای شبیه به ناروتو است که مطمئنا می‌تواند این دسته از طرفداران ناروتو را راضی کند.

۱۰ انیمه‌ شبیه به انیمه ناروتو که باید آن‌ها را تماشا کرد

3. انیمه Hunter × Hunter (۲۰۱۱)

مانگای Hunter × Hunter حاصل ذوق هنری و توانایی محشر نویسندگی یوشیهیرو توگاشی (Yoshihiro Togashi) است. هانتر هانتر اثر دومی است که از این مانگاکای محبوب و تاثیرگذار معرفی می‌شود. مانگای هانتر هانتر از سال ۱۹۹۸ در مجله‌ی هفتگی شونن جامپ در حال منتشر شدن است. باید به این موضوع اشاره کنیم که به دلیل مریضی و مشکلات مختلفی که برای یوشیهیرو توگاشی در طول سال‌های فعالیتش به وجود آمده، مانگای هانتر هانتر هنوز به پایان نرسیده است و از آخرین باری که چپتر جدیدی از آن منتشر شد، چندین سال می‌گذرد. این موضوع ممکن است دل‌سرد کننده باشد، اما باید بدانید که مانگای هانتر هانتر و انیمه‌ی آن که توسط استودیوی مشهور Madhouse تولید شده است، بدون شک یکی از بهترین آثار هر دو مدیوم محسوب می‌شوند.

هانتر هانتر از آن دسته از انیمه‌ها و مانگاهای شونن است که حتی اگر تمام هم نشود، آن‌قدر تاثیرگذار و باکیفیت است که نمی‌توان نیمه‌تمام ماندنش را مشکل بزرگی دانست. یوشیهیرو توگاشی، با خلق دنیایی بسیار جذاب که رفته‌رفته گسترده‌تر می‌شود، سیستم قدرت و جادویی پیچیده و حتی جذاب‌ترش که آن هم با جلو رفتن داستان تکامل پیدا می‌کند، شخصیت‌هایی که یکی از یکی بهتر‌اند و با پرداختی که به هرکدام از آن‌ها در آرک‌های مختلف داستان می‌شود رشد و تکامل پیدا می‌کنند، پلات‌های مختلفی که هرکدام تم‌های داستانی خودشان را دارند و درون‌مایه‌ی بسیار غنی‌ای دارند، یکی از به‌یادماندنی‌ترین آثار شوننی است که می‌توانید ببیند یا بخوانید.

سوای ریزه‌کاری‌های نویسندگی، از شخصیت‌پردازی گرفته تا دنیاسازی و اشاره‌های ظریفانه به اتفاقات آینده و نتایجشان، هانتر هانتر پر از لحظات به یاد ماندنی‌ است. چه در مانگا و چه در انیمه (در مانگا به لطف آرت‌استایل و نویسندگی توگاشی و در انیمه به لطف انیماتورها و موسیقی بی‌نظیر یوشیهیسا هیرانو (Yoshihisa Hirano)، آهنگ‌ساز انیمه‌ دث نوت) با لحظاتی روبه‌رو می‌شویم که واقعا شگفت‌انگیز هستند. از آرک Yorknew City گرفته تا آرک Chimera Ant، لحظات و سکانس‌های فوق‌العاده و نفس‌گیر بسیار زیادی وجود دارند؛ چه سکانس‌های اکشن و چه سکانس‌هایی که صرفا بار درام روایت را افزایش می‌دهند و به شدت تاثیرگذار هستند.

«گون» پسر يک هانتر است. هانتر به معنی شکارچی‌ است؛ در دنیای Hunter x Hunter شکارچی بودن یک شغل خطرناک است که افراد قدرتمند و ماجراجو برای اهداف مختلفی قدم در آن می‌گذارند. مدت زمانی زیادی از آخرین باری که گون پدرش را دیده، گذشته است. گون فکر می‌کند که اگر مسیری که پدرش طی کرده است را پشت سر بگذارد، مي‌تواند بالاخره او را پس از سال‌ها پيدا کند. در همین راستا، به محض اين‌که پا به سن 12 سالگی می‌گذارد، خانه را به قصد شرکت در آزمون انتخاب هانترهای جدید ترک می‌کند؛ آزمونی بسیار خطرناک و مرگ‌بار. در اين سفر، گون با شخصیت‌های مختلفی آشنا می‌شود، مانند «کوراپيکا»، «لئوریو» و «کيلوا» که هرکدامشان گذشته و توانایی‌های خاص خودشان را دارند. در طول مسیر، این چهار شخصیت قوی‌تر می‌شوند، تکامل پیدا می‌کنند و ما رفته‌رفته آن‌ها را بیشتر می‌شناسیم و درک می‌کنیم. با این‌حال، در طول داستان ما با شخصیت‌های بسیار بیشتری آشنا می‌شویم که همه‌شان جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. آن گروه از طرفدارن انیمه ناروتو که به دنبال شخصیت‌های مختلف و منحصربه‌فرد، سکانس‌های اکشن جذاب، سیستم قدرت و جادوی پرجزئیات، داستانی که آرام‌‌آرام تکامل پیدا می‌کند و رفته‌رفته به تم‌های داستانی جدی‌تری می‌پردازد، هستید، بدون شک انیمه یا مانگای هانتر هانتر شما را راضی خواهد کرد.

انیمه One Piece

2. انیمه One Piece

مجموعه One Piece نامی است که چه طرفداران مانگا و چه علاقه‌مندان به انیمه با آن آشنایی دارند یا حداقل اسم آن را شنیده‌اند. این اثر مشهور و محبوب ایچیرو اودا (Eiichiro Oda) ستایش بسیاری از منتقدین را جلب کرده است، چه از نظر روایت داستان، طراحی، شخصیت‌پردازی و چه دنیاسازی‌اش. مانگای وان پیس با فروش ۴۸۰ میلیون جلدی‌اش، پرفروش‌ترین مانگای تاریخ است و بدون شک نیز به دلایل بسیار خوبی چنین محبوبیتی دارد. با افزایش شهرت مانگای وان پیس، استودیوی توئی انیمیشن اقدام به اقتباس و پخش آن از شبکه فوجی تی وی کرد که با بیشتر از ۹۸۰ قسمت به عنوان یکی از طولانی‌ترین انیمه‌های تاریخ شناخته می‌شود.

داستان وان پیس در مورد مانکی دی لوفی است؛ شخصیت اصلی انیمه One Piece پس از خوردن یک میوه‌ی شیطانی به قدرت خارق‌العاده‌ای می‌رسد که به بدنش ویژگی‌های لاستیک‌مانند می‌دهد. در انیمه ناروتو ما نینجا‌هایی را داشتیم که قدرت‌های فرا‌طبیعی داشتند، اما در وان پیس با دزدان دریایی‌ای طرف هستیم که با کمک میوه‌های شیطانی قدرت‌های مختلف و شگفت‌انگیزی به دست آورده‌اند. لوفی کاپیتان و بنیان‌گذار گروه دزدان دریایی کلاه حصیری است که به همراه اعضای تیمش به کاوش گرند لاین می‌پردازد تا در نهایت بتواند به بزرگ‌ترین گنج جهان یعنی وان پیس برسد و خودش را پادشاه دزدان‌دریایی بنامد. ممکن است که خلاصه‌ی داستان وان پیس بیش از اندازه ساده به نظر برسد، آن هم برای اثری که مانگا و انیمه‌اش به ترتیب بیشتر از ۱۰۰۰ چپتر و ۹۸۰ قسمت دارد. با این‌حال باید بگوییم که وان پیس در هر آرک المان‌های جدیدی معرفی می‌کند یا به المان‌های پیشینش به نحوی می‌پردازد که تجربه‌ی این اثر را به هیچ عنوان خسته‌کننده نمی‌کند.

شاید تعداد قسمت‌های انیمه یا چپترهای مانگا باعث شود که شما اشتیاق شروع کردن وان پیس را نداشته باشید. با این‌حال، لوفی و شخصیت‌هایی که با او همراه می‌شوند یا در مقابل او قرار می‌گیرند، آن‌قدر جذاب نوشته و طراحی شده‌اند که فقط تماشا کردن تعاملاتشان با یکدیگر لذت‌بخش است، از شخصیتی مانند زورو، سانجی و ایس گرفته تا شخصیت‌هایی مانند کایدو. دنیای وان پیس با هر آرک بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود و شخصیت‌های بیشتری را وارد داستان می‌شوند که از آن‌ها به بهترین شکل ممکن، چه در راستای خلق درام و چه در خلق لحظات نفس‌گیر، استفاده می‌شود. سوای شخصیت‌ها، وان پیس پر از لحظات هیجان‌انگیز و حماسی و در عین حال غم‌انگیز است و همین موضوع باعث می‌شود تجربه‌ی این اثر تا این حد ماندگار باشد. به عنوان یکی از ستون‌های اصلی شونن جامپ، انیمه وان پیس پیشنهاد مناسبی برای لیست انیمه های شبیه به انیمه ناروتو است.

۱۰ انیمه‌ شبیه به انیمه ناروتو که باید آن‌ها را تماشا کرد

1. انیمه Fullmetal Alchemist: Brotherhood

فول‌متال الکمیست، یکی از آن انیمه‌هایی‌ است که حجم بسیار زیادی از افراد را عاشق مدیوم انیمه کرده. مانگاکای فول‌متال الکمیست، هیرومو آراکاوا (Hiromu Arakawa) در سال ۲۰۰۱ کار کردن روی این اثر را شروع کرد که در نهایت با ۲۷ جلد و در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید. مانگای فول‌متال بیش از ۸۰ میلیون فروش داشته و در سال ۲۰۰۴ نیز برنده جایزه‌ی شوگاکوکان در ژانر شونن شده است. در بیست سالگی فول‌متال الکمیست نیز خبری منتشر شد که هیرومو آراکوا، مانگای جدیدی را شروع خواهد کرد، اما با این‌حال اطلاعات بیشتری از آن منتشر نشد. مانگای فول‌متال الکمیست دو اقتباس سریالی دارد که هردوی آن‌ها توسط استودیو بونز انجام شده است. انیمه‌ی سال ۲۰۰۳، حول و حوش قسمت بیستم، مسیر داستانی مجزایی را نسبت به مانگا پیش می‌گیرد و طبیعتا پایان‌بندی اوریجینال خودش را دارد. اما انیمه‌ی سال ۲۰۰۹ تا حد بسیار زیادی مستقیما روایت خود مانگا را اقتباس می‌کند و یک سری تغییرات بسیار جزئی دارد که تاثیر زیادی بر روایت داستان ندارند.

داستان کیمیاگر تمام فلزی، در مورد دو برادر به اسم‌های ادوارد و آلفونسو الریک است که پس از تلاش ناموفق‌شان در بازگرداندن مادرشان به زندگی، آسیب‌های جدی‌ای می‌بینند. ماجراجویی این دو برادر از جایی آغاز می‌شود که باید علم کیمیاگری را یاد بگیرند تا بتوانند این آسیب‌ها و طلسم‌ها را جبران کنند. در این مسیر ادوارد و آلفونسو به دنبال سنگ فلاسفه می‌گردند که طبق افسانه‌های دنیایشان، می‌توانند با استفاده از آن قوانین سفت و سخت ساختار کیمیاگری را دور بزنند، اما در نهایت خودشان را درگیر نقشه‌ها و توطئه‌های مختلف پیدا می‌کنند که می‌توانند نه تنها آینده‌ی دو برادر را از بین ببرند، بلکه آینده‌ی کل کشور را نیز تهدید می‌کنند.

انیمه فول‌متال الکمیست در همه‌ی ابعاد و المان‌های ممکن حرفی برای گفتن دارد: شخصیت‌های درجه یک، پلات و تم‌های داستانی غنی، دنیاسازی و سیستم جادویی فکر شده و جذاب. از سمت دیگر سکانس‌های هیجان‌انگیزی که واقعا نفس‌گیر هستند، لحظات درام و احساسی‌ای که به لطف نویسندگی عالی و موسیقی متن و صداپیشگان درجه یک، به شدت تاثیرگذار هستند. داستانی که پر از شخصیت‌های مرموز و جذاب است، سوالات مختلفی را از بیننده می‌پرسد و در نهایت به اکثر آن‌ها پاسخ می‌دهد. در همین راستا، پایان‌بندی فول‌متال الکمیست پایان بسیار خوبی را رقم می‌زند و دیدن مسیری که شخصیت‌ها در طول این شصت و چهار قسمت طی کرده‌اند و نتایج تصمیمات‌شان، واقعا راضی‌کننده است. طرفداران انیمه ناروتو و به صورت کلی انیمه‌دوستان، مطمئنا از این انیمه لذت خواهند برد.

نظرتان درباره لیست انیمه های شبیه به ناروتو چیست؟ کدام انیمه بیشترین شباهت را به ناروتو دارد؟

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار