دستگاه های چاپ

بهترین پرینترهای اچ پی در سال ۲۰۲۰

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

چاپگرها دنیای ما را عوض و فاصله بین نوشته‌ها و تصاویر روی مانیتورها را با ما کم کردند؛ به طوری که ثانیه‌ای بعد از دیدن تصویر، می‌توان آن را به صورت چاپ‌شده در اختیار داشت. پرینترها برحسب مدل به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پرینترهای لیزری و چندکاره اشاره کرد.

پرینتر لیزری اغلب به کار اداره‌های بزرگ می‌آید چون سرعت بسیار بالایی دارد و معمولا DPI آن هم نسبت به پرینتر معمولی بالاتر است اما پرینترهای چندکاره علاوه بر چاپ، امکان اسکن و کپی کردن را هم به شما می‌دهند و بعضی‌هایشان حتی فکس هم دارند. شرکت‌های سرشناس و نام‌آشنایی در حوزه طراحی و ساخت پرینترهای لیزری و چندکاره فعالیت دارند. یکی از این برندها، شرکت اچ پی است که همواره کیفیت را سرلوحه‌ی محصولاتش قرار داده و مدل‌های متنوعی را با کاربری‌های مختلف روانه‌ی بازار کرده است.

در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین پرینترهای شرکت اچ پی بپردازیم. با ما همراه باشید.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130fw

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130fw

نقاط قوت:

  • صفحه‌نمایش رنگی و لمسی
  • پورت شبکه
  • اتصال بی‌سیم
  • چهار کاره بودن (فکس و پرینت و کپی و اسکن)

نقاط ضعف:

  • حجم کم کارتریج
  • پر سر و صدا بودن هنگام راه اندازی و چاپ

پرینتر LaserJet Pro MFP M130fw از محصولات چندکاره‌ی شرکت اچ پی است که از فناوری لیزری برای چاپ استفاده می‌کند. نمایشگر این پرینتر ۲٫۷ اینچی و از نوع LCD است؛ از نقاط قوت این صفحه‌نمایش می‌توان به پنل لمسی و کاربری بسیار آسان آن اشاره کرد. این پرینتر از رزولوشن چاپ ۶۰۰ × ۶۰۰ dpi بهره می‌برد و متون را با مشکی عمیق و کیفیت مطلوب به چاپ می‌رساند. سرعت چاپ در پرینترهای لیزری بسیار حائز اهمیت است و این مدل می‌تواند در هر دقیقه در حدود ۲۳ برگ چاپ کند.

چاپ اولین برگه در پرینتر M130fw در حدود ۷٫۳ ثانیه طول می‌کشد که برای پرینتر رده میانی متوسط و قابل‌قبول است. سینی کاغذ پرینتر اچ پی می‌تواند تا ۱۵۰ برگ در خود جای دهد که این مقدار برای امور چاپی با حجم کاری متوسط، مناسب و ایده‌آ‌ل است. تعداد پرینت ماهیانه‌ی پیشنهادشده برای مدل M130fw در حدود ۱۵۰ تا ۱۵۰۰ برگ است تا طول عمر دستگاه کاهش نیابد. قابلیت کپی این دستگاه نیز رزولوشن ۶۰۰ × ۶۰۰ dpi دارد و در هر دقیقه ۲۳ برگ کپی می‌کند.

این محصول به یک اسکنر نیز مجهز شده است. این اسکنر می‌تواند اسناد رنگی را با رزولوشن ۶۰۰ dpi و تک‌رنگ را با رزولوشن ۱۲۰۰ dpi اسکن کند. کیفیت اسکن این پرینتر نیز همانند پرینت و کپی در سطح مطلوبی قرار دارد و راضی‌کننده است. اتصالات این دستگاه شامل Hi-Speed USB 2.0، شبکه، وای-فای و ورودی/خروجی خط تلفن می‌شود. اتصال وای-فای باعث شده تا کاربران بتوانند بدون نیاز به ارتباط کابلی به پرینتر وصل شوند و فایل خود را برای چاپ ارسال کنند.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130nw

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130nw

نقاط قوت:

  • اتصالات USB, WiFi و شبکه
  • کیفیت پرینت ، اسکن و کپی خوب
  • ابعاد کوچک و جمع و جور

نقاط ضعف:

  • ADF ندارد
  • چاپ دورو ندارد

پرینتر LaserJet Pro MFP M130nw با فناوری چاپ لیزری از مدل های چندکاره‌ای است که برای مصارف خانگی یا اداری با حجم کاری کم و متوسط معرفی‌شده است. اگر در محیط کار یا خانه، جدا از چاپگر، به دستگاه‌هایی نظیر کپی و اسکنر نیاز دارید، بهتر است برای کاهش هزینه و فضای اشغالی، پرینترهای چندکاره را مدنظر قرار دهید. پرینتر لیزری چندکاره‌ی M130nw ابعاد چاپ A4 دارد و با ظرفیت سینی ۱۵۰ برگی برای مصارف خانگی یا اداری با حجم کاری کم و متوسط گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود. این محصول می‌تواند در هر دقیقه ۲۲  برگ را با رزولوشن ۶۰۰ × ۶۰۰ dpi به چاپ برساند. بزرگنمایی در این پرینتر بین ۲۵ تا ۴۰۰ درصد قابل انجام است. حداکثر تعداد کپی متوالی در این پرینتر ۹۹ برگ است.

دستگاه به نمایشگری ۲ خطی مجهز شده است که کار کردن با آن را بسیار آسان ساخته است. محصول فوق دارای پردازنده‌ی ۶۰۰ مگاهرتزی و حافظه‌ی ۲۵۶ مگابایتی است و درنتیجه‌ی این قدرت سخت‌افزاری می‌تواند عملیات پرینت را تا حداکثر ۲۲ برگ در دقیقه با پوشش ۱۰ درصدی کاغذ انجام دهد. M130nw دارای درگاه USB و شبکه است. با استفاده از درگاه شبکه می‌توانید این دستگاه را در محیط کاری، بین کاربران به اشتراک بگذارید. این محصول دارای اتصال بی‌سیم است و کاربران می توانند، حتی بدون ارتباط کابلی از طریق گوشی موبایل، تبلت و… دستورات چاپی را به پرینتر ارسال کنند.

پرینتر چندکاره لیزری رنگی اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M277dw

پرینتر چندکاره لیزری رنگی اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M277dw

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • سرعت چاپ مناسب
  • دارای پنل کاربری لمسی و رنگی
  • دارای قابلیت چاپ دورو
  • مجهز به شبکه بی سیم

نقاط ضعف:

  • وزن نسبتا زیاد
  • نداشتن قابلیت اسکن دورو

پرینتر «LaserJet Pro M277dw» ساخت شرکت «HP» پرینتری لیزری، رنگی و چندکاره است که علاوه‌بر پرینت، کپی، اسکن و فکس را انجام می‌دهد؛ درنتیجه برای محیط‌های اداری و تجاری کوچک بسیار مناسب است. صفحه‌نمایش ۳ اینچی LCD تعبیه‌شده در قسمت جلویی، علاوه‌بر کنترل عملکردهای دستگاه قابلیت‌های دیگری مانند صدها App را در زمینه‌ی محتوای قابل‌چاپ ارائه می‌دهد. سخت‌افزار دستگاه با ۲۵۶ مگابایت Memory در عرض ۱۲ ثانیه، اولین برگه را به چاپ می‌رساند و قادر است تا ۱۸ صفحه را به‌صورت رنگی یا سیاه‌وسفید با وضوح ۶۰۰ dpi چاپ کند؛ همچنین قابلیت چاپ دورو به‌صورت اتوماتیک در این دستگاه تعبیه ‌شده که جزو ویژگی‌های مثبت آن به شمار می‌رود.

کیفیت کلی چاپ LaserJet Pro MFP M277dw در میان پرینترهای رنگی لیزری چندمنظوره از حد متوسط بالاتر است و چاپ متون و اشکال گرافیکی در این دستگاه با کیفیت بالایی انجام می‌شود که برای کاربردهای اداری بسیار مناسب است. قسمت کپی در این مدل می‌تواند تا ۱۸ برگه را به‌صورت سیاه‌وسفید یا رنگی با وضوح ۳۰۰ × ۴۲۰ dpi کپی کند؛ همچنین می‌توانید اسناد خود را برای کپی، بین ۲۵ تا ۴۰۰ درصد کوچک یا بزرگ کنید. تونرهای رنگی پرینتر تا ۷۰۰ صفحه و تونر سیاه‌وسفید تا ۱۵۰۰ صفحه ظرفیت چاپ دارند.

این محصول از اتصالات متنوعی مانند «Cloud Print» شرکت گوگل، «AirPrint» شرکت «Apple» و دیگر خدمات پرینت به‌صورت «Cloud» پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت «Wireless Direct» که درواقع نسخه‌ی مخصوص HP برای «WiFi-Direct» است و قابلیت ارتباطات نزدیک «NFC» در این دستگاه تعبیه‌شده‌اند.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26a

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26a

نقاط قوت:

  • سرعت اسکن بالا
  • سرعت چاپ بالا
  • مناسب برای مصارف خانگی و اداری

نقاط ضعف:

  • فاقد اتصال بی‌سیم

پرینتر LaserJet Pro MFP M26a از سه‌کاره های لیزری شرکت اچ پی است که از ابعاد جمع‌وجوری برخوردار است و می‌تواند به‌راحتی در گوشه‌ای از محل کار و یا حتی میز کار شما قرارگرفته و فضای زیادی را اشغال نکند. در این محصول طراحی زیبا با عملکرد بسیار خوبی ادغام شده است. سینی این پرینتر همانند دیگر پرینترها در این دسته، ۱۵۰ برگ ظرفیت دارد و به‌راحتی می‌تواند پاسخگوی حجم کاری نه‌چندان زیاد باشد.

سرعت پرینت آن ۱۸ برگ در دقیقه و رزولوشن چاپ ۶۰۰×۶۰۰  dpi برخوردار است. این پرینتر می‌تواند ماهانه توان کاری تا ۵۰۰۰ برگ را ارائه کند، البته تعداد چاپ توصیه‌شده ۱۰۰۰ برگ است. کپی این دستگاه تا ۹۹ برگ را مقدور ساخته و بزرگنمایی آن از ۲۵ تا ۴۰۰ درصد قابل تغییر است. نوع اسکنر آن Flatbed و از رزولوشن ۱۲۰۰ dpi بهره می‌برد.

LaserJet Pro MFP M26a برای کاهش مصرف انرژی از فناوری HP Auto On/Off بهره می‌برد. هنگامی‌که در حال انجام کاری نیستید، این پرینتر به‌صورت خودکار خاموش می‌شود و هنگام ارسال چاپ، روشن و شروع به کار می‌کند. USB تنها درگاه در این پرینتر است و متاسفانه خبری از اتصال وای-فای نیست.

پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M15w

پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M15w

 

نقاط قوت:

  • بسیار سبک و کم حجم
  • قابلیت اتصال به WI-FI
  • سرعت چاپ نسبتا خوب

نقاط ضعف:

  • ندارد!

پرینتر لیزری مدل LaserJet Pro M15w یکی دیگر از محصولات شرکت اچ پی بوده که هزینه آن در میان پرینترهای لیزری کوچک پایین بوده و به همین دلیل مقرون به صرفه به حساب می‌آید. این پرینتر بسیار مناسب فضاهای کوچک مثل منزل یا شرکت‌های کوچک است.

کارتریج ۴۸A اصلی این پرینتر تا ۱۰۰۰ کاغذ ظرفیت چاپ دارد و با آن می‌توانید در هر دقیقه ۱۹ کاغذ سیاه و سفید را پرینت بگیرید. داشتن Wi-Fi یکی از ویژگی‌های خوب این محصول است. با وجود وای-فای شما می‌توانید پرینتر را به گوشی هم وصل کنید و به راحتی فایل‌های مورد نظر خود را از طریق گوشی و تبلت پرینت بگیرید. اگر به مودم و شبکه بی‌سیم دسترسی نداشته باشید با وجود قابلیت Wifi Direct به راحتی و به صورت مستقیم به پرینتر وصل خواهید شد و کار پرینت انجام می‌گیرد.

سرعت چاپ در اولین برگه ۸.۱ ثانیه است و همانطور که از نام این دستگاه مشخص است این پرینتر با تکنولوژی لیزر کار می‌کند. سرعت پردازش در این پرینتر ۵۰۰ مگا هرتز است و هر صفحه سیاه و سفید را با رزولوشن بالای ۶۰۰×۶۰۰ dpi چاپ می‌کند. از لحاظ سازگاری با سیستم‌های ‌عامل هم‌ این پرینتر با iOS و Windows سازگار است.

علاقه‌مند به خرید پرینتر اچ پی هستید، برای دیدن مشخصات و قیمت دقیق محصولات بر روی متن کلیک کنید 

 

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

جی اس ام دیجیتال یک رسانه‌ی آنلاین با موضوع فناوری و سبک زندگی مدرن است که در بهمن سال 1397توسط علی زمانی ایجاد شد. تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های فناوری، بازی‌های کامپیوتری، فرهنگ‌ و هنر و سبک زندگی در جی اس ام دیجیتال دور هم آمده تا بهترین و کامل‌ترین مرجع اخبار و مقالات این حوزه‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم فردا را آغاز کنیم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با جی اس ام دیجیتال فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود. فردا این‌جا آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار