نقدوبررسی انواع لوازم خانگی

مشخصات و بررسی جاروبرقی هوشمند شیائومی مدل Mi Robot Vacuum-Mop P

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

این جاروبرقی و تی زمین‌شوی روباتیک ساخت کمپانی شیائومی کار جارو کشیدن و تی کشیدن کف منازل را به خوبی انجام می‌دهد. این مدل جاروبرقی هوشمند از مخزن آب کوچک‌تر و عمر باتری نسبتاً کوتاهی در مقایسه با دیگر مدل‌ها برخوردار است.

نقاط مثبت

  • کارکرد دوگانه جاروبرقی و تی زمین‌شوی
  • تمیزکاری مؤثر
  • توانمندی بالا در ایجاد نقشه و عدم برخورد به موانع

نقاط ضعف

  • کوچک بودن مخزن آب
  • محدودیت در انطباق هوشمند با منزل
  • کمیاب بودن

مشاهده این محصول در دیجی کالا

کمپانی شیائومی یک جاروبرقی و تی زمین‌شوی هوشمند را روانه بازار کرده است. این کمپانی امید دارد اتفاقی که با اسمارت‌فون‌های خود در بازار رقم زد را در بین جاروبرقی‌های روباتیک با این محصول تکرار کند. این دستگاه در حقیقت جزئی از جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تر این کمپانی چینی در تولید محصولات خانگی هوشمند به حساب می‌آید.

معرفی محصول

این مدل درواقع نسخه جدید جاروبرقی هوشمند Mi Robot Vacuum است که این کمپانی در سال ۲۰۱۹ به بازار چین معرفی کرد. عملکرد دوگانه این دستگاه در بین همتایانش چندان مرسوم نیست و از این نظر مزیت قابل‌توجه‌ای دارد. در این دستگاه چندین سنسور برای شناسایی اشیای محیط اطراف و گوشه‌ها وجود دارند و همچنین برخودار از فناوری لیدار (LIDAR)  برای تهیه نقشه‌ای از منزل شماست.

آماده‌سازی دستگاه

راه‌اندازی این جاروبرقی و تی زمین‌شوی هوشمند پیچیدگی خاصی ندارد. برس‌های مخصوص از قبل به دستگاه متصل شده‌اند و یک برس یدک جارو نیز همراه محصول وجود دارد.

با باز کردن سرپوش به محفظه‌ای دسترسی خواهید داشت که می‌توانید سطل مختص به جارو یا هردو سطل جارو و تی را در آن قرار دهید. در آخر، بستِ پدِ تی در شکافی واقع در پشت دستگاه قرار می‌گیرد.

برای انجام ادامه تنظیمات نیاز به داشتن اپ Xiaomi Mi Home خواهید داشت.

شیوه کار با دستگاه

این دستگاه همچون بیشتر جاروبرقی‌های هوشمند برخوردار از سنسور لیدار برای تهیه نقشه‌ای از منزل شما می‌باشد که پس از اولین نوبت تمیزکاری در آن نهادینه می‌شود. این جاروبرقی یک خانه ۱۸۵ متری را در مدت نود دقیقه جارو می‌کند.

پس از اتمام نقشه‌برداری، این دستگاه به خوبی اتاق‌ها و نواحی مختلف خانه را قسمت‌بندی می‌کند. اگر محلی جا افتاده باشد می‌توانید از طریق ویرایشگر نقشه، دیوارها و اتاق‌های مجازی را قسمت‌بندی کنید و حتی بر روی اتاق‌ها اسم بگذارید.

 

پس از انجام اسکن اولیه، کافی‌ست اتاق مورد نظر را انتخاب کنید و دکمه استارت را فشار دهید. در صورت تمایل می‌توانید از زمین‌شوی دستگاه نیز استفاده کنید. به علاوه می‌توانید قدرت مکش جارو یا مقدار آب مصرفی برای تی کشیدن را نیز تعیین کنید. لازم است سطل مناسب هر کار در زمان استفاده از هر قابلیت داخل دستگاه باشد.

بنابر گفته شیائومی، باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر این دستگاه تا ۱۳۰ دقیقه در هر بار شارژ دوام می‌آورد. اما به نظر ما چنین ادعایی تنها در صورتی درست است که دستگاه بر روی حالت سایلنت قرار بگیرد که در این حالت به طرز چشمگیری از قدرت مکش آن کاسته می‌شود.

گفتنی‌ست که تمامی فیلترها به راحتی جدا می‌شوند و قابل تعویض و شست‌وشو می‌باشند.

این دستگاه چقدر خوب تمیز می‌کند؟

  • کوتاه بگوییم- خیلی خوب.

عملکرد این دستگاه تقریباً به خوبی جاروبرقی یا تی دستی می‌باشد. با داشتن آن لازم نیست ساعت‌ها برای تمیز کردن کف خانه وقت صرف کنید. البته برای کسب بهترین نتیجه باید مکش آن را بر روی حالت مدیوم یا توربو قرار دهید.

 

این روبات می‌تواند به بهترین شکل نزدیک‌ترین مسیر رسیدن به اتاق انتخابی را پیدا کند و از تمام موانع دوری کند. همچنین به راحتی از برآمدگی‌های کم‌ارتفاع بالا می‌رود. در صورتی که کمی آن را کمک کنید و موانعی همچون لباس‌ها یا دیگر اشیاء افتاده بر زمین را تا جای ممکن از سر راهش بردارید عملکرد دستگاه به مراتب بهتر خواهد بود. با این وجود این روبات از توانمندی بالایی در تشخیص اشیاء برخوردار بوده و در صورتی که مانعی بر سر راهش قرار بگیرد به آسانی عقبگرد کرده و کار خود را ادامه می‌دهد.

این جاروبرقی هوشمند با قدرت مکش ۲۱۰۰ پاسکال جزء قدرتمندترین جاروبرقی‌های روباتیک به حساب نمی‌آید اما عملکرد رضایت‌بخشی در جارو کردن کف مرمر یا چوبی منازل از خود به نمایش می‌گذارد.

قابلیت تی‌کشی دستگاه نیز رضایت‌بخش بوده اما در پاک کردن لکه‌های سخت به زحمت می‌افتد. بهتر بود مخزن آب دستگاه از گنجایش بیشتری برخوردار بود تا برای تمیز کردن کل خانه نیاز به پر کردن چندباره آن نباشد.

لازم است فیلتر و برس‌های دستگاه را حدود یک بار در هفته یا بسته به نیاز تمیز کنید. پارچه تی نیز برای جلوگیری از ایجاد رد آلودگی بر روی زمین لازم است به طور منظم شسته شود.

ارزش نهایی دستگاه

این جاروبرقی و تی زمین‌شوی روباتیک شیائومی جزء معدود محصولاتی بوده که دارای عملکردی دوگانه است. گرچه این دستگاه حرف آخر را در بین جاروبرقی‌های هوشمند نمی‌زند اما تمامی ویژگی‌های اساسی یک محصول خوب را دارا می‎‌باشد و در کمک به پاکیزگی منزل شما ناامیدتان نمی‌کند.

رتبه‌ی محصول

ارزش خرید – ۹

۹

نمره نهایی

این جاروبرقی و تی زمین‌شوی روباتیک شیائومی جزء معدود محصولاتی بوده که دارای عملکردی دوگانه است. گرچه این دستگاه حرف آخر را در بین جاروبرقی‌های هوشمند نمی‌زند اما تمامی ویژگی‌های اساسی یک محصول خوب را دارا می‎‌باشد و در کمک به پاکیزگی منزل شما ناامیدتان نمی‌کند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار