نقدوبررسی انواع گجت های هوشمند

بررسی تخصصی ایربادهای Google Pixel USB-C

بدون نیاز به شارژ یا جفت کردن، ایربادهای Google Pixel USB-C کیفیت صدای خوبی داشته و با یک گوشی هوشمند معمولی نیز کارایی زیادی دارند

نقاط قوت

  • کیفیت صدای عالی
  • مقرون به صرفه
  • همگام‌سازی با دستیار هوشمند
  • همگام‌سازی با دیگر گوشی‌های اندرویدی
  • احساس راحتی هنگام استفاده

نقاط ضعف

  • پشتیبانی محدود از گوشی‌هایی که اندرویدی پایین‌تر از نسخه ۹ دارند
  • نیاز به تنظیم دوباره پس از مدتی استفاده
  • نمی‌توانیم به اعلانات از طریق این ایربادها پاسخ دهیم

کمپانی‌های بزرگ در کنار تولید گوشی‌های هوشمند، نیم نگاهی نیز به بازار ابزارک‌ها یا اصطلاحاً ویجت‌ها و لوازم جانبی دارند. پس از اینکه اپل با فروش ایربادهای خود به نام ایرپاد موفقیت زیادی کسب کرد، هوآوی نیز وارد این بخش از دنیای تکنولوژی شد تا با اپل رقابت کند. حالا گوگل هم سعی کرده به این حیطه ورود پیدا کرده و شانس خود را امتحان نماید. اگر شما هم به محصولات تولید شده توسط کمپانی مالک اندروید علاقه‌مند هستید، با تکفارس همراه باشید تا به بررسی ایربادهای Google Pixel USB-C بپردازیم.

Pixel Buds، اولین محصولات گوگل به عنوان ایربادهای بیسیم هستند بنابراین طبیعی است در آنها اشکالاتی وجود داشته باشد. نحوه شارژ این هدفون‌ها کمی سخت است و قرار دادن سیم‌ها در قاب مربوطه کار هر کسی نیست. ضمن اینکه ایربادهای Google Pixel Buds همیشه به راحتی در گوش افراد جای نمی‌گیرند. به علاوه، قیمت آنها نیز هم‌چون رقیب قدرتمند خود یعنی ایرپادهای اپل ۱۵۹ دلار می‌باشد.

به جای اینکه گوگل خود را به دردسر بیندازد و از هدفون بیسیم دیگری رونمایی کند، ترجیح داد ایربادهای USB-C را تولید کند که همزمان با خرید گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس ال در اختیار افراد قرار می‌گیرند. به علاوه، شما می‌توانید از آنها در کنار هر گوشی دیگری که دارای سیستم عامل اندروید ۹ و بالاتر هستند نیز استفاده کنید.

به هر حال، ما باید از تولید چنین محصولاتی توسط گوگل احساس رضایت داشته باشیم زیرا در آن‌ها قابلیت‌هایی گنجانده شده که می‌تواند با دستیار هوشمند این کمپانی موسوم به گوگل اسیستنت به راحتی همگام‌سازی شده و ارتباط برقرار کند. کیفیت صدا نسبت به ایرپادهای Lightning اپل کمی بهتر است و اصلاً نباید نگران شارژ و یا چگونگی جفت کردن آنها با گوشی خود باشید.

ظاهر ایربادها در حالت عادی

گوگل همان ظاهری که در Pixel Buds مشاهده کردیم را به ایربادهای USB-C آورده است. این اتفاق یعنی اگر به دنبال هدفون‌هایی هستید که مانع شنیده شدن صداهای اطراف می‌شود، باید سراغ مدل‌های دیگر بروید. با این نوع طراحی که گوگل به کار برده، امکان شنیدن صداها حین گوش دادن به فایل صوتی وجود دارد. البته ممکن است در برخی مواقع نتوانیم صداها را بشنویم که آن هم احتمالاً به خاطر زیاد بودن صدای آهنگ یا خلوت بودن مکانی است که در آن قرار داریم، می‌باشد.

همچنین ظاهر این هدفون‌ها به معنای شنیده شدن صدای آهنگ توسط دیگر افراد حاضر در فضایی هستند که شما حضور دارید. این قابلیت مطمئناً خوشایند همه اشخاص نیست ولی اگر دوست دارید آهنگ‌هایی که دوستانتان می‌شنوند را شما هم گوش دهید، می‌توانید برای تولدشان، ایربادهای USB-C گوگل را بخرید.

هدفون‌های مورد بحث ما نسبت به Pixel Buds گوگل، ظاهر تقریباً یکسانی دارند و تنها تفاوت این است که سایز این محصولات جدید، کوچک‌تر شده است. شما در ایربادهای USB-C گوگل، شاهد حضور یک حلقه هستید تا بتوانید راحت‌تر آنها را درون گوش خود بگذارید ولی متأسفانه نمی‌توانید دکمه‌های کنترل کننده لمسی را پیدا نمایید. شکل ساده این دستگاه‌های کوچک، با رنگ یک‌دست سفید کاملاً به چشم می‌آید بنابراین به راحتی می‌توانیم آنها را با ایرپادهای اپل اشتباه بگیریم. این نکته را نیز اضافه کنیم که اگر دکمه پاور را هم در این هدفون‌ها مشاهده می‌کردیم، قطعاً رضایت ما از محصولات گوگل بیشتر می‌شد.

قرار دادن ایربادهای گوگل در گوش، حس راحتی را به فرد کاربر اعطا می‌کند به طوری که تا کنون موردی مشاهده نشده که آنها از گوش کسی درآمده باشند البته در این بین نباید از نقش تعیین‌کننده حلقه‌ای که از آن صحبت کردیم غافل شویم.  به مرور زمان، این هدفون‌ها ممکن است از گوش لیز بخورند به همین دلیل باید هر از چند گاهی آنها را به داخل هل بدهیم. البته این اتفاق به تعداد دفعاتی که از ایربادهای USB-C گوگل استفاده کرده‌اید نیز بستگی دارد.

کیفیت صدای حیرت‌انگیز

اگر بخواهیم رک باشیم، باید در یک کلمه، کیفیت صدای ایربادهای گوگل را عالی بدانیم. این مطلب زمانی برای ما ارزشمندتر می‌شود که بگوییم قیمت این محصولات بیشتر از ۳۰ دلار نیست. از نظر ظاهر، این هدفون‌ها به ایرپادهای اپل شباهت دارند و ممکن نیست یک نفر منکر چنین قضیه‌ای شود. بلافاصله پس از اینکه ایربادهای USB-C گوگل را درون گوش خود قرار دادید و شروع به گوش دادن آهنگ کردید، صدا را با چنان کیفیتی می‌شنوید که با خود خواهید گفت، این محصولات ارزش پرداخت چنین هزینه‌ای را داشته‌اند.

ایربادهای USB-C در واقع فراتر از وزن و شکل خود کارایی دارند. به‌زعم بسیاری از افراد، تیز نبودن کناره این هدفون‌ها، یکی از دلایل محبوبیت آنها است. ضمن اینکه به خاطر کاهش صدای بیس، تجربه‌ای ماندگار از گوش دادن به آهنگ را در ذهن کاربران ایجاد خواهند کرد.

در مقایسه با دیگر هدفون‌های ارزان‌قیمت، ایربادهای گوگل صداهای بلند را بسیار عالی پخش می‌کنند و به جای اینکه گوش افراد را به درد آورند، حس خوبی به آنها اعطا می‌کنند.

شاید برخی‌ها فکر کنند گوش دادن به آهنگ‌های قدیمی که کیفیت زیادی ندارند، خسته‌کننده است ولی باید اعتراف کنیم که وقتی ایربادهای USB-C گوگل در گوش شماست، امکان ندارد کیفیت ضعیف این صداها را احساس کنید.

اگر شما به دنبال هدفون‌هایی هستید که می‌خواهید با خود به مسافرت ببرید، در کیف لپ‌تاپ قرار دهید و یا در جیب شلوار بگذارید، ما خرید ایربادهای USB-C گوگل را پیشنهاد می‌کنیم زیرا به نسبت پولی که می‌پردازید، کیفیت صدای واقعاً بالایی دریافت می‌کنید به خصوص اگر مالک یکی از گوشی‌های پیکسل گوگل نیز هستید، منظور ما را بهتر متوجه خواهید شد.

همگام‌سازی با رابط کاربری و پاسخ دادن به اعلانات

بر روی هدفون‌های مورد بحث ما، تنها چند دکمه کوچک وجود دارد که برای پخش یا نگه داشتن و یا کاهش و افزایش صدا کارآمد هستند. شاید بتوانیم بگوییم که مهم‌ترین ویژگی‌های ایربادهای USB-C گوگل، همگام‌سازی آنها با گوگل اسیستنت است که این کار به وسیله فشردن دکمه مشکی رنگ به انجام می‌رسد.

استفاده به صورت بیسیم از گوگل اسیستنت، طریقه کار کردن ما با گوشی‌مان را به طور قابل‌ملاحظه‌ای تغییر می‌دهد

در گوشی‌های دارای اندروید ۹ یا بالاتر، فقط کافی است دکمه موجود روی ایربادهای USB-C گوگل را فشار داده و برای مدت کوتاهی نگه دارید تا به گوگل اسیستنت دستور دهید و به سرعت پاسخ بشنوید. به علاوه، امکان کنترل لوازم خانگی هوشمند نیز با این هدفون‌ها وجود دارد. به طور کلی هر وسیله‌ای که با گوگل هوم کارایی دارد، توسط ایربادهای USB-C گوگل قابل کنترل است. استفاده به صورت بیسیم از گوگل اسیستنت، طریقه کار کردن ما با گوشی‌مان را به طور قابل‌ملاحظه‌ای تغییر می‌دهد زیرا می‌توانید در حالی که راه می‌روید، به گوشی دستور دهید به فلانی زنگ بزند یا یادداشتی برای شما ثبت کند.

لازم به ذکر است که کار کردن با گوگل اسیستنت در گوشی‌هایی که دارای اندروید ۸٫۱ و پایین‌تر هستند نیز امکان‌پذیر است هرچند در این دستگاه‌ها باید کمی صبر کنید زیرا به طور کلی سرعت دستیار هوشمند گوگل چندان بالا نیست.

قابلیت بسیار مفید دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، دریافت ترجمه متون به صورت همزمان است. فقط کافی است به گوگل اسیستنت بگوییم به یک زبانی صحبت کند. چنین فناوری با استفاده از گوگل ترنسلیت فراهم شده بنابراین ممکن است خروجی کمی نامفهوم باشد ولی به هر ترتیب سرعت خوبی دارد. برای آن دسته از افرادی که مدام در مسافرت هستند و زبان برخی کشورها را نمی‌دانند، قطعاً این ویژگی کاربردی خواهد بود. این را نیز بدانید که صدای ترجمه شده از طریق اسپیکر گوشی پخش می‌شود بنابراین مخاطب شما هم می‌تواند صدای دستگاه را بشنود.

یکی از گزینه‌هایی که در گوشی‌های دارای اندروید پایین‌تر از ۹ کار نمی‌کند، مدیریت اعلانات است. با دستگاه‌هایی که از اندروید ۹ بهره می‌برند، هنگام دریافت یک اعلان، گوگل اسیستنت صدای یک اپلیکیشن را پخش می‌کند که البته امکان مشخص کردن صوت هر نرم‌افزار امکان‌پذیر است. این را نیز اضافه کنیم که اگر دکمه افزایش صدا را فشار دهید، گوگل اسیستنت شروع به خواندن اعلانات خواهد کرد. برای کسانی که اصلاً حوصله درآوردن گوشی از جیب خود را ندارند، مطمئناً این قابلیت بسیار کارآمد خواهد بود. البته نقطه ضعفی که مشاهده می‌شود، نبود راهی برای پاسخ دادن به اعلانات به وسیله فرامین صوتی می‌باشد؛ یعنی دقیقاً بر خلاف Pixel Buds.

شما می‌توانید دکمه افزایش صدا را هر وقت که می‌خواهید فشار دهید تا زمان را متوجه شوید و اعلاناتی که اخیراً دریافت شده‌اند را گوش کنید. به علاوه، فشردن دکمه مشکی رنگ نیز سبب بیصدا شدن گوگل اسیستنت خواهد شد.

قیمت و موجودیت ایرپادهای USB-C گوگل

امکان خرید ایرپادهای USB-C گوگل هم‌اکنون از فروشگاه این کمپانی، با قیمت ۳۰ دلار وجود دارد.

نظر تکفارس

ایربادهای USB-C گوگل نیازی به شارژ شدن یا جفت کردن با گوشی ندارند بنابراین زحماتی که هنگام کار کردن با Pixel Buds با آن‌ها روبه‌رو بودیم را تجربه نخواهیم کرد. کیفیت صدای این دستگاه‌ها عالی است، هنگام استفاده از آنها احساس راحتی خواهید کرد و به خاطر همگام‌سازی با گوگل اسیستنت، فرامین شما سریع‌تر اجرا می‌شود. از همه مهم‌تر، قیمت این هدفون‌ها بسیار مقرون به صرفه است.

آیا آلترناتیو بهتری وجود دارد؟

پاسخ به این سؤال مثبت است هرچند قیمت آن محصولات کمی بیشتر از ۳۰ دلار می‌باشد. برای مثال، مدل SE112 شرکت Shure حدود ۵۰ دلار قیمت دارد که طبیعتاً کیفیت صدای بهتری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. همچنین، امکان استفاده از آنها در دیگر گوشی‌هایی که دارای جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری دارند نیز فراهم است در حالی که ایربادهای USB-C گوگل محدود به گوشی‌های اندرویدی و دستگاه‌های دارای USB-C می‌باشد.

دوام این محصولات چه‌قدر است؟

یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌های ما این است که گوگل می‌توانست از مواد بادوام‌تری برای سیم این هدفون‌ها استفاده می‌کرد زیرا به نظر می‌رسد بریدن یا شکستن این قطعات کار زیاد سختی نباشد. انتظار می‌رود این هدفون‌ها یک تا دو سال دوام بیاورند البته به شرطی که به خوبی از آنها مراقبت کنید. افرادی هستند که می‌توانند از هدفون‌های ارزان‌قیمت خود سال‌های سال استفاده کنند ولی واقعیت آن است که ایربادهای USB-C گوگل چندان بادوام نیستند.

آیا ایربادهای USB-C گوگل، ارزش خریدن دارند؟

پاسخ به این سؤال نیز مثبت است؛ به خصوص اینکه شما مالک گوشی هستید که از اندروید ۹ به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کند. اگر می‌خواهید و می‌توانید، بهتر است کمی صبر کنید زیرا انتظار می‌رود گوگل نسخه‌های بهبود یافته این محصولات را به زودی عرضه کند.

شما در مورد ایربادهای USB-C گوگل چه فکر می‌کنید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار